Ранкова зустріч «Що таке якісне харчування?»
Мета: створити в колективі позитивний добрий настрій, продовжити знайомство з резервами здоров'я людини, значенням раціонального харчування в системі здорового способу життя, навчити розділяти індивідуальну програму харчової поведінки, продовжити знайомство з компонентами етноздоров'я населення України.
1. Вітання. Вступне слово вчителя. Їжа - життєва необхідність, яка до того ж викликає у людини різноманітні почуття. Багато причин підштовхують нас до прийому їжі. Ми їмо, щоб втамувати голод, отримати задоволення, відчуття радості. Інколи ми їмо в стані стресу. У кожного з нас ще з дитинства виробляється певний стереотип харчування. Спробуємо з допомогою питань анкети визначити свій індивідуальний стереотип харчування.
2. Групова робота. Діти об’єднуються у рупи, питання для обговорення, написані на папері: Що означає для вас їжа? (Насолода. Любов. Захист. Традиція. Вживання. Втамування голоду. Спілкування. Задоволення.)
- Що впливає на те, як ви їсте? (Голод. Традиція. Смак. Реклама. Запах. Ціна продукту. Вплив ровесників. Упаковка).
- Що змушує вас їсти? (Нудьга. Насолода. Щастя. Задоволення. Привабливий вигляд. Гнів. Втамування голоду. Розчарування. Приємні запахи).
3. Колективне обговорення «Помилки здорового харчування»
Ще мудреці древнього світу розуміли, що помірність в їжі - запорука здоров'я і довголіття. А про тих, хто занадто багато їв, говорили: «Зажера риє собі могилу зубами». Особливо небезпечними є переїдання в наші дні. Адже в наслідок гіподинамії люди стали менше витрачати енергії. Головна заповідь здоров'я в наш час повинна звучати так: «Харчуватись розумно. Виявляти свої помилки в харчуванні і усувати їх!»
Помилка 1: ми їмо занадто багато, 10% дітей і 30% дорослих мають надмірну вагу.
Помилка 2: ми їмо занадто жирну їжу. Норма для дорослої людини - 80 гр. жиру на добу.
Помилка 3: ми неправильно вибираємо їжу. Неповноцінність їжі - наслідок нестачі вітамінів, свіжих овочів," фруктів, клітковини, білка, молока і риби. Зате в нашому раціоні забагато хліба, картоплі.
Помилка 4: ми п'ємо занадто багато.
Помилка 5: ми неправильно їмо, вживаємо їжу не регулярно, занадто швидко і великими порціями.
Помилка 6: ми їмо багато солодощів.
Помилка 7; ми неправильно готуємо їжу, зловживаємо кухонною сіллю. смаженим, вареним, навіть тоді, коли без цього можна обійтись.
Помилка 8: ми мало знаємо про харчування. Наука зібрала достатньо відомостей про раціональне харчування, але більшість людей користується ними мало.
4. Вправа «Крісло автора». Автор розповідає про свою улюблену страву, про страву, яку уже вміє готувати, про страву, яку е не вміє готувати, але дуже хоче навчитися.
5. Щоденні новини. Гра «Так чи ні».
• добовий асортимент харчових продуктів повинен бути різноманітним, але важливо не переїдати;
• особливо корисно готувати каші (вівсяну, гречану, пшеничну), які служать джерелом рослинних волокон і речовин, що нормалізують роботу кишечника, підшлункової залози, печінки і жовчного міхура;
• з дитинства важливо привчати себе не зловживати солодощами;
• дуже корисно споживати кисломолочні продукти;
• їжу слід приймати в один і той же час, невеликими порціями, не менше З разів на день, а при схильності до повноти - 4-6 разів на день;
• в процесі приготування важливо не переварювати і не пережарювати їжу.
6. Колективна творча справа «Пікасо».
Діти малюють на ватмані українські народні страви.