НУШ тиждень №20 "Спорт". Урок №3 "Подорож спортивними стежинами успіху. Сила ".

Про матеріал

Мета:

формування предметних компетентностей:

Ознайомити: відновити забуті імена черкаського спорту.

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту та досягнень видатних спортсменів Черкащини.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам'ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; основи пізнання цінностей минулого та сьогодення; позитивного відношення та інтересу до фізичної культури, спорту і здорового способу життя; сприяти формуванню почуття патріотизму.

Виховувати: гордість за спортсменів, які прославили Черкащину та повагу до них; інтерес до спорту.

формування ключових компетентностей:

вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Перегляд файлу

 

НУШ тиждень №20 «Спорт»

Урок №3

Тема: «Подорож спортивними стежинами успіху. Сила».

Мета:

формування предметних компетентностей:

Ознайомити:  відновити забуті імена черкаського спорту.

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту та досягнень видатних спортсменів Черкащини.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам’ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; основи пізнання цінностей минулого та сьогодення; позитивного відношення та інтересу до фізичної культури, спорту і здорового способу життя; сприяти формуванню почуття патріотизму.

Виховувати:  гордість за спортсменів, які прославили Черкащину та повагу до них; інтерес до спорту.

формування ключових компетентностей:                                          

вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Обладнання та інвентар: малюнки із зображенням різноманітних видів спорту, ксерокопії фотокарток видатних черкаських спортсменів, кросворд, загадки, таблиці, прислів’я, фішки, перекладина.

Тип уроку: урок-подорож.

Інтеграція: «Мовно-літературна», «Соціальна і здоров'язбережувальна», «Громадянська та історична», «Фізкультурна» галузі.

Хід уроку:

І. Установчо-мотиваційна установка:

а)емоційний стан:

- Від прадіда черкасці – козаки,

Душею мудрі і серця відкриті.

Нехай ідуть епохи і віки

 Нам для Вкраїни жити і творити. (В. Талаха)

- Як ви розумієте рядки вірша?

б)Висновок: - Чим більше людина отримує невичерпного досвіду попередніх поколінь, тим вона історично свідоміша, знає і цінує корені свого народу, прагне і сама збагатити націю. Ви – майбутнє України. І у майбутньому від кожного з вас буде залежати, якою стане ваша мала Батьківщина, якою стане наша держава – Україна.

ІІ.Активізація пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети уроку.

- Імена яких сучасних спортсменів ви знаєте?

- Ми з вами продовжуємо «Подорож спортивними стежинами успіху». Сьогодні ми пройдемо «спортивною стежиною успіху», яка має назву однієї із основних фізичних якостей людини. Це – «Сила». На цій стежині ви дізнаєтеся багато цікавого, повчального та нового.

III.Очікувані результати:

 а) відновимо забуті імена черкаського спорту; поповнюватимемо словниковий запас новими «спортивними» словами;

 б) будемо вчитися визначати основні фізичні якості, які розвивають такі види спорту, як важка атлетика, спортивні ігри, гімнастика тощо;

 в) відгадуватимемо загадки, пояснюватимемо зміст прислів’їв, розгадаємо кросворд, створимо «Мудрі закони рідного краю», складатимемо сенкан, позмагаємося у силі.

ІV. Робота по темі.

1.Слово вчителя.

- Діти, об’єднайтесь у п’ять груп по шість учнів в кожній. Візьміть табличку з номером своєї стежини. Кожна стежина – це група учнів, яка сьогодні буде працювати разом. Отже, в путь! (команди об’єднуються за бажанням учнів).

2.Робота в групах.

ІІІ стежина «Сила»

(за кожну правильну та обґрунтовану відповідь учні отримують фішки; за найбільшою кількістю фішок визначається краща команда).

а) Розповідь:

Вчитель: - Що таке сила?

Висновок: - Сила – це здатність людини долати опір або протидіяти йому за рахунок м’язових напружень.

Вчитель: -  У яких видах спорту необхідна сила?

(сила необхідна у боксі, боротьбі, підніманні штанги, штовханні ядра, метанні диска та молота). У важкій атлетиці піднімання ваги називають пауерліфтингом. Спортсменів, які вижимають вагу лежачи, називають стронгменами.

- Які вправи на уроках фізичної культури  для розвитку сили ви виконуєте?

(підтягування, віджимання, присідання, стрибки, метання м’ячика)

- Ім'я якого відомого силача Черкащини ви знаєте?

- Є багато спортсменів, чиї блискучі виступи не забуваються і через багато десятків років. Але всіх їх перевершив шестиразовий чемпіон світу з боротьби, заслужений майстер спорту Іван Максимович Піддубний. Походив Іван Максимович із с.Красенівка Чорнобаївського району Черкаської області з давнього козацького роду. Саме в батьків щасливо поєдналися в ньому дві характерні риси: мати була з родини довгожителів, батько – з сім’ї визнаних силачів. Іван змолоду славився величезною силою. Розвагою для молодого 17-річного юнака було висмикування дубків з корінням та кидання лантухів із зерном на воза. Працюючи в порту вантажником, тренувався з обтяженням (гирями). Відтоді Іван Піддубний назавжди зв’язав своє життя із спортом. Майже 50 років, до своїх 70 років, Піддубний виступав на різних чемпіонатах і в цирках. Він досконало оволодів класичною та вільною боротьбою. Непереможний протягом півстоліття, він по праву заслужив своє звання «чемпіона чемпіонів». Стабільний успіх у спорті  зумовлюється старанними тренуваннями і дотриманням режиму. В  цьому відношенні Іван Піддубний може і зараз служити зразком для молоді. Зразу після початку занять він створив собі режим, якого дотримувався усе життя. Щодня спортсмен займався гімнастикою, бігом і стрибками, вправлявся з гирями, робив дихальну гімнастику, обливався холодною водою і розтирався цупким рушником, виконував тривалі піші прогулянки, харчувався за розкладом, ніколи не вживав спиртного, не палив і навіть виходив з кімнати, якщо хтось закурював при ньому. Велика фізична сила була потрібна чемпіонові чемпіонів не тільки на килимі для боротьби, а й для виступів у цирку. Щорічно в селі Красенівка Чорнобаївського району Черкаської області на честь Івана Піддубного проводяться змагання із силових видів спорту.

Висновок: - Отже, без прояву м’язової сили людина не може виконати жодної рухової дії. Від рівня розвитку сили залежить прояв інших рухових якостей: спритності, швидкості, гнучкості, витривалості. Щоб досягти певних результатів у силових вправах, необхідно виконувати різні фізичні вправи: з подоланням опору партнера; з  подоланням власної ваги; без предметів; з предметами, використовуючи їх вагу. Займатися необхідно систематично і як можна раніше. Адже, що нині утече, то завтра не зловиш.

- Поясніть, як ви розумієте це прислів’я?

б) Дидактична гра:

  • Що означає слово «пауерліфтинг»? (піднімання ваги)
  • Назвіть відомі вам види спорту, в яких є букви, які утворюють це слово.

Приблизні відповіді: Плавання. Аеробіка. Веслування. Хокей. Стрибки. Волейбол. Біг. Фехтування. Атлетика. Гімнастика. Теніс. Гандбол.

 

П

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

І

 

 

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

Висновок.

в) Поміркуй:

*  - Назвіть одним словом:

а) вибивання килимка за допомогою лопатки (боротьба);

б) палка-черпалка (весло)

Висновок.

г) Загадки про спорт (вибірково):


1.Бокс, хокей, бобслей, футбол,

Сноуборд і волейбол…

Стадіон, басейни, корт –

Об’єднало слово… спорт.

2.Дві команди, як в футболі,

Та на крижаному полі,

І дорослих, і дітей

Позбирав на лід… хокей.

3.Кулю шкіряну ганяють,

Лиш одну на полі мають!

По ногах не б’ють – це фол!

Називають гру… футбол.

4.Той, хто диво-дошку має,

Із гори, мов птах злітає.

Це не гра – зимовий спорт!

Зветься вид цей… сноуборд.

5.З гірки мчаться сани-біб,

В них сидить кілька осіб.

Швидкість там – не для дітей!

Звуть вид спорту цей… бобслей.

6.Ця спортивна боротьба –

Рух на лижах і стрільба…

Гонка-справжній марафон!

Цей вид спорту… біатлон.

7.Спуск на лижах із гори

Де проходи – прапори!

Назва схожа з нашим салом,

А вид спорту зветься…слалом.

8.Сіла купа дітвори

І поїхала з гори…

Люблять їх усі малята.

Звуть візочок цей… санчата.

9.З нетерпінням зиму ждуть,

Лід малюють – іскри йдуть!

Гострі та стрімкі вони.

Мають назву… ковзани.

10.Покатають нас вони,

Але це не ковзани!

Білі, чорні, сині, рижі…

Дощечки ці звуться.. лижі.


Висновок: - Молодці, ви показали справжнє знання різноманітних видів спорту.

ґ) Сенкан (одночасно виконують всі учні у кожній команді):

завдання: скласти сенкан за схемою:

Тема (один іменник – спортивний інвентар)

Опис (два прикметника)

Дія (три дієслова)

Відношення (фраза з 3-4 слів)

Перефразування змісту (слово чи словосполучення).

Висновок.

Фізкультхвилинка:

Мій дім

Ось ворота, ось замок, біля дому гірка.

Там канавка і місток, за парканом є садок.

Ворота – дві долоні, що лежать на столі одна біля одної;  замок – схре­щені великі пальці; гірка – дві долоні, притиснуті одна до одної; канавка – дві до­лоні, що лежать уверх «черпачком»; місток – одна рука лежить на другій, обидві – піднесені над столом; пар­кан – пальці переплетені,  долоні – до­гори; садок – пальці розчепірені,  долоні доторкуються зап'ястями.

 

 

д) Робота над прислів’ями:

- Поясніть, як ви розумієте прислів’я:

I стежина: Без діла слабіє сила.

II стежина: Вміння і труд все перетруть.

III стежина: Ходи більше – проживеш довше.

IV стежина: Що сьогодні збережеш – завтра пригодиться.

V стежина: Здоровий не знає, який він багатий.

Висновок: - Щоб досягти неабияких висот у спорті – необхідне здоров’я, а щоб бути здоровим – треба займатися спортом. Отже, ранкова гімнастика, дотримання режиму дня та режиму харчування, посильна праця, рухливі та спортивні ігри на свіжому повітрі, – все це збереже та зміцнить ваше здоров’я і, відповідно, надасть можливість стати відомим, видатними та знаменитими спортсменами, які зможуть відстояти честь нашого славного міста.

е) Творча робота: «Мудрі закони рідного краю»:                                                  

завдання: розробити та презентувати (намалювати, показати схематично, розказати) для жителів міста 3 закони, завдяки яким:

1) всі діти будуть з радістю ходити до школи;

2) кожна людина буде займатися своєю улюбленою справою;

3) люди будуть мало хворіти.

Висновок.

є) Гра «Приз Піддубного» (грають по черзі хлопчики (дівчатка за бажанням)):

завдання: підтягнутися на перекладині. Виграє той, хто підтягнеться найбільшу кількість разів.

V. Підсумок:

- Порахуйте, скільки фішок ви отримали.

- Що було для вас новим?

- Які знання, отримані на сьогоднішньому уроці,  ви використовуватимете у повсякденному житті?

- Які ви маєте досягнення у видах спорту, пов’язаних із силою?

- Побажання: розпочинайте будь-яку справу словами: «Я зможу!», «У мене все вийде!», «Я отримаю від роботи радість!»                                    

 

Бібліографія

1.Антонець Н.В.Олімпійська слава Черкащини: Науково-популярне видання. Черкаси: «Відлуння-Плюс», 2008. – 160 с.

2.Драга В. Піддубний – борець і атлет //Легка атлетика.-10 (162) жовтень, 1968.

3.Загадки про спорт для школярів [Електронний ресурс] – режим доступу: zagadki.at.ua

4.Народ  скаже – як зав’яже: Укр.нар. прислів’я, приказки, загадки, скоромовки. Для сер. шк. віку / Н.С. Шумада.-К.:Веселка,1985.-173с.

5.Наш рідний край: Хрестоматія з історії Черкащини / Упоряд. А.І.Кузьмінський. – К.:Молодь, 1995.-с.149.

6.Новый иллюстрированный энц. словарь / Под ред. В.И. Бородулина – М.:БРЭ, 2003. – 912с.                                

7.Піддубний Іван Максимович [Електронний ресурс] – режим доступу: uk.wikipedia.org/

8.Сучасний тлумачний словник української мови / Уклад.: Олексієнко Л.П. – К.:Кобза, 2002. – 544с.

9.Типова освітня програма початкової освіти. Цикл І (1-2 класи) під керівництвом Р.Б.Шияна.

10.Черкащино! Вкраїни рідної окраса [Електронний ресурс] – режим доступу: guon.kiev.ua

11.Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. – Тернопіль: Навч.кн.-Богдан, 2001.-272с.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Колесник Тетяна Іванівна
    дякую за цікавий матеріал
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
3954
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку