НУШ 1 клас Навчання грамоти. Українська мова. Тема "Тема: Письмо рядкової букви у. Написання буквосполучень."

Про матеріал
ОР: виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції; ставить питання до слів; називає і розбірливо пише вивчені рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог; розрізняє друковане і рукописне письмо; дотримується культури оформлення письмових робіт; перевіряє написане; має уявлення про мовні звуки; розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння; відтворює ланцюжок звуків у почутому слові; має уявлення про букви, розрізняє звуки і букви; позначає мовні звуки буквами на письмі; має уявлення про склад, вимовляє слова по складах; поділяє на склади слова; має уявлення про наголос, визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу; розрізнює наголошений і ненаголошені склади в слові; правильно наголошує загальновживані слова; має уявлення про речення; визначає кількість слів у реченні, поширює речення.
Перегляд файлу

Навч.гр. Укр.м.     09.10

Тема: Письмо рядкової букви у. Написання буквосполучень.

ОР: виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції; ставить питання до слів; називає і розбірливо пише вивчені рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог;  розрізняє друковане і рукописне письмо; дотримується культури оформлення письмових робіт; перевіряє написане; має уявлення про мовні звуки; розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння; відтворює ланцюжок звуків у почутому слові; має уявлення про букви, розрізняє звуки і букви; позначає мовні звуки буквами на письмі; має уявлення про склад, вимовляє слова по складах; поділяє на склади слова; має уявлення про наголос, визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу; розрізнює наголошений і ненаголошені склади в слові;  правильно наголошує загальновживані слова; має уявлення про речення; визначає кількість слів у реченні, поширює речення.

Хід уроку:

І. Ок

«Сонячний зайчик»

ІІ. МНД

Наші друзі-захисники Батьківщини давно були дома, давно смакували домашніми смаколиками. А ми сьогодні будемо пригощати Віктора, Вячеслава, Бориса та всіх їхніх побратимів.

Словникова робота

Побратим – названий брат, близький товариш, друг.

А чи знаєте ви, яка страва вважається національною в України? (Припущення дітей.)

Так, це вареники… смачні пухкі вареники… В Україні вареник є найпопулярнішою стравою.  Серед українських національних смаколиків почесне місце займають вареники. Немає в Україні господині, яка б не вміла ліпити вареники.

Сьогодні ми теж готуватимемо цю страву.

ІІІ. Пт   Вт

Але приготування буде незвичним. Бажаю вам успіху.

 АОЗ

Чистомовка

Ки-ки-ки – готую вареники.

Ні-ні-ні – вареники смачні.

Щу-щу-щу – всіх пригощу.

  1. Робота над словом

То для кого ми будемо готувати вареники? (Для друга )

Вимовте слово ДРУГ

поділіть на склади

поставте питання

наголос

послідовне називання звуків

коротка характеристика

добір фішки «жива»

Який голосний звук є в цьому слові?

[у]  

Отож. Сьогодні ми будемо вчитися писати рядкову літеру «у». 

Пригадайте з уроку читання, де «живе» літера «У».

  1. Складання речення

Друг любить вареники.

Кількість слів в реченні? (3.)

«Жива» схема.

Що ставимо в кінці речення? (Крапку.)

Поширення речення

Які вареники любить друг? (Друг любить смачні вареники.)

Чи змінилась кількість слів в реченні? (Так.)

Чому?

Отже, слова ми ділимо на … (склади)

Зі слів ми складаємо … (речення)

В реченні може бути 1 і … (більше слів)

Діти, щоб приготувати вареники перш за все потрібно просіяти борошно.

Покажіть, як сіють борошно.

Борошно приготували.

І руку до письма теж.

  1. Розгляд друкованої та писаної літер, встановлення схожості та відмінності.
  2. Поелементний аналіз

Рядкова літера «у» складається з двох елементів: похила коротка паличка із заокругленням праворуч і нижня петля.

  1. Написання літери вчителем з детальним коментуванням

Зверніть увагу на дошку, але перш, ніж я почну показувати написання, повторіть сітку зошита.

  1. Підготовчі вправи (письмо в повітрі, обведення зразка на дошці + вологі пензлики)
  2. Написання літери під тактування (1-й рядок)

Взаємоперевірка. Перевірте правильність написання. Оберіть королеву.

Діти, борошно у нас готове, а тепер потрібно додати яйце, присолити.

Діти виконують рухи руками. (Фізкультхвилинка для рук.)

А яка літера схожа на яйце? Так, це літера о.

  1. Поєднання з іншими літерами

Вкажіть пальцем другий рядок. Прочитайте. Яке зєднання?

Показ способу поєднання

Самостійна робота учнів (2-й рядок)

Побіжний перегляд, допомога учням.

Перевірка написання. Діти, перевірте, чи всі дотримались верхнього зєднання.

Фізкультхвилинка.

А тепер потрібно замісити тісто. Станьте в коло й будемо місити. Додамо води. Рухи: руками, ногами. Щоб тісто вийшло пухким, потрібно додати любові. Обійміть один одного.

А тепер зробимо варениці. Плескання в долоні.

А що таке варениця?

Варениця - виготовлений для вареників, розкачаний як коржик, шматочок тіста.

Зосередження уваги.

А тепер начинка. Вареники з агрусом  у нас.

Написання буквосполучень

А тепер потрібно заліпити вареницю.

Фізкультхвилинка для рук.

  1. Написання (5-й рядок)

Написання вчителем на дошці. Яке зєднання? (Верхнє.)

Перевірка. Оберіть королеву буквосполучення.

 

Ось ви вже й знаєте, як ліпити вареники.

Дістаньте пластилін. ТБ

Діти ліплять вареники. Демонстрація вареників.

Ох, і смачні наші вареники.

РЗМ

Діти, а ваші мами готують вареники?

З чим?

Вареники з якою начинкою вам найбільше подобаються?

Пригадайте щось цікаве про вареники з минулих уроків. (Про памятник варенику.)

 

Цікавинка

А сучасні господині помітили, що вареники − це не тільки смачно, але й зручно. У сирому вигляді вони можуть тривалий час зберігатись у морозильній камері. Втім, довго відмовляти собі у бажанні покуштувати смачних вареників з картоплею у сметані або із сиром у маслі майже неможливо!

То ж, швишде віднесу вареники на кухню, заморожу й надішлемо їх нашим новим друзям.

Рефлексія

Наш урок добіг кінця. Ми попрацювали на славу.

Яку літеру ми навчилися писати? Яку страву навчилися готувати? Сьогодні готуйте дома вареники й насолоджуйтеся їхньою смакотою.