25 лютого о 18:00Вебінар: Онлайн-дошка – допоміжний інструмент у роботі педагога

Негативний вплив шкідливих звичок на здоров'я: куріння, вживання алкоголю, наркотичних і токсичних речовин»

Про матеріал
Розробка уроку на тему: «Негативний вплив шкідливих звичок на здоров'я: куріння, вживання алкоголю, наркотичних і токсичних речовин» Урок у 4 класі
Перегляд файлу

Матеріали до Фестивалю «добрих практик» освітян Харківщини

«Майстри педагогічної справи презентують»

 

Розробка уроку

на тему:

«Негативний вплив шкідливих звичок на здоров'я: куріння, вживання алкоголю, наркотичних і токсичних речовин»

Урок у 4 класі

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала:

 вчитель початкових класів

Петропавлівської загальноосвітньої

Школи І-ІІІ ступенів

Куп’янської районної ради

Харківської області

 Шип Таїсія Олегівна

 

 

 

 

 

Тема. Негативний вплив шкідливих звичок на здоров'я: куріння, вживання алкоголю, наркотичних і токсичних речовин

Мета: дати учням уявлення про наркотичні й токсичні речовини;

            довести згубний вплив на здоров'я нікотину, алкоголю, наркотичних і токсичних речовин;

             виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: манекен людини, глобус, 3 листи А -3, 3 уп.олівців, 3 уп.фломастерів, 3 листи А-4, 3 клея, 3 коректора, 3 уп.кольорового паперу , 3 гумки, 6 ножиць, проектор,

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Хто здоровий, той сміється,

Все в житті йому вдається,

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

ІІІ. Основна частина.

      1) Вступна бесіда вчителя.

- Значна кількість хвороб залежить від наявності шкідливих звичок у самої людини.  Наші шкідливі звички гублять не лише нас, людей, а й нашу планету. Не навчившись берегти себе, ми не зуміємо зберегти нашу прекрасну Землю. І сьогодні ми спробуємо поміркувати над тим, як правильно ми живемо. Спробуємо порівняти наше життя з життям нашої планети.

  •  Зверніть увагу , у нашому класі сьогодні на уроці є макети людини і нашої планети. Ми з вами спробуємо довести , що саме людина хазяїн всьому, і своєму здоровꞌю  і здоров’ю нашої планети.

Давньоримський філософ Сенека говорив: «Люди не помирають, вони вбивають самі себе». Дуже часто діти хочуть стати дорослими, а дорослість свою вбачають у тому, щоб закурити цигарку, випити пива на людях, як це показують у фільмах і як це роблять батьки. Такі діти із задоволенням спробують викурити цигарку із наркотичною травкою чи нанюхатись різних речовин, щоб «зловити кайф».

Це дуже дурні та шкідливі розваги. Адже звикнути до поганого легко. Набагато важче потім позбутися небезпечної звички.

- деякі учні нашого класу приготували повідомлення про шкідливі звички. Давайте їх заслухаємо.

2. Повідомлення учнів

От, наприклад, паління. Усі знають, що курити шкідливо, що тютюновий дим містить величезну кількість отруйних речовин. І ці отрути повільно руйнують легені, серце, кровоносні судини. Тільки людина спочатку не помічає цього. Так, трапляється, що нудить піс­ля першої цигарки, у голові паморочиться. Це організм подає сигнал тривоги. Але не всі хочуть зважати на цей сигнал. Багато школярів отруюють себе свідомо. Не тому, що їм так вже подобається палити, а тому, що бояться, що їх дражнитимуть матусиними синками, або тому, що хочуть здаватися дорослішими. Не в кожного вистачає сил виявити характер і відмовитися від цигарки в компанії, де палять. Шкідливо навіть перебувати поруч із такими хлопцями або дівчатами. Хочеш чи ні, але ти все одно вдихаєш отруйний дим.

А за кілька років, коли організм стомиться боротися з отрутою, з'явиться кашель, задишка. Стане важче бігати, підніматися схода­ми. Наприклад, багато старшокласників у нашій країні страждають від хвороб органів дихання. І відбувається це саме через те, що майже половина з них рано почала палити.

Вчитель: Ось, діти, ми з вами прослухали  про паління , тепер подумайте як все це може бути пов’язане з «здоров’ям» нашої планети.

Коли людина палить то табачний дим отруює не тільки її, а й навколишнє середовище: людей, рослин, тварин.

Вчитель: А ще, діти, людина не завжди замислюється над тим, що прибираючи восени на подвір’ї палить опале листя, на полях часто спалюють солому, а чадні отруйні гази забруднюють повітря. Зачасту ми чуємо з вами із засобів масової інформації про недбалість на великих фабриках та заводах, де отруйні гази та хімікати викидаються у повітря, де не в належному стані очисні споруди і багато, багато іншого.

Учень: Не менш шкідливим є алкоголь. Від нього страждають усі внутрішні органи, а особливо мозок. Отруєння мозку призводить до того, що людина, врешті-решт, втрачає здатність мислити — у неї погіршується пам'ять, слабшають розумові здібності. Невже комусь з власної волі хочеться стати дурнем?

Алкоголь «тисне» на дитину: знижується увага, втрачається кон­троль над своїм настроєм. Дитина починає погано рости. Пам'ять слабшає, а від цього погано засвоюються шкільні предмети. Починає хворіти печінка.

Алкогольне отруєння — таке саме отруєння, як і іншими отрутами, тому п'яних іноді нудить — організм виявляється розумнішим за свого «хазяїна» і намагається позбутися отрути, поки вона не всмоталася. У людини з'являються головний біль і запаморочення. Якщо ж таке сталося, дитині необхідно промити шлунок і дати випити активованого вугілля.

Учень

Наркотики часто називають «білою смертю». Чим раніше людина звикає до них, тим швидше вона помирає. Хронічні наркомани взагалі живуть дуже мало. Наркотики повністю забирають з людини всі її сили.

Згубний вплив на здоров'я мають і токсичні речовини. До токсичних речовин можна також віднести засоби побутової хімії, деякі медичні препарати, дихлофос, ацетон, снодійні препарати.

Люди, які вживають ці речовини з метою одурманювання, називаються «токсикоманами».

Вдихання хімікатів, які містяться у різних аерозолях, мають вплив на нервову систему, аналогічний алкогольному, тільки значно небезпечніший. Зареєстровано багато випадків раптової смерті одразу після такої процедури. Хімікати можуть серйозно пошкоди- ти мозок, печінку, нирки та легені.

Немає жодної сміливості в тому, щоб пробувати нікотин, алко­голь, наркотичні і токсичні речовини. А от якщо ви зуміли у компанії відмовитися від того, що роблять інші, значить, у вас дійсно є сміливість і воля.

Піддатися своїм слабкостям, примхам, шкідливим звичкам дуже легко. Набагато важче, наприклад, змусити себе прокинутися раніше і зробити ранкову зарядку чи привчитися обливатися холодною водою. Але якщо ви добре ставитесь до себе, то напевно зробите правильний вибір.

Чому в усьому світі зараз поширюється пропагування здорово­го способу життя? Чому мільйони людей у різних країнах відмовляються від паління, алкоголю й починають займатися тенісом, плаванням, бігом? Просто багато з них зрозуміли: здоровій людині живеться легше і краще, і заради свого здоров'я варто трошки потрудитися.

Вчитель:

  • Діти, як ви думаєте, до чого приводить недбалість людини по відношенню до себе?
  • Діти, як ви думаєте, до чого приводить недбалість людини по відношенню до планети?

ІV.  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Наш муравлик рано встав - раз –два.

Своє ліжечко прибрав - раз –два.

Тоді став робить зарядку – раз – два.

Кожну вправу по порядку – раз – два.

Спершу лапки розминав

Разів десять присідав.

Порівняв собі він спинку

Піднімаючи травинку.

Потім вгору потягнувся

І до сонечка всміхнувся.

 

3. Практична робота для учнів.

Тренінгові завдання

Вчитель:

Ми з вами зꞌясували як людина впливає на свої життя і здоров’я так і на життя і здоров’я нашої планети. Зараз я вам пропоную  на аркушах паперу А-3 зобразити людину і планету здоровими , красивими, міцними, квітучими.

І етап

(Кожна група на аркуші зображує людину та планету. Вчитель наголошує на те, щоб діти уявили їх дійсно здоровими, красивими, квітучими)   5 хв 

МУЗИКА (Времена года Весна)

Вчитель : Педставник кожної групи повинен вийти до дошки з малюнком і розказати про зображене.

C:\Users\Taya\Desktop\136___01\IMG_0667.JPG

ІІ етап

Вчитель

А тепер, діти ,уявіть, що людина не дбає про себе, вона вживає алкоголь, наркотики, палить, веде нездоровий спосіб життя . Також людина не дбає про природу. Ми з вами говорили про ті способи недбалості людини, які приводять до негативних наслідків.

Ось зараз ,перед вами лежать ваші красиві малюнки. Зараз уявіть будь ласка що може трапитися з людиною і планетою, якщо  буде все те негативне про що ми говорили сьогодні. Перед вами олівці ,фломастери, клей….Спробуйте виправити ці малюнки так щоб переконати нас втому, що трапилась трагедія з людиною і планетою.

Вчитель : Педставник кожної групи повинен вийти до дошки з малюнком і розказати про зображене.

 

 

 

C:\Users\Taya\Desktop\136___01\IMG_0669.JPG

 

C:\Users\Taya\Desktop\136___01\IMG_0670.JPG

Вчитель.

А тепер ,діти,уявіть собі, що жили собі жили , такі люди, які не дбали про себе,  свою планету , занедбали їх , а потім схаменулися. Вирішили, що треба братися за розум, вести здоровий спосіб життя, дбати про себе та свою планету. Бо це ,одне ціле. І зараз я пропоную вам третій етап роботи.

ІІІ етап

Діти повинні спробувати відновити свої малюнки, які були на першому етапі.

Виконання роботи .

Вчитель : Педставник кожної групи повинен вийти до дошки з малюнком і розказати про зображене.

C:\Users\Taya\Desktop\136___01\IMG_0671.JPG

 

C:\Users\Taya\Desktop\136___01\IMG_0673.JPG

- ось  пройшовши 3 етапи подумайте і скажіть, на якому із етапів ваш було працювати найлегше?

(Підвести до роботи над 2 етапі)

А на якому етапі було працювати найважче?

Чому?

4. Анкети « Оцінювання свого стану здоров’я»

V. Підсумок уроку

- Про які шкідливі звички ми сьогодні говорили?

- І чому вони шкідливі? Чому згубні?

( Відповіді учнів)

- Чи погоджуєтесь ви  з думкою , що краще мати корисні звички?

- Чому?

VІ. Домашнє завдання.

1. Самостійно опрацювати текс на ст.66-69

2. Поміркуйте і розкажіть молодшим братові, сестрі або друзям про шкідливий вплив тютюнового диму, алкоголю та наркоти­ків на здоров'я.

Що таке здоровий спосіб життя?

Чому весь світ пропагує здоровий спосіб життя?

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
12 листопада 2020
Переглядів
241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку