План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів
Тиждень №1 «Я – школяр»
Урок №1
Час: 30хв.
Дата:
Щільність уроку: 64,3%
Інвентар: 1 м’яч, 1 кегля
Місце проведення: спортивний майданчик
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (навчальний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна галузі
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку». Вступний інструктаж.
1.Поняття про фізичну культуру як сукупність різноманітних фізичних вправ, спрямованих на зміцнення здоров’я. Фізичні вправи для формування постави, профілактики плоскостопості та відновлення організму. Ознаки втоми під час виконання фізичних навантажень та засоби їх уникнення. Загартовування як засіб зміцнення здоров’я та покращення фізичного розвитку. 2.Організовуючі вправи: шикування. 3.Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови. 4.Рухлива гра «Давайте познайомимося».
Завдання: ОЗНАЙОМИТИ: бесіда: «Поняття про фізичну культуру як сукупність різноманітних фізичних вправ, спрямованих на зміцнення здоров’я. Фізичні вправи для формування постави, профілактики плоскостопості та відновлення організму. Ознаки втоми під час виконання фізичних навантажень та засоби їх уникнення. Загартовування як засіб зміцнення здоров’я та покращення фізичного розвитку»; ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; організовуючі вправи: шикування; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; РОЗУЧИТИ: рухливу гру «Давайте познайомимося»; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: почуття поваги до інших осіб; бажання підтримувати та приймати інших; бажання бути здоровим: вміння обирати ті предмети та вправи, які корисні для здоров’я; інтерес до уроків фізичної культури.
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
I.Підготовча частина уроку. |
12хв |
|
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м, у спортивній формі |
2.Шикування, привітання: 2.1.Шикування. 2.2.Привітання: Учитель: Треба разом привітатись! Учні: Добрий день! Учитель: Дружно, голосно сказати… Учні: Добрий день! Учитель: Вліво, вправо поверніться, Своїм друзям посміхніться! Учні: Добрий день! Учитель: І зі мною привітайтесь! Учні: Добрий день! |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло промовляють привітання інтеграція: мовно-літературна галузь |
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
4.Інструктажі, основи знань з фізичної культури: 4.1.Вступний інструктаж. 4.2.Основи знань з фізичної культури: Поняття про фізичну культуру як сукупність різноманітних фізичних вправ, спрямованих на зміцнення здоров’я. Фізичні вправи для формування постави, профілактики плоскостопості та відновлення організму. Ознаки втоми під час виконання фізичних навантажень та засоби їх уникнення. Загартовування як засіб зміцнення здоров’я та покращення фізичного розвитку. |
2хв |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
5.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 5.1.Тема тижня: «Я – школяр». 5.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
6.Очікувані результати: 6.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 6.2.Рефлексія: – Навіщо Вам уроки фізкультури? – Що Ви очікуєте від цих уроків? 6.3.Сюжетно-рольова гра «Чого я хочу навчитися на уроках фізичної культури?» Завдання: уявляючи себе журналістом та передаючи «мікрофон» (кеглю) по колу з рук у руки, діти відповідають на запитання. |
2хв+1хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова інтерактивна технологія кооперативного навчання: метод «Мікрофон» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
7.Руховий «математичний» диктант «Дорога до казкової школи»: організовуючі вправи (шикування, команди, розподіл, перешикування): - шикування в шеренгу: вправа «Лінійка»; - команди (3 кроки прямо, 2 кроки праворуч, 1 крок назад, 2 кроки ліворуч, повернутися кругом, 3 кроки праворуч, 1 крок назад, повернутися кругом. Вузенька стежечка. Торкніться правою рукою плеча сусіда, пройдіть 3 кроки вперед, 1 крок ліворуч, 1 крок праворуч); - розподіл (І номер – «зайчик», ІІ номер – «білочка»); - перешикування («зайчики»: 1 стрибок вперед, «білочки»: 3 кроки назад). |
3хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
II.Основна частина уроку. |
13хв |
|
1.Розминка: |
5хв: |
|
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; |
4хв |
діти утворюють коло виправляти помилки словесно, показом фронтальний метод організації діяльності учнів |
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
2.Інтерактивна гра «Давайте познайомимося»: |
8хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- правила гри: І варіант: учитель називає своє ім’я, кидає м’ячик в руки учневі; учень повинен повернути м’ячика учителеві та назвати своє ім’я; гра продовжується доти, доки всі учні не назвуть своє ім’я; ІІ варіант: стрибнути всередину кола всіх дітей, які мають ім’я Тарас/Денис/ Оленка/ Петро/Софійка; полічити та показати на пальчиках їхню кількість; |
1хв |
чітко дотримуватися правил гри |
- гра; |
6хв |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
2.Підсумок: |
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
– Мені сподобалося… . |
|
|
– Мені не сподобалося… . |
|
|
– Я дізнався про… . |
|
|
– Фізичні вправи відіграють в нашому житті роль… . |
|
|
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м |
Використана література: Загадка про скакалку yrokiu.ru/zagadki/3269-zagadka-pro-skakalku Загадка про обруч zagadki1.ru/ua/zagadky-pro/zagadky-pro-obruch.htm Загадка про м’яч zagadki1.ru/ua/zagadky-pro/zagadky-pro-myach.htm Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.