Нетрадиційний урок "З любов'ю до рідного краю і десяткові дроби "

Про матеріал
Дуже часто однією з метою уроку математики є патріотичне виховання. Цей урок повністю розказує про всю красу нашої країни, її велич і могутність.
Перегляд файлу

 

Тема.  

З любов’ю до рідного краю разом з десятковими дробами

(по темі «Десяткові дроби»)

Мета уроку:

 

дидактична:

узагальнити та систематизувати знання, вміння і навички учнів про десяткові дроби та дії над ними;

виховна:        

виховувати любов до рідного краю, інтерес до математики, працьовитість; вдосконалювати навички самоконтролю; здійснювати екологічне виховання, любов до рідних традицій;

 

розвивальна:

стимулювати творчу активність учнів;

розвивати логічне мислення, навички усної лічби.

Тип уроку:

узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Форми роботи:

в парах, в малих групах, колективна, індивідуальна.

Обладнання:

вислови про математику, магнітна дошка, кольорова крейда, плакат із кросвордом-розминкою, математичне лото; картки-відповіді, таблиці із завданнями, картки з рівняннями, сигнальні картки

 

 

 

 

Хід уроку

 

«Те, що ми знаємо, обмежене, а те,

чого ми не знаємо – нескінченне»

 

                                            П. Лаплас

 

 

І.  Організація учнів до уроку.

 

Вступна бесіда вчителя (створення сприятливого психологічного клімату на уроці, повідомлення теми, мети, завдань уроку)

Добрий день, діти. Сьогодні у нас підсумковий урок по темі «Десяткові дроби».

Ми з вами будемо розв’язувати вправи на всі дії з десятковими дробами. Девізом сьогоднішнього уроку будуть слова французького вченого математика П. Лапласа «Те, що ми знаємо, обмежене, а те, чого ми не знаємо – нескінченне». Тож не будемо зупинятися на досягнутому, а рухатимемося вперед.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Звіт консультантів про виконання письмових домашніх завдань. Молодці, на слідуючому уроці ми поміняємо зошити і я перевірю правильність виконання домашніх завдань.

 

ІІІ. Літературна хвилинка

 

Учень. Хоч сідай і гірко плач –

Не люблю отих задач!

Через них – одні невдачі.

Ох! Замучили задачі!

 

Чи підручники погані,

Чи такий я безталанний?

Та усіх я обдурю –

В книжці відповідь знайду!

 

Лікар. Скільки чашок, скільки ложок –

Це ж простеньке завдання:

Ти додав слонів до кішок,

Перемножив на коня.

 

Дійсно, нескладна наука –

Була б відповідь, як слід!

Вийшло: дід молодший внука

Аж на сорок дев’ять літ!

Типографські дві машини

Косять жито вісім днів,

Проїжджають щохвилини

Три десятих поїздів.

 

А до Марса – метрів триста.

(Мудра в хлопця голова!)

пів хлоп’яти їде в місто,

З ним – пів мами. Ну й дива!

 

Щоб водити кораблі,

Щоб у небо полетіти,

Як багато треба знати,

Як багато треба вміти,

 

Треба знати, шанувати

Ікси, Ігреки, Квадрати –

Одне слово, одне слово –

Ма-те-ма-ти-ку!

 

 

ІV. Повторення теоретичного матеріалу, необхідного для виконання роботи (Інтерактивна технологія «Навчаючи – вчусь»; «Робота в парах»).

Робота з довідничками-помічничками . Л. Олійник та ін. На уроці будемо уважні, щоб виправити вчасно допущені помилки.

 

  1. Повторення матеріалу за 5-й клас.

Задачі на рух. (Звернути увагу на швидкості: власну, за і проти течії; швидкість зближення та віддалення. Підібрати відповідні логічні задачки, які можна розв’язати усно. Використати в задачах: вниз річкою, вверх річкою, пліт, рух по озеру).

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Кросворд-розминка (виконує кожен учень самостійно).

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. 0,02 : 0,004. (П’ять).
  2. Яке число записують «у два поверхи»? (Дріб).
  3. 1,25 · 80. (Сто).
  4. Властивість множення. (Сполучна).
  5. 0,8 · 640 + 0,8 · 360. (Вісімсот).
  6. Компонент при діленні. (Частка).
  7. 2,8 : 0, 07. (Сорок).
  8. Як називається фігура, яка складається з двох променів, що виходять з однієї точки? (Кут).

 

Учитель. Ключове слово кросворду – пролісок. Це найперші квіти, що розквітають в Україні навесні. Проліски із родини амарилісових і є провісниками весни. Вони квітнуть навіть тоді, коли на вулиці нуль градусів. Виявляється, що в цей час температура в середині квітки близько 8° тепла. Квітка має таку будову, що її чашечка, немов маленьке дзеркальце, збирає сонячне проміння. Пролісок здатний витримати до 10º морозу.

 

 

 

VІІ. Естафета

(контроль дошки за допомогою сигнальних карток)

Учитель. Чи знаєте ви, який найбільший пернатий птах у Європі? Дізнаємося про це, якщо знайдемо значення виразу.

(1,184 : 3,2 + 0, 832 : 0,4) : 0,5 + 1,5

Учні по черзі виконують біля дошки дії і шукають результат, який дістали, серед записаних на картках чисел. На протилежному боці карток написано літери.

0,37      2,08        4,9        2,45      6,4

 Н           У           И           П        Ш

Після завершення роботи учням потрібно розставити результати в порядку спадання, повернути картки і прочитати слово «шипун»

Учитель. Найбільший пернатий птах в Україні, а також у Європі – лебідь-шипун. Довжина його тіла становить 180 см, важить він від 8 до 18 кг. У Польщі, кажуть, жив колись лебідь вагою 22,5 кг. Через таку вагу він не міг літати.

 

VІІІ. Розв’язування рівнянь  (контроль сигнальними картками по варіантах). (Робота на   дошці, по 2-є учнів)

 

1. (х – 0,95)∙0,18 = 0,549.

                                         Відповідь. 4.

2. (8,5 – х)∙7,2 = 37,44.

                                       Відповідь. 3,3.

3. (41,9 – у):4,7 = 3,5.

                                          Відповідь. 25.45.

4. 0,2∙у∙62,5 – 3,25 = 4,25.

                                          Відповідь. 0,6.

 

 Після завершення роботи учням потрібно знайти розв’язки на запропонованих картках, розставити корені в порядку зростання та повернути картки, оскільки на їх зворотному боці написано літери.

 4 3,3  25,45 0,6 0,92

 о   л     з           п        о

 

 Учитель. Найбільшою змією фауни України є полоз жовтобрюхий, довжина якого сягає 2 м. Це – таємнича та найагресивніша змія, хоч і зовсім не отруйна. Захищаючись, вона сичить і кидається передньою частиною тіла на відстань до 1 м, при цьому чіпляється своїми гострими й численними зубами за руку або обличчя кривдника. Зустрічається полоз рідко і лише в Степовій зоні України, населяючи берегові кручі. Основна здобич полозів – гризуни, хоча вони можуть полювати і на птахів.

 

VІІІ.  Фізкульт-пауза.


 

Учитель                                            

Хто там, хто там притомився?

І на парту нахилився?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень(продовжує).

Треба дружно нам всім встати,

Фізкульт-паузу почати.

Руки вгору підніміть

І тихенько опустіть.

Руки вгору, руки в боки

І зробіть чотири кроки.

Раз, два, три, чотири.

Раз, два-поринаємо,

Три, чотири – виринаємо,

П’ять, шість – на воді

Кріпнуть крильця молоді.

Сім, вісім-всі сідаємо

І роботу починаємо.


 

ІХ.  Поле чудес.

( Колективна робота класу з дошкою. Усні обчислення).

 На магнітній дошці записано завдання, але деякі числа запису закрито чистою карткою, на якій з іншого боку написано літери. Учні повинні дізнатися, яке число має стояти в кожному з рівнянь на порожніх місцях, повернути картки і прочитати слово „зубр”.

5,8 : З = 58,

0,93 : 0,1 = У,

Б : 0,01 = 594,

0,057 : 0,0001 = Р.

 Учитель.   Найбільший звір фауни України – зубр, жива маса якого може перевищувати 1 т, висота досягає 2– 3 м, а тривалість життя – до 27 років.

Х.  Математичне лото.

(„Робота в малих групах”).

 Учні виконують самостійну роботу малими групами.

 Учні кожної малої групи дістають картки-завдання та картки-відповіді, на зворотному боці яких написано літери.

 

 

 

 

Картки-завдання

 

0,12 : 2 + 4,1 ∙ 2

0,308 : 0,14 + 1,08

7,224 : 0,301 -18,6

120 – 7,2 : 0,6

19,56 : (3,2 + 4,95)

(19,85 + 4,65) : 5

(7,6 – 1,7 ∙ 3,4) : 9,1

 

Картки-відповіді

 

8,26

 

3,28

5,4

10,8

2,4

4,9

0,2

Е

Ф

Л

Д

І

Ь

Н

 

 

 Учні після завершення роботи ставлять у відповідність картці-завданню картку-відповідь, розташовують числа в порядку спадання і читають слово „дельфін”.

 Учитель.  Найбільший морський ссавець, який мешкає біля берегів України, це дельфін. Завдовжки він буває більшим за 3 м і важить у середньому від 119 кг до 150 кг. Живуть дельфіни невеликими групами і ведуть нічний спосіб життя. Живляться переважно рибою.

 

 

ХІ.  Робота з слабо встигаючими учнями.

(Робота на дошці, під час виконання завдань малими групами)

 

21,4 – 5,26;          2,153 ∙ 0,34;          8,1 : 2,5.

 

 

ХІІ.  Підсумок гри.

 Діти, багато є рослин і тварин, які знаходяться на грані знищення. Їх занесено у „Червону книгу”. В Україні „Червону книгу” затверджено 29 жовтня 1992 року постановою Верховної Ради України. Тож будемо з вами берегти багатство нашої природи.

 

 

 

ХІІІ. Домашня робота.

 

  1. Скласти кросворд з ключовим словом „Відсоток”

 

 

  1. Вірш

 

Клоун Вася йшов до вас,

А на дворі дощ якраз.

Тому цифри намочились,

В картках плями появились.

Тож швиденько поміркуйте,

Й цифри вправно намалюйте.

 

 Учням пропонуються нерівності з пропущеними цифрами (зірочками), на місце яких слід написати такі цифри, щоб нерівність була правильною:

 

а) 2,*1<2,02

б) 6,413>6,4*8

в) 0,39826<0,3*845

г) 1,892<1,*0765

 

3. Повторити за 5 клас «Площа» § 3.20

 

 

ХІV. Підсумок уроку

1. Оцінювання результатів роботи учнів на уроці та роздача учням сигналів зворотнього зв’язку із записами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Привітання до Великодня (відкритий урок проведений перед Великоднем)

Котилася писаночка

З гори на долину,

Прикотилась простісінько

До нас у  гостину.

А за нею йде Великдень,

Несе білу паску,

Дзвонить в дзвони,

Розсипає радощі і ласку.

Та яке ж то гарне свято – Великдень! Земля молодою травицею вкрита, ніжні листочки з ніжних бруньок звільняються. А люди усміхнені, щасливі. Та й вітаються по-особливому: «Христос воскрес!» - «Воістину воскрес!» - і вклоняються у відповідь. Цілуються тричі, писанками обмінюються. Що ж то за диво-писанки! Звичайне яйце, а так майстерно розписано візерунками, що надивитись не можна. І чого б то людям так яйце розписувати. А тому, що здавна вважалося воно символом життя, сонця та всякого початку.

 

Додаткове завдання

 

1. Подай дроби в порядку їх зростання. (Привіт)

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Сьогодні клоун Вася

З’явився знов у класі.

З цікавими задачами

Прийшов циркач до нас,

Щоб швидше до роботи

Узявся п’ятий клас.

Задача. Був наш Вася на базарі

І купив такі товари:

Куртку, шапку, щітку, мило.

Глянув – гроші закінчились.

Ви дізнайтесь (ось малюнок)

Скільки гривень склав малюнок?

 

1

 

doc
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку