Нестандартний урок з використанням інтерактивних технологій

Про матеріал

Уроки математики - це не лише оволодівання, закріплення, поглиблення та узагальнення знань, отриманих в період навчання в початковій школі а й формування математичних компотентностей:навчальної, розвивальної та виховної та ключових: вміння вчитися, загальнокультурну, інформаційно комунікативну, здоровязбережувальну, соціальну.

Перегляд файлу

                             Урок- розклад уроків

Тема. Одиниці вимірювання довжини. Кілометр. Відношення між одиницями довжини. Порівняння виразів. Творча робота над задачею.

Мета. Ознайомити учнів з новою одиницею довжини – кілометром; встановити співвідношення кілометра й метра; формувати вміння перетворювати іменовані числа; провести творчу роботу над задачею; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: розклад уроків, дзвінок, Математика, М,В. Богданович, Г.П. Лишенко, 3 кл., К:, «Генеза», 2013, с. 68 -70.

                           Хід уроку

І. Організаційний момент

 - Цей урок математики ми будемо проводити за таким розкладом.

  1. Історія
  2. Укр. мова
  3. Фізкультура
  4. Трудове навчання
  5. Математика

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання (№452, 453)

Відповідальні за навчання в класі доповідають про виконання домашнього завдання. Один учень, який найкраще виконав роботу, пояснює розв’язання задачі 453, інший – завдання 452.

  1. Гра «Математичний футбол»
  • Щоб був у нас хороший настрій на цілий урок, давайте пограємо з вами в математичний футбол.

Клас ділиться на дві команди – два ряди. Вчитель кидає м’яч – називає приклад, наприклад 56: 8.  Учень класу, який перший підняв руку, отримує м’яч, тобто називає відповідь і має право  далі називати приклад, який починається на число 7 для команди противника.  Якщо відповідь правильна, то учень, який її  висловив уголос, називає наступний приклад. Якщо ж відповідь неправильна, то кричать суперники «Гол!» і продовжують вести м’яч  далі , тобто  називати приклад. Виграє та команда, яка забила найбільше голів,( неправильні відповіді противника).

  1. Бліцопитування
  • Скільки сантиметрів у 1м? в 1дм?
  • Скільки міліметрів в 1см? в 1 дм?
  1. Математичні цікавинки.

(Дзвенить дзвінок)

На уроці історії ми поговоримо про давні міри довжини.

  • Може з вас хтось їх знає? Цікаво дізнатись?

Дюйм – 2см 5мм         

П’ядь – 20см

Лікоть – 46см

Аршин – 75см

Сажень- 2м 13см

Верста – 1км 70см

Миля – 7 км 500м

  • Що означають частини слів: кіло, санти, деци, мілі?

Кіло – 1000, санти – 1/100, деци – 1/10, мілі – 1/1000.

ІІІ. Повідомлення теми уроку

        1.Проблемна ситуація 

      -Щоб виміряти довжину і ширину нашої класної кімнати, якою одиницею довжини ми користуватимось? – (метром.) Довжину свого олівця? (сантиметром.) А довжину  мурашки?(міліметром.) Ви вже знаєте, що математика – це точна наука, в якій не існує таких величин, як трішечки, більше, багато.

  -   Якими одиницями довжини ви будете користуватися, якщо потрібно виміряти довжину до сусіднього села  Мала Глуша?

     - Сьогодні на уроці ми познайомимось з новою одиницею вимірювання довжини- кілометром, установимо співвідношення кілометра і метра, будемо вчитися визначати відстань, творчо працювати над задачею, вдосконалювати обчислювальні навички.

                       (Дзвенить дзвінок)

2.Математичний диктант

   -На другому уроці української мови ми будемо писати математичний диктант.

Запишіть:

- у скільки разів 1м більший, ніж 1см? (100);

-у скільки разів 1м більший, ніж 1дм? (10);

- у скільки разів 1м більший, ніж 1мм? (1000);

- від 2см відняти 13мм (7мм);

- до 4дм додати7см (47см);

- 20м поділити   на 5м (4);

 - половину   1дм (5см);

 - чверть  12см (3см);

 - третину 1м 5дм(5дм);

 - 2см збільшити у 5 разів (1дм).

3. Взаємоперевірка (Діти обмінюються зошитами, помилки виправляють простим олівцем)

4. Коментоване письмо

 Запиши в метрах або метрах і сантиметрах.( с. 69, №458).

500см=5м                           533см= 5м 33см

 503см=5м 03см                 720см= 7м 20см

5.Завдання на порівняння з коментуванням (с.69, №459) 

6. Самостійна робота. Гра «Шифрувальник»(с. 69, №460)

- Обчисліть приклади. Кожна відповідь має свою букву.

Розставте букви в порядку зростання значень відповідних виразів.

Прочитайте, як давні греки називали річку Дніпро. (Борисфен)

ІY. Вивчення нового матеріалу

                (Дзвенить дзвінок )

1. Пояснення нового матеріалу

  -Уявіть собі відстань між нашим селом і Луцьком. Чи можливо цю відстань виміряти в метрах? Чи зручно так вимірювати?

Великі відстані вимірюють кілометрами. Один кілометр доросла людина може пройти за 15 хвилин.

Отже, на уроці математики ми дізнаємось, що в 1км 1000 метрів.

2. Робота над задачею (с.69,№ 456)

За 1 годину пішохід проходить 4 км. За скільки годин він зможе пройти 20км?

        1 год – 4 км

         ? – 20  км

3. Пояснення вчителя

Кожні 4км пішохід проходить за 1 годину. А 20 км він пройде за стільки  годин, скільки разів по 4 км вміщується у 20 км.

Учні записують розвязання (20:4=5(год))

Учитель наголошує, що відстань, пройдена за 1 год, називається швидкістю руху.(Зі швидкістю учні докладно ознайомляться в 4 класі.)

 

 4. Робота над задачею (с.69, № 457)

1)Аналіз умови задачі

Автобус – 72 км

Велосипедист - ?, у 8 разів <

2) Запис розвязання задачі

  1. 72: 8= 9(км) – проїхав велосипедист за 1 год;
  2. 45: 9= 5(год)
  3. Відповідь: велосипедист проїде 45 км за 5 годин.

Фізкультхвилинка

Y. Розвиток математичних знань

   1.Розвязування задачі з коментуванням біля дошки (с. 70, № 461)

     Хлопчик – 9м за 1с

                                        }   на ? більше за 8с

     Дівчинка – 7м за 1 с

     Цю задачу можна розвязати двома способами.

    1-ий спосіб: … · … - … · … = …

    2-ий спосіб:  ( … - … ) · … = …

  • Який спосіб розвязання задачі для вас виявився легшим?

   2.Творча робота над задачею (с.70, № 462)

       - Прочитайте задачі та знайдіть  серед виразів, той за допомогою якого  

     розвязується перша задача; друга задача.

- Проаналізуйте кожен вираз.

- Що означає кожна дія в першому виразі?  другому? третьому?

- Запишіть у зошити ті вирази, які є розвязками задач.

     3.Перевірка виконаної роботи

             (Дзвенить дзвінок )

       - На уроці фізкультури ви часто зустрічаєтесь із одиницями вимірювання довжини. Де саме? ( У легкій атлетиці: біг на  30м, 60м, 100м, крос до 2000м, човниковий біг, стрибки у довжину, стрибки у висоту)

                           (Дзвенить дзвінок)

      -На уроці трудового навчання вам також не обійтись  без одиниць вимірювання довжини. Де нам потрібно їх застосовувати?( у  кресленнях розгорток фігур.)

 4.Геометрична хвилинка (с. 68. №454)

Виміряй і порівняй довжини відрізків АВ і ВС.

 

YІ. Підсумок уроку

- Що нового дізналися на уроці?

- Скільки метрів в 1 км?

- Що вдалося на уроці  виконати найкраще?

І, на кінець уроку гімнастика для розуму.

Гра «Відгадай задумане число»

Число задумали, взяли

Й до нього трійку додали.

На шість помножим результат.

Ще треба вісімку віднять.

Тепер віднімем те число,

Що в вас задумане було.

Тепер усе на п’ять діліть

І результат мені скажіть,

А я вгадаю те число,

Що в вас задумане було!

(Віднявши від результату 2, «вгадати » задумане)

YІ. Домашнє завдання (с.70, №463, №464)

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку