Математика, як навчальний предмет, не така вже і проста. Я б сказала - не проста наука, особливо для учнів з невеликим бажанням її вивчати. А тому, аби підвищити мотивацію, на уроці роблю із простих по змісту задач так зване театралізоване дійство
Нетрадиційний урок
Для забезпечення якості навчання важливо, щоб учні були зацікавлені математикою, вивчали її з
інтересом. Тому доцільно вводити ігрові моменти на уроках математики, пропонувати учням
цікаві, нестандартні завдання. Пропоную нестандартний урок математики у 9 класі.
Як бабусі онуків атестували.
Цілі:
Навчальна:
Розвивальна:
Формування ключових компетентностей:
Хід уроку.
Учитель: В село приїхали до двох бабусь онуки- девятикласники. Швидко пішла чутка про
їх надзвичайні здібності з математики.
Задача від бабусиної сусідки: «Моя кізочка прив’язана до мотузки завдовжки 8 м і
випасається на галявині в садочку. Яку площу вона випасає?».
Завдання від дідуся: «А допоможіть, діти, знайти глибину нашої криниці. Вам даю на
допомогу оцей шнурочок завдовшки 0,5 м».
Завдання від сусіда-коваля: «Ресора складається з 10 сталевих смуг, і відомо ,що кожна
наступна на 9 см коротша від попередньої. Знайти довжину усіх смуг ресори, міряючи тільки першу».
Завдання від працівника медичного пункту : « Є 10-відсотковий і 15-відсотковий розчин
Хлору. Допоможіть дізнатись скільки ж потрібно взяти кожного розчину, аби утворити 40 гр
12-відсоткового розчину».
А тут підійшов керуючий фермерським господарством із своїм завданням: «Два ковалі, працюючи разом, виконують певну роботу за 8 днів. А другий коваль хоче виконати цю
роботу самостійно, бо першому на виконання її потрібно 12 днів. Кому ж вигідніше доручити це завдання?».
А тут знову сусідки: «На ринку гарно тепер продається сир. Кажуть, що з молока виходить 10% сиру. Нам замовили 20 кг сиру на весілля. А скільки ж , діточки, для цього потрібно молока?» А ще раніше 4,5 кг мяса коштували стільки, скільки тепер коштують 2 кг. На скільки ж відсотків подорожчало м'ясо?».
«Чули, що з молока виходить 25 % вершків, а з вершків- 20% масла. Скільки потрібно мати молока, щоб одержати 10 кг масла?».
«А в нашому магазині знижки на товари. Ціна тканини спочатку знизилась на 10 %, а потім ще на 10%. На скільки відсотків змінилась ціна після двох переоцінок?»
Дідусь: «Чув, чув. Тепер і на автомобілі є знижки: « Ціна на автомобіль спочатку підвищилась на 20%, а тепер знизилась на 20%. Як змінилась ціна на автомобіль після двох переоцінок?»
А тут сусід-підприємець просить дізнатись за прибуток через 5 років, якщо покладе до банку 200 тис грн під 7 % річних. А ще скільки треба покласти на вклад під 3 % річних, щоб через 3 роки отримати більше від 3 тис грн. прибутку?».
«А ще говорять, що в 1723 році гетьман Полуботок поклав до англійського банку великий капітал з України пів 4 % річних. У скільки разів звільшився б той капітал до наших днів?»
Підбиття підсумків уроку
Домашнє завдання : Задача Безу:
«Дехто купив коня і через деякий час продав його за 24 пістолі. При цьому він витратив стільки відсотків , скільки коштував його кінь . За яку суму він придбав коня?»
Література:
Г. П. Бевз « Алгебра», підручник для 7-9 класів, Київ «Школяр» 2002 р.
М. В. Садова, вчитель-методист
НВК «Маневицька ЗОШ І-ІІІ ст. №2-гімназія»
Смт Маневичі, Волинської обл