" Незвичні диктанти"

Про матеріал
Мета цього збірника – зробити процес написання диктанту більш цікавим та різноманітним, захопити дітей. Збірник складається з двох частин: 1) адресована безпосередньо учням, в ній вказані завдання до різних видів диктантів та пропонуються музичні «заготовки» до них. 2) це нотний додаток для викладача. Матеріалом для диктантів послужили твори зарубіжних та українських композиторів, а також зразки народної творчості. 10 різних форм диктантів та завдань. 1. Ритмічний диктант. Учням пропонується визначити розмір, поділити на такти та вказати тривалості нот. Мелодія подається в «заготовці», учні мають можливість сконцентруватись на метрі та ритмі. 2. Поставити необхідні знаки альтерації, які зустрічаються в процесі розвитку мелодії. 3. Знайти помилки та виправити їх. 4. Вставити в мелодії пропущені звуки. 5. Дописати мелодії. 6. Дописати верхній голос. 7. Дописати нижній голос. 8. Музичні «пазли» - завдання -гра. Мелодія «розірвана» на фрагменти,кожен пронумерован.Під час програвання учні встановлюють правильний порядок. 9. Визначити та вписати ноти, відповідні до ступенів. 10. Розшифрувати буквенні позначення, впізнати твір.Використовуються теми з курсу музичної літератури. Незвично оформлені завдання не тільки сприяють розвитку слуху,відчуття ладу, ритму,музичної пам’яті, а й стимулюють цікавість учнів до сольфеджіо.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  « Незвичні    диктанти »

 

 

 

 

                                                                                               ЛДМШ №8

                                                                                              Ільчук А.Є.

 

 

                                        2018 р.

 

 

 

     Використані джерела:

 

 

1. Калинина Г.Ф. «Занимательные диктанты», Москва,2005г.

 

2. Афоніна  О.С. «Сольфеджіо», Київ,2006р.

 

3.Первозванская Т. «Сольфеджио на пять»,Санкт-Петербург,2003г.

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Мета  цього  збірника – зробити  процес  написання  диктанту  більш  цікавим  та  різноманітним, захопити  дітей.

      Збірник  складається  з  двох  частин: 1) адресована  безпосередньо  учням, в  ній  вказані завдання  до  різних  видів  диктантів  та  пропонуються  музичні  «заготовки»  до  них. 2) це  нотний  додаток  для  викладача.

 Матеріалом  для  диктантів  послужили  твори  зарубіжних  та  українських  композиторів, а  також  зразки  народної  творчості.

     10  різних форм  диктантів та  завдань.

1. Ритмічний  диктант. Учням  пропонується  визначити  розмір, поділити  на  такти  та вказати  тривалості  нот. Мелодія  подається  в  «заготовці», учні  мають  можливість  сконцентруватись  на  метрі  та  ритмі.

2.  Поставити  необхідні  знаки  альтерації, які  зустрічаються  в  процесі  розвитку  мелодії.

3. Знайти  помилки  та  виправити  їх.

4. Вставити  в мелодії  пропущені  звуки.

5. Дописати  мелодії.

6. Дописати  верхній  голос.

7. Дописати  нижній  голос.

8. Музичні  «пазли»  -  завдання -гра. Мелодія  «розірвана»  на  фрагменти,кожен  пронумерован.Під  час  програвання  учні  встановлюють  правильний  порядок.

9. Визначити  та  вписати  ноти, відповідні  до ступенів.

10. Розшифрувати  буквенні  позначення, впізнати  твір.Використовуються  теми  з  курсу  музичної  літератури.

   Незвично  оформлені  завдання  не  тільки  сприяють  розвитку  слуху,відчуття  ладу, ритму,музичної  пам’яті, а й  стимулюють  цікавість  учнів  до сольфеджіо.

                                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

                                               

                                                 

Учень                                              1 -  2 класи

1.Ритмічний диктант.

 

Повільно                                                                                                              Р.Лєдєньов  «На горці»

                                                                                                                           Д.Кабалевський «Синичка»

2. Вставити пропущені ноти.

3. Визначити розмір, розставити тактові риски.

      Швидко                                                                                                         Ц.Кюі  «Мильні бульбашки»

4. Визначити розмір, розставити тактові риски.

     Весело                                                                                                                            Г.Фрід «Журавель»

5. Визначити розмір, розставити тактові риски.

  Помірно швидко                                                                                    Ю.Некрасов  «Музична шкатулка»

6.Придумати  мелодію  зі  стійких  ступенів.

                     

 

 

                                                               3 клас

  1. Ритмічний диктант.

        Жваво                                                                                           М.Римський-Корсаков «Снігуронька»             

  1. Ритмічний диктант.

       Помірно                                                                                                П. Чайковський «Бабуся  та онук»  

  1. Поставити там, де необхідно, знаки альтерації.

                                                                                                                                     Українська народна пісня  

  1. Знайти помилки.

       Жваво                                                                                           Білоруський народний танець «Янка»

  1. Вставити  пропущені  ноти.

Плавно                                                                                                         Й.Гайдн  «Німецький  танок»

  1. Вставити пропущені  ноти.

Граціозно                                                                                                 Д. Тюрк « Маленький  балет»

 

 

  4 клас

  1. Ритмічний диктант.

Чітко                                                                                            Е.Гріг « В печері  гірського короля»

  1.                Знайти  помилки.

             Весело                                                                                   Українська  народна  пісня « Веснянка»         

  1.                Вставити  пропущені  ноти.

  1.                Пазли.

1

2

 

3

4

  1. Дописати  мелодію.

   Швидко                                                                                                                     Я. Степовий «Бджілка»

 

  1. клас

1.Ритмічний диктант.

  Спокійно                                                                                                              Українська  народна  пісня

2.Поставити  необхідні  знаки  альтерації.

  Allegretto                                                                                                Ф. Шуберт  «Бурхливий  ранок»

3.Вставити  пропущені  ноти.

 

4.Дописати  мелодію.

 

 Повільно                                                                                                               Українська  народна  пісня

 

5.Знайти  помилки.

Allegro                                                                                          В. А. Моцарт  «Маленька  нічна  серенада»

 

  1. клас

1.Ритмічний  диктант.

                                                                                                                             Ф. Шуберт  «Пєса»

2.Поставити  необхідні  знаки  альтерації.

3.Знайти  помилки.

                                                                                                      Й. Брамс  «Угорський  танець»

4.Розшифрувати латинські  позначення  нот.

5.Вставити  пропущені  ноти.

                                                   

                                                        7-8 класи

1.Ритмічний  диктант.

                                                                                                        Ф. Крейслєр  «Сициліана»

2.Розшифрувати  буквенні  позначення.

  Швидко

3.Поставити  необхідні  знаки  альтерації.

                                                               П. Чайковський  «Сентиментальний  вальс»

4.Знайти  помилки.

    

5.Дописати  мелодію.                                                                  Невідомий  автор  18 ст.  «Мелодія труби»

Викладач                                                               1 -  2  класи

 

1.Ритмічний  диктант.

Повільно                                                                                                                              Р. Лєдєньов  «На гірці»  

2.Вставити  пропущені  ноти.

                                                                                                                                    Д.Кабалевський «Синичка»

3.Визначити  розмір, розставити  тактові  риски.

  Швидко                                                                                                           Ц.Кюі  «Мильні  бульбашки»

 

4. Визначити розмір, розставити тактові риски.

     Весело                                                                                                                               Г.Фрід «Журавель»

 

                  

 

5. Визначити розмір, розставити тактові риски.

  Помірно швидко                                                                                    Ю.Некрасов  «Музична шкатулка»

 

 

 

 

 

                                                               3 клас

  1. Ритмічний диктант.

        Жваво                                                                                    М.Римський-Корсаков «Снігуронька»             

      2. Ритмічний диктант.

       Помірно                                                                                                П. Чайковський «Бабуся  та онук»  

     3.Поставити там, де необхідно, знаки альтерації.

                                                                                                                                     Українська народна пісня  

  1. Знайти помилки.

       Жваво                                                                                           Білоруський народний танець «Янка»

  1. Вставити  пропущені  ноти.

Плавно                                                                                                         Й.Гайдн  «Німецький  танок»

           6. Вставити пропущені  ноти.

Граціозно                                                                                                 Д. Тюрк « Маленький  балет»

 

 

       4 клас

1.Ритмічний диктант.

Чітко                                                                                            Е.Гріг « В печері  гірського короля»

2.Знайти  помилки.

             Весело                                                                                   Українська  народна  пісня « Веснянка»         

3.Вставити  пропущені  ноти.

     Помірно                                                                                                       Й. Гайдн  «Німецький  танець»

4.Пазли.

 

5.Дописати  мелодію.

   Швидко                                                                                                                     Я. Степовий «Бджілка»

 

 

  1. клас

1.Ритмічний диктант.

  Спокійно                                                                                                              Українська  народна  пісня

2.Поставити  необхідні  знаки  альтерації.

  Allegretto                                                                                                Ф. Шуберт  «Бурхливий  ранок»

 

3.Вставити  пропущені  ноти.

 

4.Дописати  мелодію.

 Повільно                                                                                                               Українська  народна  пісня

 

5.Знайти  помилки.

Allegro                                                                                          В. А. Моцарт  «Маленька  нічна  серенада»

 

 

 

  1. клас

1.Ритмічний  диктант.

                                                                                                                             Ф. Шуберт  «Пєса»

 

2.Поставити  необхідні  знаки  альтерації.

 

3.Знайти  помилки.

                                                                                                      Й. Брамс  «Угорський  танець»

 

 

4. Вставити  пропущені  ноти.

 

 

 

                                                             7-8 класи

 

1.Ритмічний  диктант.

                                                                                                        Ф. Крейслєр  «Сициліана»

2.Поставити  необхідні  знаки  альтерації.

                                                               П. Чайковський  «Сентиментальний  вальс»

 

3.Знайти  помилки.

4.Дописати  мелодію.

                                                                                Невідомий  автор  18 ст.  «Мелодія  труби»

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ганджук Світлана Володимирівна
    Пані Алло, дякую Вам за чудову роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
1613
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку