3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

НУШ тиждень №20 "Спорт". Урок №3 "Подорож спортивними стежинами успіху. Сила ".

Про матеріал

Мета:

формування предметних компетентностей:

Ознайомити: відновити забуті імена черкаського спорту.

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту та досягнень видатних спортсменів Черкащини.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам'ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; основи пізнання цінностей минулого та сьогодення; позитивного відношення та інтересу до фізичної культури, спорту і здорового способу життя; сприяти формуванню почуття патріотизму.

Виховувати: гордість за спортсменів, які прославили Черкащину та повагу до них; інтерес до спорту.

формування ключових компетентностей:

вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Перегляд файлу

 

НУШ тиждень №20 «Спорт»

Урок №3

Тема: «Подорож спортивними стежинами успіху. Сила».

Мета:

формування предметних компетентностей:

Ознайомити:  відновити забуті імена черкаського спорту.

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту та досягнень видатних спортсменів Черкащини.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам’ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; основи пізнання цінностей минулого та сьогодення; позитивного відношення та інтересу до фізичної культури, спорту і здорового способу життя; сприяти формуванню почуття патріотизму.

Виховувати:  гордість за спортсменів, які прославили Черкащину та повагу до них; інтерес до спорту.

формування ключових компетентностей:                                          

вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Обладнання та інвентар: малюнки із зображенням різноманітних видів спорту, ксерокопії фотокарток видатних черкаських спортсменів, кросворд, загадки, таблиці, прислів’я, фішки, перекладина.

Тип уроку: урок-подорож.

Інтеграція: «Мовно-літературна», «Соціальна і здоров'язбережувальна», «Громадянська та історична», «Фізкультурна» галузі.

Хід уроку:

І. Установчо-мотиваційна установка:

а)емоційний стан:

- Від прадіда черкасці – козаки,

Душею мудрі і серця відкриті.

Нехай ідуть епохи і віки

 Нам для Вкраїни жити і творити. (В. Талаха)

- Як ви розумієте рядки вірша?

б)Висновок: - Чим більше людина отримує невичерпного досвіду попередніх поколінь, тим вона історично свідоміша, знає і цінує корені свого народу, прагне і сама збагатити націю. Ви – майбутнє України. І у майбутньому від кожного з вас буде залежати, якою стане ваша мала Батьківщина, якою стане наша держава – Україна.

ІІ.Активізація пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети уроку.

- Імена яких сучасних спортсменів ви знаєте?

- Ми з вами продовжуємо «Подорож спортивними стежинами успіху». Сьогодні ми пройдемо «спортивною стежиною успіху», яка має назву однієї із основних фізичних якостей людини. Це – «Сила». На цій стежині ви дізнаєтеся багато цікавого, повчального та нового.

III.Очікувані результати:

 а) відновимо забуті імена черкаського спорту; поповнюватимемо словниковий запас новими «спортивними» словами;

 б) будемо вчитися визначати основні фізичні якості, які розвивають такі види спорту, як важка атлетика, спортивні ігри, гімнастика тощо;

 в) відгадуватимемо загадки, пояснюватимемо зміст прислів’їв, розгадаємо кросворд, створимо «Мудрі закони рідного краю», складатимемо сенкан, позмагаємося у силі.

ІV. Робота по темі.

1.Слово вчителя.

- Діти, об’єднайтесь у п’ять груп по шість учнів в кожній. Візьміть табличку з номером своєї стежини. Кожна стежина – це група учнів, яка сьогодні буде працювати разом. Отже, в путь! (команди об’єднуються за бажанням учнів).

2.Робота в групах.

ІІІ стежина «Сила»

(за кожну правильну та обґрунтовану відповідь учні отримують фішки; за найбільшою кількістю фішок визначається краща команда).

а) Розповідь:

Вчитель: - Що таке сила?

Висновок: - Сила – це здатність людини долати опір або протидіяти йому за рахунок м’язових напружень.

Вчитель: -  У яких видах спорту необхідна сила?

(сила необхідна у боксі, боротьбі, підніманні штанги, штовханні ядра, метанні диска та молота). У важкій атлетиці піднімання ваги називають пауерліфтингом. Спортсменів, які вижимають вагу лежачи, називають стронгменами.

- Які вправи на уроках фізичної культури  для розвитку сили ви виконуєте?

(підтягування, віджимання, присідання, стрибки, метання м’ячика)

- Ім'я якого відомого силача Черкащини ви знаєте?

- Є багато спортсменів, чиї блискучі виступи не забуваються і через багато десятків років. Але всіх їх перевершив шестиразовий чемпіон світу з боротьби, заслужений майстер спорту Іван Максимович Піддубний. Походив Іван Максимович із с.Красенівка Чорнобаївського району Черкаської області з давнього козацького роду. Саме в батьків щасливо поєдналися в ньому дві характерні риси: мати була з родини довгожителів, батько – з сім’ї визнаних силачів. Іван змолоду славився величезною силою. Розвагою для молодого 17-річного юнака було висмикування дубків з корінням та кидання лантухів із зерном на воза. Працюючи в порту вантажником, тренувався з обтяженням (гирями). Відтоді Іван Піддубний назавжди зв’язав своє життя із спортом. Майже 50 років, до своїх 70 років, Піддубний виступав на різних чемпіонатах і в цирках. Він досконало оволодів класичною та вільною боротьбою. Непереможний протягом півстоліття, він по праву заслужив своє звання «чемпіона чемпіонів». Стабільний успіх у спорті  зумовлюється старанними тренуваннями і дотриманням режиму. В  цьому відношенні Іван Піддубний може і зараз служити зразком для молоді. Зразу після початку занять він створив собі режим, якого дотримувався усе життя. Щодня спортсмен займався гімнастикою, бігом і стрибками, вправлявся з гирями, робив дихальну гімнастику, обливався холодною водою і розтирався цупким рушником, виконував тривалі піші прогулянки, харчувався за розкладом, ніколи не вживав спиртного, не палив і навіть виходив з кімнати, якщо хтось закурював при ньому. Велика фізична сила була потрібна чемпіонові чемпіонів не тільки на килимі для боротьби, а й для виступів у цирку. Щорічно в селі Красенівка Чорнобаївського району Черкаської області на честь Івана Піддубного проводяться змагання із силових видів спорту.

Висновок: - Отже, без прояву м’язової сили людина не може виконати жодної рухової дії. Від рівня розвитку сили залежить прояв інших рухових якостей: спритності, швидкості, гнучкості, витривалості. Щоб досягти певних результатів у силових вправах, необхідно виконувати різні фізичні вправи: з подоланням опору партнера; з  подоланням власної ваги; без предметів; з предметами, використовуючи їх вагу. Займатися необхідно систематично і як можна раніше. Адже, що нині утече, то завтра не зловиш.

- Поясніть, як ви розумієте це прислів’я?

б) Дидактична гра:

  • Що означає слово «пауерліфтинг»? (піднімання ваги)
  • Назвіть відомі вам види спорту, в яких є букви, які утворюють це слово.

Приблизні відповіді: Плавання. Аеробіка. Веслування. Хокей. Стрибки. Волейбол. Біг. Фехтування. Атлетика. Гімнастика. Теніс. Гандбол.

 

П

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

І

 

 

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

Висновок.

в) Поміркуй:

*  - Назвіть одним словом:

а) вибивання килимка за допомогою лопатки (боротьба);

б) палка-черпалка (весло)

Висновок.

г) Загадки про спорт (вибірково):


1.Бокс, хокей, бобслей, футбол,

Сноуборд і волейбол…

Стадіон, басейни, корт –

Об’єднало слово… спорт.

2.Дві команди, як в футболі,

Та на крижаному полі,

І дорослих, і дітей

Позбирав на лід… хокей.

3.Кулю шкіряну ганяють,

Лиш одну на полі мають!

По ногах не б’ють – це фол!

Називають гру… футбол.

4.Той, хто диво-дошку має,

Із гори, мов птах злітає.

Це не гра – зимовий спорт!

Зветься вид цей… сноуборд.

5.З гірки мчаться сани-біб,

В них сидить кілька осіб.

Швидкість там – не для дітей!

Звуть вид спорту цей… бобслей.

6.Ця спортивна боротьба –

Рух на лижах і стрільба…

Гонка-справжній марафон!

Цей вид спорту… біатлон.

7.Спуск на лижах із гори

Де проходи – прапори!

Назва схожа з нашим салом,

А вид спорту зветься…слалом.

8.Сіла купа дітвори

І поїхала з гори…

Люблять їх усі малята.

Звуть візочок цей… санчата.

9.З нетерпінням зиму ждуть,

Лід малюють – іскри йдуть!

Гострі та стрімкі вони.

Мають назву… ковзани.

10.Покатають нас вони,

Але це не ковзани!

Білі, чорні, сині, рижі…

Дощечки ці звуться.. лижі.


Висновок: - Молодці, ви показали справжнє знання різноманітних видів спорту.

ґ) Сенкан (одночасно виконують всі учні у кожній команді):

завдання: скласти сенкан за схемою:

Тема (один іменник – спортивний інвентар)

Опис (два прикметника)

Дія (три дієслова)

Відношення (фраза з 3-4 слів)

Перефразування змісту (слово чи словосполучення).

Висновок.

Фізкультхвилинка:

Мій дім

Ось ворота, ось замок, біля дому гірка.

Там канавка і місток, за парканом є садок.

Ворота – дві долоні, що лежать на столі одна біля одної;  замок – схре­щені великі пальці; гірка – дві долоні, притиснуті одна до одної; канавка – дві до­лоні, що лежать уверх «черпачком»; місток – одна рука лежить на другій, обидві – піднесені над столом; пар­кан – пальці переплетені,  долоні – до­гори; садок – пальці розчепірені,  долоні доторкуються зап'ястями.

 

 

д) Робота над прислів’ями:

- Поясніть, як ви розумієте прислів’я:

I стежина: Без діла слабіє сила.

II стежина: Вміння і труд все перетруть.

III стежина: Ходи більше – проживеш довше.

IV стежина: Що сьогодні збережеш – завтра пригодиться.

V стежина: Здоровий не знає, який він багатий.

Висновок: - Щоб досягти неабияких висот у спорті – необхідне здоров’я, а щоб бути здоровим – треба займатися спортом. Отже, ранкова гімнастика, дотримання режиму дня та режиму харчування, посильна праця, рухливі та спортивні ігри на свіжому повітрі, – все це збереже та зміцнить ваше здоров’я і, відповідно, надасть можливість стати відомим, видатними та знаменитими спортсменами, які зможуть відстояти честь нашого славного міста.

е) Творча робота: «Мудрі закони рідного краю»:                                                  

завдання: розробити та презентувати (намалювати, показати схематично, розказати) для жителів міста 3 закони, завдяки яким:

1) всі діти будуть з радістю ходити до школи;

2) кожна людина буде займатися своєю улюбленою справою;

3) люди будуть мало хворіти.

Висновок.

є) Гра «Приз Піддубного» (грають по черзі хлопчики (дівчатка за бажанням)):

завдання: підтягнутися на перекладині. Виграє той, хто підтягнеться найбільшу кількість разів.

V. Підсумок:

- Порахуйте, скільки фішок ви отримали.

- Що було для вас новим?

- Які знання, отримані на сьогоднішньому уроці,  ви використовуватимете у повсякденному житті?

- Які ви маєте досягнення у видах спорту, пов’язаних із силою?

- Побажання: розпочинайте будь-яку справу словами: «Я зможу!», «У мене все вийде!», «Я отримаю від роботи радість!»                                    

 

Бібліографія

1.Антонець Н.В.Олімпійська слава Черкащини: Науково-популярне видання. Черкаси: «Відлуння-Плюс», 2008. – 160 с.

2.Драга В. Піддубний – борець і атлет //Легка атлетика.-10 (162) жовтень, 1968.

3.Загадки про спорт для школярів [Електронний ресурс] – режим доступу: zagadki.at.ua

4.Народ  скаже – як зав’яже: Укр.нар. прислів’я, приказки, загадки, скоромовки. Для сер. шк. віку / Н.С. Шумада.-К.:Веселка,1985.-173с.

5.Наш рідний край: Хрестоматія з історії Черкащини / Упоряд. А.І.Кузьмінський. – К.:Молодь, 1995.-с.149.

6.Новый иллюстрированный энц. словарь / Под ред. В.И. Бородулина – М.:БРЭ, 2003. – 912с.                                

7.Піддубний Іван Максимович [Електронний ресурс] – режим доступу: uk.wikipedia.org/

8.Сучасний тлумачний словник української мови / Уклад.: Олексієнко Л.П. – К.:Кобза, 2002. – 544с.

9.Типова освітня програма початкової освіти. Цикл І (1-2 класи) під керівництвом Р.Б.Шияна.

10.Черкащино! Вкраїни рідної окраса [Електронний ресурс] – режим доступу: guon.kiev.ua

11.Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. – Тернопіль: Навч.кн.-Богдан, 2001.-272с.

 

 

1

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
1008
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку