Нетрадиційний урок "Як бабусі онуків атестували"

Про матеріал

Математика, як навчальний предмет, не така вже і проста. Я б сказала - не проста наука, особливо для учнів з невеликим бажанням її вивчати. А тому, аби підвищити мотивацію, на уроці роблю із простих по змісту задач так зване театралізоване дійство

Перегляд файлу

                                     Нетрадиційний  урок

 

Для забезпечення якості навчання важливо, щоб учні були зацікавлені математикою, вивчали її з

інтересом. Тому доцільно вводити ігрові моменти на уроках математики, пропонувати учням

цікаві, нестандартні завдання. Пропоную нестандартний урок математики у 9 класі.

 

                                        Як бабусі онуків атестували.

Цілі:

Навчальна:

  • перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу , удосконалення вміння розвязувати прикладні задачі.

 

Розвивальна:

  • формувати вміння аналізувати інформацію, узагальнювати її.

             Формування ключових компетентностей:

  • формування вміння будувати і досліджувати найпростіші моделі реальних об’єктів;
  • сприяти прагненню до вдосконалення своєї діяльності;
  • сприяти самовихованню, дисциплінованості.

 

Хід уроку.

 

Учитель: В село приїхали до двох бабусь онуки- девятикласники. Швидко пішла чутка про

їх надзвичайні здібності з математики.

 

Задача від бабусиної сусідки: «Моя кізочка прив’язана до мотузки завдовжки 8 м і

випасається на галявині в садочку.  Яку площу вона випасає?».

 

Завдання від дідуся: «А допоможіть, діти, знайти глибину нашої криниці. Вам даю на

допомогу оцей шнурочок завдовшки 0,5 м».

 

Завдання від сусіда-коваля:  «Ресора складається з 10 сталевих смуг,  і відомо ,що кожна

наступна на 9 см коротша від попередньої.  Знайти довжину усіх смуг ресори, міряючи тільки першу».

 

Завдання від працівника медичного пункту : « Є 10-відсотковий і 15-відсотковий розчин

Хлору. Допоможіть дізнатись скільки ж потрібно взяти кожного розчину, аби утворити 40 гр

12-відсоткового розчину».

 

А тут підійшов керуючий фермерським господарством із своїм завданням: «Два ковалі, працюючи разом, виконують певну роботу за 8 днів. А другий коваль  хоче виконати цю

роботу самостійно, бо першому на виконання її потрібно 12 днів. Кому ж вигідніше доручити це завдання?».

 

А тут знову сусідки: «На ринку гарно тепер продається сир. Кажуть, що з  молока виходить 10% сиру. Нам замовили 20 кг сиру на весілля. А скільки ж , діточки, для цього потрібно молока?»  А ще раніше 4,5 кг мяса коштували стільки, скільки тепер коштують 2 кг. На скільки ж відсотків подорожчало м'ясо?». 

«Чули, що з молока виходить 25 % вершків, а з вершків- 20% масла. Скільки потрібно мати молока, щоб одержати 10 кг масла?».

«А в нашому магазині знижки на товари. Ціна тканини спочатку знизилась на 10 %, а потім ще на 10%. На скільки відсотків змінилась ціна після двох переоцінок?»

Дідусь: «Чув, чув. Тепер і на автомобілі є знижки: « Ціна на автомобіль спочатку підвищилась на 20%, а тепер знизилась на 20%. Як змінилась ціна на автомобіль після двох переоцінок?»

А тут сусід-підприємець просить дізнатись за прибуток через 5 років, якщо покладе до банку 200 тис грн під 7 % річних. А ще скільки треба покласти на вклад під 3 % річних, щоб через 3 роки отримати більше від 3 тис грн. прибутку?». 

«А ще говорять, що в 1723 році гетьман Полуботок поклав до англійського банку великий капітал з України пів 4 % річних. У скільки разів  звільшився б той капітал до наших днів?»

Підбиття підсумків уроку

Домашнє завдання :  Задача Безу:

«Дехто купив коня і через деякий час продав його за 24 пістолі. При цьому він витратив стільки відсотків , скільки коштував його кінь .  За яку суму він придбав коня?»

Література:

Г. П. Бевз « Алгебра», підручник для 7-9 класів, Київ «Школяр» 2002 р.

 

М. В. Садова, вчитель-методист

НВК «Маневицька ЗОШ І-ІІІ ст. №2-гімназія»

Смт Маневичі, Волинської обл

docx
До підручника
Алгебра 9 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г.)
До уроку
ЗАДАЧІ ТА ВПРАВИ ДЛЯ ПОВТОРЕННЯ
Додано
24 січня 2018
Переглядів
991
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку