Розробка тематичного дня "Що нам дарує осінь?" (до тематичного тижня "Осінь"). за програмою Р. Б. Шияна. Освітні галузі: мовно-літературна; математична; соціальна і здоров'язбережувальна; громадянська; мистецька.
Тематичний день «Що нам дарує осінь?» (до тематичного тижня «Осінь»)
Мета: формувати у дітей навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті; ознайомити учнів із дарами осені; з’ясувати, чому осінь називають щедрою; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, допитливість, пізнавальну активність; виховувати екологічну культуру школяра, шанобливе ставлення до праці
Освітні галузі: мовно- літературна; математична; соціальна і здоров’язбережувальна; громадянська; мистецька.
І. Ранкова зустріч.
ДАРИ ОСЕНІ Г. Шевчук
Восени врожай збирають
На городах і в садках.
Груші, яблука звисають
На тонесеньких гілках.
В лісі білочка руденька
Під пеньком знайшла грибок.
Ухопила — та хутенько
Заховала в теремок.
Осінь називають багатьма словами. А як би назвали осінь ви? Яка вона?
Діти по черзі одним словом називають осінь, напр., золота, щедра, мокра, сонячна, радісна і т.д.
Вправа «Крісло автора». За що я люблю осінь?
У вчителя в руках кошик із овочами і фруктами, прикритий серветкою. Завдання дітям: не дивлячись, взяти фрукт чи овоч і вгадати, що це.
ІІ. Ознайомлення учнів із темою та метою дня.
ІІІ. Робота над темою дня.
У бабусі на на городі (руки в боки, повороти вліво-вправо)
Фрукти й овочі збирали (згинають і розгинають пальці обох рук).
Кошик стане у нагоді (руками роблять круг).
Грушки й яблука поклали (піднімають почергово руки, «зривають» фрукти, «кладуть» у кошик).
Ще зірву я виноград (руки вору, плавні рухи над головою).
Покладу його сусіду («кладуть сусіду).
Прикочу я гарбуза (нахили вперед, рухи руками).
Та піднять його не можу (розводять руки в сорони).
На червоних яблучках записані приклади, на жовтих – результати. Завдання: знайти пару.
2+1= 3-1=
1+1= 2-1=
1+2= 1-1=
На партах у дітей лежать картки із зображеннями фруктів і овочів. Кожен по черзі кладе до кошика один предмет і каже, чому саме це він/вона візьме в подорож.
Ось ми зустріли їжачка.
Він просить допомогти прочитати вірш.
ЩО НА СПИНЦІ В ЇЖАЧКА? Г. Усач
Що несе на спинці
Спритний їжачок?
Він несе на спинці
Золотий листок.
Що несе на спинці
В дощик і сльоту?
Він несе на спинці
Осінь золоту.
Ми писали, ми писали букву о (згинають і розгинають пальці обох рук, показують букву о).
Дружно, рівно написали весь рядок ( пальці з’єднати в замок, згинати і розгинати).
А тепер сплетемо довгий ланцюжок (великий і вказівний пальці з’єднати в коло, кола об’єднати, змінювати місцями).
Додамо до нього листя і квіток (стискати і розгинати пальці в кулачки).
Виконати звукові моделі слів осінь, їжак, яблуко, перець (за малюнками).
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=p9KSJCMsNaA
Розучування дитячої пісні «Диво-осінь».
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=OWlBZhH-RfE
Робота в щоденнику вражень.
Теми для щоденника вражень.