НУШ конспект уроку з математики до підручника Логачевської 3 клас

Про матеріал
Конспект уроку з використанням програми Learningapps за підручником Логачевської!!!
Перегляд файлу

3 клас

Тема: Вирази зі змінною

Мета:

- освоїти поняття змінна;

- формувати у школярів навички обчислення, вміння розв’язувати вирази і задачі вивчених видів

- розвивати вміння нестандартно мислити , працювати в групах

- виховувати інтерес до спільного пошуку, до математики

Обладнання: мультимедійна дошка, підручник, зошит, сигнальні картки

План

1. Організаційний момент (2 хв)

2. Актуалізація опорних знань (7 хв)

3. Повідомлення теми і мети (2 хв)

4. Робота над новим матеріалом (7хв)

5. Закріплення вивченого матеріалу ( 15 – 20 хв)

6. Підсумок (2 хв)

Хід уроку

1. Організаційний момент (14:50 – 14:52)

- Усім привіт! Добрий день! Я рада вас усіх бачити. Цей урок математики ми проведемо разом. Давайте домовимося, що ви будете найчемнішими учнями і без потреби викрикувати не будете. А працювати ми будемо з добре відомими вам картками. Зеленого та червоного кольорів. Пам’ятаєте коли нам потрібно піднімати зелену картку ? Хто скаже ? А червону коли ?

Так, вірно. Готові працювати? Тоді,…..вперед!!!!   

Діяльність вчителя

Вітаюся з дітьми, налаштовую дітей на роботу.

 

Діяльність учня

Уважно слухає вчителя, виконуючи його вказівки.

Діяльність класу

Учні слухають вчителя, виконують його вказівки.

 

2. Актуалізація опорних знань (14:52-14:59)

-Зверніть увагу на екран. Що зображено на ньому? Так, це ребус. Якщо ви розгадаєте його, то дізнаєтеся яке завдання на вас чекає. Давайте швиденько, хто швидше. Тільки якщо знаєте відповідь , то піднімаєте зелену картку .

Не викрикуєте !

 Відповідь: обчислити вирази). (Учні розгадують ребус)

Так, правильно, зараз ми будемо обчислювати вирази.

- А вирази ви знайдете у своїх підручниках на с. 35 у завданні №1. Розгляньте їх. Чи пам`ятаєте ви, яка послідовність дій під час обчислення виразів?

Яку дію ми виконаємо першою?

Хто бажає піти до дошки та розставити відповідні арифметичні дії у правильній послідовності ?

(На дошці записаний приклад з вправи. Поряд цифри 1, 2, 3, 4. Учень прикріплює магнітами цифри над діями відповідно до порядку їх виконання у виразі).

Всі погоджуєтесь з вашим однокласником/однокласницею? Просигналізуйте картками.

Так, правильно. Гарна робота!!! Тоді давайте обчислимо наступні вирази , хто бажає до дошки ? Всі інші записуємо у зошит. (Учні по одному виходять до дошки і виконують обчислення)

Діяльність вчителя

Розказую завдання, при потребі допомагаю.

Діяльність учня

Виконує завдання біля дошки, при потребі просить допомоги вчителя.

Діяльність класу

Виконують завдання біля дошки і письмово у зошитах, слухають вчителя і виконують його вказівки.

 

3. Повідомлення теми та мети уроку (14:59- 15:01)

-  Уявіть ситуацію, що в кожної дитини є певна кількість грошей. У Сашка 5 гривень, у Тетянки 8 гривень, у Маринки 10 гривень, у Тарасика 12 гривень. Тобто в усіх дітей різна кількість грошей. Але всі вони захотіли купити морозиво за 5 гривень. Як записати виразом, скільки грошей залишиться в кожного з них?

Можна для кожного випадку скласти вираз, а можна скласти вираз до ситуації взагалі: було скільки-то грошей, витратили — 5. Щоб дізнатися, скільки залишилось, треба виконати дію віднімання. Чи зможете ви записати такий вираз? (Ні. )

Але після сьогоднішнього уроку ви будете вміти це робити.  Тому що наша сьогоднішня тема звучить так : вирази зі змінною.

Діяльність вчителя

Повідомляю дітям тему уроку, мотивую на роботу

 

Діяльність учня

Уважно слухає вчителя, виконуючи його вказівки

Діяльність класу

Уважно слухають вчителя, виконуючи його вказівки

 

4. Робота над новим матеріалом (15:01- 15:08)

ПІДГОТОВЧА РОБОТА

- Зверніть увагу на екран. Прочитайте про себе тихенько.

Поміркуйте ,що в них спільного?  А що може змінюватись у цьому виразі? Так,  «віконечка»  а замість цих «віконечок » ми можна записати букву – а, b, с… Це – змінна.

Такі вирази називаються виразами зі змінною. Тобто, це приклади, які мають не тільки числові, а й буквені значення. А що нам потрібно для того, щоб обчислити такі вирази? Всього навсього нам слід знати яке число взяли за літеру, тобто знати значення змінної.

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ

  • Тож давайте попрацюємо з підручником. Виконаймо вправу № 2 на с. 35 . Хто піде до дошки і обчислить 1 вираз за зразком ?

Діяльність вчителя

Розповідаю про вирази зі змінними . Даю завдання з книжки.

 

Діяльність учня

Працює біля дошки, виконує вказівки вчителя

Діяльність класу

Обчислюють значення виразів зі змінними біля дошки ,коментуючи своє письмо

 

  • А тепер працюватимемо з віртуальми завданнями. Гра «Знайди пару і обчисли приклад» https://learningapps.org/14120005

Нам потрібно обчислити вирази, та з'єднати відповідно з правильною відповіддю. Хто хоче першим знайти відповідь до першої пари ?? Всі інші спостерігайте чи правильно виконує ваш однокласник/однокласниця, вразі чого піднімайте червону картку .

Молодці. Впорались.

Тепер трішки відпочинемо та проведемо фізкультхвилинку

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (мультимедійна) (15:08-15:09)

5. Закріплення нового матеріалу ( 15:09-15:28)

     РОБОТА НА ІНСТРУКЦІЙНИХ КАРТКАХ ( в парах)

- Наступне завдання для любителів квестів . Завдання на картках. Вам потрібно письмово виконати завдання з вашим сусідом по парті.  Хто справиться - підносить вгору зелену картку. Я підійду та перевірю, чи правильно ви обчислили вирази. Перші 3 пари учнів, які виконають завдання ПРАВИЛЬНО, отримають заохочувальні призи))

Чудово. Тепер працюватимемо усно. (виконання вправи 5, с. 35)

Діяльність вчителя

Озвучую завдання, слідкую за виконанням ,при потребі допомагаю учням

Діяльність учня

Розв’язує завдання із сусідом на картках, працює усно, при потребі запитує у вчителя.

Діяльність класу

Розв’язують завдання в парах, усно при потребі запитують у вчителя.

 

РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ

 Аналіз задачі. Складання короткої умови. Розв`язання (задача 7, с. 36)

- Для виконання цього завдання нам потрібен один учень біля дошки , а всі інші виконують завдання в зошиті, при потребі допомагають.

 - Зараз я вам зачитаю два рази задачу,  ви уважно слухайте, а тоді будемо розв’язувати 

1) Аналіз задачі, складання короткої умови.

картон — 3 пачки по 9 грн.

папір — 4 пачки по 8 грн

Заплатили разом — ?

-  Скільки  купили картону?

-  Скільки коштує одна пачка картону?

-  Яку дію оберемо, що дізнатись скільки заплатили за картон ?

-  А скільки купили паперу ?

-  Скільки одна пачка коштує ?

-  Яку дію оберемо, що дізнатись скільки заплатили за папір ?

-  Залишилось дізнатись скільки разом заплатили за картон і папір ? Якою дією ?

 

Розв’язування задачі (диференційовано).

Розв’язання

1) 3 • 9 = 27 (грн) — заплатили за картон

2) 4 • 8 = 32 (грн) – заплатили за папір

3) 27 + 32 = 59 (грн.)

Відповідь: за картоні папір заплатили 59 грн

Тепер давайте складемо вираз

(3 • 9) + (4 • 8) = 59

Діяльність вчителя

Озвучую завдання, аналізую відповіді , при потребі допомагаю учням при виконанні завдань.

Діяльність учня

Розв’язує завдання в зошиті чи біля дошки, при потребі запитує у вчителя.

Діяльність класу

Розв’язують завдання в зошиті, при потребі запитують у вчителя.

 

САМОСТІЙНА РОБОТА 

(с. 36, завдання 8)   

Зараз проведемо невеличку самостійну роботу .

- Ви знаєте що таке ламана? (Ламана – це зв’язна послідовність відрізків )

- Вам потрібно побудувати ламану у себе в зошиті . За такою умовою. (я читаю – діти будують)

А тепер знайдіть її довжину. Як ми знайдемо довжину . Хто підскаже ? Як справитесь , просигналізуйте картками.

Діяльність вчителя

Зачитую умову завдання.

 

Діяльність учня

Письмово виконує завдання в зошиті

Діяльність класу

Працюють у зошиті, уважно слухають вчителя

 

6. Підсумок уроку (15:28- 15:30)

- Багато ми сьогодні працювали. І вирази обчислювали, і задачі розв`язували. Залишилося лише трохи погратися наостанок. Давайте виконаємо приклади і складемо цікаву картинку.

https://learningapps.org/10158878

7. Домашнє завдання.

Молодці. Ваше домашнє завдання на сторінці 36, внизу , де позначено

Дякую за урок. До побачення.

 

docx
Додано
4 жовтня 2020
Переглядів
5893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку