НУШ тиждень №20 "Спорт". Урок №4 "Подорож спортивними стежинами успіху. Швидкість".

Про матеріал

Мета:

формування предметних компетентностей:

Ознайомити: з новими (відновлення забутих) іменами черкаського спорту та їх досягненнями.

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів про спорт.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам'ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; основи пізнання цінностей минулого та сьогодення; позитивного відношення та інтересу до фізичної культури, спорту і здорового способу життя; сприяти формуванню почуття патріотизму, гордості за успіхи спортсменів області та України.

Виховувати: гордість за спортсменів, які прославили Черкащину та повагу до них; інтерес до спорту.

формування ключових компетентностей:

вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).
Перегляд файлу

НУШ тиждень №20 «Спорт»

Урок №4

Тема: «Подорож спортивними стежинами успіху. Швидкість».

Мета:

формування предметних компетентностей:

Ознайомити:  з новими (відновлення забутих) іменами черкаського спорту та їх досягненнями.

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів про спорт.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам’ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; основи пізнання цінностей минулого та сьогодення; позитивного відношення та інтересу до фізичної культури, спорту і здорового способу життя; сприяти формуванню почуття патріотизму, гордості за  успіхи спортсменів області та України.

Виховувати:  гордість за спортсменів, які прославили Черкащину та повагу до них; інтерес до спорту.

формування ключових компетентностей:  

вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).                                      

Обладнання та інвентар: малюнки із зображенням різноманітних видів спорту, ксерокопії фотокарток видатних черкаських спортсменів, кросворди, загадки, таблиці, фішки, карта Черкаської області, 1 кегля, 1 палиця гімнастична.

Тип уроку: урок-подорож.

Інтеграція: «Мовно-літературна», «Соціальна та здоров'язбережувальна», «Громадянська та історична», «Фізкультурна» галузі.

Хід уроку:

І. Установчо-мотиваційна установка:

а)емоційний стан:

- Черкащино! Зоря моя єдина!

 Тобі співаю я своїх пісень.

 Мій краю рідний! Пісне тополина!

 Хай буде світлим, сонячним твій день. (В.Даник)

- Як ви розумієте рядки вірша?

б)Висновок: - Чим більше людина отримує невичерпного досвіду попередніх поколінь, тим вона історично свідоміша, знає і цінує корені свого народу, прагне і сама збагатити націю. Ви – майбутнє України. І у майбутньому від кожного з вас буде залежати, якою стане ваша мала Батьківщина, якою стане наша держава – Україна.

ІІ.Активізація пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети уроку.

- Продовжіть речення:

- Наша країна називається…

- Ми живемо в області…

- Наш обласний центр – це місто…

- Місто Черкаси славиться…

- Імена яких спортсменів ви знаєте?

- Сьогодні ми пройдемо «спортивною стежиною успіху», яка має назву однієї із основних фізичних якостей людини. Це – «Швидкість». На цій стежині ви дізнаєтеся багато цікавого, повчального та нового.

III.Очікувані результати:

 а) ознайомимося з новими (відновлення забутих) іменами черкаського спорту та з досягненнями черкаських спортсменів; поповнюватимемо словниковий запас новими «спортивними» словами;

 б) будемо вчитися визначати основні фізичні якості, які розвивають такі види спорту, як біг, спортивні ігри, спортивна ходьба, лижний спорт тощо;

 в) відгадуватимемо загадки та кросворд, пояснюватимемо зміст прислів’їв, розучимо рухливу гру.

ІV. Робота по темі.

1.Слово вчителя.

- Діти, об’єднайтесь у п’ять груп по шість учнів в кожній. Візьміть табличку з номером своєї стежини. Кожна стежина – це група учнів, яка працюватиме сьогодні разом. Отже, в путь! (команди об’єднуються за бажанням учнів).

2.Робота в групах.

IV стежина «Швидкість»

а) Бесіда:

Вчитель:  - Що таке швидкість?

Висновок: - Швидкість – це долання коротких дистанцій за якомога менший час.

Вчитель: - В яких видах спорту необхідно бути швидким?

(спринтерський біг, біг на великі дистанції – марафон, велогонки, ковзанярський та лижний спорт, слалом, перегони)

- Хто такі спринтери та стайєри?

(спринтер – це спортсмен, який бігає на короткі дистанції; стайєр – спортсмен, який бігає на довгі дистанції)

 - Які прізвища спортсменів-черкасців пов’язані із швидкістю?

б) Висновок: - Гук Валентин – чемпіон із спортивної ходьби.

Володимир Федченко – призер командної гонки по велотреку на XXV Олімпійських іграх.

Стяжкіна Тетяна – майстер спорту міжнародного класу з велошосейних гонок, чемпіонка України; зайняла VI місце на чемпіонаті світу.

- У вашому віці найкраще розвивати рухові реакції та частоту кроків. Тому найдоцільніше для вас: багато грати у ігри та естафети, метати тенісні або хокейні м’ячики; корисна самодіяльна ігрова діяльність: дворовий футбол та хокей, стрибки та метання, народні ігри та розваги. Тільки тоді можна сподіватися на високі результати. Адже, доки не впрієш, доти не зумієш.

- Поясніть, як ви розумієте це прислів’я?

в) Відгадування загадок:

*  Дві дощечки, дві сестри несуть мене із гори (лижі)

  • Які види спорту пов’язані з лижами?
  • Які фізичні якості розвивають ці види спорту?

(спритність, швидкість, витривалість)

* Я не їм вівса, ні сіна,

Дайте випити бензину.

Усіх коней обжену,

Кого схочу – наздожену (автомашина)

  • У якому виді спорту використовують машину? (перегони)

* Натискаю на педалі, їду далі, їду далі.

Їду, їду я вперед – мчить мене ...(велосипед)

  • Які транспортні засоби використовують у спортивних змаганнях?

(велосипед, машина, човен, байдарка, яхта)

* Завжди ходить, а з місця не сходить  (годинник)

-    Коли використовують годинник (секундомір)? (під час змагань)

  • Змагання з яких видів спорту відбуваються за допомогою годинника (секундоміра)? (плавання, марафонський біг, спринтерський біг)

* Чорна мишка через лід

Бігла, полишивши слід,

А за нею хлопець квапив

Дерев’яну гнуту лапу (шайба та ключка)

        -   Який вид спорту неможливий без шайби та ключки? (хокей)

-    Знайдіть зайве слово: хокей, вода, ключка, спортивний майданчик, мороз, вітер , лід, шайба, ворота.

  • Обґрунтуйте свою відповідь.

* Назвіть одним словом:

а)  початок, вихідний пункт будь-якого змагання на швидкість (старт);

б) різке збільшення темпу (ривок)

* Утворіть слова: І И Л Ж    Е О Х К Й   А Й А Ш Б   Т А Т С Р   Л Ч Ю К А К (лижі, хокей, шайба, старт, ключка)

Висновок: - Молодці, із завданням справилися на відмінно.

г) Розгадування кросворда:

(підказка: всі слова починаються з однієї літери)

Багатоборство – це різновид спортивних змагань, що складаються з показу кількох типів фізичних вправ, або ж учасники мають продемонструвати свою майстерність у кількох видах спорту.

 

 

  Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

  1. Внутрішнє спрямування, потяг до здійснення чогось (бажання).
  2. Знак, що тримається на воді, закріплений на якорі для позначення небезпечних місць на річках, озерах (бакен).
  3. Краєчок землі біля будь-якого водоймища (берег).
  4. Куртка без рукавів (безрукавка).
  5. Хвилювати, тривожити, непокоїти (бентежити).
  6. Той, хто навчає їздити верхи кіньми та об’їжджує коней (берейтор).
  7. Огорожа, що поставлена у якості перепони на шляху до чогось (на скачках, на змаганнях з бігу тощо) (барєр).
  8. Бокове крило саней (било).
  9. Дерев’яне плоскодонне річкове судно без палуби, призначене для перевезення вантажів (барка).
  10.  Жвавий, моторний, рухливий, швидкий, бистрий (баский).
  11.  Кінь, призначений для роботи; спеціально виведена порода (битюг).
  12.  Відсутність сили волі (безвілля).
  13.  Особливо глибоке шанування когось (благоговіння).

Висновок.

Фізкультхвилинка:

Україна - (діти розводять руки)

Рідний край - (піднімають руки вгору)

Поле, річка - (повороти тулуба вправо-вліво)

Синій гай - (повороти тулуба вперед-назад)

Любо стежкою іти - (ходьба на місці)

Тут живемо я і ти - (беруться за руки).

д) Дидактична гра «Характеристика спортсмена»:

завдання: підібрати слова на першу літеру, яка характеризує спортсмена:

С – (сильний, сміливий, стрункий)                                  

П – (прудкий, пружний,пильний)

О – (освічений, особливий, обережний, обачний, оптимістичний)

Р – (різкий, розумний, радісний, рухливий, рішучий)

Т – (товариський, тренований, точний, терплячий)

С – (стрімкий, спритний)

М – (моторний, міцний, мужній)

Е – (ерудований, енергійний, емоційний, екстримальний)

Н – (невтомний, наполегливий, надійний)

Висновок.

е) Рухлива гра дітей Черкащини «Дощик»:

- Гра входить у ваше життя з ранього віку. Граючись, ви пізнаєте життя, набуваєте різних навичок і вмінь. Недарма гру називають «восьмим чудом світу». Не дивно, що гра викликає інтерес і в непосидючих хлопчиків, і в сором’язливих дівчаток. Перевтілюючись у персонажів гри, ви стаєте сміливими і безстрашними, вольовими і кмітливими. 

Правила гри: Ведучий – кашовар з горщиком та дерев’яною ложкою ходить по колу і «варить» кашу, «вимішує» її ложкою. Діти, узявшись за руки, ходять навколо нього і промовляють:

Іди, іди, дощику, зварим тобі борщику у новому горщику.

Тобі каша, а нам – борщ, щоб густіший ішов дощ.

Діти зупиняються, а кашовар, заплющивши очі, обертається, піднявши

руки з горщиком догори. Потім прямує до дітей і вручає гравцеві горщик, не відкриваючи очі. Останній стає кашоваром. Коли діти втомлюються, вони промовляють:

Дощику, дощику, перестань! Ми поїдемо на баштан,

Та візьмемо диньку, усім по шматочку, а тобі – ціленьку!

Підстрибуючи на одній нозі, розбігаються.

Висновок.

є) Хвилинка-цікавинка: (карта Черкаської області)

- Відповідно до адміністративно-територіального поділу область складається з 20 районів, 6 міст обласного значення (Черкаси, Ватутіне, Золотоноша, Канів, Сміла, Умань). Обласний центр – місто Черкаси (Соснівський, Придніпровський райони).

Висновок.

V. Підсумок:

- Порахуйте, скільки фішок ви отримали.

- Що було для вас новим?

- Які знання, отримані на сьогоднішньому уроці,  ви використовуватимете у повсякденному житті?

- Які ви маєте досягнення у видах спорту, пов’язаних зі швидкістю?                                  

 

 

Бібліографія

1.Антонець Н.В.Олімпійська слава Черкащини: Науково-популярне видання. Черкаси: «Відлуння-Плюс», 2008. – 160 с.

2.Загадки про спорт для школярів [Електронний ресурс] – режим доступу: zagadki.at.ua

3.Ігри дітей Черкащини [Електронний ресурс] – режим доступу: guon.kiev.ua

4.Народ  скаже – як зав’яже: Укр.нар. прислів’я, приказки, загадки, скоромовки. Для сер. шк. віку / Н.С. Шумада.-К.:Веселка,1985.-173с.

5.Наш рідний край: Хрестоматія з історії Черкащини / Упоряд. А.І.Кузьмінський. – К.:Молодь, 1995.-с.149.

6.Новый иллюстрированный энц. словарь / Под ред. В.И. Бородулина – М.:БРЭ, 2003. – 912с.                                

7.Сучасний тлумачний словник української мови / Уклад.: Олексієнко Л.П. – К.:Кобза, 2002. – 544с.

8.Типова освітня програма початкової освіти. Цикл І (1-2 класи) під керівництвом Р.Б.Шияна.

9.Черкащино! Вкраїни рідної окраса [Електронний ресурс] – режим доступу: guon.kiev.ua

10.Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. – Тернопіль: Навч.кн.-Богдан, 2001.-272с.

1

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
3030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку