Нестандартний урок "Мандри Дон Кіхота. Знайомство з країною Європи - Іспанія. Розвязування прикладних задач"

Про матеріал
Нестандартний урок з географії, зарубіжної літератури та геометрії у 8 класі за темою "Мандри Дон Кіхота в пошуках справедливості. Знайомство з країною Європи - Іспанія. Застосування ознак подібності трикутників до розвязування прикладних задач"
Перегляд файлу

 

 

 

Нестандартний урок

з зарубіжної літератури, географії, геометрії

 

Клас: 8-А ( інтелект України)

 

Тема :             

                 Мандри Дон Кіхота в пошуках справедливості.

                 Знайомство з країною Європи – Іспанія.

                          Застосування ознак подібності трикутників до розв'язування        прикладних задач.

 

 

 

 

Вчитель зарубіжної літератури: Балюрко Наталія Іванівна

 Вчитель географії: Копилова Наталія Миколаївна

Вчитель математики: Каранюк Ольга Анатоліївна

 

 

м.Дніпро

КЗО «СЗШ 133»ДМР

 

 

 

Нестандартний урок ( географія, зарубіжна література, геометрія)

Тема.  Мандри Дон Кіхота в пошуках справедливості.

Знайомство з країною Європи – Іспанія.

Застосування ознак подібності трикутників до розв'язування прикладних  задач.

 

 

Мета: охарактеризувати образ Дон Кіхота, з’ясувати очікувані та реальні наслідки його вчинків, розвивати навички аналізу літературного твору, навички виразного читання ,познайомити учнів з країною Європи - Іспанією; виявити характерні риси географічного положення країни, роботи з фізичною та політичною картою країни,  уміння логічно й послідовно висловлювати свої думки, визначати місцеположення об’єктів на контурній карті;розвивати логічне мислення,закріпити вміння використовувати ознаки подібності трикутників до розв'язування прикладних задач, виховувати толерантне ставлення до вчинків людей, їхньої поведінки.

 

Обладнання: портрет М. де Сервантеса, ілюстрації до роману, дидактичний матеріал, комп’ютер, фото країни Іспанії, політична та фізична карта Європи, відеофрагменти «Цікаве про Іспанію», «Маша та ведмідь про іспанські мотиви»

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їх основі вмінь і навичок.

 

Форма уроку: урок-подорож

 

ХІД УРОКУ

 

І. Оголошення теми й мети уроку

ВІДЕО

Вступне слово вчителів

Вчит.зар.  - Сьогодні на ми продовжуємо вивчення роману великого іспанського письменника М. Сервантеса «Дон Кіхот».

1.В уламках од зброї з іржавим мечем
Він гордою їде ходою,
І погляд у нього сіяє вогнем,
І серце аж рветься до бою.

Вчит.матем.  2. Недарма  ім'ям Дон Кіхота стали називати мрійників, що прагнуть втілити нездійсненну мрію. І хоча ця людина не  завжди може змінити навколишній світ, не здатна тверезо оцінити реальне життя, та все ж повагу й захоплення викликають її вчинки, подвиги.

 

  Вчит.геогр. 3.Батьківщина Дон Кіхота - дивовижна країна, в якій відчувається і лагідний подих Середземного моря, й ритмічний звук кастаньєт, і гордий характер корінного населення – басків.

 

Мов у казочнім сні

Той земний рай, чудовий край

Ввижається мені

Яркеє сонце сипле жар

Не сміє вниз зійти

Вічнозеленії ліси

Розкішно шепчуть, знай

І ріки срібнії шумлять

І поять спраглий край

- Ця держава знаходиться в Південно – Західній Європі. Це одна з найбільших країн Європейського Союзу і один з найпопулярніших туристичних напрямків Європи. Країна славнозвісна своїми пляжами й морем, кухнею і нічним життям, особливою атмосферою і приязністю місцевих жителів. Це країна з великим географічним розмаїттям. Тут можна знайти майже все: від пишних луків і снігових гір до боліт і пустель.  (Мультфільм)

- Чи можна зустріти на землі людину, у якої при слові Іспанія не забилося б сильніше серце? Напевно ні.

Для одних Іспанія - це сонце, яке щедро зігріває і висвітлює вершини величних гір і безкраї пляжі. Для інших - горда гітара і пристрасне фламенко, для третіх - легендарне благородство і хоробрість Дон Кіхота, для четвертих - безкраї поля ароматних апельсинових плантацій і оливок.

Головним пунктом у характеристиці будь – якої країни є географічне положення. Що саме нам необхідно охарактеризувати?

Робота з картою

 

 

 

  • Дайте відповіді на питання:
  • На якому материку і в якій частині світу розташована країна?
  • Чим омивається?
  • Сусіди

Відефрагмент «Географічне положення Іспанії»

  • Ось така вона Іспанія – високорозвинена країна Європи!

Вчит.зар.   Діти,а давайте пригадаємо, якою країною було Іспанія в 16 ст.   

(слайд 1-3)

 

E:\фото,урок\IMG-8c3845858da9d1dfb8cbee5e693a3d18-V.jpg

   

  • 1. Іспанія на сторінках роману? ( вибіркове читання)
  • 2. Бесіда з учнями з елементами дискусії.

- У полоні якої ілюзії перебуває Дон Кіхот?

- Чи можна стверджувати, що лицарство є ідеалом для героя?

- Подумайте, чому головний герой – людина похилого віку?

             - Як ви думаєте, чи є мета Дон Кіхота благородною?

3. Розгонута відповідь на запитання: Чи потрібні в наш час Дон Кіхоти?           (слайд 4)

«Десь на небесах Сервантес, творець «Дон Кіхота», з сумною посмішкою очікує на того, хто народиться, щоб зрозуміти його» ( Хосе Ортега – і – Гассей, іспанський філософ і соціолог)

Образ Дон Кіхота  містить глибокі філософські узагальнення, що дає можливість вважати образ Дон Кіхота «вічним»

E:\фото,урок\IMG-7501d7774067d0a3cc7dc1eb370bfd99-V.jpg

Вчит. математ.  Дійсно, Дон Кіхот людяний і благородний. Він має найкращі наміри – хоче бути захисником скривджених і пригнічених. Його подвиги в ім'я людини безкорисливі. Дон Кіхот здатен пожертвувати собою задля допомоги кожному і в ім'я коханої жінки. Заради неї він – Рицар Сумного Образу – вступив у двобій з велетнями.

ВІДЕО (уривок з фільму)

E:\фото,урок\20210323_103816.jpgЗадача. Знайти висоту вітряка, якщо відстань від Дон Кіхота до вітряка 80 м, висота Санчо ,який сидить на віслюку 1,6 м, а відстань  між Дон Кіхотом і Санчо Пансою 4 м

 

 

 

 

Діти, на карті Іспанія має такий вигляд, а якщо ми з вами трішки пофантазуємо: на яку геометричну фігуру на карті схожа Іспанія?

Вчитель георафії

Робота з контурною картою:

  • Позначити на контурній карті кордон, сусіди, чим омивається країна.
  • Висновок: новий матеріал – Іспанія, закріплення знань із зар.літ. та геометрії.

Підсумкове слово вчителя.

 

 

  Вчит. зар.     1  Минають століття, змінюються покоління, а роман славетного іспанця продовжує жити.

 

 Вчит. математ.  2  У 1605 році, коли книгу перевидавали у Валенсії, на титульному аркуші з’явилася маленька фігурка вершника, що мчить уперед. Його старий меч готовий до вічної боротьби зі злом. Образ Дон Кіхота живий, і кожне нове покоління намагається зрозуміти його, знайти щось цікаве для себе.

 

 Вчит.геогр. 3 Хто каже, що вмер Дон Кіхот?

Цьому ви, будь ласка, не вірте!

Бо він не підвладний ні часу, ні смерті –

В новий вирушає похід.

(Ю. Друніна)

 

 

docx
Додано
25 березня 2021
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку