3 клас
Тема: Вирази зі змінною
Мета:
- освоїти поняття змінна;
- формувати у школярів навички обчислення, вміння розв’язувати вирази і задачі вивчених видів
- розвивати вміння нестандартно мислити , працювати в групах
- виховувати інтерес до спільного пошуку, до математики
Обладнання: мультимедійна дошка, підручник, зошит, сигнальні картки
План
1. Організаційний момент (2 хв)
2. Актуалізація опорних знань (7 хв)
3. Повідомлення теми і мети (2 хв)
4. Робота над новим матеріалом (7хв)
5. Закріплення вивченого матеріалу ( 15 – 20 хв)
6. Підсумок (2 хв)
Хід уроку
1. Організаційний момент (14:50 – 14:52)
- Усім привіт! Добрий день! Я рада вас усіх бачити. Цей урок математики ми проведемо разом. Давайте домовимося, що ви будете найчемнішими учнями і без потреби викрикувати не будете. А працювати ми будемо з добре відомими вам картками. Зеленого та червоного кольорів. Пам’ятаєте коли нам потрібно піднімати зелену картку ? Хто скаже ? А червону коли ?
Так, вірно. Готові працювати? Тоді,…..вперед!!!!
Діяльність вчителя |
Вітаюся з дітьми, налаштовую дітей на роботу. |
|
Діяльність учня |
Уважно слухає вчителя, виконуючи його вказівки. |
|
Діяльність класу |
Учні слухають вчителя, виконують його вказівки. |
2. Актуалізація опорних знань (14:52-14:59)
-Зверніть увагу на екран. Що зображено на ньому? Так, це ребус. Якщо ви розгадаєте його, то дізнаєтеся яке завдання на вас чекає. Давайте швиденько, хто швидше. Тільки якщо знаєте відповідь , то піднімаєте зелену картку .
Не викрикуєте !
Відповідь: обчислити вирази). (Учні розгадують ребус)
Так, правильно, зараз ми будемо обчислювати вирази.
- А вирази ви знайдете у своїх підручниках на с. 35 у завданні №1. Розгляньте їх. Чи пам`ятаєте ви, яка послідовність дій під час обчислення виразів?
Яку дію ми виконаємо першою?
Хто бажає піти до дошки та розставити відповідні арифметичні дії у правильній послідовності ?
(На дошці записаний приклад з вправи. Поряд цифри 1, 2, 3, 4. Учень прикріплює магнітами цифри над діями відповідно до порядку їх виконання у виразі).
Всі погоджуєтесь з вашим однокласником/однокласницею? Просигналізуйте картками.
Так, правильно. Гарна робота!!! Тоді давайте обчислимо наступні вирази , хто бажає до дошки ? Всі інші записуємо у зошит. (Учні по одному виходять до дошки і виконують обчислення)
Діяльність вчителя |
Розказую завдання, при потребі допомагаю. |
Діяльність учня |
Виконує завдання біля дошки, при потребі просить допомоги вчителя. |
Діяльність класу |
Виконують завдання біля дошки і письмово у зошитах, слухають вчителя і виконують його вказівки. |
3. Повідомлення теми та мети уроку (14:59- 15:01)
- Уявіть ситуацію, що в кожної дитини є певна кількість грошей. У Сашка 5 гривень, у Тетянки 8 гривень, у Маринки 10 гривень, у Тарасика 12 гривень. Тобто в усіх дітей різна кількість грошей. Але всі вони захотіли купити морозиво за 5 гривень. Як записати виразом, скільки грошей залишиться в кожного з них?
Можна для кожного випадку скласти вираз, а можна скласти вираз до ситуації взагалі: було скільки-то грошей, витратили — 5. Щоб дізнатися, скільки залишилось, треба виконати дію віднімання. Чи зможете ви записати такий вираз? (Ні. )
Але після сьогоднішнього уроку ви будете вміти це робити. Тому що наша сьогоднішня тема звучить так : вирази зі змінною.
Діяльність вчителя |
Повідомляю дітям тему уроку, мотивую на роботу |
|
Діяльність учня |
Уважно слухає вчителя, виконуючи його вказівки |
|
Діяльність класу |
Уважно слухають вчителя, виконуючи його вказівки |
4. Робота над новим матеріалом (15:01- 15:08)
ПІДГОТОВЧА РОБОТА
- Зверніть увагу на екран. Прочитайте про себе тихенько.
Поміркуйте ,що в них спільного? А що може змінюватись у цьому виразі? Так, «віконечка» а замість цих «віконечок » ми можна записати букву – а, b, с… Це – змінна.
Такі вирази називаються виразами зі змінною. Тобто, це приклади, які мають не тільки числові, а й буквені значення. А що нам потрібно для того, щоб обчислити такі вирази? Всього навсього нам слід знати яке число взяли за літеру, тобто знати значення змінної.
ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ
Діяльність вчителя |
Розповідаю про вирази зі змінними . Даю завдання з книжки. |
|
Діяльність учня |
Працює біля дошки, виконує вказівки вчителя |
|
Діяльність класу |
Обчислюють значення виразів зі змінними біля дошки ,коментуючи своє письмо |
Нам потрібно обчислити вирази, та з'єднати відповідно з правильною відповіддю. Хто хоче першим знайти відповідь до першої пари ?? Всі інші спостерігайте чи правильно виконує ваш однокласник/однокласниця, вразі чого піднімайте червону картку .
Молодці. Впорались.
Тепер трішки відпочинемо та проведемо фізкультхвилинку
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (мультимедійна) (15:08-15:09)
5. Закріплення нового матеріалу ( 15:09-15:28)
РОБОТА НА ІНСТРУКЦІЙНИХ КАРТКАХ ( в парах)
- Наступне завдання для любителів квестів . Завдання на картках. Вам потрібно письмово виконати завдання з вашим сусідом по парті. Хто справиться - підносить вгору зелену картку. Я підійду та перевірю, чи правильно ви обчислили вирази. Перші 3 пари учнів, які виконають завдання ПРАВИЛЬНО, отримають заохочувальні призи))
Чудово. Тепер працюватимемо усно. (виконання вправи 5, с. 35)
Діяльність вчителя |
Озвучую завдання, слідкую за виконанням ,при потребі допомагаю учням |
Діяльність учня |
Розв’язує завдання із сусідом на картках, працює усно, при потребі запитує у вчителя. |
Діяльність класу |
Розв’язують завдання в парах, усно при потребі запитують у вчителя. |
РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ
Аналіз задачі. Складання короткої умови. Розв`язання (задача 7, с. 36)
- Для виконання цього завдання нам потрібен один учень біля дошки , а всі інші виконують завдання в зошиті, при потребі допомагають.
- Зараз я вам зачитаю два рази задачу, ви уважно слухайте, а тоді будемо розв’язувати
1) Аналіз задачі, складання короткої умови.
картон — 3 пачки по 9 грн.
папір — 4 пачки по 8 грн
Заплатили разом — ?
- Скільки купили картону?
- Скільки коштує одна пачка картону?
- Яку дію оберемо, що дізнатись скільки заплатили за картон ?
- А скільки купили паперу ?
- Скільки одна пачка коштує ?
- Яку дію оберемо, що дізнатись скільки заплатили за папір ?
- Залишилось дізнатись скільки разом заплатили за картон і папір ? Якою дією ?
Розв’язування задачі (диференційовано).
Розв’язання
1) 3 • 9 = 27 (грн) — заплатили за картон
2) 4 • 8 = 32 (грн) – заплатили за папір
3) 27 + 32 = 59 (грн.)
Відповідь: за картоні папір заплатили 59 грн
Тепер давайте складемо вираз
(3 • 9) + (4 • 8) = 59
Діяльність вчителя |
Озвучую завдання, аналізую відповіді , при потребі допомагаю учням при виконанні завдань. |
Діяльність учня |
Розв’язує завдання в зошиті чи біля дошки, при потребі запитує у вчителя. |
Діяльність класу |
Розв’язують завдання в зошиті, при потребі запитують у вчителя. |
САМОСТІЙНА РОБОТА
(с. 36, завдання 8)
Зараз проведемо невеличку самостійну роботу .
- Ви знаєте що таке ламана? (Ламана – це зв’язна послідовність відрізків )
- Вам потрібно побудувати ламану у себе в зошиті . За такою умовою. (я читаю – діти будують)
А тепер знайдіть її довжину. Як ми знайдемо довжину . Хто підскаже ? Як справитесь , просигналізуйте картками.
Діяльність вчителя |
Зачитую умову завдання. |
|
Діяльність учня |
Письмово виконує завдання в зошиті |
|
Діяльність класу |
Працюють у зошиті, уважно слухають вчителя |
6. Підсумок уроку (15:28- 15:30)
- Багато ми сьогодні працювали. І вирази обчислювали, і задачі розв`язували. Залишилося лише трохи погратися наостанок. Давайте виконаємо приклади і складемо цікаву картинку.
https://learningapps.org/10158878
7. Домашнє завдання.
Молодці. Ваше домашнє завдання на сторінці 36, внизу , де позначено
Дякую за урок. До побачення.