Не свідчи неправдиво на ближнього твого

Про матеріал
План-конспект уроку з основ християнської етики за темою "Не свідчи неправдиво на ближнього твого"
Перегляд файлу

Тема: Не свідчи неправдиво на ближнього твого.

 

Мета : навчати дітей жити з вірою і правдою у серці; виховувати почуття 

            любові до Всевишнього, друзів, старших; розвивати в учнів бажання  

            бути чесними, справедливими, з повагою та пошаною ставитися до свого

            ближнього.

 

Ключовий вірш : «Свідок брехливий не буде без кари, а хто брехні говорить, не буде       врятований» (Пр.19:5)

 

Біблійні історії: 1 Сам. 12 :1-4

                               Лк. 7 :2 – 5

                               Мт.26:59 – 61

 

Обладнання: Біблія, мультимедійна дошка, проектор, магніти, комп’ютери з виходом до мережі інтернет, християнська етика 8 клас, зошит, ручка.

 

Хід уроку:

І. Вступна частина.

        1. Вітання.

        2. Мотивація до уроку.

ІІ. Актуалізація життєвого , чуттєвого та читацького досвіду.

Чому сьогодні на світі стільки лиха, бід, нужди, голоду, крадіжок, аморальності , вбивств, так багато нещасних людей? Бо світ відвернувся від Бога й знехтував Його заповідями. Чи на це є якийсь лік і рятунок? Так, єдиний лік і рятунок – це повернення до Бога та практикування  Божих заповідей у житті кожної людини, родинах, народах і державах.

     «Це – бо любов Бога: берегти Його заповіді. А заповіді Його не тяжкі»(1Ів.5,3)

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

      1.З’єднати колонки

Лихварство                                   це все те, чим володіє людина;

 

Плагіат                                          використання людини в потребі для власної             

                                                       наживи;

 

Вандалізм                                     це злісне нищення і псування чужої власності;

 

Крадіж                                          привласнення або запозичення тексту з чужої

                                                      літератури чи іншого твору без дозволу автора

 

Власність                                      це потаємне забирання чужого добра проти

                                                       волі власника

 

2. Розв’язати кросворд.

 1) Насильницьке забирання чужого добра під загрозою життя людини (грабіж).

 2) Смерть з метою уникнути будь-якого страждання (евтаназія).

 

 

 

 

  2.

 

                                        1.

 

                     4.

 

 

                  3.                              6.          5.

 

 

 

 

 

 

 

                                             

 

                                                                               

 

                                                                             

 

                   

 

  3) Не чини … (перелюбу).

  4) Порушення людиною Божих Заповідей (гріх).

  5) Божа благодать робить наше серце храмом Святого …(Духа).

  6) Сестра Надії і Любові.(Віра).

3. Гра «Мікрофон»

   - Чи доводилось вам говорити неправду?

   - Як часто і за яких обставин?

   - Правда для мене – це…

 

«Чесна і з добрим серцем людина – це одна із лісових квіток, посіяних Богом по світу»( Джованні Мартінетті)

 

IV. Мотивація навчальної діяльності.

         1.Повідомлення теми і мети уроку.

Життя  в правді не захищене від труднощів і неприємностей. Нам хотілося б жити без проблем, або, принаймні,щоб ці проблеми хтось вирішував за нас. Іноді, щоб уникнути неприємностей, люди готові відступити від правди і погодитися на брехню заради власного спокою. Та Господь Бог промовляє до нас такими словами: «Не свідчи неправдиво на ближнього твого»(кн.вих.20,16)

( учні в зошитах записують  тему та ключовий вірш уроку)

V. Засвоєння нових знаннь, формування опорних умінь і навичок.

       Ця Божа Заповідь охороняє правду, честь, славу й добре ім’я, а забороняє все те, що руйнує їх. Вона наказує дбати і берегти добре ім’я , честь і славу свою і наших ближніх.  Добре ім’я , честь і слава – найцінніші скарби на землі. Добре ім’я не можна купити. Його здобуваємо тільки чесним, праведним життям. Натомість одним незваженим вчинком можна надовго або й назавжди перекреслити його. Сказавши комусь неправду , ув’язавшись у сварку чи бійку, самі наражаємо себе на небезпеку втрати довіри до нас. Той , хто почує неправду з наших вуст, побачить нас сварливими і скандальними, й іншому закаже не довіряти нам. Якщо маємо проблеми у спілкуванні з однокласниками , мабуть, не їх слід у цьому  звинувачувати, а пошукати причин у своїй поведінці , бо ж , напевно, у якийсь момент зрадили своє добре ім’я.  Добре ім’я ,честь зобов’язують нас до постійного саморозвитку , вдосконалення свого характеру, думок, вчинків. Цінування доброго імені допомагає в будь – якому  життєвому епізоді зберегти людську гідність, а з іншого боку – не принизити її у ближньому.

  1. Робота зі Святим Письмом

( Пр. 22,1; 1 Кор.9.15 ;кн..Іс.41,12-13, Мт.15-22).

  1. Складання асоціативного куща.

 

 

 

 

 

 

                            Гріх

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Мабуть, дехто з вас відчував велику неприємність, коли проти нього грішили в такий спосіб. Подумайте, а чи не доводилося комусь із друзів, близьких,рідних терпіти такі ж неприємності через вас?

      Недаремно ключовий вірш нашого уроку говорить нам : «Свідок брехливий не буде без кари»

  1. Робота з біблійними історіями

             (учні працюють групами, готучи відповіді на запитання)

І група – «Самуїл остерігає Ізраїля» (1 Сам.12:1 – 4)

  • Як Самуїл показав пастві приклад чесності і правдивості?

 

ІІ група –«Оздоровлення сотникового раба» (Лк.7:2-5)

  • Чим прихилили Христа до себе піддані сотника?

 

 

ІІІ група  -«Нічний суд у Кайяфи» (Мт.26:59 – 61)

  • Кого шукали первосвященики?

 

VI. Закріплення навчальних досягнень.

  1. Команда дівчат складає план « Чому потрібно жити за правдою?»

      Команда хлопців – «Чому не варто жити брехнею?»

 

  1. Пригадайте і передайте свої почуття, коли вам щось пообіцяли і не дотримали слова?
  2.  Обговорення оповідання про випадкову зустріч Води, Вітру і Доброго Імені

(учні висловлюють своє міркування над словами Доброго Імені)

 

Одного разу випадково зустрілися Вода, Вітер і Добре Ім'я і стали Приятелями.

    Заки розійшлися, то поставили собі питання:

  – Що треба зробити, щоб ми знову зустрілися?

   На це Вода каже:

   Мене можете де-небудь без клопоту знайти. Вам вистачить прийти до моря, ріки чи потічка або навіть до найглибшої криниці й мене покликати, і я вже присутня!

   І Вітер також каже:

   Мене дуже легко зустріти. Легенький вітерець всюди повіває. Вам вистачить тільки відчинити двері або вікна й кликнути мене, і я вже тут!

   Тільки Добре Ім'я сумовито збоку стояло і мовчало. Коли ж Вода і вітер наполягали на тому, щоб воно їм сказало, де його найлегше знай­ти, то воно, зітхнувши, врешті каже:

 – Мені прикро це вам казати, але не вертаюся я ніколи. Хто мене раз утратив, той уже мене більше не знайде.

  • Чому Добре Ім'я треба шанувати?
  •  Через що можна втратити його? (Через жадібність, обмовляння, безпідставні звинувачення, через інтриги, сіючи ворожнечу між близькими).
  • Чи можна купити добре ім'я? (Добре ім'я не можна купити ні за які гроші. Воно підтримується чесним життям, сумлінною працею, дотриманням норм християнської моралі).

   Щоб людина могла захистити своє ім'я, свою честь, щоб несла відповідальність за те, що говорить, Господь і дав нам дев'яту заповідь: "Не свідчи неправди на ближнього". Тому треба намагатися у стосунках із людьми чинити так, як учив Ісус Христос: "Не судіть, і не будете суджені..." (Єв. від Луки 6:37).

 

     Восьма Божа заповідь стоїть не тільки на сторожі доброго імені, честі й слави, але вона також забороняє все те, що шкодить доброму імені, честі й славі нашій і наших ближніх. Головне джерело гріхів проти 8-ої Божої заповіді — це гріхи язика. Св. апостол Яків говорить про шкоду та гріхи, що їх вчиняє людський язик: «Язик — член маленький, а хвалиться великим! Глядіть, який вогонь малий, а запалює величезний ліс! І язик — вогонь, світ неправди... Усякі роди диких звірів та птахів, гадів та морських потвор були приборкані й приборкуються людським хистом. Язика ж ніхто з людей не може вгамувати: він — зло, що спокою не знає, наповнений смертельною отрутою» (Як. 3, 5-8). Два найбільші та найчастіші гріхи язика — обмова й очорнення.

    Дамо визначення гріхам проти 8-ої Божої заповіді (учні в інтернеті шукають визначення): обмова, очорнення, осудження, підозрювання, сіяння незгоди, гостра критика, брехня, олжа, неправда, наклеп, облуда, лицемірство, лукавство, підхлібство-підлабузництво.

 

 

 

VI. Інструктаж домашнього завдання.

     Підготувати повідомлення про братів Макавейських , святу мученицю Феломену та життєві історії про правду.

 

 

VIІ. Підсумок уроку.

     Кожна людина тут, на землі, є місцем Божої присутності. Своїм життям, своєю поведінкою, своїми ділами, якщо вони добрі, гідні і святі, своєю молитвою, цілим  своїм єством віддзеркалює і виявляє Творця. Коли будемо говорити неправду на іншу людину, будемо її кривдити і нищити своїм язиком – будемо зневажати Самого Творця на Небі. Тому ця заповідь , яка береже гідність людської особи, гідність усього суспільства, вимагає також виправити заподіяну ближньому кривду. Його слід перепросити , а якщо це неможливо, то обов’язково слід відбути покаяння.

…Життя іде і все без коректур

І як напишеш, так уже і буде.

Але не бійся прикрого рядка,

Прозрінь не бійся бо вони як ліки.

Не бійся ПРАВДИ ,хоч яка гірка,

Не бійся смутку, хоч вони як ріки.

Людино, бійся душу ошукать,

Бо в цьому схибиш – то уже навіки.

Без коректур без виправлень, без змін.

     «Не свідчи неправдиво проти ближнього твого». 
Що це означає? 
Відповідь:
     Цією заповіддю Господь Бог забороняє говорити неправду про іншу людину і забороняє взагалі усяку неправду, як приміром: свідчити неправду на суді, робити неправдивий донос, обмовляти, зводити наклепи, лихословити, розпускати плітки. 
     Неприпустимо для християнина навіть така неправда, коли немає наміру вчинити зло ближньому, адже будь-яка неправда не гідна звання християнина і не узгоджується з любов’ю та повагою до ближніх. 
     Ніколи не слід докоряти й осуджувати інших, якщо ми не покликані до цього за своїм становищем і посадою. «Не судіть, щоб і вас не судили», - говорить Спаситель.

VIII. Додатково по темі:

(при наявності вільного часу)

