Нетрадиційний урок - підсумок теми "Українська народна казка". Урок - КВК " У світ нам двері відчиняє казка"

Про матеріал
Нетрадиційний формат уроку дозволяє в оригінальній формі узагальнити знання з теми "Українська народна казка". Атмосфера змагання додає емоційності, згуртовує п'ятикласників.
Перегляд файлу

Тема. Нестандартний урок-підсумок теми «Народна казка» у 5 класі.

Казковий КВК „У світ нам двері відчиняє казка”

 

Мета: на основі раніше прочитаних учнями казок формувати у них вміння вибирати найцікавіші уривки із улюблених казок; закріпити знання про їхні особливості, про фантастичне та реальне; розвивати стійкі читацькі інтереси п’ятикласників; на прикладі героїв казок зосередитись на моральних акцентах у них боротьби добра і зла, красивого і потворного; зосередитись на проблемі вибору  людиною своєї життєвої позиції і моральної поведінки; виховувати доброту, порядність, гуманізм, високі моральні якості.

 

Казка кличе нас у мандри, велить бути у житті сміливішим й мудрішим, долати перешкоди й біди і не забувати добра світового, бо тільки цим і вимірюється наша людська сутність

Валерій Шевчук

 Хід заняття

І. Організаційний момент

У класі парти розташовують так, що утворилося два круги для двох команд (кожна обирає капітана). За столом – журі, яке домовляється про систему оцінювання кожного конкурсу заздалегідь. Гостями можуть бути учителі й батьки. Команди за перемогу чи поразку отримуватимуть картки різних кольорів.

 

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдання заняття

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Відома українська поетеса Ліна Костенко про казку сказала так: „Затишно дітям в пазусі казок”.

Поетичний світ народних казок не залишив байдужим нікого, адже разом із казковими героями ми навчилися перемагати зло, творити добро, знаходити вихід із скрутної ситуації.

Влаштовуємо конкурс винахідливих і кмітливих, щоб узагальнити здобуті вами знання про світ казок.

 

ІV.  Проведення змагань учасників клубу КВК. Отож

«У світ нам двері відчиняє  казка...»

Сприймання та засвоєння навчального матеріалу. Проведення конкурсу.

1. Розминка

„Незакінчене речення”: „Я люблю казки, тому що...”

  1. Вікторина „Світ казок”.

Кожна команда відповідає на чотири запитання:

  •           Вона відома вам ще з дитинства злочинниця: одного обікрала, другого обдурила, третього з’їла. (Лисичка).
  •           Скажіть, чия це пісенька:

„Півбока луплена”? (Кози-дерези). Продовжте пісеньку.

  •   Вислів  у кінці казки. (Кінцівка).
  •   Визначте жанр казки „Кирило Кожум’яка”. (Фантастичний).
  •   Скажіть, чия це пісенька: „Гуси – гуси, гусенята...” (Телесикова). Продовжте пісеньку.
  •   Казки, у яких діють звичайні люди, описуються події, явища життя. (Побутові).
  •   Початок казки. (Зачин).
  1. Конкурс капітанів.

Капітани по черзі описують головного героя з казки на свій вибір, не називаючи його. Опис повинен бути невеличким (4-5 речення), але змістовний.

5. Конкурс „Казкові речі”. Ведучий представляє командам казкову річ (або речі), яка в казці виконувала певну роль. Команда, яка здогадалася перша, називає цю річ і визначає, з якої вона казки.

Наприклад, можна використати:

  •        Варення з малини. (Учасники згадують малиновий кущ, що його викопав посеред міста герой казки „Про правду і кривду”, повернувши людям воду).
  •        Три ломачки (Три ломачки із казки „По правду і кривду”, їх треба покласти навхрест, щоб загатити зруйновану греблю).
  •        Десяток варених яєць (ці яйця пан дав вбогому чоловіку (казка „Мудра дівчина”), щоб той передав своїй дочці. Дочка повинна була посадити на них квочку, за одну ніч мали б вилупитися курчата, вирости, і дочка засмажила б трьох на сніданок панові).

5. Конкурс „Акторська майстерність”.

Кожна команда інсценізує невеликий уривок із певної улюбленої казки.

Журі оцінює насамперед художнє читання, артистичність, оригінальність (за можливістю наперед підготовлені декорації, костюми).

6. Конкурс мислителів.

Команди мають 4-5 хв. щоб у групі скласти міркування про те, чому на світі існує добро і зло, правда і кривда? Добре це чи погано? (Журі оцінює змістовність; оригінальність міркування).

V. Підсумок заняття

1. Журі визначає команду-переможця, найактивнішим учням (за картками) виставляють бали.

2. Рефлексивно-оцінювальний етап. Інтерактивна вправа „Мікрофон”. Яка роль казки у житті людини?

Чому я навчився (навчилася), прочитавши казки?

ІV. Домашнє завдання:  Підготуватися до тематичної контрольної роботи

1

 

docx
Додано
31 січня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку