3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

НУШ тиждень №20 "Спорт". Урок №2 "Подорож спортивними стежинами успіху. Гнучкість".

Про матеріал

Мета:

формування предметних компетентностей:

Ознайомити: з новими іменами черкаського спорту та їх досягненнями.

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту та досягнень видатних спортсменів Черкащини.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам'ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; основи пізнання цінностей минулого та сьогодення; позитивного відношення та інтересу до фізичної культури, спорту і здорового способу життя; сприяти формуванню почуття патріотизму, гордості за успіхи спортсменів міста, які гідно представляють нашу державу на міжнародних змаганнях найвищих рангів.

Виховувати: гордість за спортсменів, які прославили Черкащину та повагу до них; до тих, хто своєю працею та наполегливістю йде до світових рекордів; інтерес до спорту.

формування ключових компетентностей:

вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну вихідних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).
Перегляд файлу

НУШ тиждень №20 «Спорт»

Урок №2

Тема: «Подорож спортивними стежинами успіху. Гнучкість».                                        

Мета:

формування предметних компетентностей:

Ознайомити:  з новими іменами черкаського спорту та їх досягненнями.

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту та  досягнень видатних спортсменів Черкащини.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам’ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; основи пізнання цінностей минулого та сьогодення; позитивного відношення та інтересу до фізичної культури, спорту і здорового способу життя; сприяти формуванню почуття патріотизму, гордості за  успіхи спортсменів міста, які гідно представляють нашу державу на міжнародних змаганнях найвищих рангів.

Виховувати:  гордість за спортсменів, які прославили Черкащину та повагу до них; до тих, хто своєю працею та наполегливістю йде до світових рекордів; інтерес до спорту.

формування ключових компетентностей: 

вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну вихідних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).                                      

Обладнання та інвентар: малюнки із зображенням різноманітних видів спорту, ксерокопії фотокарток видатних черкаських спортсменів, кросворд, загадки, таблиці, фішки, пазли (по 5 комплектів: скакалка, м’яч, стрічка, обруч, булава), паперові кола (R=5см).

Тип уроку: урок-подорож.

Інтеграція: «Мовно-література», «Соціальна і здоров'язбережувальна», «Громадянська та історична», «Фізкультурна» галузі.

Хід уроку:

І. Установчо-мотиваційна установка:

а)емоційний стан:

- Хай наймиліша батьківська земля

Тебе на добрі вчинки окриля,

А та любов, що в серці ти зберіг,

Веде завжди на рідний твій поріг. (В.Дігтяр)

- Як ви розумієте рядки вірша?

- Для чого необхідно знати історію рідного краю?

б)Висновок: - Вивчення історії рідного краю є основою пізнання цінностей минулого та сьогодення, відновлення забутих імен, зростання інтелекту, самосвідомості народу та збагачення нації.

ІІ.Активізація пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети уроку.

- Які риси характеру поєднують у собі люди, які живуть на Черкащині?

- А чому саме ці риси характеру?

- Імена яких сучасних спортсменів ви знаєте?

 - Є справжні знамениті спортсмени, які прославили нашу малу Батьківщину – Черкащину. Понад 30 спортсменів є призерами та учасниками Олімпійських і Паралімпійських ігор. Ми з вами продовжуємо «Подорож спортивними стежинами успіху». Сьогодні ми пройдемо «спортивною стежиною успіху», яка має назву однієї із основних фізичних якостей людини. Це – «Гнучкість». На цій стежині ви дізнаєтеся багато цікавого, повчального та нового.

III.Очікувані результати:

 а) ознайомимося з новими іменами черкаського спорту та їх досягненнями; поповнюватимемо словниковий запас новими «спортивними» словами;

 б) будемо вчитися визначати основні фізичні якості, які розвивають такі види спорту, як стрибки з трампліну, спортивна та художня гімнастика тощо;

 в) складатимемо пазли, відгадуватимемо загадки та кросворд, пояснюватимемо зміст прислів’їв, складатимемо сенкан, створимо «Острів успіху»; гратимемо в рухливу гру та подивимося показові виступи наших майбутніх чемпіонів.

ІV. Робота по темі.

1.Слово вчителя.

- Діти, об’єднайтесь у п’ять груп по шість учнів в кожній. Візьміть табличку з номером своєї стежини. Кожна стежина – це група учнів, яка буде сьогодні працювати разом. Отже, в путь! (команди об’єднуються за бажанням учнів).

2.Робота в групах.

ІІ стежина «Гнучкість»

(за кожну правильну та обґрунтовану відповідь учні отримують фішки; за найбільшою кількістю фішок визначається краща команда).

а) Розповідь:

Вчитель: - Що таке гнучкість?

Висновок: - Гнучкість – це рухова якість людини; це здатність виконувати рухи в суглобах з великою амплітудою (коливаннями).

Вчитель: - Навіщо людині бути гнучкою?

Висновок: - Гнучкість сприяє зміцненню суглобів, підвищенню міцності та еластичності м’язів, удосконаленню координації руху, оволодінню досконалим виконанням фізичних вправ, уникненню травм.

Вчитель: - В яких видах спорту необхідна гнучкість? (гімнастика, стрибки з трампліну).

                 - Що таке гімнастика?

Висновок: - Гімнастика – це спеціально підібрані вправи, які підтримують здоров’я людини, фізично розвивають її. Існує гігієнічна, спортивна, художня гімнастика, спортивна акробатика. Спортивною та художньою гімнастикою займаються у спеціальних спортивних школах, а ми повинні кожного ранку виконувати гігієнічну гімнастику, яка укріплює наше здоров’я, піднімає настрій.

Вчитель: - Ви спостерігали, які спортивні предмети використовують у виступах гімнастки? Назвіть їх. (м’яч, скакалка, булава, стрічка, обруч).

                 - Яких відомих гімнасток нашого міста ви знаєте?

- Черкаська гімнастка Олена Кваша з 5-ти років почала займатися в ДЮСШ «Спартак». Навчилася дівчинка у середній школі №25. У 12 років Олена стала найкращою гімнасткою України. На Чемпіонаті Європи вона завоювала срібну медаль і їй було присвоєно звання майстра спорту міжнародного класу. У складі збірної команди України на XXVII  Олімпійських іграх в місті Сіднеї Олена була наймолодшою учасницею – їй виповнилося 16 років, але вона посіла 9 місце. На міжнародних змаганнях у Кореї вона посіла 5 місце в опорному стрибку; стала в складі збірної України срібною призеркою командного чемпіонату континенту з гімнастики (спортивної та художньої разом).

- Ірина Краснянська з 6-ти років почала займатися у ДЮСШ «Олімпія». Вона, як обдарована та здібна спортсменка, тренувалась в місті Київ у спортивній школі-інтернаті. Ірина Краснянська приймала участь у Чемпіонаті Європи, змагалась за Кубок України у вправах на колоді; чемпіонка Кубка України у багатоборстві; четверте командне місце на Олімпійських іграх 2004 року у місті Афіни; завоювала срібну медаль на етапі Кубку Світу в Штудгардті, брала участь у міжнародних змаганнях в Іспанії, у Кубку Світу.

Висновок: - Отже, вправи зі спортивної та художньої гімнастики формують правильну поставу, розвивають силу, витривалість, збільшують рухливість у суглобах, покращують координацію рухів, вдосконалюють почуття рівноваги. Зв’язок гімнастики з музикою та танцем сприяє естетичному вихованню. Вправи чіткі та ритмічні, барвисті предмети та костюми, емоційна виразність рухів, – все це розвиває почуття прекрасного. І щоб досягти певних спортивних результатів, необхідно працювати над собою. Адже, хто дбає, той і має.

- Поясніть, як ви розумієте це прислів’я?

б) Складання пазлів (одночасно складають всі команди):

завдання виконується 5 разів з різними пазлами: за командою вчителя учні в кожній команді складають 1 пазл (скакалка, м’яч, обруч, булава, стрічка). Виграє команда, яка швидко та безпомилково виконає завдання.

Висновок.

в) Відгадування загадок:

  • Б’ють мене старі й малі:

І в повітрі й на землі,

Та від цього не вмираю,

Тільки весело стрибаю (м’яч)

  • У яких видах спорту використовується м’яч?

(гімнастика, волейбол, футбол, гандбол, малий та великий теніс)

  • Які фізичні якості розвивають ці види спорту?
  • Цю гру назвали «Грою королів»,

              Де в межах корту влучно м’яч летів (теніс)

  • В цю гру руками грають,

             У кошик мячик закидають (баскетбол)

        -   Які фізичні якості розвивають ці види спорту?

*  Утворіть слова:   Л М Р Т А П І Н    Л К А К С А К А    С Т А Ч І Р К

А О К Л Д О   Р О Б У Ч    Я Ч М (трамплін, скакалка, стрічка, колода, обруч, мяч)

  • У яких видах спорту ці слова вживаються найчастіше у мові? (стрибки з трампліну, гімнастика)

 *  Утворіть логічний ланцюжок слів: гнучкість, суглоби, коливання...

Висновок: - Добре, ви були дуже уважними.

г) Розгадування кросворда:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я

 

 

Х

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

А

 

Яхта – вітрильне, моторне чи вітрильно-моторне судно, призначене для

занять спортом або ж активного відпочинку.

1.Виконання чогось бажаного (досягнення).

2.Висловлювати похвалу, схвалювати, звеличувати (хвалити).

3.Початковий момент спортивних змагань (старт).

4.Страви, продукти (їжа).

Висновок.

Фізкультхвилинка:

Скакалка                          

На скакалці я стрибаю – вище всіх, краще всіх!

Аж до неба долітаю – І звучить веселий сміх!

               

Руки, стиснуті в кулачки, лежать на столі, зєднані кінчиками великих пальців, роблять колові оберти.

ґ) Сенкан (одночасно виконують всі учні у кожній команді):

завдання: скласти сенкан за схемою:

Тема (один іменник – вид спорту)

Опис (два прикметника)

Дія (три дієслова)

Відношення (фраза з 3-4 слів)

Перефразування змісту (слово чи словосполучення).

Висновок.

д) Народна гра дітей Черкащини –  «Голубка»:

Правила гри:

Діти вибирають дівчинку – голубку або хлопчика – голуба і рухаються

по колу. Голубка, тріпочучи крильцями, рухається всередині кола в

протилежному напрямку. На слова «Ти, голубко, добре знаєш» діти підходять до голубки і відходять назад. Коли діти зупиняються, голубка запрошує в коло хлопчика-голуба. Тепер ведучим буде хлопчик.

А ми коло обступили

І голубку (голуба) запросили.

Ти, голубко, добре знаєш,

Кого любиш – вибираєш.

Висновок.

е) Створення «Острова успіху» (повір у себе та в успіх своїх зусиль):

завдання: намалювати вчинок, справу, досягнення, які вважаєте своїм успіхом та утворити загальний «Острів успіху» класу.

Висновок.

є) Виступи юних спортсменок з гімнастичною композицією.

Висновок.

V. Підсумок:

- Порахуйте, скільки фішок ви отримали.

- Що було для вас новим?

- Які ви маєте досягнення у видах спорту, пов’язаних із гнучкістю?

- Побажання: хай для вас найкращим місцем буде та земля, де ви народилися, пішли до школи, де мешкають ваші друзі та родина. А свою любов до рідного краю ви будете підтверджувати своїми добрими щоденними справами на своїй малій Батьківщині – Черкащині.

 

Бібліографія

1. Антонець Н.В.Олімпійська слава Черкащини: Науково-популярне видання. Черкаси: «Відлуння-Плюс», 2008. – 160 с.

2. Голуб М. Дві черкащанки – фіналістки Чемпіонату Світу // Місто.-28.08, 2003.

3.Загадки про спорт для школярів [Електронний ресурс] – режим доступу: zagadki.at.ua

12.Ігри дітей Черкащини [Електронний ресурс] – режим доступу: guon.kiev.ua

4.Краснянська Ірина Василівна [Електронний ресурс] – режим доступу: www.biola.ua

5.Народ  скаже – як зав’яже: Укр.нар. прислів’я, приказки, загадки, скоромовки. Для сер. шк. віку / Н.С. Шумада.-К.:Веселка,1985.-173с.

6.Наш рідний край: Хрестоматія з історії Черкащини / Упоряд. А.І.Кузьмінський. – К.:Молодь, 1995.-с.149.

7.Новый иллюстрированный энц. словарь / Под ред. В.И. Бородулина – М.:БРЭ, 2003. – 912с.                                

8.Сучасний тлумачний словник української мови / Уклад.: Олексієнко Л.П. – К.:Кобза, 2002. – 544с.

9.Типова освітня програма початкової освіти. Цикл І (1-2 класи) під керівництвом Р.Б.Шияна.

10.Черкащино! Вкраїни рідної окраса [Електронний ресурс] – режим доступу: guon.kiev.ua

11.Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. – Тернопіль: Навч.кн.-Богдан, 2001.-272с.

 

 

1

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
1139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку