Комбінований урок для учнів 1 класу, метою якого є ознайомлення учнів зі складом числа 10; закріплення навички лічби в межах 10 в прямому та зворотному порядку, уміння порівнювати числа, креслити відрізки заданої довжини; вправляння у написанні вивчених цифр; розвиток логічного мислення, пам'яті; виховання уміння працювати в парі.
Тема. Склад числа 10. Числова послідовність від 1 до 10. Місце числа у ряді чисел від 1 до 10.
Мета: ознайомити учнів зі складом числа 10; закріплювати навички лічби в межах 10 в прямому та зворотному порядку, уміння порівнювати числа, креслити відрізки заданої довжини; вправляти у написанні вивчених цифр; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати акуратність, уміння працювати в парі.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: зображення Смішариків, розрізані цифри, мішечки з квасолею, конверт.
Хід уроку:
І. Організація класу
У класі стало тихенько,
Усі сидять рівненько,
Вчитель до вас усміхається,
Наш урок розпочинається.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості – Смішарики. А завітали вони не просто так, а перевірити, чи старанно учні першого класу вивчають математику. Для цього кожний герой мультфільму приготував для вас цікаве завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних ЗУН
1.Порядкова та зворотня лічба в межах 10.
Крош бажає перевірити малята, як умієте ви рахувати. (порядкова та зворотня лічба)
2.Гра «Збери цифри»
Друге завдання приготувала для вас Совунья. Але поки летіла, частинки її завдання розсипалися, і ми з вами маємо їх відновити (по класній кімнаті розклеєні частини цифр, які учні мають зібрати та відновити)
Совунья дуже вдячна за допомогу, тепер дізнаємось, яке ж завдання приготувала вона: «У лісі, де я живу, кожний має сусідів і товаришує з ними. Числа також мають сусідів, цікаво, чи зможете ви їх назвати?»
(назвіть сусідів числа 5, 7, 3, 8, 9). Дуже добре!
3.Порівняння чисел.
Вже не дочекається своєї черги, щоб повідомити завдання Кар Карич. Він, як птах, дуже полюбляє малювати дзьобики і сподівається, що ви розділите з ним його улюблену справу.
4. Робота в зошитах
Наступний герой, їжачок, дуже любить писати та креслити. Тому від нього ви знайдете у своїх робочих зошитах.
(написання числа 10).
Як я уже вам повідомила, Іжачок не тільки любить писати а й креслити. Тому що нам знадобиться для наступного завдання? (лінійка)
«Накресліть один відрізок завдовжки 4 см, а другий – на 2 см довший»
Ви відмінно впорались із завданням Іжачка!
Фізкультхвилинка
Нюша сьогодні також прийшла не з порожніми руками. Вона пропонує вашим пальчикам відпочити. (робота в парах, складання цифр з квасолин)
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.Гра «Сніжинки» (склад числа 10)
Пін прибув до нас з далекої півночі, тому приніс із собою сніжинки, які допоможуть перевірити які гарні ви рахівники. Ми повинні звільнити приховані числа від сніжинок.
3 + * = 10 4 + * = 10
* + 5= 10 * + 9 = 10
8 + * = 10 10 + * = 10
Що спільного в кожному прикладі? (відповідь 10)
Правильно, а дізнатись приховані числа нам допоможуть 10 пінгвінів. (розв’язування прикладів за допомогою лічильного матеріалу)
Висновок: число десять можна отримати різними способами.
V. Закріплення вивченого
1.Робота у зошитах з друкованою основою.
Фізкультхвилинка
3. Задачі-вірші.
Лосяш, майстер з розв’язування задач, приготував для нас наступне завдання. (розв’язування задач)
Руки вгору підніміть, пальці швидко полічіть: зліва п’ять і справа п’ять. Скільки разом, як сказать?
Швидко їде Федя на велосипеді, а за ним – ще дев’ять хлоп’ят, скільки хлопців їде в сад?
У Оленки три копійки, а Надійка має сім. Допоможемо дівчаткам гроші всі порахувати.
VІ. Підведення підсумків
Компанії Смішариків дуже сподобався наш урок. Ви впорались з усіма завданнями і довели, що є гідними математиками. (Наостанок учитель пропонує учням створити власного Смішарика, роздавши заготовлені кола)