НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА І STEM-ОСВІТА
Шкільна реформа - це реалії сьогодення. Тема НУШ хвилює суспільство. Нове освітнє середовище спрямоване на розвиток кожного здобувача освіти. Вчителі отримали спеціальні знання. Школи забезпечені новими меблями. Маємо інтерактивне обладнання. Зміцніла матеріально-технічна база. Ці фактори дають нам змогу активно працювати за STEM-освітою.
Хочу поділитися як працюємо ми з наборами LEGO «Шість цеглинок». Це ігрова діяльність наших вихованців. Кожна гра-завдання сприяє розвитку творчого мислення, оперативної пам’яті, ментальної гнучкості дітей. Вправи з набором вчать дитину дивитися на ситуацію з різних сторін, висказувати думки, які є креативними, часом незвичними. Одна певна комбінація кубиків може викликати у дитині одночасно декілька асоціацій. Учні з задоволенням коментують свої ідеї. Використання набору формує соціальні стосунки – формує навички роботи в групі, відповідальність за результат спільної роботи, турботливе ставлення до товаришів. Ця технологія дає можливість дитині по-своєму уявити, розвити ідею, поділитися нею з іншими. Набори LEGO «Шість цеглинок» спонукають як дітей, так і вчителя до творчого процесу. Наприклад, цеглинки можна не лише складати, але й створювати малюнок , поклавши їх на аркуш і домальовуючи певні деталі. Результат діяльності діти бачать і в об’ємі, і на площині. Цей ефект сприяє розвитку дитячої уяви. Працюючи з наборами, діти можуть застосовувати різні дрібні предмети або виготовляти одну конструкцію з декількох наборів. Обов’язково учнів треба вислухати, задати питання, позитивно оцінити їх діяльність. Для уроків навчання грамоти вдалим буде використання вправи «Склади слово», коли кожній цеглинці надається своя буква. З цеглинок можна скласти і схему речення. Кількість слів у реченні – кількість цеглинок, з умовою, що червона – це початок речення. Застосовую вправу «Складаємо вирази», яка передбачає, що діти напишуть на цеглинках маркерами три цифри та три математичні знаки «+», «-», «=». Потім з цих цеглинок вони складають математичні вирази на залежність між компонентами. Набори LEGO «Шість цеглинок» використовую і у груповій роботі під час ранкової зустрічі. Наприклад, пропоную придумати нову професію та виготовити необхідне для неї обладнання. Однією з придуманих дітьми професій стала професія Санти, а з цеглинок діти створили казкові сани з оленями. При вивченні теми «Спорт» кольорові цеглинки допомагають створити олімпійську символіку. Вдячна батькам, які виготовили зручні мішечки для зберігання наборів. LEGO - це інструмент, що дає можливість вчителю формувати компетентності здобувачів освіти.
Соловей Наталія Михайлівна,
вчитель початкових класів,
Синельниківська ЗОШ І-ІІІ ступенів №5