Неоліт. Неолітична революція.

Про матеріал
Конспект уроку історії для 6-го класу Тема. Неоліт Мета: характеризувати форми господарювання людини в неоліті; порівнювати привласнювальні та відтворювальні форми господарювання; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «неоліт», «енеоліт», «привласнювальне господарство», «відтворювальне господарство», «неолітична революція», «ремесло», «кераміка»; розвивати вміння характеристики й порівняння історичних явищ; виховувати інтерес до історичного минулого людства. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

Конспект уроку  історії для 6-го класу

Тема. Неоліт

Мета: характеризувати форми господарювання людини в неоліті; порівнювати привласнювальні та відтворювальні форми господарювання; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «неоліт», «енеоліт», «привласнювальне господарство», «відтворювальне господарство», «неолітична революція», «ремесло», «кераміка»; розвивати вміння характеристики й порівняння історичних явищ; виховувати інтерес до історичного минулого людства.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, атлас, презентація

  1. Організаційний момент.
  2.   Перевірка домашнього завдання

Теоретична розминка. Два або три учні виходять до дошки, клас ставить їм запитання за вивченим матеріалом.

 

ІІІ.  Мотивація

На слайді зашифровано теми минулих укроків і тема сьогоднішнього уроку (палеолі, мезоліт, неоліт) (Прийом семантизації              збудження інтересу завдяки розкриттю смислового значення слова, назви)

 

IV. Актуалізація

Діти розказують, що вони вже знають з нової теми, та що можуть дізнатися.

V. Вивчення нового матеріалу:

  1. Неолітична революція

Розповідь учителя

Близько 10 тис. років тому в житті людей відбулися великі зміни. Вони навчилися вирощувати рослини та розводити свійських тварин, виготовляти посуд і тканину.

Уперше це відбулося на території Близького Сходу та Північної Африки в регіоні, який називають Родючим півмісяцем. Це землі з теплим кліматом, де протікають повноводні річки Тигр, Євфрат і Ніл. Тут можна було вирощувати по два врожаї на рік і завжди мати достатньо їжі. Історична доба, за якої це відбулося, має назву неоліт (у перекладі із грецької - новий камінь).

 Первісна людина почала не тільки брати в природи, але й відновлювати її багатства. Відбувся перехід до відтворювального господарства.

Люди давно помітили, що зерна рослин, які потрапляли в ґрунт,згодом проростали. Також вони зрозуміли, що маленьких звірят, знайдених під час полювання, не слід убивати. Люди почали свідомо сіяти зерно та приручати й розводити тварин. Крім собак і свиней, люди приручили кіз та овець, а дещо пізніше - корів і волів. Так поступово в неоліті первісні люди перейшли від збиральництва й полювання до землеробства та скотарства, тобто від привласнювальних методів господарювання до відтворювальних. Цей перехід  назвали неолітичною революцією.

Що було головним досягненням доби неоліту?

  1. Нові знаряддя праці

Коментоване читання с 24

Робота з термінами та поняттями 

Ремесло - ручне виготовлення знарядь праці, речей повсякденного вжитку.

Гончарство – виготовлення посуду з глини з подальшим його опаленням вогнем.

Кераміка - вироби з випаленої глини.

  1. Перші поселення.

Люди доби неоліту перейшли до осілого способу життя. Вони почали жити в поселеннях і вирощувати рослини. Поселення розміщували на височинах поблизу річок. На півдні будинки зводили з висушеної на сонці цегли, яку виготовляли із суміші глини й соломи, а на півночі - із лози, обмазаної глиною. На півдні плоскі дахи робили із гілок і вогкої землі, а на півночі - із соломи.

 

Найвідомішими дослідженими поселеннями доби неоліту є Чатал-Хююк (сучасна Туреччина) та Єрихон (Палестина). На території України добі неоліту відповідає бугодністровська археологічна культура.

Чому люди доби неоліту вели осілий спосіб життя?

Висновки

X-V тис. до н. е. археологічна наука виділяє як добу неоліту. Вона розпочалася на території Близького Сходу та Північної Африки.

Головними особливостями доби неоліту стали перехід до відтворювального господарства, винайдення гончарства та ткацтва.

У добу неоліту з'явилися перші постійні поселення.

VІ. Узагальнення:

  1. Яке ремесло виникло в період неоліту?

 


 А ткацтво

 Б ливарство

 В ковальство

 Г рибальство


 2. Зіставте назви періодів з основними здобутками людей:

1.Палеоліт           А. перехід від відтворювальних до привласнюючих форм               

                                   господарства

2. Мезоліт             Б.  Уміння користуватися вогнем

3. Неоліт                В.  Поява лука і стріл.

3. Зіставте термінами та поняття 

 1.Ремесло           А. виготовлення посуду з глини з подальшим його опаленням 

                                    вогнем

2. Гончарство      Б. вироби з випаленої глини. 

3. Кераміка           В.  ручне виготовлення знарядь праці, речей повсякденного  

                                       вжитку.

  1.        Яку назву отримав перехід від привласнювального до відтворювального господарства?

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

«Незакінчене речення»

 

VІІІ Домашнє завдання 

ДЗ параграф 7

 

doc
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
8936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку