НУШ 6 клас. Історія стародавнього світу

Про матеріал
Презентація на тему : "Розквіт афінської демократії. «Золота доба» Перікла". Розроблення для підручника Всесвітня історія. Історія України, 6 клас, Бандровський. Доречно використовувати для уроку типа " засвоєння нових знань".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розквіт афінської демократії. «Золота доба» Перікла

Номер слайду 2

1. Поясніть значення понять та імен із історичної хмаринки. 2. Чи всі жителі Афін мали громадянські права?  3. Які можливості для вільних громадян відкривала афінська демократія?

Номер слайду 3

У середині V ст. до н. е. Афіни перетворилися на найбагатшу державу Греції. Афіни об’єднали близько 200 грецьких полісів у Афінський морський союз. (Делоський )Вдалі реформи Солона сприяли розбудові Афінської держави, спричинивши піднесення в усіх царинах життя. Саме тому період 480-431 рр. до н. е. називають «золотим п’ятдесятиліттям».

Номер слайду 4

У 462 р. до н. е. народні збори позбавили ареопаг права ухвалювати закони та заслуховувати звіти урядовців. Відтоді найважливіші питання мали вирішувати народні збори та Рада п’ятисот. Державу очолив Перікл. Від 444 р. до н. е. його протягом 15 років обирали першим стратегом. За правління Перікла кожен афінський громадянин міг бути обраним на будь-яку державну посаду. Претендентів на більшість посад, крім посад стратегів та командувачів військом, розподіляли жеребкуванням - «голосували» білими та чорними бобами.

Номер слайду 5

Реформи Перікла. За Перікла державна влада почала поділятися на законодавчу, виконавчу та судову.

Номер слайду 6

Найвищим органом Афінської держави були народні збори- еклесія. У народних зборах брали участь усі афінські громадяни, які досягли 20 років. Збори відбувалися регулярно: кожні 9 днів. Порядокденний зборів визначали заздалегідь.

Номер слайду 7

Другим за значенням органом влади в Афінській державі була Рада п’ятисот, що відала всіма питаннями в період між народними зборами. Щороку рада поповнювалася за жеребом громадянами, які досягли 30-літнього віку. Виконавчі обов’язки покладалися на колегії. Винятковою була роль колегії десяти стратегів. Стратеги командували армією та флотом, наглядали за їхнім станом у мирний час, відповідали за будівництво військових укріплень, військові витрати.

Номер слайду 8

Неабияку роль у державному житті Афін відігравав суд. Щороку за жеребом з охочих обирали 6000 суддів. Судді заздалегідь не знали, які справи будуть розглядати, що унеможливлювало підкупи і зловживання. Кожен афінянин звинувачував та захищався сам. Афінянина не можна було ув’язнити без судового вироку. Ухвала народних зборів набувала ваги закону тільки після затвердження її судом. Записаний на дошці закон виставляли для загального ознайомлення.

Номер слайду 9

Водночас не всі мешканці Афін мали громадянські права. Не лише раби, а й особисто вільний люд - метеки - не брали участі ні в народних зборах, ні в судових засіданнях, не могли бути обрані на керівні посади. В Афінах кожен громадянин міг виступати на народних зборах із критикою посадових осіб, вносити пропозиції з різних буденних питань, воєнних походів, укладання угод з іншими державами тощо. Мете́ки (грец. Μέτοικοι) — у Стародавній Греції так називали чужинців, що оселилися у тому, чи іншому полісі

pptx
Пов’язані теми
Всесвітня історія, 6 клас, Презентації
Інкл
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
11 лютого
Переглядів
212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку