Нумерація чисел першої сотні. Числа 21 – 30

Про матеріал
Урок математики в 1 класі за програмою науково-педагогічного проекту "Інтелект України" за темою "Нумерація чисел першої сотні. Числа 21 – 30"
Перегляд файлу

Тема: Нумерація чисел першої сотні. Числа 21 – 30. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць

Мета:

Формування у учнів предметних математичних компетентностей:

  • інформаційно -графічної – вчити записувати числа 21 – 30, розрізняти одноцифрові та двоцифрові числа, повторити назви розрядів двоцифрових чисел, тренувати у читанні та запису іменованих чисел, закріпити знання про співвідношення між ними, удосконалювати вміння читати та розв’язувати рівняння;
  • обчислювальної   – закріпити знання складу числа 10, вчити додавати іменовані числа, удосконалювати обчислювальні навички у процесі розв’язання прикладів на додавання і віднімання;
  • логічної – формувати здатність виконувати логічні операції у процесі розв’язання сюжетних задач, повторити вивчені види задач, вчити їх розрізняти.

Хід уроку

І Етап орієнтації. Мотивації навчальної діяльності


Математика—цариця,

кожному в житті згодиться.

Серед всіх наук вона,

безсумнівно, головна

Хочеш дім побудувати

чи літак до хмар підняти?

Часу ти не витрачай—

математику вивчай!

Ким би не хотів ти стати,

треба вміти рахувати.

Будь-яке в житті завдання

вимагає міркування.

Математика—то диво,

вивчити її важливо.


  • Готові вивчати цю дивовижну науку?

ІІ Цілепокладання

  • Зверніть увагу  на тему нашого уроку, прочитаємо її всі разом: «Нумерація чисел першої сотні. Числа 21 – 30. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць.»
  • Визначимо ключові слова. Що  на вашу думку ми повторимо сьогодні на уроці? А що навчимося робити?
  • Здобувати знання так само важко, як долати гірські вершини. Перегляньте с. 3,4,5. Визначимо маршрут до вершини знань.(На дошці вчитель вивішує малюнок високої гори. Діти називають завдання, біля підніжжя гори прикріплюються піктограми. По мірі виконання завдань піктограми переміщаються на схил гори – «піднімаємося до вершини»)
  • Приступаємо до роботи.

ІІІ Цілереалізація

  1. Нумерація.
  • Розглянемо будиночок чисел від 1 до 100. Прочитайте числа третього десятка. Яким числом починається третій десяток? Яким закінчується?
  • До якого десятка належать числа від 11 до 15. Прочитайте їх.
  • Виконаємо завдання 3 , обведемо в таблиці числа. До дошки піде…
  • Що об’єднує всі числа, які ми обвели?
  • Пригадаємо, які числа ми називаємо двоцифровими?
  • Пригадати назви розрядів у двоцифрових числах допоможе правило Мудрої Сови. Приготувались стежити за диктором.
  • Прочитаємо правило, прискорюючи темп. Хто готовий його відтворити?
  • Яке число записано на картці? Скільки в ньому одиниць першого розряду? Скільки одиниць другого розряду?
  • Розгляньте числа під правилом. Яке з них найбільше? Яке найменше? Наше завдання – розташувати їх у порядку спадання.
  • Як розташовані числа у порядку спадання? То яке число ми запишемо першим? Запишіть. Яке другим? Продовжуйте далі самостійно.
  • Прочитає числа у порядку спадання…
  • Підніміть руку, хто погоджується. Яке число ви записали останнім? Скільки в ньому одиниць першого розряду? Скільки одиниць другого розряду?
  • Отже,ми зробили перший крок до сьогоднішньої вершини знань.
  1. Склад числа.
  • Щоб виконати наступне завдання, потрібно пригадати правило про склад числа. Приготуйтеся стежити.
  • Попрацюйте в парах. Розкажіть правило один одному. Починають діти, що сидять на першому варіанті.
  • Вже в політ готовий вирушити математичний космічний апарат. (відео) Сьогодні він вирушає до найгарячішої планети Сонячної системи – Венери. Знання складу числа 10 допоможе підготувати апарат до польоту. Заповніть порожні клітинки у вправі 5.
  • Хто готовий прочитати записані випадки складу числа 10. Перевіримо. Увага на екран. Підніміть руку, хто ні разу не помилився. Поплескайте собі.
  • Ще краще запам’ятати склад числа 10 допоможе наша фізкультхвилинка.
  • Молодці. Ви пройшли ще частину шляху до вершини знань. Є сили продовжувати? Не здаємося, рухаємося вперед.
  1. Іменовані числа.
  • В наступному завданні нам доведеться працювати з іменованими числами. Виконаємо вправу «Фотоапарат», щоб пригадати співвідношення між ними. Підготуємо очки.
  • Закрийте рукою вправу у зошиті. Хто озвучить те, що побачив на екрані?
  • Приберіть долоньки. Озвучимо ще раз. Використаємо ці знання у вправі 7. Подамо величину у менших одиницях вимірювання. Повторимо алгоритм перетворення.

Визначаємо менші одиниці вимірювання.

Перетворюємо більшу величину у меншу.

Додаємо те, що отримали до меншої.

Записуємо результат.

  • Біля дошки за алгоритмом попрацює…
  • Це був нелегкий відрізок шляху, але ми його подолали. Приємно бачити, скільки ми вже зробили, але попереду нові завдання. Покажіть своє вміння розв’язувати рівняння.
  • Діти 1 варіанту розв’язують перше рівняння, діти другого варіанту – друге. Своє вміння біля дошки покажуть…
  • Перевіримо:  яка дія у першому рівнянні? Як називаються числа при дії віднімання? Якою дією знаходимо невідоме зменшуване? Чи таку дію використала…? Чи правильно вона обчислила? Привітаємо її з успішною роботою.
  • На яку дію друге рівняння? Як називаються числа при дії додавання? Якою дією знаходимо невідомий доданок? Чи правильно застосувала правило…? Чи правильно вона обчислила? Привітаємо її з успішною роботою.
  • Ще оди відрізок шліху пройдено. Ви задоволені своєю роботою? А може вже хтось втомився? Зробимо невеликий перепочинок.

Релаксація

  1. Задачі.
  • Про що наша загадка?

Хоч і завжди я мовчу, та усіх всього навчу:

Додавати, віднімати,множити,ділити,

З точними науками залюбки дружити.

  • Сьогодні Задачник розповість нам про новий вид задач. Простежте за диктором і скажете мені, як називається цей новий вид задач.
  • На який вид задач вони дуже схожі?
  • А чим відрізняються?
  • Які слова нам допоможуть відрізнити задачі на збільшення числа на кілька одиниць від задач на зменшення числа на кілька одиниць? Знайдіть у хвилинці Знайка слово Задача, прочитаємо задачу всі разом і знайдемо ці слова.
  • Проаналізуємо цю відмінність. Складемо таблицю.
  • Використаємо набуті знання при розв’язуванні задачі 10.
  • Прочитайте задачу разом зі мною і подумайте, який це вид задачі.
  • Які слова вам підказали про це. Підкресліть їх.
  • Скільки в акваріумі було маленьких рибок? А скільки великих? Що сказано про кількість великих рибок?
  • Якою дією розв’язуються задачі на збільшення числа на кілька одиниць?
  • Назвіть дію, якою ми розв’яжемо задачу.
  • То скільки великих рибок у акваріумі?
  • Яке число допишемо у відповіді? Прочитайте всю відповідь.
  • Із задачею на збільшення числа на кілька одиниць ми теж справилися. Залишився один крок до сьогоднішньої вершини.
  1. Перегони.
  • Перевірити деякі приклади з перегонів нам допоможе «Чарівна скринька»

ІV Рефлексивно-оцінюючий

  • Подивіться, який довгий шлях до вершини знань ми подолали на сьогоднішньому уроці.
  • Який відрізок шляху вам був найлегший? А найважчий?
  • Що ми поставимо на вершині?
  • А чому саме прапор? (наші успіхи , наші досягнення повинні приносити користь не лише нам особисто, а й іншим людям і всій країні.)

Пісня про Україну

 

 

docx
Додано
14 січня 2020
Переглядів
1970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку