Нестандартний урок з природознавства "Повторення вивченого про океани.Практична робота.Нанесення на контурну карту назв океанів та материків"

Про матеріал

Формувати уявлення про материки та океани і його частини, уявлення про природні умови та їх різноманітність, рослинний та тваринний світ океанів, розвивати вміння працювати з географічною картою півкуль, уміння аналізувати, узагальнювати і робити висновки, розвивати мислення, уяву; виховувати бажання пізнавати навколишній світ та не завдавати йому шкоди.

Перегляд файлу

                              Нестандартний урок з природознавства 4 клас

 

Тема. Повторення вивченого  про  океани.  Практична  робота.  Нанесення на  контурну  карту назв материків  та  океанів

 

Мета. Формувати  уявлення про материки та океани і його частини,  уявлення про природні умови та їх різноманітність, рослинний та тваринний світ океанів, розвивати вміння працювати з географічною картою півкуль, уміння аналізувати, узагальнювати і робити висновки, розвивати мислення, уяву; виховувати бажання пізнавати навколишній світ та не завдавати йому шкоди.

Обладнання. Фізична карта півкуль, глобус, презентація зі слайдів із зображенням рослин і тварин океанів,лепбук

Тип уроку. Урок узагальнення і  систематизації.

Форма проведення уроку. Урок - подорож.

.

 

 

                                             Хід  уроку

 

I.Організація класу до уроку.

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій в подорож візьмемо,

й мандрувати розпочнемо.

 

 

Девіз уроку- Сядьте рівненько за парти і задайте собі позитивний емоційний настрій.

(Діти разом з учителем промовляють:

 «Ми найкращі діти у світі.

 А наш урок природознавства буде найцікавіший.»

Девіз нашого уроку: «Все на Землі має одну колиску, ім’я якій – природа.»)

 

 

II. Мотивація навчальної  діяльності учнів

-Очікування від  уроку(мікрофон)

 

-Розподіл  на  групи  і команди

 

-Знайомство  з  командами

 

Команда «Експерти»

 

Команда «Винахідники»

 

Команда «Дослідники»

 

Команда «Експедитори»

 

-Підсумок  фенологічних спостережень.

(команди  по  черзі називають  температуру  повітря  за  кожний  день)

 - Який сьогодні  день?

 - Яка тривалість дня і ночі?

 - Яким стало небо?

 - Чи випадали опади протягом тижня?

 - Які зміни відбулися у житті рослин

 - Що змінилося у поведінці птахів ? Звірів?

 

III. Повідомлення теми та мети уроку. 

Загадка.

Шириною широко, глибиною глибоко,

вдень і вночі про берег б`ється,

 з нього вода не п`ється,

 так як дуже несмачна,

і гірка, і солона (Океан).

1.Слово вчителя

  • Який колір переважає на карті півкуль? Що ним позначають? (На карті півкуль переважає голубий колір. Ним позначено Світовий океан).
  • На Землі дуже багато води. Дві третини всієї поверхні землі зайнято водою. Планету Земля можна було б назвати планетою Океан, вважають деякі дослідники. Мільйони років тому вся поверхня нашої планети була вкрита водою. Зараз світовий океан займає близько 71 % земної поверхні.

 - Сьогодні на уроці  ми проведемо урок  -подорож присвячену найбільшим водоймам Землі. А саме про океани та його вплив на природу Землі. Ви сьогодні побуваєте  у ролі дослідників океану, науковців, істориків,синоптиків.

А  також виконаємо  практичну  роботу

2.  Бліц-  опитування

 

- Що таке материк? (Великі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою).

- Скільки материків є на Землі? (На Землі є шість материків: Євразія, Африка, Північна Америка, Південна Америка, Австралія, Антарктида).

 - Чим відрізняються острів і півострів? ( На Землі є ще невеликі ділянки суші, які теж з усіх сторін оточені водою. Це – острови. Якщо ділянка суходолу оточена з трьох боків водою, а з четвертого з’єднана з сушею, то це півострів. Найбільшим півостровом у світі є Аравійський. В Україні найбільший півострів Кримський. Найбільший острів Гренландія (показує на краті)).

-  Скільки  є  океанів?

 

IY. Повторення й  узагальнення знань  і  вмінь  учнів

1.Робота  з  дошкою.

(  На  дошці  сховані  назви океанів, учні  повинні  підійти  групою і  виконувати  завдання  з  конвертів)

 

2.Робота  з  картою

(Учні  підходять  і  показують  океани  і материки)

 

3.Практична  робота

( Учні в  зошитах  виділяють  океани контурними  лініями)

 

4. Фізкультхвилинка

 

y.Застосування  учнями знань  у  нестандартних  умовах

 

1.Слово  вчителя

Сьогодні  ми  познайомимось з  новим терміном «леп бук».

(Заздалегідь  приготований  леп бук роздаю  учням і  пояснюю як  працювати  з  ним)

2.Самостійна  робота

Команда «Експерти»- Тихий  океан

Найбільший – Тихий океан. Він займає майже таку територію, як усі океани разом узяті. Цей океан не омиває берегів Європи, але саме європейці дали йому таку назву. Його вперше відкрив мандрівник – португалець Фернан Магелан у 1520 році та назвав його так тому, що коли його кораблі пливли по ньому, він був тихим – тихим. Він омиває береги більш як 50 країн світу. Через нього пролягають найважливіші   транспортні шляхи, що сполучають країни Азії, Австралії та Америки. Переважна частина дна океану – рівнина з найбільшими підводними западинами планети. Його тваринний світ налічує близько 100 тисяч видів. Лише водоростей тут кілька тисяч видів. Тут росте й найдовша у світі водорость, довжина якої становить близько 60 метрів. Уводах океану відомо понад 2000 видів риб. Це тунець, скумбрія, акули, тріска, кета, камбала, палтус тощо (демонстрація малюнків). Налічується більш як 6000 видів молюсків; мідії, устриці, кальмари, восьминоги (демонстрація малюнків). Він посідає перше місце в світі за виловом риби(45%) та інших морепродуктів. На дні Тихого океану виявлено багато родовищ нафти і газу. Катастрофи на морях призвели його до значного забруднення, зокрема нафтопродуктами, які утворюють на його поверхні нафтову плівку. Сонце не проникає на глибину, тому зменшується вилов риби

Команда «Дослідники»-  Атлантичний  океан

 Атлантичний океан – найтепліший і найсолоніший серед океанів. Назва його пов’язана з грецьким міфом про гіганта Атланта. Він другий за розміром, дає 35% світового вилову риби. В океані водяться такі риби: скумбрія, тріска, сардина, меч – риба, багато китів (демонстрація малюнків).  У ньому розташоване море без берегів- Саргасове (показ на карті). Одне з найбрудніших його морів – Балтійське. Як і в Тихому океані, виявлено родовища нафти та газу, пробурено сотні свердловин, прокладено на дні нафто – й газопроводи. Води його теж забруднені.

 

Команда  «Винахідники»-  Індійський  океан

Індійський океан за розмірами посідає третє місце. Він найтепліший. Найбагатший  сардинела, тунець, скумбрія, летючі риби, багато акул, скатів (демонстрація малюнків). У прибережних водах багато коралів, зустрічаються морські зірки, черепахи, кити, дельфіни. Він відомий значними запасами нафти і газу.  У Червоному морі виявлено поклади мідних та залізних руд . Найбільший постачальник нафти  -  район Перської затоки (показ на карті, діти знаходять у атласі). У звязку з інтенсивним видобутком нафти  й газу на півночі його води забруднюються нафтопродуктами. Це створює серйозну загрозу для узбережних районів. А своєю назвою зобов’язаний Індії, береги якої він омиває.

 

Команда «Експедитори»-  Північний   Льодовитий  океан

Найменший з океанів планети – Північний Льодовитий. Ще наприкінці минулого століття про нього нічого не знали. Його давно називали морем. Він називався Льодовитим , тому що більша його частина завжди вкрита кригою. Океан розташований на крайній півночі Землі,тому і названо Північним. Береги його значно  порізані, тут розташовані численні моря і затоки (показ на карті). В океан впадають багатоводні ріки. Це найхолодніший океан. Через суворі кліматичні умови  життя в океані бідне. В ньому налічується тільки 150 видів риб. Тут водяться мойва, палтус, сиг, нельма. Риба – головна пожива для морських ссавців – тюленів,моржів, білух. Полює на тюленів і рибу білий ведмідь. На скелястих берегах птахи(чайки, гаги, топірці, баклани) утворюють масові гніздування – «пташині базари». Тут трапляється найбільша медуза – ціанея, яка в діаметрі сягає 2 метри, а щупальці її витягуються до 20 метрів. Найхолодніше море на Землі – Східно – Сибірське.

3.  Презентація  робіт

( двоє  учнів  презентують  свою  роботу)

 

4. Вправи  з LEGO

(  Пояснюю  виконання  цих  вправ)

 

5.Технологія «Незакінчені речення»

 

1.Великі простори води, що вкривають земну поверхню називаються… (океанами).

2.Частина океану, що заглиблюється у сушу називається… (морем).

3.Світовий океан складається з…  (4 - океанів).

4.Більшу частину Землі займають … (океани).

5.Найбільший  океан … (Тихий).

6.Найменший океан … (Північний Льодовитий).

 

YI. Підсумок уроку.Оцінювання

 

Що нового ви дізналися сьогодні на нашому  уроці?

Про що ще хотіли б дізнатися?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
1079
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку