Оздоблення кришки шкатулки (за петриківським розписом)
Мета: учити декоративно розписувати площинний предмет, заповнювати середину прямокутника; закріплювати прийоми малювання квітів, елементів петриківського розпису пензлем та малювання пальцями грона калини; розвивати почуття кольору, уміння орієнтуватись на аркуші паперу; виховувати інтерес до декоративного розпису.
Обладнання: гуашеві фарби, ємкість для води, скриня українські народні вироби, демонстративні таблиці, пензлики, прямокутні аркуші, що тоновані у чорний колір, запис українських пісень.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь. Діти, подивиться, яка гарна, дивовижна скриня у мене! Роздивимось, що в ній лежить?
Вихователь достає глиняний свищик, маленьку дерев’яну ложку, вишиту серветку.
Давайте уважно подивимось на скриню. Скажіть, майстри якого українського села працювали над скринею?
Вихователь пропонує розглянути демонстративний матеріал та пригадати основні елементи розпису.
Вусики хвилясті,
Тендітні завитки
І соняхи жовтасті,
Жоржини, колоски.
Їх із теплом малюють
І радість нам дарують
Петриківочки майстри.
Фізкультхвилинка
- Пальчики маленькі (показуємо руки)
Гратися раденькі – (з’єднуємо пальчики)
В кулачок ховаються, (скласти кулачок)
В бігу позмагаються. («Біг».)
Пензлик привітали, (киваємо пензлику)
З ним помалювали. (Виконуємо рухи, ніби малюємо.)
Вихователь збирає дітей навколо себе.
Усі малята стали в коло,
Подивилися навколо.
А тепер, мої малята,
Покрокуємо завзято.
Взялись за ручки, мов віночок, -
І хороводний в нас таночок.
Діти жваво водять хоровод під будь-яку веселу українську народну музику, співають.
Вихователь звертає увагу дітей та показує (малює) декілька елементів, які діти можуть використовувати під час самостійного малювання візерунка.
Діти виконують завдання.
Вихователь разом із дітьми розглядає виконані роботи. Звертається до кожної дитини на ім’я, пояснює, як можна виправити помилки, накладаючи новий шар штрихів.
Вихователь пропонує зробити виставку робіт маленьких петриківських майстрів.
1