                ДОБРЕ ІМ’Я, ЧЕСТЬ І СЛАВА
        На світі багато різних цінностей, якими люди дорожать. Вони можуть бути суто матеріальними, як-от: маєток, гроші, золото, будинок, підприємство; і цінності духовні: знання, мудрість, слава, добре ім’я, чеснота і т.п. На сторожі перших стоїть 7-ма і 10-та Божі заповіді, а на сторожі других — 8-ма Божа заповідь. Вона боронить правду, нашу честь, славу й добре ім’я, а забороняє все те, що їх руйнує. 8-ма Божа заповідь наказує дбати і берегти добре ім’я, честь і славу нашу та наших ближніх.
         Добре ім’я, честь і слава — цінне добро
Добре ім’я, честь і слава — найцінніші скарби на землі. У Св. Письмі Старого Завіту сказано: «Добре ім’я ліпше, ніж великі багатства» (Прип. 22, 1). Св. апостол Павло так цінив своє добре ім’я та славу: «Волію-бо радше вмерти, ніж щоб хтось знівечив оту мою славу» (1 Кор. 9,15).
         Добре ім’я і честь не можна купити навіть за великі скарби. Їх здобувається тільки чесним життям та практикуванням чеснот. Добре ім’я необхідне кожному в суспільному житті. Всі люди і всюди хочуть мати справу з чесними особами. Тому, приймаючи на роботу чи службу в приватні або громадські установи, вимагають характеристики від чесних людей. З нечесними, людьми недоброго імені чи слави ніхто не братається, усі їх бояться й від них тікають. Св. Франц Сальський порівнює добре ім’я до листя на дереві, що творить не лиш окрасу дерева, але служить і для охорони його плодів. Подібно й добре ім’я є не лише окрасою кожної людини, але також служить для охорони її чеснот.
        Усвідомлення доброго імені й честі дає кожному почуття спокою, вдоволення та щастя. Добре ім’я і слава — це наче квиток вступу до серця людей, до доброго товариства та різних посад чи гідностей. Зате нема нічого гіршого для людини, як не мати доброго імені чи слави або їх стратити. Кожного болить, коли інші не мають його за чесного, йому не довіряють або його уникають. Така людина, власне, стоїть поза рамками суспільного життя. Тому повчальною є думка св. апостола Павла: «Слава наша — це свідоцтво нашого сумління, як ми поводились у світі, зокрема щодо вас, — у святості й щирості Божій» (2 Кор. 1, 12).
         Добре ім’я, честь і слава для нас важливі ще й тому, що заохочують любити й практикувати різні чесноти. Усвідомлення того, що інші мають нас за чесних, природно заставляє нас відповідно поводитися, щоб тієї честі не порушити через якийсь невідповідний учинок, як наприклад: пияцтво, бійку чи сварку.

IX. Настанова учням:

         Загальновідоме оповідання про пастуха, що пас вівці й, аби здурити людей, часто викрикував, що надходить вовк і треба його відганяти. І люди бігли йому на поміч. Та, врешті, коли справді прийшов вовк і взяв вівцю, то хоч пастух кликав за поміччю, та ніхто не приходив, бо ніхто йому вже більше не вірив. Тож  будьте чесними, справедливими, з повагою та пошаною ставитися до свого           ближнього, живіть з вірою і правдою у серці, виховуйте в собі почуття  любові до Всевишнього, друзів, старших і батьків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Одного разу випадково зустрілися Вода, Вітер і Добре Ім'я і стали Приятелями.

    Заки розійшлися, то поставили собі питання:

  – Що треба зробити, щоб ми знову зустрілися?

   На це Вода каже:

   Мене можете де-небудь без клопоту знайти. Вам вистачить прийти до моря, ріки чи потічка або навіть до найглибшої криниці й мене покликати, і я вже присутня!

   І Вітер також каже:

   Мене дуже легко зустріти. Легенький вітерець всюди повіває. Вам вистачить тільки відчинити двері або вікна й кликнути мене, і я вже тут!

   Тільки Добре Ім'я сумовито збоку стояло і мовчало. Коли ж Вода і вітер наполягали на тому, щоб воно їм сказало, де його найлегше знай­ти, то воно, зітхнувши, врешті каже:

 – Мені прикро це вам казати, але не вертаюся я ніколи. Хто мене раз утратив, той уже мене більше не знайде.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 обмова, очорнення, осудження, підозрювання, сіяння незгоди, гостра критика, брехня

 

 

 

 

неправда, наклеп, облуда, лицемірство, лукавство, підхлібство-підлабузництво

docx
Пов’язані теми
Етика, 8 клас, Розробки уроків
Додано
17 березня 2021
Переглядів
5477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку