Тема: «Нумерація чисел в межах 10»
Мета: Закріпити знання дітей про нумерацію чисел в межах 10; вдосконалювати навички усної лічби; сприяти засвоєнню учнями складу числа 10; Розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення; Виховувати бережливе ставлення до природи. Розвивати навики культурного спілкування.
Обладнання: підручник «Математика» С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко; цеглинки ЛЕГО, роздатковий матеріал: грибочки, горішки, листочки, малинки, жолуді, грушки.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Пролунав дзвінок
Починається урок.
Ви тихенько поверніться
Щиро другу посміхніться.
ІІ. Актуалізація набутих знань.
- Починаємо урок математики.
Математика – наука точна і серйозна, прожити нам без неї навіть дня не можна.
1. Усна лічба.
3+1=4 8-1=7 6+2=8
1+1=2 7-2=5 9+1=10
2. Робота з натуральними числами.
На дошці прикріплені листочки у такому порядку:
1, 2, 3, …, 5 ,…, 7, 8, …, 10.
- Що ми бачимо на дошці? (натуральні числа)
- Яких чисел не вистачає? Назвіть їх разом.
- Яке число перше?
- Яке останнє?
- Яке четверте?
- Яке число найбільше?
- Яке найменше?
- Назвіть сусідів числа 6(5і7), сусідів числа 9 (8і10), сусідів числа 3 (2і4).
- Назвіть числа в порядку зменшення. (10,9,8,7,6,5,4,3,2,1)
3. Каліграфічна хвилинка.
Розгорніть зошити і пропишіть рядочок цифри 10.
ІІІ. Мотивація учбової діяльності.
Повторення складу чисел за допомогою «Лего» (6,7,8)
(Діти піднімають цеглинки в руках та показують склад числа.)
ІV. Закріплення нового матеріалу.
- Діти, сьогодні на наш урок завітала Білочка, вона просить допомогти їй порахувати все що вона зібрала.
(вчитель викладає ягоди, фрукти, а діти за допомогою математичного матеріалу викладають таку ж кількість на парті і піднімають відповідну цифру)
Порахуйте малинки для варення, які зібрала Білочка. Викладіть таку ж кількість кружечків на парту і підійміть відповідну цифру. (4)
Порахуйте жолуді , які зібрала Білочка. Покладіть таку ж кількість квадратів на парту і підійміть відповідну цифру. (3)
- Чи однакова кількість? (Ні)
- Чого більше?
- На скільки?
Порахуйте груші. Скільки іх? (5) Покладіть таку ж кількість трикутників на парту і підійміть відповідну цифру. Чого більше? На скільки?
Визнач, які числа, наступні до даних, «сховалися» за аркушами. Постав відповідну кількість точок на кісточках доміно.
(Діти заповнюють картки)
- Діти, ось білочка залишила корзинку, а що в ній ми дізнаємося коли кожен з вас за дістане з неї предмет. (Діти дістали картки яблучок, горішків та грибочків і об’єдналися у групи).
- Кожна група отримує конверт з рибками-прикладами і прикріплює їх до відповідного акваріума.
Молодці!!! Ви впоралися із завданням!!
Йшли ведмедики малі, (Діти крокують на місці)
Нахилились до землі. (нахиляються вперед, торкаються руками підлоги)
Потім стали, руки в боки, (Стають рівненько.)
І зробили три підскоки. (Три рази підстрибують.)
Потім розминали плечі. (Кругові рухи руками, що торкаються плечей)
Руки вгору, (Піднімають прямі руки вгору.)
Опустили, (Опускають руки.)
І за парти тихо сіли. (Сідають за парти.)
V. Рефлексія.
- Сьогодні я дізнався…
- Сьогодні я навчився…
- Сьогодні мені було складно…
- Тепер я зможу…
- Дома я розповім про…
1