Нумерація трицифрових чисел.

Про матеріал
Сучасний інтегрований урок математики та фізичної культури з використанням інтерактивних методів навчання. Застосування групової форми роботи, систем різнорівневих та ігрових завдань створює на уроці мотиваційно-емоційну атмосферу, допомагає учням успішно засвоїти навчальний матеріал.
Перегляд файлу

 Інтегрований урок математики та фізичної культури у 3 класі.

Тема: Нумерація трицифрових чисел.

Мета: Формувати ключові  компетентності: Виховувати любов до спорту, сприяти вихованню наполегливості, взаємодопомоги.

компетентність уміння вчитися:

  • виконувати розумові операції й практичні дії;

загальнокультурна компетентність:

  • культура міжособистісних відносин;

інформаційно- комунікативну компетентність:

  • уміння здобувати нові знання на основі наявних;
  • уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію;

здоров’язбережувальна компетентність:

  • – уміння долати труднощі;

Формувати предметні компетентності:

  • Формувати в учнів  визначати загальну кількість одиниць, десятків і сотень у трицифровому числі; вправляти у випадках додавання та віднімання, пов’язаних із нумерацією трицифрових чисел
  • формувати вміння розв’язувати задачі на збільшення числа в декілька разів;
  • вдосконалювати обчислювальні навички;
  • розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати в групах,самостійно;
  • створювати умови для розвитку пізнавального інтересу;
  • міжпредметні зв’язки;
  • виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, любов до математики, увагу.

Обладнання: презентація,фотоілюстрації «Види спорту»,м’яч,старт,фініш,флажок,інтерактивна дошка.

 

                                             Хід уроку

  1. Організаційний момент, готовність учнів до уроку.

1.Емоційне налаштування.

 З хорошим настроєм,бажанням вчитися розпочинаємо урок.

Сіли всі рівненько,

Усміхнулися гарненько.                            

Не дрімати, не лежати,

Лише думати, міркувати,

Старанно і  творчо      

 Математику вивчати.

Давайте нагадаємо правила роботи на уроці :

  • Правило піднятої руки.
  • Співпраця в групах, парах.
  • Вміння слухати інших.
  • Працювати творчо.
  • Працювати активно.

 

II. Повідомлення теми, мети  уроку.

 Сьогодні на уроці  ми будемо продовжувати утворювати трицирові числа,записувати та читати їх,обчислювати приклади,розвязувати  складати задачі .А тепер прочитайте хором цей напис  Спорт+Математика.

Хочу звернути вашу увагу на  цю фразу І це дійсно так: сьогодні на уроці за допомогою математики з’ясуємо важливість занять спортом для кожної людини,познайомимося з різними видами спорту  в тому числі і зимовими. Скажіть,а  чи може спорт обійтися без математики, а математика без спорту?Хочете дізнатися?Тоді вперед!(слайд)

  1. Що ви очікуєте від уроку? 

Відповідно до очікувань пропоную працювати

під девізом:настановою на навчання,яку  приніс вам оцей м’ячик (слайд).                   Старайся! І ти досягнеш успіху 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

А чому ж прискакав м’ячик? Він пропонує   (слайд )

взяти участь у  математичному Марафоні.

 МАРАФОН -це спортивні змагання,які характеризуються великою протяжністю Але ми будемо змагатися не силою а розумом!!! Змагань багато, вони цікаві, і ми з собою візьмемо сміливих, дружніх, талановитих. Діти, а ви любите займатися спортом? - Я знаю, що багато з вас мріють бути такими сильними, вольовими, як Віталій і Володимир Кличко, Андрій Шевченко, Інга Бабакова, Яна Клочкова, Сергій Бубка.  А розвивати ці якості можна з дитинства, ще в школі, на уроці. - Тому сьогоднія вас всіх запрошую на математичний стадіон.

 

 III. Творче застосування й добування знань, освоєння засобів діяльності шляхом рішення проблемних задач, побудованих на основі раніше освоєних знань та навичок.

               1. Тренувальні вправи творчого характеру.

 МАТЕМАТИЧНА РОЗМИНКА  Почнемо: СТАРТ-ФІНІШ  . Перед змаганнями завжди проводять розминку. Ось і ми проведемо математичну розминку.   ( Вправа  «Мозковий штурм»)

 Завітав сьогодні в клас   

  На урок знов до нас

М’ячик,діти,не простий.

М’ячик,діти,чарівний!

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє

М’ячик, м’ячик,ти котись!

    Біля мене зупинись!   слайд

Число, яке передує числу 900;
- число, в якому 1 сот.; 8 дес.; 1 од.;       слайд
- найменше трицифрове число;
- число, в якому 4 сот., 7 од.;
- число, в якому 6 сот., 3 дес

Каліграфічна хвилинка

Давайте запишемо   у своїх зошитах дату наших змагань.

  ЕСТАФЕТА Отже, розминку провели,тепер нас чекає естафета. ЕСТАФЕТА-це командне змагання,в якому члени команд змінються і передають іншому  виконання завдання.  

 Хто це заглядаї  у вікно?

Горя не знаю,

а гірко плачу.     

ХМАРКА.Змагання проводимо між двома командами. По черзі відповідаємо: Так-Ні.

 

 Гра « Підніми гирю».(КАРУСЕЛЬ).Ми продовжуємо наш  марафон. За опитуванням наших учнів виявилось, що 53 % люблять уроки фізкультури, і лише 15% люблять уроки математики. Але спробуємо довести що це не так. І допоможе нам в цьому важка атлетика. Отже,вперед в зал важкої атлетики.Спробуємо позмагатися в піднятті математичних гирь. Пропоную обчислити приклади на гирях та набрати більше правильних відповідей.               

 Отже,а тепер рахуємо яку вагу підняв кожен з вас?Отже,у такому виді спорту як важка атлетика дуже важливо контролювати навантаження спортсменів.  Бачите жоден вид спорту не обходиться без математики. А як же математика? Вона може обійтися без спорту?

Зрозуміло, що ні! Адже заняття спортом позитивно впливають на розумову діяльність і психіку людини, посилюють її волю

ФУТБОЛ. Робота в групах.

А ми продовжуємо наш марафон. І зараз ми пограємо в улюблену гру хлопців футбол.  Які ви знаєте ігри з м’ячем?
(футбол,волейбол,баскетбол,піонербол.) І це знову математика!!!! Найменша помилка при прийомі або подачі м'яча призводить до його втрати. Гравці повинні не тільки запам'ятати складні комбінації,але і дуже добре знати особливості  свого розташування на майданчику.

А ми дібралися до стадіону ! А ворота то зачинені. Це код від воріт математичного стадіону( мішочок) .Треба розсекретити його.

 Вправа «Заморочки із бочки»  Дістати фішку прочитати число і розповісти все про  це число.

-Як утворилося? Склад числа.(На дошці записуємо і в зошит)

-Розкласти на розрядні доданки.

-Назвати сусідів.

- Записати у розрядну таблицю.

Ворота відкрили. Граємо у футбол. А на воротях  у нас стоять вже лис ,вовк  .Вони приєднуються до нашого марафону.( Слайд)

РОБОТА В ГРУПАХ. Знайти периметр геометр фігур.

 Фізкультхвилинка з ЛЕГО

https://www.youtube.com/watch?v=G_WpfUw5mUU

За допомогою фізичних вправ можна впливати на різноманітні частини тіла, системи та органи. Хлопці та дівчата, які регулярно займаються фізичними вправами, краще ростуть, кістки та зв’язки  в них міцніші, краще розвинені м'язи, Такі учні мають нормальну масу тіла, гарну статуру, вони спритні, сильні, швидкі, гнучкі, витривалі.

 Математика вдвох. Продовжуємо наш марафон.  

 Які ви знаєте види спорту,де змагаються удвох?(Шахи ,бокс, карате,дзюдо та інші). А я пропоную завдання,яке ви будете виконувати удвох.

https://learningapps.org/14372695 

Вибери дію. Виходять удвох до інтерактивної дошки .                                                                   

Жоден вид спорту не обходиться без математики. Вона необхідна при організації турнірів, складання стартових і підсумкових протоколів, при підготовці та оцінці виступів. На будь-яких змаганнях спортсмени стежать за цифрами, які з'являються на табло. Від них залежить кінцевий результат змагань.

  Колаж  «ЗИМОВІ ВИДИ СПОРТУ»

Продовжуємо наш марафон. Зараз спробуємо створити колаж із назв зимових видів спорту. Отже,я  читаю приклад,у кого відповідь виходить до дошки, спочатку називає відповідь, а потім розповідає про вид сорту на своєму малюнку і заповнює колаж на дошці.

Швидкість, час, довжина траси, вартість інвентарю та екіпіровки спортсмена, розрахунок добового раціону – це розрахунки формули. А це і є Спорт+Математика.   

Гімнастика розуму. Розв’язування задач.

А хто там заховався біля ялинки на вулиці?  Загадка про сніговика. (Слайд)

Він  приєднується до нашого марафону ,запрошує вас всіх погратися  у зимові розваги  та провести  гімнастика розуму .Переходимо до тренувань з гімнастики ( розуму). Спробуємо свої сили в розв’язанні задачі (№123). Уявіть себе ЗИМОЮ. Що Зима побажала  вам ,виходячи  взимку на вулицю, а від чого застерегла?    

   Самостійна робота на картках.  БРОУНІВСЬКИЙ РУХ

Взаємоперевірка, хто виконує першим в ланці. Користуємось зеленим і червоним олівцем, малюємо кружки: зелений — вірно, червоний — помилково.

Математика це цариця наук. Тренер без математики не навчить спортсмена –чемпіона.

 IV. Підведення підсумків повторення, перевірка результатів роботи на уроці.

 Наше змагання підбігло кінця. ФІНІШ – кінцевий пункт дистанції в спортивних змаганнях, а отже, і в нашому марафоні.

  • Яке головне завдання ми ставили перед собою на уроці?

  -  Чи вдалося це нам?

 - Що допомогло вам дійти до фініша ?

- Що особливо запам’яталося?

- Хто, на Вашу думку, був активним на уроці?

- Як Ви вважаєте, а хто був старанним?

Самооцінка своєї діяльності на уроці.

-         Сьогодні на уроці ми навчилися …

-         Тепер я вмію …

-         Знання мені знадобляться, щоб …

-         Мені сподобалось …

Демонстрація сигнальних карток своєї самооцінки.

Лікарі констатують той факт, що сучасний учень має одну-дві хронічні хвороби. Причину цього медики бачать в недостатній фізичній активності, через надмірне захоплення комп'ютером або телебаченням, ранній пристрасті до тютюну і алкоголю. Загальна тенденція невтішна: за останні десять років учні хворіють частіше. Від надмірної ваги страждають близько 40% призовників, а викривлення хребта до 10 градусів фіксується практично у всіх. Якщо раніше 80% дітей вміло плавати, то сьогодні - 20%

Я бажаю вам перемагати  в майбутньому в математиці , в спорті та в житті. А для цього ви повинні виконати № 339 ( приклади на 2 дії з дужками) і № 340 ( задача). Успіхів вам!

 

 Використані джерела:

 

https://www.youtube.com/watch?v=G_WpfUw5mUU

https://learningapps.org/14372695

https://www.educ.com.ua › ma..

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 січня 2022
Переглядів
385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку