Мета:
формування предметних компетентностей:
Ознайомити: з новими (відновлення забутих) іменами черкаського спорту та їх досягненнями.
Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів про спорт.
Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.
Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.
Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.
Формувати: увагу, пам'ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; основи пізнання цінностей минулого та сьогодення; позитивного відношення та інтересу до фізичної культури, спорту і здорового способу життя; сприяти формуванню почуття патріотизму, гордості за успіхи спортсменів області та України.
Виховувати: гордість за спортсменів, які прославили Черкащину та повагу до них; інтерес до спорту.
формування ключових компетентностей:
вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);
інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);
навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);
громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).НУШ тиждень №20 «Спорт»
Урок №4
Мета:
формування предметних компетентностей:
Ознайомити: з новими (відновлення забутих) іменами черкаського спорту та їх досягненнями.
Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів про спорт.
Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.
Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.
Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.
Формувати: увагу, пам’ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; основи пізнання цінностей минулого та сьогодення; позитивного відношення та інтересу до фізичної культури, спорту і здорового способу життя; сприяти формуванню почуття патріотизму, гордості за успіхи спортсменів області та України.
Виховувати: гордість за спортсменів, які прославили Черкащину та повагу до них; інтерес до спорту.
формування ключових компетентностей:
вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);
інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);
навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);
громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).
Обладнання та інвентар: малюнки із зображенням різноманітних видів спорту, ксерокопії фотокарток видатних черкаських спортсменів, кросворди, загадки, таблиці, фішки, карта Черкаської області, 1 кегля, 1 палиця гімнастична.
Тип уроку: урок-подорож.
Інтеграція: «Мовно-літературна», «Соціальна та здоров'язбережувальна», «Громадянська та історична», «Фізкультурна» галузі.
Хід уроку:
І. Установчо-мотиваційна установка:
а)емоційний стан:
Тобі співаю я своїх пісень.
Мій краю рідний! Пісне тополина!
Хай буде світлим, сонячним твій день. (В.Даник)
- Як ви розумієте рядки вірша?
б)Висновок: - Чим більше людина отримує невичерпного досвіду попередніх поколінь, тим вона історично свідоміша, знає і цінує корені свого народу, прагне і сама збагатити націю. Ви – майбутнє України. І у майбутньому від кожного з вас буде залежати, якою стане ваша мала Батьківщина, якою стане наша держава – Україна.
ІІ.Активізація пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети уроку.
- Продовжіть речення:
- Наша країна називається…
- Ми живемо в області…
- Наш обласний центр – це місто…
- Місто Черкаси славиться…
- Імена яких спортсменів ви знаєте?
- Сьогодні ми пройдемо «спортивною стежиною успіху», яка має назву однієї із основних фізичних якостей людини. Це – «Швидкість». На цій стежині ви дізнаєтеся багато цікавого, повчального та нового.
III.Очікувані результати:
а) ознайомимося з новими (відновлення забутих) іменами черкаського спорту та з досягненнями черкаських спортсменів; поповнюватимемо словниковий запас новими «спортивними» словами;
б) будемо вчитися визначати основні фізичні якості, які розвивають такі види спорту, як біг, спортивні ігри, спортивна ходьба, лижний спорт тощо;
в) відгадуватимемо загадки та кросворд, пояснюватимемо зміст прислів’їв, розучимо рухливу гру.
ІV. Робота по темі.
1.Слово вчителя.
- Діти, об’єднайтесь у п’ять груп по шість учнів в кожній. Візьміть табличку з номером своєї стежини. Кожна стежина – це група учнів, яка працюватиме сьогодні разом. Отже, в путь! (команди об’єднуються за бажанням учнів).
2.Робота в групах.
IV стежина «Швидкість»
Висновок: - Швидкість – це долання коротких дистанцій за якомога менший час.
Вчитель: - В яких видах спорту необхідно бути швидким?
(спринтерський біг, біг на великі дистанції – марафон, велогонки, ковзанярський та лижний спорт, слалом, перегони)
- Хто такі спринтери та стайєри?
(спринтер – це спортсмен, який бігає на короткі дистанції; стайєр – спортсмен, який бігає на довгі дистанції)
- Які прізвища спортсменів-черкасців пов’язані із швидкістю?
б) Висновок: - Гук Валентин – чемпіон із спортивної ходьби.
Володимир Федченко – призер командної гонки по велотреку на XXV Олімпійських іграх.
Стяжкіна Тетяна – майстер спорту міжнародного класу з велошосейних гонок, чемпіонка України; зайняла VI місце на чемпіонаті світу.
- У вашому віці найкраще розвивати рухові реакції та частоту кроків. Тому найдоцільніше для вас: багато грати у ігри та естафети, метати тенісні або хокейні м’ячики; корисна самодіяльна ігрова діяльність: дворовий футбол та хокей, стрибки та метання, народні ігри та розваги. Тільки тоді можна сподіватися на високі результати. Адже, доки не впрієш, доти не зумієш.
- Поясніть, як ви розумієте це прислів’я?
в) Відгадування загадок:
* Дві дощечки, дві сестри несуть мене із гори (лижі)
(спритність, швидкість, витривалість)
* Я не їм вівса, ні сіна,
Дайте випити бензину.
Усіх коней обжену,
Кого схочу – наздожену (автомашина)
* Натискаю на педалі, їду далі, їду далі.
Їду, їду я вперед – мчить мене ...(велосипед)
(велосипед, машина, човен, байдарка, яхта)
* Завжди ходить, а з місця не сходить (годинник)
- Коли використовують годинник (секундомір)? (під час змагань)
* Чорна мишка через лід
Бігла, полишивши слід,
А за нею хлопець квапив
Дерев’яну гнуту лапу (шайба та ключка)
- Який вид спорту неможливий без шайби та ключки? (хокей)
- Знайдіть зайве слово: хокей, вода, ключка, спортивний майданчик, мороз, вітер , лід, шайба, ворота.
* Назвіть одним словом:
а) початок, вихідний пункт будь-якого змагання на швидкість (старт);
б) різке збільшення темпу (ривок)
* Утворіть слова: І И Л Ж Е О Х К Й А Й А Ш Б Т А Т С Р Л Ч Ю К А К (лижі, хокей, шайба, старт, ключка)
Висновок: - Молодці, із завданням справилися на відмінно.
г) Розгадування кросворда:
(підказка: всі слова починаються з однієї літери)
Багатоборство – це різновид спортивних змагань, що складаються з показу кількох типів фізичних вправ, або ж учасники мають продемонструвати свою майстерність у кількох видах спорту.
|
Б |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
А |
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
Г |
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|||||
|
Б |
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
О |
|
|||||||||
|
|
|
Р |
|
|
|||||||||
|
|
С |
|
|
|
|
||||||||
|
|
Т |
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|||
Висновок.
Фізкультхвилинка:
Україна - (діти розводять руки)
Рідний край - (піднімають руки вгору)
Поле, річка - (повороти тулуба вправо-вліво)
Синій гай - (повороти тулуба вперед-назад)
Любо стежкою іти - (ходьба на місці)
Тут живемо я і ти - (беруться за руки).
д) Дидактична гра «Характеристика спортсмена»:
завдання: підібрати слова на першу літеру, яка характеризує спортсмена:
С – (сильний, сміливий, стрункий)
П – (прудкий, пружний,пильний)
О – (освічений, особливий, обережний, обачний, оптимістичний)
Р – (різкий, розумний, радісний, рухливий, рішучий)
Т – (товариський, тренований, точний, терплячий)
С – (стрімкий, спритний)
М – (моторний, міцний, мужній)
Е – (ерудований, енергійний, емоційний, екстримальний)
Н – (невтомний, наполегливий, надійний)
Висновок.
е) Рухлива гра дітей Черкащини «Дощик»:
- Гра входить у ваше життя з ранього віку. Граючись, ви пізнаєте життя, набуваєте різних навичок і вмінь. Недарма гру називають «восьмим чудом світу». Не дивно, що гра викликає інтерес і в непосидючих хлопчиків, і в сором’язливих дівчаток. Перевтілюючись у персонажів гри, ви стаєте сміливими і безстрашними, вольовими і кмітливими.
Правила гри: Ведучий – кашовар з горщиком та дерев’яною ложкою ходить по колу і «варить» кашу, «вимішує» її ложкою. Діти, узявшись за руки, ходять навколо нього і промовляють:
Іди, іди, дощику, зварим тобі борщику у новому горщику.
Тобі каша, а нам – борщ, щоб густіший ішов дощ.
Діти зупиняються, а кашовар, заплющивши очі, обертається, піднявши
руки з горщиком догори. Потім прямує до дітей і вручає гравцеві горщик, не відкриваючи очі. Останній стає кашоваром. Коли діти втомлюються, вони промовляють:
Дощику, дощику, перестань! Ми поїдемо на баштан,
Та візьмемо диньку, усім по шматочку, а тобі – ціленьку!
Підстрибуючи на одній нозі, розбігаються.
Висновок.
є) Хвилинка-цікавинка: (карта Черкаської області)
- Відповідно до адміністративно-територіального поділу область складається з 20 районів, 6 міст обласного значення (Черкаси, Ватутіне, Золотоноша, Канів, Сміла, Умань). Обласний центр – місто Черкаси (Соснівський, Придніпровський райони).
Висновок.
V. Підсумок:
- Порахуйте, скільки фішок ви отримали.
- Що було для вас новим?
- Які знання, отримані на сьогоднішньому уроці, ви використовуватимете у повсякденному житті?
- Які ви маєте досягнення у видах спорту, пов’язаних зі швидкістю?
Бібліографія
1.Антонець Н.В.Олімпійська слава Черкащини: Науково-популярне видання. Черкаси: «Відлуння-Плюс», 2008. – 160 с.
2.Загадки про спорт для школярів [Електронний ресурс] – режим доступу: zagadki.at.ua
3.Ігри дітей Черкащини [Електронний ресурс] – режим доступу: guon.kiev.ua
4.Народ скаже – як зав’яже: Укр.нар. прислів’я, приказки, загадки, скоромовки. Для сер. шк. віку / Н.С. Шумада.-К.:Веселка,1985.-173с.
5.Наш рідний край: Хрестоматія з історії Черкащини / Упоряд. А.І.Кузьмінський. – К.:Молодь, 1995.-с.149.
6.Новый иллюстрированный энц. словарь / Под ред. В.И. Бородулина – М.:БРЭ, 2003. – 912с.
7.Сучасний тлумачний словник української мови / Уклад.: Олексієнко Л.П. – К.:Кобза, 2002. – 544с.
8.Типова освітня програма початкової освіти. Цикл І (1-2 класи) під керівництвом Р.Б.Шияна.
9.Черкащино! Вкраїни рідної окраса [Електронний ресурс] – режим доступу: guon.kiev.ua
10.Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. – Тернопіль: Навч.кн.-Богдан, 2001.-272с.
1