Серед нових підходів до сучасного освітнього середовища науковці визначають: гуманістичний — відображає людино центристський підхід до розвитку сучасного соціального оточення; акмеологічний — дозволяє обґрунтувати закономірності творчого розвитку учасників освітнього середовища; системний — спрямовано на модернізацію навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах; інформаційний — забезпечує достатній рівень інформаційної культури вчителя; технологічний — спрямовано на активне використання педагогічних технологій; компетентнісний — акцентує увагу на вкрай важливому та сучасному розумінні професійно-компетентнісних засад педагогів; інноваційний — сприяє створенню інноваційно-творчої атмосфери, формуванню в педагогів готовності до інноваційної професійної діяльності. Реалізація цих підходів, особливо інноваційного, визначає необхідність створення в процесі формування професійної компетентності педагогічних працівників інноваційного освітнього середовища
Упровадження досвіду — це поєднання власного досвіду з новим у процесі практичної діяльності з метою переконання щодо його ефективності. Упровадження — найважливіший і найменш вивчений етап системи поширення педагогічного досвіду. Можна добре вивчити й узагальнити, навіть успішно пропагувати і в наказовому порядку примушувати його застосовувати, і все ж успіху не досягнеш. Використання досвіду — це синтез особистих досягнень із новими ідеями, які стали особистісними.
Поширення, впровадження, використання й освоєння педагогічного досвіду можливе лише за певних умов: 1. Досвід вивчено, узагальнено та схвалено (на рівні ЗНЗ — науково-методичною радою; на рівні району (міста) — на засіданні науково-методичної ради методичного кабінету (центру); на рівні області — на засіданні ради кабінету та науково-методичної ПОІППО). 2. Існує наказ про поширення, впровадження, використання й освоєння педагогічного досвіду. 3. Педагогічний досвід апробовано в навчальних закладах зацікавленими педагогічними працівниками, після закінчення якої встановлено відповідність одержаних результатів очікуваним (протокол засідання науково-методичної ради закладу або установи).
Технологію поширення, впровадження, використання й освоєння педагогічного досвіду в практику можна продемонструвати такою послідовністю. 1) Ознайомлення вчителів із досвідом. 2) Створення сприятливих умов для розвитку творчості вчителів. 3) Презентація досвіду на засіданнях методичних об’єднань, семінарах, засіданнях педагогічної та науково-методичної рад, науково-практичних конференціях, педагогічних читаннях тощо. 4) Створення авторських шкіл, шкіл педагогічного досвіду, якими керують його носії, авторських майстерень, шкіл новаторства. 5) Проведення майстер-класів, технологічних майстерень, педагогічних симпозіумів, естафет педагогічного досвіду, методичних аукціонів.
6) Випуск методичних посібників, інформаційно-методичних бюлетенів, анотованих каталогів, підготовка та публікація статей із теми досвіду в періодичній пресі. 7) Наочна пропаганда педагогічного досвіду методом експонування матеріалів на шкільній, районній, обласній педагогічних конкурсах-ярмарках, виставках. 8) Пропаганда за допомогою технічних засобів навчання — створення фільмів, відео- та медіатеки, організації радіо та телепередач тощо. Кожна форма науково-методичної роботи виконує важливу роль, оскільки сприяє підвищенню фахової майстерності педагогічних працівників, їх конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг.