Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

НУШ тиждень №20 "Спорт". Урок №5 "Подорож спортивними стежинами успіху. Спритність".

Про матеріал

Мета:

формування предметних компетентностей:

Ознайомити: з новими (відновлення забутих) іменами черкаського спорту та з досягненнями черкаських спортсменів.

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту та досягнень видатних спортсменів Черкащини.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам'ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; основи пізнання цінностей минулого та сьогодення; позитивного відношення та інтересу до фізичної культури, спорту і здорового способу життя; сприяти формуванню почуття патріотизму, гордості за успіхи спортсменів області та України, які гідно представляють нашу державу на міжнародних змаганнях найвищих рангів.

Виховувати: гордість за спортсменів, які прославили Черкащину та повагу до них; до тих, хто своєю працею та наполегливістю йде до світових рекордів; інтерес до спорту.

формування ключових компетентностей:

вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі;

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Перегляд файлу

НУШ тиждень №20 «Спорт»

Урок №5

Тема: «Подорож спортивними стежинами успіху. Спритність».

Мета:

формування предметних компетентностей:

Ознайомити:  з новими (відновлення забутих) іменами черкаського спорту та з досягненнями черкаських спортсменів.

Вчити: визначати фізичні якості людини у різних видах спорту; збагачувати знання учнів стосовно видів спорту та  досягнень видатних спортсменів Черкащини.

Закріплювати: потребно-мотиваційну установку, що «без труда нема плода»; знання учнів щодо необхідності занять фізичною культурою і спортом.

Вдосконалювати: знання про вивчені види спорту; уміння працювати в групах; створювати засобами фізичної культури і спорту творчої атмосфери, пробудження в учнів бажання розвиватись та удосконалювати свої здібності.

Розвивати: мову учнів, поповнювати словниковий запас новими «спортивними» словами; розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та спорту.

Формувати: увагу, пам’ять; усвідомлену індивідуальну установку на розвиток своїх фізичних якостей; основи пізнання цінностей минулого та сьогодення; позитивного відношення та інтересу до фізичної культури, спорту і здорового способу життя; сприяти формуванню почуття патріотизму, гордості за  успіхи спортсменів області та України, які гідно представляють нашу державу на міжнародних змаганнях найвищих рангів.

Виховувати:  гордість за спортсменів, які прославили Черкащину та повагу до них; до тих, хто своєю працею та наполегливістю йде до світових рекордів; інтерес до спорту.

формування ключових компетентностей:                                            

вільне володіння державною мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі;

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Обладнання та інвентар: малюнки із зображенням різноманітних видів спорту, ксерокопії фотокарток видатних черкаських спортсменів, кросворд, загадки, таблиці, фішки, паперові «сліди».

Тип уроку: урок-подорож.

Інтеграція: «Мовно-літературна», «Соціальна і здоров'язбережувальна», «Громадянська та історична», «Фізкультурна» галузі.

Хід уроку:

І. Установчо-мотиваційна установка:

а)емоційний стан:

- Героїчна вдачею,

Славиться вона –

Гомінка Черкащина,

Рідна сторона. (В. Задорожний)

- Як ви розумієте рядки вірша?

- Для чого необхідно знати історію рідного краю?

б)Висновок: - Історією рідного краю формується духовний світ людини. Чим більше вона отримує невичерпного досвіду попередніх поколінь, тим вона історично свідоміша, знає і цінує корені свого народу, прагне і сама збагатити націю.

ІІ.Активізація пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми, мети уроку.

- Імена яких спортсменів ви запам’ятали?

- Сьогодні ми з вами пройдемо останньою «спортивною стежиною успіху», яка має назву однієї із основних фізичних якостей людини. Це – «Спритність». На цій стежині ви дізнаєтеся багато цікавого, повчального та нового.

III.Очікувані результати:

 а) ознайомимося з новими (відновлення забутих) іменами черкаського спорту та з досягненнями черкаських спортсменів; поповнюватимемо словниковий запас новими «спортивними» словами;

 б) будемо вчитися визначати основні фізичні якості, які розвивають такі види спорту, як волейбол, баскетбол, гандбол тощо;

 в) відгадуватимемо загадки, пояснюватимемо зміст прислів’їв, створимо «Стежку здоров’я», повторимо «Запоруки здоровя».

ІV. Робота по темі.

1.Слово вчителя.

- Діти, об’єднайтесь у п’ять груп по шість учнів в кожній. Візьміть табличку з номером своєї стежини. Кожна стежина – це група учнів, яка буде працювати разом. Отже, в путь! (команди об’єднуються за бажанням учнів).

2.Робота в групах.

V стежина «Спритність»

а) Бесіда:

Вчитель: -  Що таке спритність?

Висновок: - Спритність – це складна рухова якість людини. Вона може бути визначена, як здатність людини швидко оволодівати складними рухами, точно виконувати їх відповідно до вимог техніки і перебудовувати свою діяльність від ситуації, яка склалася.

Вчитель: - В яких видах спорту необхідна спритність?

(гімнастика, фігурне катання, ігри, веслування, плавання, боротьба, біг із заданою швидкістю, метання на задану віддаль)

- Які командні спортивні ігри ви знаєте?

(футбол, волейбол, баскетбол, гандбол)

- Як грають у ці ігри?

Висновок: - Волейбол – це командна гра з м’ячем на майданчику, який поділений навпіл сіткою. Гравці прагнуть ударами рук по м’ячу приземлити його на половині суперника.

- Гандбол – це чоловіча і жіноча командна гра з м’ячем на прямокутному майданчику, в якій кожна команда намагається якнайбільше разів закинути руками м’яч у ворота противника. Це те саме, що ручний м’яч.

- Баскетбол – це спортивна гра, в яку грають дві команди. Кожна команда складається із п’яти гравців. Мета – закинути руками м’яч у кошик із сіткою.

Вчитель: - Імена яких спортсменів, пов’язаних із спритністю, ви знаєте?

- Горб Тетяна Вікторівна народилася у місті Черкаси. Закінчила ЗОШ №12. Після 8 класу поїхала до Києва на навчання у школі-інтернаті спортивного профілю. Займалась вона гандболом. Тренер і вихователі говорили: «Коли Тетяна витримає півроку тренувальні навантаження, тоді все буде гаразд». Так воно і сталось. З'явились друзі, почалися заняття у школі, тренування, змагання – це все захопило дівчину. Вона виконала норматив майстра спорту. Т.Горб – багаторазова чемпіонка країни, володарка Кубку Європейських чемпіонів. І найвищий ранг – Олімпійські ігри, в яких вона брала участь двічі. 

- Тригубчак-Надирова Тетяна Павлівна – двічі брала участь в Олімпійських іграх, у багатьох міжнародних змаганнях з баскетболу, нагороджена трьома медалями, має звання заслуженого майстра спорту, багато років працювала тренером.

б) Висновок: - Будь-яка рухлива дія виконується на основі вже існуючих попередніх рухів. Чим більший запас рухів ви маєте, тим більшим обсягом рухових навичок володієте, тим вищий у вас рівень розвитку спритності і тим легше засвоювати нові рухи. Отже, спритність тісно пов’язана із швидкістю, силою, гнучкістю та витривалістю. Щоб проявити себе, досягти певних результатів, необхідно розвивати ці фізичні якості. Адже, треба нахилитися, щоб з криниці води напитися.

- Поясніть, як ви розумієте це прислів’я?

в) Словникова робота:

- паралімпійські ігри – спорт людей з обмеженими можливостями; ним займаються більше 120 років;

- дефлімпійські ігри – спорт для людей з вадами слуху; ним займаються більше 80 років.

г) Розповідь вчителя:

 «Паралімпійці Шевченкового краю»:

- Скачков Антон Олександрович – дворазовий срібний призер XI Паралімпійських ігор 2000 року у місті Сідней (Австралія), дворазовий чемпіон XII Паралімпійських ігор 2004 року у місті Афіни (Греція) – легка атлетика;

- Польськой Володимир Михайлович – майстер спорту з кульової стрільби;

«Дефлімпійці Шевченкового краю»:

- Стеблян Олександр Леонтійович – чемпіон Всесвітніх ігор глухих 1973 року з футболу у місті Мальма (Швеція);

- Онокало Олена Володимирівна – чемпіонка Паралімпійських ігор 2005 року у місті Мельбурн (Австралія) з пляжного волейболу. 

- Цей список можна продовжувати. Своєю наполегливістю та працею, жагою перемоги, мужністю та героїзмом, своїм умінням та професіоналізмом – ці люди прославили наше славне місто на весь світ. Ми поважаємо їх, гордимося їхніми досягненнями та перемогами.

ґ) Психологічна хвилинка «Правило великих пальчиків»:

завдання: - Складіть руки «в замочок» та поворушіть пальчиками. Який пальчик зверху? Це і є ви. Вам зручно? (Так)  А іншим пальчикам? (Ні) Тепер змініть положення пальчиків так, щоб зверху знаходився пальчик іншої руки. Зручно вам? (Ні) Отже, якщо зручно вам, незручно іншим – тим, хто знаходиться поруч. Про це слід пам’ятати постійно. Треба навчитися пристосовуватися один до одного, завжди думати про те, чи зручно тим, хто поруч з вами: мамі, татові, сестричці або братику, товаришеві.

д) Бесіда про психологічні якості особистості:

- Які людські якості необхідно виховувати, щоб добре, комфортно почуватися в будь-якому колективі та добитися неабияких результатів у своїй праці? (працелюбність, наполегливість, людяність, чесність, дружба, товариськість, сміливість, сила волі, взаємодопомога, підтримка іншого, цілеспрямованість)

- Чи може людина прожити у будь-якому колективі, не маючи таких якостей, як вміння допомагати, товаришувати та дружити?

- Чи можна досягти високих результатів у спорті без наполегливості, сили волі, цілеспрямованості, працелюбства, зібраності, уміння переборювати труднощі?

Висновок:  - Необхідно розвивати не тільки фізичні якості та рухливі здібності, але й загальнолюдські якості: чесність, людяність, взаємодопомогу, товариськість.

е) Творча робота в групах:

* продовжіть логічний рядок слів: перемога, результат, рекорд...

*- Що означає слово «рекорд»? (найвище досягнення, здобуте у спорті);

* підберіть до слова «рекорд» відомі вам види спорту.

 

 

Підсумок.

Р

Е

К

О

Р

Д

є) Відгадування загадок:

   Текло, текло, та полягло під скло (вода і лід)

  • Які види спорту пов’язані з водою та льодом? (фігурне катання, хокей, ковзанярський спорт, плавання, занурювання, підводне плавання)

   Загородив дід хлівець для п’ятьох овець (рукавиця)

  • Який вид спорту неможливий без рукавиць? (бокс)
  • Яких відомих українських боксерів ви знаєте? (Володимир та Віталій Клички, Олександр Усик, Василь Ломаченко)

            Хто малюнок на вікні уночі зробив мені? (мороз)

  -  Утворіть логічний ланцюжок: мороз, ковзани, лід...

  -  Прочитайте з дошки повідомлення. Що нового  ви дізналися?

кей Хо – ец на команд арг з коключю ат чемм’я (боюшай)  ан данмайчику (ліпо) з мировота.

 -  Назвіть одним словом:

* гумовий диск чорного кольору (шайба);

        * спортивне змагання на раніше виготовлених автомобілях (ралі)

Висновок: - Молодці, попрацювали ви на відмінно.

ж) Розгадування кросворда:

Велосипед – це двохколісна  або триколісна машина, яка рухається завдяки докладанню фізичних зусиль ніг свого пасажира (велосипедиста). Те саме, що слово розмовного стилю «ровер».

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

П

 

 

 

 

 

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

  1. Відсутність сили волі (безволля).
  2. Холодна колюча зброя, що кріпиться до рушниці чи гвинтівки (багнет).
  3. Те саме, що ручний м’яч (гандбол).
  4. Вільне від рослинності місце на узліссі, серед лісу, в саду, у полі (прогалина).
  5. Те ж саме,  що космонавт (астронавт).
  6. Меткий, справжній, влучний (вдалий).
  7. Те саме, що вертоліт (гелікоптер).
  8. Дужа людина, з міцними розвинутими м’язами (атлет).
  9. Сум’яття, метушня (безладдя).

Можливі відповіді: Перегони. Пентбол. Акробатика. Боулінг. Регбі. Дартс.

з) Бесіда «Запоруки здоров’я»:

- Як ви розумієте словосполучення «запоруки здоров’я»? (фактори, явища, дії, які впливають на наше здоров’я)

- Що саме позитивно впливає на здоров’я людини? (чистота, свіже повітря, режим дня, харчування, фізкультура, спілкування, чергування роботи з відпочинком, загартування, рухливі та спортивні ігри).

Висновок: - Якщо людина робить усе, щоб зберегти і зміцнити здоров’я, то вона веде здоровий спосіб життя.

і) Створення «Стежки здоровя»:

завдання: намалюйте (напишіть) на «слідах» побажання собі, товаришам, рідним та утворіть «Стежку здоровя».

Підсумок.

V. Підсумок.

- Ось і закінчилась наша подорож «спортивними стежинами успіху». Вам сподобалося?

- Які фізичні якості ви запам’ятали? Коли можете їх застосувати?

- Для чого необхідно розвивати фізичні якості та рухові здібності?

- Чому необхідно пам’ятати про досягнення видатних спортсменів?

- Але є імена, які нашій Черкащині ще не відомі. Це імена тих юних спортсменів, які вже зараз наполегливо працюють, ставлять перед собою мету та прагнуть до неї, вчаться переборювати труднощі та йти до перемоги. Саме вони в майбутньому, ми маємо надію, прославлять наше славне місто Черкаси, нашу неньку Україну на весь світ. Отже, саме розвиток таких фізичних якостей, як витривалість, сила, спритність, швидкість, гнучкість та вміння грати командою, групою, цілеспрямованість, працездатність, наполегливість, сила волі формує людину. Це щоденна наполеглива праця. І саме завдяки праці людина отримує певні результати своєї діяльності, а «справжні професіонали шліфують основи своєї праці кожного дня». (В.Ломбарді)

Бібліографія

1.Антонець Н.В.Олімпійська слава Черкащини: Науково-популярне видання. Черкаси: «Відлуння-Плюс», 2008. – 160 с.

2.Загадки про спорт для школярів [Електронний ресурс] – режим доступу: zagadki.at.ua

3.Народ  скаже – як зав’яже: Укр.нар. прислів’я, приказки, загадки, скоромовки. Для сер. шк. віку / Н.С. Шумада.-К.:Веселка,1985.-173с.

4.Наш рідний край: Хрестоматія з історії Черкащини / Упоряд. А.І.Кузьмінський. – К.:Молодь, 1995.-с.149.

5.Новый иллюстрированный энц. словарь / Под ред. В.И. Бородулина – М.:БРЭ, 2003. – 912с.                                

6.Сучасний тлумачний словник української мови / Уклад.: Олексієнко Л.П. – К.:Кобза, 2002. – 544с.

7.Типова освітня програма початкової освіти. Цикл І (1-2 класи) під керівництвом Р.Б.Шияна.

8.Черкащино! Вкраїни рідної окраса [Електронний ресурс] – режим доступу: guon.kiev.ua

9.Шиян Б.М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. – Тернопіль: Навч.кн.-Богдан, 2001.-272с.

 

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку