«Нехай Земля квітує всюди – планету збережемо люди!»

Про матеріал

Тема заходу: Нехай Земля квітує всюди - планету збережімо, люди!"

Мета (навчальна, розвивальна, виховна)

Мета:

навчальна:

- ознайомити учнів з актуальними екологічними проблемами та їх соціальним значенням для Народицького краю та України;

розвиваюча:

- розвивати навички раціонального використання природних ресурсів людиною;

- формувати вміння встановлювати взаємозв'язки між природними об'єктами;

виховна:

- виховувати в учнів почуття прекрасного, любов до природи рідного краю;

- відповідальне й шанобливе ставлення до природи.

Категорія учнів

Учні 9-11 класів

Обладнання

-два стенди, один – з ілюстраціями негативного впливу людини на природу, другий – ілюстрації краєвидів природи Народичини та плакати і велика квітка з відривними пелюстками;

-комп'ютер й проектор;

-записи звуків природи;

-сцена з імітованим лісом та річкою.

Рекомендації щодо організації та проведення

Шлях до високої екологічної культури лежить через ефективну екологічну освіту і виховання, яка на порозі третього тисячоліття стала необхідною складовою гармонійного, екологічного безпечного розвитку.

Нинішнім об'єднуючим національним інтересом має стати охорона довкілля. А завдання номер один сьогодні - виховувати у населення, зокрема у молодого покоління, відповідальне, шанобливе ставлення до природи. Особлива роль в екологічному вихованні належить учнівським екологічним агітбригадам, юним аматорам - захисникам природи.

Позакласний захід « Нехай Земля квітує всюди- планету збережемо, люди! » готувався як виступ агітбригади гуртка «Юні екологи». За формою проведення це екологічна вистава.

У своєму виступі учасники екологічного гуртка «Юні екологи» порушили актуальні екологічні проблеми та їх соціальне значення для Народичини та України. Під час виступу прозвучав заклик до раціонального використання природних ресурсів людиною; з болем діти розповідають про ліс і річку, поблизу селища, стан яких з кожним роком погіршується; звернулись до всіх присутніх із закликом жити з природою у мирі і злагоді. Гуртківці зазначили, що стан нашої планети залежить від зусиль кожного. А для того, щоб перетворити рідне село чи місто в казку, потрібно донести до свідомості громадян, що потрібно почати з себе, свого подвір'я, своєї вулиці, свого регіону.

Виступ дітей супроводжується записами звуків природи.

Перегляд файлу

 

Народицька гімназія Житомирської області

 

 

 

 

Сценарій виступу екологічної агітбригади

 

 

 

«Нехай Земля квітує всюди – планету збережемо люди!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Робота вчителя

біології Народицької гімназії,

вчителя  вищої категорії

Ботвинко Людмили Вікторівни.

 

 

 

 

 

2018 рік

 

 

Тема заходу: Нехай Земля квітує всюди - планету збережімо, люди!"                                                                          

Мета (навчальна, розвивальна, виховна)

Мета:

навчальна:

- ознайомити учнів з актуальними екологічними проблемами та їх соціальним значенням для Народицького краю та України;

розвиваюча:

- розвивати навички раціонального використання природних ресурсів людиною;

- формувати вміння встановлювати взаємозв’язки між природними об’єктами;

виховна:

- виховувати в учнів почуття прекрасного, любов до природи рідного краю;

- відповідальне й шанобливе ставлення до природи.

Категорія учнів   

Учні 9-11 класів

Обладнання

-два стенди, один – з ілюстраціями негативного впливу людини на природу, другий – ілюстрації краєвидів природи Народичини  та плакати і велика квітка з відривними пелюстками;

-комп’ютер й проектор;

-записи звуків природи;

-сцена з імітованим лісом та річкою.

 Рекомендації щодо організації та проведення

Шлях до високої екологічної культури лежить через ефективну екологічну освіту і виховання, яка на порозі третього тисячоліття стала необхідною складовою гармонійного, екологічного безпечного розвитку.

Нинішнім об'єднуючим національним інтересом має стати охорона довкілля. А завдання номер один сьогодні - виховувати у населення, зокрема у молодого покоління, відповідальне, шанобливе ставлення до природи. Особлива роль в екологічному вихованні належить учнівським екологічним агітбригадам, юним аматорам - захисникам природи.

Позакласний захід « Нехай Земля квітує всюди- планету збережемо, люди! » готувався як виступ агітбригади гуртка «Юні екологи». За формою проведення це екологічна  вистава.

У своєму виступі учасники екологічного гуртка «Юні екологи» порушили актуальні екологічні проблеми та їх соціальне значення для Народичини та України. Під час виступу прозвучав заклик до раціонального використання природних ресурсів людиною; з болем діти розповідають про ліс і річку, поблизу селища, стан яких з кожним роком погіршується; звернулись до всіх присутніх із закликом жити з природою у мирі і злагоді. Гуртківці зазначили, що стан нашої планети залежить від зусиль кожного. А для того, щоб перетворити рідне село чи місто в казку, потрібно донести до свідомості громадян, що потрібно почати з себе, свого подвір’я, своєї вулиці, свого регіону.

Виступ дітей супроводжується записами звуків природи.

 

 

Сценарій екологічної агітбригади

Сцена. На задньому плані – вагончики із написом “Народичі –Україна-Європа” . Біля вагону стоїть провідник. Звуки вокзалу. По “перону” вештаються туди-сюди пасажири : хто зі сумками, хто зі журналом.

Диктор  (поза сценою оголошує) : “Увага-увага! Будьте уважні, будьте обережні! Від першого перону відправляється потяг “Народичі –Україна-Європа”

Люди на пероні, вдаряючи руками по колінах, створюють живу чергу до провідника біля дверей вагону.

Провідник  : Cпокійно, пасажири, без паніки! Потяг їде  на екологічний конкурс. До вагону потраплять лише ті, хто любить і охороняє природу!

1. А ми якраз із таких! Наша назва  : ЕКО-БРІДЖ!         

2.А чому це ми “ЕКО-БРІДЖ”?

 3.  “ЕКО” – від екологічний!

4. “Брідж”- від англійського “міст”!

5. А чому це від англійського?

1. Тому що ми інтегруємося в Європу!

2.  Отож ми прокладаємо екологічний місток  між серцями людей і природою!

Всі разом : На сцені вас вітає радо

                  “Екобрідж” агітбригада.

Е – екологічна

К – криза

О – об’єднує

Б  бадьорих

Р - розвинутих

І – інтелектуальних

Д  дієвих

Ж  живчиків.

3. Бо наше головне завдання –

                Екологічне виховання.

4. Сприяти здійсненню мети –

               Наше селище, Землю зберегти.

Наш девіз : Разом – сила, разом - клас – ми за вас!

Пісня

1.  Ми - активні учасники акцій “Годівничка” та  “День зустрічі птахів”.

2.  Двічі на рік влаштовуємо акції по прибиранню сміття у громадських місцях свого селища.

3. Допомагаємо працівникам лісництва висаджувати молоденькі саджанці лісових дерев.

 4. Беремо участь в екологічних конкурсах та презентаціях.

5.  На  конкурсах екологічних агітбригад ми посідали перше місце.

6. І ставали учасниками обласного етапу.

1. Ми не хвалимося місцями на конкурсах, адже це все відносно, хоча неодноразово займали їх .

2. На цьому конкурсі ми набираємося досвіду, переймаємо краще від інших команд.

3. І – найголовніше : ми не лише охороняємо довкілля…

Всі разом : Ми просто любимо нашу планету!

Провідник  : Гаразд, ваші досягнення вагомі, проходьте у вагон, від’їжджаємо!

Всі заходять за вагони, скидають хустки, залишають сумки, виходять на передній план до мікрофонів.

 

Музична заставка

 

Провідник. Ой, а це що у вас?

1. Та це ж квітка!

Провідник.. І справді квітка, та якась дивна, різнокольорова...Десь я таку вже зустрічав, начебто... Ну, читав про неї.

2. Дай подивитись!

1.Не дам, зламаєш!

Провідник.  Припиніть вовтузитись, а ну дайте квітку сюди! Ну от, вже зламали!

2. І нічого особливого не трапилось, тільки одна пелюстка відірвалась.

3. То не біда, була квітка із родини Розоцвітих і вмить стала із Родини Хрестоцвітих (поправляє пелюстки).

 

 1.Кажу, віддай-но сюди квітку!

Ой, хлопці, здається я згадала, це ж квітка з казочки, пам’ятаєте?!

 

 (Бере пелюстку, що відірвалася).

 

1. Ти пелюстка чарівна

З казки дивної прийшла!

То ж полинь за небосхил,

До зірок і до світил.

Лети з Півночі на Схід,

Через Захід, без доріг,

Завертай до нас на Південь

Й клич у гості друзів всіх.

Як припиниш свій політ,

Нам відкрий ти Дивосвіт.

 

Звучить мелодія «Єралашу»

  1. А зараз настав час – показати, навчити, розважити та попередити всіх про раціональне використання природних ресурсів

 

Дівчинка відриває пелюстку

 

  1. Ця пелюстка перенесе нас до сучасної родини

 

 Вірте чи не вірте, а жив собі на світі Антон - учень. Він себе не мучив:  вчив уроки абияк, погуляти був мастак. М’яча ганяв, траву топтав, до всього іншого діла не мав. Та якоїсь днини сталася причина: закохалась раптом мамина дитина. В неї ж, як шафран лице. І струнка, мов деревце. Сказати одним словом – екологічно здорова.

Під бадьору музику на сцену виходить хлопчик з великою щіткою та відром, за ним стає дівчинка з розгорнутим плакатом, на якому відкритий кран. Хлопчик починає  чистити зуби.

 

Хл.

- На тебе, моя дівчино,

Я б дивився до загину!

М’яч на тебе б проміняв,

Ще й комп’ютера додав!

 

Дів.

- То дурниці – не дари!

Їх собі, як хоч бери

Якщо ж хочеш догодити,

Не трать марно ти води

От що це ти зараз робиш?

Хл  : Жуби чищу!

Дівч : А чому ти кран не закрив?

Хл : Та нехай собі тече, у нас же шуб-ши-дія!

Дівч : Ні, друже, ти помиляєшся! Це для сім’ї  - субсидія, а для природи це – катастрофа!Через струмінь води  шириною в голку з крану  витікає приблизно 840 літрів води за добу.
Вже завтра з таким відношенням природі потрібна буде субсидія!

Хл : Що ж, закриваю кран. Насправді для чищення зубів вистачить і склянки води.

Дівчинка обертає плакат іншим боком, на звороті – кран із вузликом.

Учні показують плакат «Раціонально використовуй водні ресурси»

Дівчинка відриває пелюстку

  1. Так, не тільки в наш час людство піклується про природу, а з давніх часів козацтва йде боротьба за чисте довкілля, за раціональне використання природоресурсів. Отже, ця пелюстка переносить нас до славних козаків

Козак 1. Чув я, братці, що турецький султан говорив, що ми не любимо Україну, не дбаємо про її багатство, природні ресурси,  що природу ми не оберігаємо. За це загрожує війною.

Козак 2.  А давайте напишемо йому листа.

Козак 1.Шлемо привіт з Народицького краю
Де кожну стежку, кожну квітку знаєм
Природі завжди радо помагаєм
Щоб рідний край був зеленим гаєм.

Козак 2.Шумлять високії пшениці, стиглим колосом дзвенять,

Цвітом золотим рясніє соняшниковий лан,

  Струмки й джерела чистої водиці

В прозоре небо дивляться весь час.

Грунти,неначе неначе чорне масло

Оброблені, засіяні стоять

Це Україна

Мій  рідний край- моя Вкраїна.

Дівч. Я не розумію, чи ви хмелю обпилися, чи блекоти об’їлися? Чи може вам сон наснився?  Де це ви таке бачили. Грунти,як масло… Яке пальмове? Чи використане машинне?

Дівч.  Стогнуть грунти від сучасних хазяїв. Останні сили висмоктують з них. Ні сівозмін не дотримуються, ні органічних добрив не вносять,а все хімією травлять.

Дівч. То бур’яни розведуть, такі що й вершника на коні не видно, то насіють заморських генномодифікованих  рослин. Ой нема порядку на Україні!

 

Козак 1.  Не заважайте! Нема у нас такого. В полях завжди у нас порядок. Пишу я далі:

А на Вкраїні росте зелене диво!
Це диво – ліс. Де він росте,
То скрізь красиво!

Дівч. А ліс, та його вже вирубали давно,  вивезли за кордон, що краще. Те що гірше спиляли на дрова.  А пожежі скільки знищують кожен рік?   Добралися й до лісосмуг, пиляють , вирубують Ой нема порядку на Вкраїні!
Козак 2. Знову ти заважаєш.  У нас оберігають лісосмуги, вивчають їхній екологічний стан, пишуть екологічні проекти .

Козак. Але ж без господаря ліс не існує,
Лісник в середовищі господарює.
Тваринам він їжу заготовляє
Рослинам у скруту допомагає.

Дівч. Ви мене пробачте. Та тварини скоро вимруть усі, полювання не заборонене? Ні!, Природні середовища існування постійно знищуються. То кралям хочеться ходити у леопардових шубах і носиди сумочку з крокодилової шкіри, ще й на голові, щоб було страусине перо.

Козак 1. Слухайте, друзі, вони мабуть шпійони турецького султана, що ж  так наговорюють на нас. У нашому краї заповідник є «Древлянський»,  тож він за всім слідкує, охороняє, і про природу Поліського краю гарно дбає.

Дівч. Ніякі ми не шпійони, ми трезвомислящі і уважні. Все бачимо і все помічаємо,вболіваємо за природу.

Учні показують плакат «Раціонально використовуй природні ресурси»

Дівчинка відриває пелюстку

  1. Ця пелюстка для вас, наші друзі, учасники агітбригад

Робота з залом

(в зал роздаються кольорові смужки)

1. А що можете зробити ви, щоб покращити стан довкілля, забезпечити наше виживання і виживання наступних поколінь?

2. Що ж може зробити кожен з вас?...

3. Якщо ви можете очистити  і зберегти джерела – підніміть зелену смужку!

4. Якщо ви можете прибрати сміття в парку, сквері, вулиці – підніміть блакитну смужку !

5. Якщо ви можете посадити дерево – підніміть білу смужку!

6. Тепер ми бачимо, що кожен з вас може все. Зробивши цей маленький особистий внесок – зусилля усіх перетворяться на могутню співпрацю, що може врятувати нашу планету, наш рідний край, і все знову буде таким же яскравим, як ці пелюстки – символи квітучої Української землі.

1. Шануй, примножуй скарб неоціненний,

Який вручила нам свята Земля!

Насаджуй сад, і прочищай джерела,

І скривдити не дай маленьке пташеня.

 2. Учасник Ми хочемо звернутися до вас, дорослих.

 Разом: Ми

3: молоде покоління, чисті душею і помислами, хочемо купатися у чистих річках, дивитися у чисте небо, пити чисту воду, їсти чисті продукти.

 4: Донесіть до відома високих чинів у Верховній Раді, що екологія – це наша спільна проблема і в битві з природою переможців немає.

 

 

5.А це наші дарунки. Ми хочемо їх вручити вам,  шановне журі.

6. Передайте, будь ласка, нашій владі ось це перо. Нехай тільки мудрі накази ним підписують.

1.А шишку, щоб коли будуть наші права відстоювати, то щоб менше шишок падало їм на голови.

2.А цей горіх – нехай вони будуть міцними в своїх переконаннях.

3.А ще прийміть ось цей сюрприз.

4. Вручаємо вам насіння квітів. Зробіть життя наше квітучим і пахучим.

5 Ой, погляньте, а на нашій квітці залишилась лишень одна пелюстка.

 6. І що це означає?

 1. І що ж тепер будемо робити?

2. Це значить, що нам час збиратися додому.

3. А так не хочеться, адже ми тут знайшли нових друзів і однодумців.

4.  Набули досвіду і  захопилися  новими ідеями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фінальна  пісня

на мелодію Гайтани

1.  Треба пам`ятать кожній людині, Щоб усі жили в злагоді й мирі,

Щоб природу свою шанували,  І красу її оберігали.

Люди, це ж наш дім, ви подивіться, Не забруднюйте все, схаменіться!

Хай Природа життя нам дарує,  А планета – одвічно квітує!

П-в:  Це – моя Земля! Це –моя країна!

Разом ти і я, місія єдина:

Хай природа в нас буде лиш красива,

Разом ти і я – наша сила!

2.  У кожного з нас своя справа, Ми за те, щоб розквітла Полтава,

Ми за те, щоб співала країна, Хай щасливою буде людина!

Ви дістаньте майбутнє рукою, Хай воно вам проллється рікою!

Щоб життя всім в здоров`ї прожити, Треба серцем свій край полюбити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
1412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку