НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА – ШЛЯХ ДО ЯКІСНОЇ ОСВІТИ
Т.В.Косяк
Україна, Криворізький район, с. Лозуватка, Криворізький район, Дніпропетровська область
ОКНЗ «Лозуватська ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Т.Г. Шевченка»
Сучасна початкова освіта в умовах Нової української школи керується пріоритетними напрямами модернізації навчального процесу, спрямованими на різнобічні за змістом перетворення у навчально-виховній діяльності школи.
Основне завдання сучасної освіти полягає в тому, щоб створити умови для здобування якісної освіти учнями, як формувати в молодших школярів суспільну особу творця, будівника нового суспільства. Сформувати особистість майбутнього громадянина, який вмітиме самостійно набувати знання, орієнтуватися у швидкому потоці інформації, самовдосконалюватися.
Доступність всіх дітей молодшого шкільного віку до якісної початкової освіти належить до стратегічних пріоритетів реформи української школи, які передбачені законом «Про освіту». Початкова школа раніше за інші рівні освіти стала об’єктом оновлення освітнього процесу на засадах дитино центризму, партнерства, врахування життєвих потреб дітей, розроблення нових Державних стандартів, освітніх програм, оцінювання навчальних результатів.
Особливостями Нової української школи для учнів початкових класів є те, що дітям комфортно навчатися та застосовувати свої знання, умінні та навички в житті. Мають багато різнорівневих за змістом завдань, індивідуальних, групових, колективних. Також цікавим та головним є те, що учні із задоволенням практикують ранкові кола, в яких обговорюють різні ситуації. Завдяки цьому діти та вчитель зближуються один з одним, дізнаються дещо цікавого про своїх однокласників, вчяться спілкуватися та розвивати свою думку, критично мислити, стають більш креативними, самостійними та успішними, створюють позитивний вплив на дітей.
Тематичні дні об’єднують блоки знань із різних навчальних предметів. Різноманітні завдання сприяють формуванню у молодших школярів ціннісної картини світу, поглиблювати та розширювати свої знання, практично застосовувати в реальному житті. За моїми спостереженнями, завдяки сучасним технологіям (інтерактивна дошка, дидактичне забезпечення і т.д) в навчальному процесі діти більш засвоюють отриману інформацію. На уроках та в позаурочний час учні працюють над проєктами, конкурсами.
Застосовуючи інтерактивні методи на уроках, діти висловлюють свої очікування від знань, які вони отримають на уроках. Спільно працюють над тією чи іншою проблемою, обмінюються думками, знаннями, досвідом, досягаючи потрібного результату. Внаслідок цього відбувається рефлексія, оцінення своїх результатів, учні самостійно усвідомлюють чого вони досягли, роблять певні висновки.
Учні з особливо освітніми потребами в умовах Нової української школи мають змогу отримувати знання, відвідуючи школу разом зі своїми ровесниками. Це дає можливість таким учням більш ефективно розвиватися в соціумі.
Література