Урок математики
1 клас
за науково-педагогічним проектом
«Інтелект України»
Підготувала
вчитель початкових класів
НВК №1 м.Покровська
Левченко Ольга Сергіївна
Урок математики
1 клас
за науково-педагогічним проектом
«Інтелект України»
Тема: Нумерація чисел першої сотні. Додавання та віднімання чисел. Просторові фігури.
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про нумерацію чисел першої сотні; актуалізувати вміння учнів лічити в межах 100, формувати уявлення про натуральні числа як такі, що використовуються у лічбі предметів, формувати уявлення про натуральний ряд чисел; актуалізувати поняття одноцифрового і двоцифрового числа, розрядів десятків та одиниць, уявлення про позиційний принцип запису двоцифрових чисел; формувати вміння записувати двоцифрові числа, подавати їх у вигляді суми розрядних доданків; ознайомити з просторовими фігурами; виховувати інтерес до математики.
Обладнання: зошит з друкованою основою, інтерактивна дошка, відеозаписи.
Хід уроку
1. Організація класу до уроку та створення ситуації психологічного комфорту.
1.1. Привітання
Проспівав дзвінок –
Починається урок.
З ласки,
Маминої казки,
З щирого старання,
Цікавого навчання.
Клас готовий працювати? (Так)
Додавати й віднімати? (Так)
На розряди розкладати? (Так)
Вчасно руку піднімати? (Так)
Вирази й задачі розв’язати? (Так)
Дзвінок до роботи уже кличе нас.
Країною знань мандрувати нам час.
Працюймо завзято і дружно усі,
Щоб всі розумничками були у кінці.
1.2. Перевірка готовності робочих місць до уроку математики.
Для початку давайте перевіримо чи все в нас готово до уроку.
1.3. Створення ситуації психологічного комфорту та позитивного емоційного настрою.
- Яким би ви хотіли бачити наш урок? (Успішним, радісним, оригінальним, корисним)
- А щоб урок у нас був таким, якими повинні бути ви на уроці? (уважними, слухняними, старанними…)
2.Актуалізація опорних знань
2.1. Усний рахунок з використанням шести цеглинок, будуючи кольорову вежу з відповідями знизу вверх.
( Можна запропонувати різні завдання: скласти вежу відповідей у порядку зростання, у порядку спадання, за впізнанням кольорів та інше)
2.2.Робота з будиночком чисел від 1 до 100. (№1, 2)
— Прочитай у таблиці числа від 72 до 80, від 86 до 94.
—Обведи числа ,у яких кількість десятків на три менша від кількості одиниць. Назви їх.
3.Вивчення нового матеріалу
3.1. Робота в робочому зошиті.
3.1.1. Робота з правилом.
(Прочитай прискорюючи темп. Відтвори з пам’яті)
3.1.2.Завдання №3
Діти, подивіться на наше наступне завдання №3.Підкажіть кому потрібна наша допомога? Хто нас чекає? (Незнайко)Чому йому дали таке ім’я? Давайте разом допоможемо Незнайкові, напишемо числа в порядку спадання.
67 27 70 89 50 100 19
3.1.2.Завдання №4
Хвалько зменшував число на 1.Визнач число, яке має стояти першим.
Розумнички, гарно впорались з завданням.
3.1.3.Завдання №5.Правило Мудрої Сови.
А зараз всі приготували свої очі «фотоапаратики» , подивилися на нашу інтерактивну дошку. Тітонька Сова приготувала нам довідку. Увага на екран! Фотографуємо правило!
(Перегляд відео, читання разом, читання самостійно пошепки)
Діти, ми з вами дуже швидко допомогли Незнайкові, а на с.4 нас чекає дуже сумний Хвалько. Йому теж потрібна наша допомога.
Завдання: Із чисел 11, 14, 25 склади приклади на додавання. Перевір дії додавання діями віднімання.
11+14=25
25-11=14
25-14=11
Фізхвилинка
Для розминочки з-за парт
Ми виходимо: на старт!
Біг на місці – веселіше!
Покажіть-но, хто хутчіше?
Починаймо присідати:
Низько-низько, щоб дістати
Ручками та й до підлоги.
Що, стомилися вже ноги?
Ну тоді не присідаймо!
Ми всі – літачки. Літаймо!
Полетіли всі по колу,
Що ж ми бачимо довкола?
Он дерева захитались,
Бо вітриська налякались.
Будем вітра проганяти,
Нумо тишу закликати!
Тихо-тихо ми сідаймо,
Й працювати починаймо.
3.1.4.Задача №6.
Ми дуже плідно працювали з прикладами, час попрацювати над задачами. Задача №6.
1)Ознайомлення з текстом задачі.
Ганнуся стоїть на доріжці між Сашком та Михайликом. Від Сашка до Ганнусі 8 кроків, від Сашка до Михайлика- 12 кроків. Скільки кроків від Ганнусі до Михайлика?
2) Аналіз змісту задачі
3) Пошук шляхів розв`язання.
4)Запис розв`язання і відповіді.
3.1.5.Задача №7.
Зараз ми з вами спробуємо себе в ролі автора нашого зошита. Складемо за малюнком та стислим записом задачу та запропонуємо однокласникам розв’язати її усно.
4. Закріплення і узагальнення знань учнів, формування вмінь і навичок.
4.1 Розв’язування задачі № 8.
1)Ознайомлення з текстом задачі.
Оленка знайшла 7 грибів, потім – 2, а згодом іще 5.Скільки грибів знайшла Оленка?
2) Аналіз змісту задачі
-Про що задача?
-Що відомо?
-Що треба знайти? Чи можемо дати відповідь на запитання задачі? Чому?)
3) Пошук шляхів розв`язання.
4)Запис розв`язання і відповіді. (Під коментування учня записуємо розв’язання у великий робочий зошит)
4.2 Ознайомлення з правилом
(с.5 завдання 9.Читають разом з вчителем, потім пошепки та вголос)
4.3 Робота з сигнальними картками.
(Діти показують картку з відповідними цифрами, записують в порожні клітинки)
Скільки кубиків у кожній фігурі?
5. Підсумок уроку.
5.1.Великі перегони (с.6)
Ти – учасник великих перегонів. Обери автомобіль, на якому братимеш участь у авторалі. Обведи його. За 4 хвилини розв’яжи приклади та порівняй вирази. Бажаю успіхів, перегони розпочались!
5.2. Підсумкова бесіда.
5.3Вербальне оцінювання учнів.