Нестандартний урок математики
Урок – подорож з елементами STEM - освіти
Тема: «Вправи і задачі на засвоєння вивчення додавання з переходом через розряд ».
Мета: закріпити знання додавання з переходом через розряд , формувати в учнів уміння виконувати дії з іменованими числами, вправлятися в розв’язанні задач. Розвивати логічне мислення, творчі здібності. Сприяти логіко-математичному розвитку шляхом застосування конструктора LEGO. Виховувати самостійність, працьовитість, взаємодопомогу.
Обладнання: Мультимедійна презентація,вхідний та вихідний квитки, матеріали для дослідів, конструктор LEGO.
Структура уроку:
- Любі діти! Я запрошую вас на урок математики. Урок буде незвичайним. Це буде подорож по математичному океану.
Сьогодні ми будемо фантазувати, уявляти і подорожувати, але й ретельно працювати.
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь,
І про кмітливість не забудь!
2. Актуалізація опорних знань.
1) Загадка
А подорожувати ми будемо на…
Відгадайте загадку
Ні сани, ні віз, а ще без коліс (корабель)
Щоб усі ваші сподівання збулися,
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці
Діти ви всі молодці!
2) Усний рахунок. «Шукаємо номер квитка»(Сдайд)
А щоб ми могли залишити наш порт нам треба виконати завдання:
3) Математичний диктант( №95)
Знайдіть значення виразів . Запишіть тільки відповідь.
Кожне із записаних чисел зменш на 10
Дайте оцінку своїм знанням.
Увага! Останній технічний огляд корабля!
1. Розв’язування задач
Підрахуйте, скільки пасажирів може помістити круїзний корабель?
На першій палубі було 3 каюти двомісні. На другій палубі – 4 каюти тримісні. Скільки відпочиваючих може вивести лайнер
2.Назвіть, яка це національна валюта?
Це – американський долар. 1$ - 41 . Перепустка на корабель коштує 2$. Скільки треба заплатити гривень за білет?
41+41 = 82 (грн)
3. Логічне завдання:
У вашому гаманці 100грн. 82 грн. – використали на покупку перепустки. Скільки грошей у вас залишилось? Що з товарів ви зможете придбати за залишок грошей. Перед вами товар:
III. Робота над темою уроку:
1. Наш лайнер наближається до острову «Обчислювальний»
1.Знайти значення виразу (№96)
2.Фізкультхвилинка
Лайнер чекає на нас і ми рухаємось на острів нових знань.
Ми закріплюємо з вами навички прийомів додавання з переходом через десяток
2. Відвідування мису « Задачний»
Щоб перейти з бухти задач в геометричну бухту, треба розв’язати задачу.(№98)
Прочитай задачу. Визнач, яка зі схем відповідає задачі. Розв’яжи задачу.
3.Бухта « Іменовані числа »(№97)
Визнач масу товару на кожних вагах. Які ваги показують більшу масу?
4. Щоб перейти до Острову «логічного » треба відповісти ще на одне запитання.
- На кораблі - сигнал SOS! Хлопчик який просить допомоги!
https://www.youtube.com/watch?v=nE16iXBG9ic&t=78s
Завдання:(дослід)
Ви замислювались, що дозволяє кораблям утримуватись на воді. Чому ж залізні кораблі не тонуть?
Всі ми знаємо, що якщо кинути у воду дерев'яну дошку, то вона буде лежати на її поверхні, а ось металевий лист такого ж розміру відразу починає тонути. Перевіримо.
З історії ми знаємо, що людина саме з дерева робила спочатку плоти, а потім човни, використовуючи властивість дерева – плавучість. Але зараз кораблі роблять із заліза. Тож, щоб пояснити це явище проведемо ще один дослід:
М'ячик з повітрям всередині, занурений у воду, з силою вилітає з неї вгору.
Це діє на м'яч відштовхувальна сила. Вона утримує корабель на плаву і дозволяє кораблю плавати. Ця сила тим більша, чим більший об'єм зануреного тіла.
IV.Рфлексія
Оберіть відповідну цеглинку лего. і заповніть вихідний квиток.
І ось ми на острові «Підсумок»
1