Тема. Нестандартний урок-підсумок теми «Народна казка» у 5 класі.
Казковий КВК „У світ нам двері відчиняє казка”
Мета: на основі раніше прочитаних учнями казок формувати у них вміння вибирати найцікавіші уривки із улюблених казок; закріпити знання про їхні особливості, про фантастичне та реальне; розвивати стійкі читацькі інтереси п’ятикласників; на прикладі героїв казок зосередитись на моральних акцентах у них боротьби добра і зла, красивого і потворного; зосередитись на проблемі вибору людиною своєї життєвої позиції і моральної поведінки; виховувати доброту, порядність, гуманізм, високі моральні якості.
Казка кличе нас у мандри, велить бути у житті сміливішим й мудрішим, долати перешкоди й біди і не забувати добра світового, бо тільки цим і вимірюється наша людська сутність
Валерій Шевчук
Хід заняття
І. Організаційний момент
У класі парти розташовують так, що утворилося два круги для двох команд (кожна обирає капітана). За столом – журі, яке домовляється про систему оцінювання кожного конкурсу заздалегідь. Гостями можуть бути учителі й батьки. Команди за перемогу чи поразку отримуватимуть картки різних кольорів.
ІІ. Повідомлення теми, мети, завдання заняття
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Відома українська поетеса Ліна Костенко про казку сказала так: „Затишно дітям в пазусі казок”.
Поетичний світ народних казок не залишив байдужим нікого, адже разом із казковими героями ми навчилися перемагати зло, творити добро, знаходити вихід із скрутної ситуації.
Влаштовуємо конкурс винахідливих і кмітливих, щоб узагальнити здобуті вами знання про світ казок.
ІV. Проведення змагань учасників клубу КВК. Отож
«У світ нам двері відчиняє казка...»
Сприймання та засвоєння навчального матеріалу. Проведення конкурсу.
1. Розминка
„Незакінчене речення”: „Я люблю казки, тому що...”
Кожна команда відповідає на чотири запитання:
„Півбока луплена”? (Кози-дерези). Продовжте пісеньку.
Капітани по черзі описують головного героя з казки на свій вибір, не називаючи його. Опис повинен бути невеличким (4-5 речення), але змістовний.
5. Конкурс „Казкові речі”. Ведучий представляє командам казкову річ (або речі), яка в казці виконувала певну роль. Команда, яка здогадалася перша, називає цю річ і визначає, з якої вона казки.
Наприклад, можна використати:
5. Конкурс „Акторська майстерність”.
Кожна команда інсценізує невеликий уривок із певної улюбленої казки.
Журі оцінює насамперед художнє читання, артистичність, оригінальність (за можливістю наперед підготовлені декорації, костюми).
6. Конкурс мислителів.
Команди мають 4-5 хв. щоб у групі скласти міркування про те, чому на світі існує добро і зло, правда і кривда? Добре це чи погано? (Журі оцінює змістовність; оригінальність міркування).
V. Підсумок заняття
1. Журі визначає команду-переможця, найактивнішим учням (за картками) виставляють бали.
2. Рефлексивно-оцінювальний етап. Інтерактивна вправа „Мікрофон”. Яка роль казки у житті людини?
Чому я навчився (навчилася), прочитавши казки?
ІV. Домашнє завдання: Підготуватися до тематичної контрольної роботи
1