Тема: Новий рік. Д. Чередниченко „ Рідні краєвиди ”.
Мета: навчати учнів бачити, відчувати створені словами образи природи; удосконалювати виразність читання текстів; уміння переказувати їхній зміст; вчити сприймати красу природи через художнє слово; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, уміння обмінюватись думками; виховувати любов до прекрасного, до рідної природи.
Обладнання: картки зі складами, словами, ілюстрації про зиму, складова таблиця, таблиця Шульте.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Дзвінко продзвенів дзвінок,
Всім пора нам на урок.
Все у нас уже на місці,
Залишилось тільки сісти!
ІІ. Вправи на розвиток чіткості вимови
В зимовий студений час
Люблять всі малята нас.
З гірки ми рушаєм в путь,
А на гірку нас везуть. ( Санки )
Ки – ки – ки – їдуть саночки.
Ок – ок – ок – падає сніжок.
Кі – кі – кі – ковзани прудкі.
ІІІ. Вправи для вдосконалення навичок читання
Да, но, при, сло, тво, меш, стоїть, стежка, Новорічень, цілісінький
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Робота над оповіданням Д. Чередниченка „ Рідні краєвиди ”
1. Читання вчителем вголос оповідання
2. Бесіда після прочитаного
- Про що розповідається в оповіданні?
- Чи пам’ятаєте ви свої враження від першого снігу?
- Які нові слова ви зустріли у тексті?
3. Словникова робота
Краєвиди – картини природи
Сторицею – у багато разів більше
Перкалева сорочка - сорочка з тонкої бавовняної тканини
4.Самостійне читання тексту
5. Вибіркове читання
- Прочитайте, що здивувало автора.
- Зачитати рядки, в яких описано перший сніг.
- Знайти і зачитати рядки, в яких говориться, як потрібно допомагати крилатим друзям.
- Зачитати рядки, в яких говориться про те як трудилася влітку земля.
VІ.Фізкультхвилинка
Морозець, морозець, пощіпай нам щічки,
Теплі валянки у нас, шубки, рукавички.
Морозець, морозець, плещемо в долоні,
У дівчаток і хлоп’яток носики червоні.
VІІ. Робота з синонімами
Завзятий – наполегливий, запальний, нестримний.
VІІІ. Вправи на виразність читання тексту
ІX. Поетична хвилинка
Учні читають напам’ять вірші про зиму
X. Гра „ Назви прислів’я про зиму ”
Учні по черзі називають прислів’я про зиму
XІ. Гра „ Склади вірш ”
На таблиці запис. Учні добирають до питань слова і складають вірш
( Що зробила? Що? ) сизокрила,
( Яким? Чим? Що? ) вкрила.
( Звідки? Що роблять? Які? ) сніжинки
( хто? Що зробили? У чиї? ) хатинки.
Прилетіла зима сизокрила,
Білим пухом землю вкрила.
Згори летять білі сніжинки,
І звірі сховались у свої хатинки.
XІІ. Підсумок уроку