23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Нестандартний урок "Множення звичайних дробів"

Про матеріал

Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми “Множення дробів”; розвивати навички застосування основних властивостей рівнянь до розв'язування конкретних задач, розвивати навички розрахунків.

Перегляд файлу

Урок-подорож з математики у 6-му класі

“Мандрівка казкою”

Розв’язування вправ на множення дробів

Мета уроку:

  • узагальнити та систематизувати знання учнів з теми “Множення дробів”;
  • розвивати навички застосування основних властивостей рівнянь до розв’язування конкретних задач, розвивати навички розрахунків, роботи в групі, логічного мислення; інтерес до математики.
  • виховувати увагу, сконцентрованість.

Тип уроку: урок-подорож.

Хід уроку

1.Вступне слово вчителя.

Доброго дня! У нас сьогодні незвичайний урок, ми з Вами здійснимо подорож казкою і разом з тим готуватимемося до самостійної  роботи з теми «Множення дробів».

А все почнеться з того, що…

2.Початок подорожі

Слова вчителя. В ті давні часи, коли світ божий був наповнений лішими, відьмами та русалками, ріки текли молочні, береги були кисільні, а по полях літати куропатки, в ті часи жив-був у своєму царствії цар по імені Горох з царицею Анастасією Прекрасною і все у них було дуже добре.

Але одного разу на квітучу, дружню державу напав злий Змій Горинич та викрав Прекрасну царівну, бо дуже сподобалася вона йому. 

Забрав він її у своє темне та моторошне царство та зачарував.

Цар Горох посумував та вирішив, що визволить свою кохану, але одному йому ніяк не впоратись, тому він заслав гінця, щоб зібрали йому могуче та сильне військо.

Але Жар-птиця принесла нам звісточку, що воїни повинні дуже добре розв’язувати приклади. Чи згодні ви допомогти царю Гороху звільнити царівну Анастасію Прекрасну?

Так у нас тут набралося цілих три мужніх війська! Всі знають, що кожне військо повинно мати воєводу, який поведе його на битву зі злим Змієм Гориничем.

Пропоную воєводами назначити: (вчитель називає воєвод кожної групи та кріпить їм розпізнавальний атрибут).

Слова вчителя. Пропоную трішки розім’ятися перед боєм: (учні дають відповіді на поставлені запитання, за це отримують гроші по 1 монеті)

  1. Що таке дріб?
  2. Які ви знаєте види дробів?
  3. Наведіть приклади різних дробів.
  4. Як додати та відняти дроби з однаковими знаменниками?
  5. Як додати і відняти дроби з різними знаменника?
  6. Як помножити звичайні дроби?
  7. Як помножити мішані дроби?
  8. Як знайти дріб від числа?
  9. Як знайти відсоток від числа?

Слово вчителя. Отож цар Горох набрав собі аж три війська і вирушив у путь-дорожку. Довго вони скакали звивистими шляхами і тут дивляться – камінь , а під каменем лежить карта, як дістатися до величної    відьми – Баби Яги, яка має те, що приведе їх до загарбника.

Та ось тільки, щоб зрушити камінь з місця, необхідно розв’язати приклади, а розвязки цих прикладів допоможуть вам розшифрувати предмет, який необхідно буде попросити у Бабусі Яги.

На дошку вивішую по 6 прикладів і роздаю групам також. Кожна відповідь означає букву, потім потрібно розгадати це слово склавши його правильно.

Кожен хто був коло дошки отримує монети, хто перший то 4 монет, другий 2 монети, перший – 1 монети.

 (відповідь: клубок)

Слово вчителя. Молодці! Ви впоралися з прикладами та розшифрували закодоване слово, а цар Горох дістав карту та продовжив свою подорож.

Три дні війська крокували темними лісами та полями, нарешті діставшись до підніжжя гір, попрямували до самої вершини. Стежка привела їх до кругленької хатинки,  яка вертілася на дерев’яному стовпі.

Стали вони перед нею, а тут хатка їм говорить: «Ось розв’яжете рівняння та задачу, тоді й впущу!» 

Слово вчителя. Ну ж бо воєводи! Кого відправите на це відповідальне завдання? (Поки воєводи назначають відповідального, вчитель на дошці вивішує рівняння та задачі і роздає їх кожній групі.).

Кожен хто був коло дошки отримує монети, хто перший то 4 монет, другий 2 монети, перший – 1 монеті.

Слово вчителя. Коли перед царем Горохом відкрилися двері хатинки, він опинився в крихітній кімнатці. Баба Яга сиділа на лавці та пряла. Почувши шурхіт, бабця підняла голову та подивилася на гостя. Старий чорний кіт замурликав та сонними очима обдивився царя з голови до ніг.

– Чого тобі треба, синку? – запитала Баба Яга. І цар горох розповів їй,  що злий Змій Горинич викрав його кохану, а щоб потрапити до царства викрадача йому потрібен чарівний клубочок.

Баба Яга дуже уважно вислухала царя та й говорить: «Добре, я дам тобі клубок, якщо ти допоможеш мені розв’язати декілька задач!»

Вивішую задачі на дошці (по два учні розвязують задачу) отримують монети.

Слово вчителя. І з цим завданням ви впоралися, молодці!  Баба Яга віддала обіцяний чарівний клубочок.  Не встиг цар вийти із хати, а клубок як вискочив з рук та швидко покотився лісовими стежками. Привів він війська до великої гори, над якою висіла велика чорна хмара.  Змій Горинич цим часом пролітав над своїми володіннями і помітив нежданих гостей.

– Ласкаво просимо, дорогий царевичу! З чим завітали?

– Я прийшов забрати свою кохану, яку ти викрав!

– Ну, що ж царю, щоб зняти закляття з царівни необхідно розв’язати завдання. Якщо впораєшся, то обіцяю повернути Анастасію Прекрасну і більше ніколи не нападати на ваше царство! 

(Проходить робота в групах; один представник від війська представляє пояснення задачі біля дошки).

Слова вчителя. Чари Змія Горинича розвіялися. Царівна Анастасія повернулася до царевича цілою та неушкодженою. Та й зажили вони довго та щасливо! 

3.Аналіз уроку (нагородження та виставлення оцінок) 

Слова вчителя. А за вашу безцінну допомогу, цар Горох вирішив вас нагородити. Давайте підрахуємо ваші монети! Виставляю оцінки.

4. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку