Математичний КВК
Мета. Розвивати інтерес до математики; логічне мислення, швидкість
реакції, увагу; виховувати почуття відповідальності, колективізму і
взаємодопомоги; застосовувати навички лічби, розвивати навички
взаємоперевірки, вдосконалення вмінь раціонально планувати свою
діяльність.
Хід заняття
Ведуча. Сьогодні клас наш незвичайний –
КВК сьогодні в нас!
Клубу веселих і кмітливих
Для розумних і умілих
Відчиняти двері час!
Будьте готові на подвиг і труд –
Вас цікаві завдання ждуть!
Ведуча. Сьогодні, діти, я вам розкажу таку історію. Якось одного разу Кощій Безсмертний вирішив перелічити всі свої скарби, а рахував він дуже погано. Перераховував тричі і всі три рази отримував різні результати. Після того він дуже розлютився і вирішив викрасти принцесу Математику для допомоги.
Інсценування.
(Заходить Кощій, веде за руку принцесу Математики).
Кощій. Будеш рахувати мої скарби.
Принцеса. Якби ти по-доброму попросив, я б тобі допомогла. А ти силоміць примусив мене сюди прийти. Нічого в тебе не вийде!
Кощій. Тоді залишишся моєю полонянкою.
Принцеса. Ні, я не можу! Без мене в світі почнеться безлад. Без мене не можуть жити ні дорослі, ні діти. Запитай у дітей!
Кощій. Діти, чи потрібна вам принцеса Математика? (Відповіді дітей).
Принцесу беру у полон. Замикаю її спеціальними замками.
(Вішає ланцюг із замками на принцесу).
Ведуча. Діти, ви хочете допомогти принцесі і визволити її з полону? Для цього треба розв’язати математичні завдання.
Отже, визволяти принцесу в нас будуть дві команди: «Рахівничок» та «Лічбусик». Болільники, привітаємо наших гравців.
Вітання команд.
«Рахівничок». Вітає вас Рахівничок!
Нас не впіймати на гачок.
Ми розшифруємо всі коди,
Для нас немає перешкоди!
«Лічбусик». Лічбусик вирушить в дорогу,
Надасть принцесі допомогу.
Лічити всі ми вправно будемо
І перемогу роздобудемо!
Ведуча. Сидить принцеса у в’язниці, а на ланцюгах – 10 замків. Щоб зняти замки, треба їх розкодувати, а для цього певні завдання розв’язати. А ми з вами будемо стежити, яка команда краще з цим упорається, тобто, яка із команд зніме більше замків.
Ведуча. Отже, щоб зняти перший замок, гравцям потрібно розв’язати віршовані задачі. Команда, яка впорається із завданням правильно і швидко, зніме перший замок.
Конкурс 1 (Розминка)
«Рахівничок»
1.Літо садом мандрувало,
Дітям груші дарувало.
- Ось вам грушок 45,
А вас, діток, всього п’ять.
Кожен груші може взяти,
Від душі посмакувати.
Треба дітям відгадати,
Скільки кожному узяти? (45:5=9)
2.Зайчик Пінкі мудрим став,
Три задачі розв’язав.
А його сестричка Пінше
У 4 рази більше.
Мудрі дітки, підкажіть,
Всі задачі полічіть. (3+3х4=15)
3.Дощ періщить третій день.
Засмутився старий пень.
Не полічить він гриби,
Що ростуть немов з води.
П’ять сімей по три грибочки:
Браві дочки і синочки.
Нумо, діти, поспішіть,
Всі гриби ви полічіть. (3х5=15)
«Лічбусик»
1.Літнє сонце припікає,
Соком груші наливає.
На трьох гілках по сім груш
Вітер до землі схиляє.
Поміркуйте, не спішіть,
Груші правильно лічіть. (7х3=21)
2.Сорок дев’ять карасів.
Наловили хлопців сім.
Карасів всіх поділили,
Лопухами їх накрили.
А тепер хто відповість,
Скільки кожен із них з’їсть? (49:7=7)
3.Вісім їжаків у лісі йшли,
Їстівні гриби знайшли.
Сімдесят ще й два –
Отакі ото дива.
Позбирали, не лінились,
Славно й дружно всі трудились.
Сіли разом відпочить
І гриби ті поділить.
Стали думать і гадать,
Скільки кожному узять?
А ви, діти, здогадались,
Скільки кожному дісталось? (70+2):8=9
Журі робить висновки, яка команда виграла. Командир команди, що отримала перемогу, знімає замок з ланцюга і залишає його в себе.
Конкурс 2
Ведуча. Зняти другий замок буде набагато важче. Для цього вам доведеться на одній нозі дострибати до дошки, розв’язати приклад і так само стрибками на одній нозі повернутися до своєї команди. Потім завдання виконує наступний гравець і т.д.
«Рахівничок» «Лічбусик»
9 • 7 – 8 • 6 9 • 8 – 7 • 9
54 : 9 + 56 : 8 63 : 9 + 42 : 6
60 – 72 : 8 62 – 48 : 8
2 + 8 • 8 5 + 7 • 6
8 • (35 – 26) 8 • (56 – 49)
61 – (43 – 7) 46 – (35 – 28)
72 – 64 : 8 54 – 72 : 8
12 + 7 • 7 23 + 6 • 8
Журі визначає переможців конкурсу. Залежно від результатів командир однієї з команд знімає другий замок.
Конкурс 3
Ведуча. А тепер звернемося до болільників. Чи хочете ви допомогти своїм командам?
Тоді на вас чекає таке випробування. (Приймають участь по два болільника). Ви повинні за поданими схемами скласти вирази та обчислити їх. Команда, болільники якої впораються із завданням швидше і виконають все правильно, матиме право зняти третій замок з ланцюга.
«Рахівничок» «Лічбусик»
40 : 10 60 : 10
• 8 • 7
65 – 86 –
30 : 10 50 : 10
• 7 • 6
: 3 : 5
Конкурс 4
Ведуча. А наступний замок ще підступніший. Щоб його розкодувати, треба розв’язати задачі. Командири команд визначайте, хто з ваших гравців виконуватиме це завдання.
(Ведуча читає тексти задач, а на дошці короткі умови цих задач).
«Рахівничок»
Баба Яга і Кощій Безсмертний вирушили з одного пункту. За одну годину Баба Яга пролетіла в ступі 63 км, а Кощій пройшов за цей час у 9 разів менше. На скільки кілометрів менше пройшов Кощій, ніж пролетіла Баба Яга?
«Лічбусик»
Кощій Безсмертний взяв у полон 42 парубка, а дівчат у 6 разів менше. У скільки разів менше дівчат, ніж парубків, взяв у полон Кощій?
Журі підводить підсумки. Переможець знімає замок з дверей і приносить своїй команді.
Конкурс 5
Ведуча. Ми бачили, як гравці команд вміють розв’язувати задачі. А тепер перевіримо, на що здатні болільники.
«Рахівничок»
1. Баба Яга зібрала 24 мухомори, це у 3 рази більше, ніж вона зібрала вчора. Скільки мухоморів зібрала Баба Яга вчора? (8 мухоморів).
2. Оленка йшла до будиночка Змія Горинича 95 хвилин, а коли забрала там братика Іванка, повернулася з ним додому за 1 год 35 хвилин. Куди Оленка йшла довше – до Змія Горинича чи додому? (Однаковий час).
«Лічбусик»
1. Кощій Безсмертний полонив 28 чоловіків, це у 4 рази більше, ніж жінок. Скільки жінок полонив Кощій Безсмертний? (7 жінок).
2. Баба Яга, вкравши Іванка, бігла додому 84 хвилини, а Оленка, визволивши братика, поверталася з ним додому 1 год 24 хвилини. Хто витратив більше часу на дорогу? (Вони витратили однаковий час).
Журі підводить підсумки. Команда, болільник якої переміг, знімає замок.
Конкурс 6
Ведуча. Команди перепочили і готові до виконання наступного завдання.
Скласти квадрат із семи різнокольорових геометричних фігур.
Журі підводить підсумки. Команда – переможець знімає замок.
Конкурс 7
Ведуча. А зараз знову змагатимуться болільники.
Болільники команд по черзі називатимуть слова, в яких заховалися числа. Наприклад, 100лиця. Хто пригадав такі слова – піднімає руку. Відповідає той, кого я викличу.
Журі підводить підсумки. Команда, болільник якої переміг, знімає замок.
Конкурс 8
Ведуча. Щоб позбутися ще одного замка, треба бути дуже спостережливим. Від кожної команди треба мати 3 гравці. Кожен гравець повинен вставити у числові ряди пропущені числа. Хто швидко і правильно впорається, той і виграв.
«Рахівничок» «Лічбусик»
13 18 23 . . . 33 17 23 29 35 . . .
43 39 35 31 . . . 52 47 42 . . . 32
1 2 4 . . . 16 1 2 4 . . . 16
Конкурс 9
Ведуча. А зараз відбудеться змагання між капітанами наших загонів. Їхнє завдання полягатиме в тому, щоб дістатися до ключа, який знаходиться у лабіринті.
Конкурс 10
Ведуча. Нарешті болільники знімуть останній замок, якщо відгадають загадки.
* Реве віл на сто гір, на сто кроків, на сто потоків. (Грім).
* Вийшла звідкись гарна дівка,
На ній стрічка-семицвітка;
А де з річки воду брала,
Там коромисло зламала. (Веселка).
* Сидить баба серед літа,
В сто сорочок одіта. (Капуста)
*Під одним ковпаком сімсот козаків. (Мак).
* Сімсот соколят на одній подушці сплять. (Соняшник).
* Має шкір сім, витискає сльози всім.(Цибуля).
* Живе один батько і тисячі синів має, всім шапки справляє, а собі не має.(Дуб і жолуді).
* Було собі два брати і обидва Кіндрати, через дорожку живуть і один одного не бачать.(Очі).
* Іде років двісті,
Стоїть на місці,
Лічить людський вік,
А не чоловік. (Годинник).
Ведуча. Наше свято наближається до завершення. Ви визволили принцесу. А ось і вона.
Вручення нагород учасникам КВК.