Засвоєння таблиці ділення на 8. Задачі на різницеве порівняння двох добутків і двох часток.

Про матеріал
• вправляти учнів у застосуванні таблиць множення і ділення; • вчити розв’язувати задачі на різницеве порівняння двох часток і двох добутків; • розвивати обчислювальні навички, самостійність в роботі; • виховувати активну життєву позицію, прагнення до успіху через наполегливу працю.
Перегляд файлу

План-конспект уроку

Тема. Засвоєння таблиці ділення на 8. Задачі на різницеве порівняння двох добутків і двох часток.

Мета:

  • вправляти учнів у застосуванні таблиць множення і ділення;
  • вчити розв’язувати задачі на різницеве порівняння двох часток і двох добутків;
  • розвивати обчислювальні навички, самостійність в роботі;
  • виховувати активну життєву позицію, прагнення до успіху через наполегливу працю.

Обладнання. Таблиця для усного рахунку, індивідуальні картки, ілюстрації тварин.

Тип уроку. Урок застосування знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організація початку уроку.

Пролунав дзвінок. Починаємо наш урок.

Привітаємось з гостями: «Добрий день!»

Вліво, вправо повернемось

І сусіду посміхнемось.

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

- Сьогодні на уроці ми вправлятимемось у застосуванні таблиць множення і ділення, вчитимемось розв’язувати задачі на різницеве порівняння двох добутків і двох часток.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- А разом з тим ми «відкриємо» зоопарк. Це найцікавіший і найвідповідальніший етап роботи. Недарма кажуть у народі: «Кінець справу вінчає». Тож девізом нашого уроку нехай будуть такі слова:

Ми працюємо вміло, дружно, швидко, якісно!

- Отже, щоб звірята в нашому зоопарку почувалися як удома, потрібно побудувати їм дім. Беремося до роботи.

ІV. Перевірка домашнього завдання.

- Відкрийте свої зошити. Перевіримо домашнє завдання.

  • Задача :

- Чи відразу ви дали відповідь на запитання задачі?

- Яку виконали першу дію? Чому ділили?

- Про що дізналися в другій дії?

  • Приклади: 80, 80, 14, 48, 9, 8, 93,55. (Взаємоперевірка).

- Звірте відповіді виразів у зошитах з відповідями на дошці.

Підсумок. З домашнім завданням справились відмінно. Побудували дім. Звірятам в ньому буде затишно і спокійно.

- Звірі звикли жити серед високих дерев, густих трав, біля чистих водойм.

Приготуємо територію для озеленення.

V. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь та навичок.

1. Усний рахунок.

1) Знайти значення виразів і заповнити таблиці.

     Х      4  7  9   8                 Х     64   40    24     72

     Х•8                                   Х:8

2) Робота в парах.

- У кожному виразі поставити дужки так, щоб його значення збільшилось (порівняно із значенням виразу без дужок).

1 + 8 •4                24 – 18 : 22 + 4            24 : 8 – 2

32 : 8 – 4              42 – 24 : 3 + 3              7 • 3 + 6

Підсумок. Завдання виконали. Територію озеленили.

Каліграфічна хвилинка.

Запишіть число, класна робота.

63  9  3  18  2  62  64  63 = 60 + 3

3. Тести.

 

Ваше прізвище:

Питання 1

Як називаються компоненти дії ділення?

Питання 2

Який вираз відповідає запису: перший доданок 50, другий – добуток чисел 8 і 4?

50+8:4

50+8•4

50-8•4

Питання 3

Знайди приклади, в яких допущено помилки.

90-9=99

21-5=16

100-1=10

Питання 4

Встав потрібне число.

 •8=32

   

Питання 5

7 хлопчиків поділили між собою порівну 35 горіхів. Скільки горіхів одержали 2 хлопчики?

   

 

 

 

 

 

 

Підсумок. Весь науковий матеріал зібрано: чим харчуються тварини, що полюбляють, знаємо.

- Попрацювали добре, давайте відпочинемо.

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань.

Розпочинаємо найскладніше завдання. Відправляємося за вихованцями нашого зоопарку.

1. Колективна робота над задачею.

Борошна – ? кг, по 2 кг 8 пакетів

                                                           на ? кг важче

Картоплі – ? кг, по 3 кг 5 сіток

- По скільки кг борошна було в кожному з 8 пакетів?

- По скільки кг картоплі було в кожній з 5 сіток?

- Чи можемо порівняти, що важче і на скільки кілограмів? Чому?

- Як про це дізнатися?

- Коли обчислимо, скільки було кілограмів борошна і картоплі, зможемо дізнатися, що важче і на скільки кілограмів?

- Що для цього потрібно зробити?

1) 2 • 8 = 16 (кг) – борошна;

2) 3 • 5 = 15 (кг) – картоплі;

3) 16 – 15 = 1 (кг)

Відповідь: на 1 кг борошно важче від картоплі.

Підсумок.

- Який вираз можна скласти до задачі?

Тому ця задача на різницеве порівняння двох добутків.

З Африки привезли лева, жирафа, бегемота.

              

 

Продовжимо наше полювання.

2. Розв’язування задачі.

Після ознайомлення із задачею сильніші учні розв’язують задачу самостійно.

Для слабших – план розв’язання:

1)Яка ціна ляльки?

2)Яка ціна ведмедика?

3)На скільки гривень лялька дорожча, ніж ведмедик?

Підсумок.

- Який вираз можна скласти до задачі?

Ця задача на різницеве порівняння двох часток.

З Антарктиди привезли пінгвінів.

3. Робота з геометричним матеріалом.

4. Самостійна робота:

І в. – 1-ий рядок (12, 34, 16);

ІІ в. – 2-ий рядок (15, 61, 37).

Розташувати відповіді в порядку зростання, перегорнути картки і прочитати назву останнього мешканця нашого зоопарку:

12  15  16  34  37  61

 З   Е    Б   Р    А  

Підсумок.

- Зібрали всіх звірів. З якого мультфільма вони до нас завітали?

VІ. Підсумок уроку.

  • Чого ви навчилися на уроці?
  • Який вид роботи був найцікавішим ?
  • Дякую вам за дружну і наполегливу роботу.
doc
Додано
6 жовтня 2020
Переглядів
1060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку