План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів НУШ
Тиждень №11 «Мода»
Урок №31 Час: 30хв. Дата: Щільність уроку: 67,6%
Інвентар: 1 кегля, пальчикові м’які іграшки Місце проведення: спортивний зал
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (навчальний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна, природнича, громадянська та історична, технологічна
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки. 2.Звіроаеробіка: різновиди ходьби (у напівприсіді, у присіді), бігу (з різних вихідних положень), стрибків (із просуванням вперед). 3.Загальнорозвивальні вправи: у русі. 4.Логоаеробіка: комплекс фізкультурної паузи («пальчикова гімнастика»: «Зайчик»). 5.Гра на формування уваги «Літає – не літає ». 6.Рухлива гра «Вовк у канаві».
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; РОЗУЧИТИ: звіроаеробіка: різновиди ходьби (у напівприсіді, у присіді), бігу (з різних вихідних положень), стрибків (із просуванням вперед); логоаеробіка: комплекс фізкультурної паузи («пальчикова гімнастика» «Зайчик»); рухливу гру «Вовк у канаві»; ПОВТОРИТИ: організовуючі вправи: шикування; стійки; звіроаеробіка: різновиди ходьби (на носках, на п’ятах), бігу (рівномірний), стрибків (на місці на одній, двох ногах); різновиди ходьби (на внутрішній та зовнішній частинах ступні; з різними положеннями рук), бігу (на носках; з виносом прямих ніг), стрибків (на місці на одній, двох ногах з поворотами праворуч, ліворуч); різновиди ходьби (із високим підніманням стегна), бігу (із високим підніманням стегна), стрибків (на місці на одній, двох ногах з поворотами кругом); різновиди ходьби (із закиданням гомілок), бігу (із закиданням гомілок), стрибків (із просуванням уперед, назад); різновиди ходьби (зі зміною напрямку), бігу (зі зміною напрямку), стрибків (у присіді правим і лівим боком); загальнорозвивальні вправи: у русі; гру на формування уваги «Літає – не літає»; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: досліджувати та представляти неповторність кожної людини; повагу до професій, які пов’язані з модою; спілкуватися з учителем та однокласниками; виконувати запропоновану роль у команді, погоджуватися із рішенням команди; бажання об’єднуватися з іншими дітьми у команду для гри; підримувати та приймати інших; дотримуватися встановлених в освоєному громадському просторі (спортивний зал) правил; намагатися дотримуватися домовленостей; активно вболівати за результати команди; надавати допомогу тим, хто її потребує, і висловлювати вдячність за підтримку; виконувати нескладні ролі, етюди-наслідування; бажання бути здоровим: порівнювати вплив різних емоцій на себе та інших; пояснювати вплив здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я; усвідомлювати важливість рухів та активної поведінки для себе та інших; намагатися дотримуватися правил моральної поведінки під час ігор; застосовувати рухливі ігри під час прогулянок, екскурсій, відпочинку, задовольняючи потреби в руховій та ігровій діяльності; інтерес до уроків фізичної культури.
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
I.Підготовча частина уроку. |
11хв |
|
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, за зростом, відстань 0,5м, у спортивній формі |
2.Шикування, привітання: 2.1.Шикування. 2.2.Привітання: Доброго ранку, доброго дня, Бажаєте ви, і бажаю вам я. Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки, Кивають голівки, і сяють усмішки. Доброго ранку, доброго дня, Усмішки даруємо і добрі слова. |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло, промовляють привітання, супроводжуючи слова довільними рухами рук інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна галузі |
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв+30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
4.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 4.1.Тема тижня: «Мода». 4.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
15с |
метод використання слова |
5.Очікувані результати: 5.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 5.2.Рефлексія: – Що означає бути модним? – Чи модно бути оригінальним та неповторним і виражати своє «Я» по-різному? (попри неповторність кожної людини всі рівні, бо вони люди). 5.3.Гра «Продовж речення»: – Продовжіть речення: Модно – це… (правильно харчуватися; займатися спортом; мати корисні звички; одягатися так, щоб підкреслити свою неповторність; говорити українською…). 5.4.Відгадайте загадки: 1.Одяг в мене дуже гарний, бо пошив його… (дизайнер). – Яку роботу виконує дизайнер? 2.Наче лялька зовні виглядає, Гарні шати завжди одягає. І на подіум виходить кожен день, Ну звичайно, любі діти, це… (модель). – Яку роботу виконує модель? 5.5.Гра-імітація «Утвори літери» (М,Д). Завдання: учитель пропонує учням утворити літери М,Д: а)самостійно, б)в парах; 5.6.Вправи-імітації «Звукові намистинки»: Вправа «Д»: піднятися на носки, руки потягнути вгору – вдих, опускаючись на повну ступню і ставлячи руки на поясі довго тягнути дзвінкий звук «д». Вправа «Т»: піднятися на носки, руки потягнути вгору – вдих, опускаючись на повну ступню і ставлячи руки вниз довго тягнути глухий звук «т». Запам’ятай: закрий долонями вуха і вимови звук [д], а потім [т], якщо у вухах дзвенить, то це дзвінкий приголосний звук. Вправа «М»: піднятися на носки, руки потягнути вгору – вдих, опускаючись на повну ступню і ставлячи руки в сторони довго тягнути дзвінкий звук «м». |
2хв+3хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтерактивна технологія кооперативного навчання: метод «Мікрофон» інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна, громадянська та історична, технологічна галузі
Ці вправи допомагають виробити правильне діафрагмальне дихання, тривалість видиху, його силу і поступовості. Всі звуки вимовляються на видиху. |
6.Організовуючі вправи «Професії» (шикування, стійки, команди, розподіл, перешикування): - команди (праворуч, ліворуч, кругом); - розподіл (І номер – «модель», ІІ номер – «дизайнер»); - перешикування («моделі»: 3 стрибки вперед, 2 стрибки назад, 4 кроки ліворуч, 3 кроки праворуч; «дизайнери»: 3 кроки вперед, 4 кроки назад, 2 стрибки ліворуч, 3 стрибки праворуч). |
1хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: технологічна, математична галузі |
7. Логоаеробіка: комплекс фізкультурної паузи: «пальчикова гімнастика»: «Зайчик»: - бесіда: – Що ви знаєте про зайчика? Сірий зайчик пострибав, Вушками почухав, Потім зайчик задрімав, – Пісеньку послухав. |
1хв15с |
чітко виконувати вправи, вірш знати на пам’ять інтеграція: природнича, мовно-літературна галузі
Другий і третій пальці трохи зігнуті, «стирчать» вгору, зап’ястя «скаче» у повітрі, потім другий палець тре по третьому, і, нарешті, вся долоня стає на ребро. психолого-педагогічна технологія мнемотехніка: метод «Підсилення», прийом «Модальність» |
II.Основна частина уроку. |
14хв |
|
1.Розминка: |
7хв: |
|
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- бесіда: – Хто такі дикі тварини? – Хто такі свійські тварини? – Чим вони різняться? - звіроаеробіка: різновиди ходьби (на носках «як жирафи», на п’ятах «як хом’ячки»; на внутрішній «як пінгвіни» та зовнішній «як ведмедики» частинах ступні; з різними положеннями рук; із високим підніманням стегна «як чаплі»; із закиданням гомілок; зі зміною напрямку; у напівприсіді, у присіді), бігу (рівномірний «як собачки»; на носках «як лисички»; з виносом прямих ніг «як лошата»; із високим підніманням стегна «як коники»; із закиданням гомілок; зі зміною напрямку; з різних вихідних положень), стрибків (на місці на одній, двох ногах «як зайчики»; з поворотами праворуч, ліворуч, кругом; із просуванням уперед, назад «як жабки»; у присіді правим і лівим боком; із просуванням вперед); |
3хв30с |
виправляти помилки словесно, показом, хвалити поточний метод організації діяльності учнів інтеграція: природнича галузь |
- загальнорозвивальні вправи: у русі; |
1хв30с |
виправляти помилки словесно, показом, хвалити поточний метод організації діяльності учнів |
- гра на формування уваги «Літає – не літає» (дивись урок №15); |
1хв |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» |
|
|
|
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
2.Рухлива гра «Вовк у канаві»: |
7хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: природнича галузь |
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- розподілення ролей; |
30с |
за бажанням учнів |
- бесіда: – Що ви знаєте про вовків (кіз)? – Чим схожі дикі та свійські тварини? - правила гри «Вовк у канаві»: У центрі залу проводяться дві паралельні лінії на відстані 60-80 см одна від одної. На протилежних сторонах залу відзначаються лініями два «дому». Обираються 2 учні, які грають ролі «вовків», вони займають місце у «канаві». Решта учнів грають ролі «кіз», вони розташовуються за лінією одного з «будинків». За сигналом «кози» перебігають в іншій «будинок», перестрибуючи на ходу через «канаву». «Вовки» намагаються їх спіймати. Спіймані відходять убік. Гра продовжується декілька разів. Виграють ті, хто не буде жодного разу спійманий; |
1хв |
чітко дотримуватися правил ігор |
- гра: |
4хв |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
- підсумок: – Як відбувалася гра? – Чи отримали задоволення від гри? – Якщо ні, то що цьому перешкодило? |
1хв |
отримати зворотну реакцію |
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
2.Підсумок: |
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
– Мені сподобалося… . |
|
|
– Мені не сподобалося… . |
|
|
– Модно це – … . |
|
|
– У мене настрій… . |
|
|
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, за зростом, відстань 0,5м |
Використана література:
1. Логопедическая ритмика - основные средства и упражнения ...https://schoolofcare.ru/.../chto-takoe-detskaya-logoaerobika/
2.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали //авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017р.
4.Рухливі ігри у 1-2 класах (за новим Держстандартом) Для школи ... dmitrivskazoch.at.ua/load/z_dosvidu_roboti...l_s/.../13-1-0-94