НУШ тиждень №9 "Ігри". Урок №2 Урок- змагання "У які ігри грали наші батьки, бабусі, дідусі, прабабусі, прадідусі?"

Про матеріал

Мета:

формування предметних компетентностей:

Збагатити ігровий досвід дітей іграми попередніх поколінь; викликати інтерес до вивчення народних ігор, в які грали їх батьки, бабусі, дідусі, прабабусі, прадідусі.

Вчити працювати в командах та виконувати ігрові ролі; створювати засобами фізичної культури творчої атмосфери, пробуджувати в учнів бажання розвивати та удосконалювати свої фізичні здібності.

Розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та до вивчення історії, культури і традицій рідного краю.

Формувати увагу, пам'ять; ціннісне ставлення до держави, народу, його звичаїв і традицій; позитивне відношення до фізичної культури.

Виховувати любов до рідного краю, повагу до українського народу, народних звичаїв, обрядів, ігор; почуття патріотизму.

формуванн ключових компетентностей:

вільне володіння українською мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Перегляд файлу

НУШ тиждень №9 «Ігри»

Урок №2

Урок-змагання «У які ігри грали наші батьки, бабусі, дідусі, прабабусі, прадідусі?»

Мета:

формування предметних компетентностей:

Збагатити ігровий досвід дітей іграми попередніх поколінь; викликати інтерес до вивчення народних ігор, в які грали їх батьки, бабусі, дідусі, прабабусі, прадідусі.

Вчити працювати в командах та виконувати ігрові ролі; створювати засобами фізичної культури творчої атмосфери, пробуджувати в учнів бажання розвивати та удосконалювати свої фізичні здібності.

Розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури та до вивчення історії, культури і традицій рідного краю.

Формувати увагу, пам’ять; ціннісне ставлення до держави, народу, його звичаїв і традицій; позитивне відношення до фізичної культури.

Виховувати любов до рідного краю, повагу до українського народу, народних звичаїв, обрядів, ігор; почуття патріотизму.

формуванн ключових компетентностей:                                                       

вільне володіння українською мовою (вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях);

інноваційність (відкритість до нових ідей; формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти);

навчання впродовж життя (опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової навчальної інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі);

громадянська та соціальна (усвідомлення ідей здорового способу життя; співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; дбайливе ставлення до власного здоров'я і збереження здоров'я інших людей; дотримання здорового способу життя).

Тип уроку: урок-змагання

Інтеграція: «Мовно-літературна», «Соціальна і здоров'язбережувальна», «Громадянська та історична», «Фізкультурна» галузі.

Обладнання та інвентар: 3.1. 1 свищик (свисток),1 кегля (пласка), 1 естафетна паличка; 3.2. 1 свищик (свисток), 2 глечика (кеглі пласкі), 2 лозини (палиці гімнастичні); 3.3. 1 свищик (свисток), 2 м’яча (малі), 2 глечика (2 кеглі пласкі); 3.4. 1свищик (свисток), 2 мішка, 2 глечика (2 кеглі великі); 3.5. 1 свищик (свисток), 2 віночка, 2 глечика (2 кеглі великі); 3.7. 1 свищик (свисток), 2 глечика (2 кеглі великі), 2 чобота.

Зміст навчального матеріалу, засоби

Час

Організаційно-методичні вказівки

I.Підготовча частина уроку.

5хв:

 

1.Шикування в коло, перевірка готовності до уроку, інструктаж: - правила техніки безпеки під час уроку,

рефлексія: - Як ви розумієте прислів’я: «Як дитина бігає і грається, так їй здоров’я усміхається?»

3хв

в колі; перевірити наявність спортивної форми, зясувати стан здоровя присутніх; розказати, нагадати, уточнити; отримати зворотну реакцію; метод використання слова

2.Оголошення теми та завдань уроку:

- Сьогодні урок у нас з вами незвичайний. Це – урок-змагання. Навіть свисток у мене незвичайний – це глиняна іграшка-свищик. Як ви думаєте, чим ми будемо займатися на уроці? Чого навчить вас цей урок?

Я очікую від вас активності, уваги та дружньої атмосфери на уроці. 

2хв

отримати зворотну реакцію; метод використання слова

II.Основна частина уроку.

30хв:

 

1.Розминка.

- Розминку ми виконаємо під чудові вірші як для дорослих, ваших батьків, бабусь, дідусів, прабабусь, прадідусів, так і для вас, дітей. Ми ці вірші знаємо, любимо, читаємо та перечитуємо, бо кожен українець знаходить в них щось дороге та близьке серцю.

Світає, край неба палає (нахили голови вперед-назад);

Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає (нахили голови вправо-вліво).

Тихесенько вітер віє (колові оберти голови зліва направо).

Степи, лани мріють (колові оберти голови справа наліво);

Між ярами над ставами (колові оберти плечима вперед)

Верби зеленіють (колові оберти плечима назад).

Сади рясні похилились;

Тополі по волі (нахили тулуба вперед-назад)

Стоять собі, мов сторожа,

Розмовляють з полем (повороти тулуба вправо-вліво).

2хв

В.п. – руки на поясі, ноги на ширині плечей; слідкувати за поставою, правильним виконанням вправ, диханням; фронтальний метод організації діяльності учнів

2.Бесіда:

- Як ви розумієте вислів «Народні ігри»?

- Чи гралися ваші батьки,бабусі, дідусі, прабабусі, прадідусі?

- А в які ігри могли вони гратися?

Висновок: - Народні ігри створені народом так само, як казки, приказки, загадки. Вони передаються з покоління в покоління. В усіх поколінь існує чималий запас ігор, які показують побут народу. Діти гралися тим, що їх оточувало: паличками, камінчиками, мішками, посудом, саморобними м’ячами, ляльками, свищиками, сопілочками, тістом та іншим. 

2хв

розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію; метод використання слова

3.Робота по темі:

26хв:

 

- Давайте подивимося, як все починалося.

3.1.Інсценізація дражнилок, мирилок, рухливої гри:

Діти вибігають на галявину. Хлопчики і дівчатка об’єднуються в групи і починають дражнитися одні з інших.

Хлопчики: - А дівчатка куций хвіст, та і той задерся вниз.

Дівчатка: - А хлопчики-дзюбрики продавали бублики. Бублики засохли – хлопчики подохли.

- Хлопчики, дівчатка, та чого ж ми дражнимося? Давайте краще миритися.

Всі разом: - Мирилка летіла, на плече сіла. Сказала тихенько: миріться швиденько!

- А давайте пограємося.

- В що гратимемося?

- В «Смик».

- Хто ж буде рахувати?

- Я, я буду, можна я ...

- Сітка-вітка, дуб-дубки, поставали козаки,

Шабельками брязь; вийди князь!

Правила гри:

На мiсцi гри проводять лiнiю, яка вiдокремлює город вiд поля. В городi на невеликiй вiдстанi вiд лiнiї в землю встромляють палицю (кегля з естафетною паличкою всередині) i приставляють до неї «пастуха», якого визначають вимiрюванням на палицi або за допомогою лiчилки. «Пастух» залишається в городi, а решта гравцiв iде в поле. Польовi гравцi намагаються висмикнути палицю. Але тiльки-но хтось iз них перетне лiнiю городу, як «пастух», що стереже її, біжить йому назустріч i намагається поквачити, доторкнувшись рукою. Поквачений починає «пасти», а попереднiй «пастух» iде до гурту гравцiв у полi. Поквачити iншого гравця «пастух» може тiльки в межах городу. Для того, щоб заманити його у город, вiн навмисне вiдходить вiд палицi, а потiм швидко біжить на смiливця. Брати участь у грi може необмежена кiлькiсть гравцiв.

Гра.

Підсумок. 

 

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3хв

ігровий метод організації діяльності учнів; інтерактивна технологія кооперативного навчання: «Робота в групах»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

дотримуватися правил техніки безпеки та правил гри; розподілити учнів за ролями; залучити всіх учнів без натиску; налаштовувати на позитивний лад; ігровий метод організації діяльності учнів; інтерактивна технологія ситуативного моделювання: метод «Рольова гра»

 

3.2.Естафета «Випас ягнят»:

- Дуже давно діти не тільки грали в народні ігри, але ще й працювали – пасли  ягнят, кіз, корів у лузі, тобто були пастушками. Як ви думаєте, це легка робота? Давайте ви спробуєте «попасти ягнят».

 

3хв

об’єднати учнів у команди; дотримуватися правил техніки безпеки під час естафети; чітко дотримуватися правил, залучити всіх учнів без натиску, заохочувати, хвалити, попереджувати конфліктні ситуації між дітьми, налаштовувати на позитивний лад; змагальний метод організації діяльності учнів; інтерактивна технологія кооперативного навчання: «Робота в групах»

Завдання:

за сигналом свищика перші учасники кожної команди «ягнята» приймають положення упор присівши та рухаються до глечика (кеглі) обстрибуючи його, другі учасники кожної команди «пастушки» з лінії старту до лінії фінішу лозиною (гімнастична палиця) женуть «ягнят». Повернувшись назад, передають гімнастичну палицю наступній парі гравців. Виграє команда учнів, яка першою закінчила естафету та якнайменше порушувала правила.

Підсумок.  

 

 

3.3. Естафета «Вправний козачок»:

- З давніх часів м’яч – один із найулюбленіших спортивних снарядів людини. Спочатку м'яч робили з чого завгодно, лише б можна було наносити по ньому удари. Для цієї мети дуже добре підходили шкіряні ємності для напоїв. Пізніше виявилося, що надутий свинячий міхур має непоганий відскік, і його почали повсюдно використовувати. Затятість і навіть жорстокість, з якою проходили ігри з м'ячем, часто призводило до того, що м'яч просто розривався. Тому м'яч почали закривати в шкіряну оболонку, щоб продовжити термін його служби. Старшим дітям м’ячі робили із звичайної вовни, яку скачували між долонями; а щоб м’яч був пружнішим, його змочували водою. Такий м’яч називали повстяним, і був він важким. Спеціально для малят вовну скачували у кульку й обшивали зверху шкірою. Такий м’яч називався ремінним. Замість вовни ще використовували піря, пух та волоски очерету. Саме таким мячем могли гратися ваші прабабусі та прадідусі.

3хв

дотримуватися правил техніки безпеки під час естафети; чітко дотримуватися правил, залучити всіх учнів без натиску, заохочувати, хвалити, попереджувати конфліктні ситуації між дітьми, налаштовувати на позитивний лад; змагальний метод організації діяльності учнів; інтерактивна технологія кооперативного навчання: «Робота в групах»

Завдання:

за сигналом свищика перший учасник естафети з м’ячем у руках біжить з лінії старту до лінії фінішу, оббігає глечика (кеглю) та кладе на нього м’яча, передає естафету рукою наступному учаснику естафети. Другий учасник естафети без м’яча біжить з лінії старту до лінії фінішу, оббігає глечика (кеглю), забирає з нього м’яча та передає наступному гравцеві в команді. Естафета продовжується доти, доки останній учень кожної команди не закінчить виконувати завдання. Виграє команда учнів, яка першою закінчила естафету та якнайменше порушувала правила.

Підсумок.

 

 

3.4.Естафета (для хлопчиків) «Стрибки у мішках»:

- В давнину іграшки виготовляли з різних матеріалів: дерева (сопілки, конячки), ганчір’я (ляльки-мотанки, м’ячі), глини (свищики), тіста та сиру (гарні та смачні), з природного матеріалу. Діти використовували для рухливих ігор майже все, що потрапляло їм під руку. Так і ваші батьки, бабусі, дідусі, прабабусі та прадідусі, напевно, залізали у мішок та стрибали в ньому. А дехто з вас також пробував стрибати у мішку.

 

3хв

об’єднати хлопчиків у команди; дотримуватися правил техніки безпеки під час естафети; чітко дотримуватися правил, залучити всіх хлопчиків без натиску, заохочувати, хвалити, попереджувати конфліктні ситуації між ними, налаштовувати на позитивний лад; змагальний метод організації діяльності учнів; інтерактивна технологія кооперативного навчання: «Робота в групах»

Завдання:

за сигналом свищика перший учасник естафети застрибує  у мішок, який тримає на рівні своїх колін, стрибає з лінії старту до лінії фінішу, обстрибує глечика (кеглю) та передає мішок наступному учаснику естафети. Естафета продовжується доти, доки останній учень кожної команди не закінчить виконувати завдання. Виграє команда хлопчиків, яка першою закінчила естафету та якнайменше порушувала правила.

Підсумок.

 

 

3.5.Естафета (для дівчаток) «Віночок»:

- Вінок – головний убір з листя, квітів, має форму обруча. В Україні вінки мали сонячну символіку. Дівчину у вінку порівнювали з сонцем, яке сходить. У повному українському вінку має бути 12 квіток. Символи, які позначають стрічки у віночку: світло-коричнева – символ землі-годувальниці; жовта – символ сонця; світло-зелена – символ краси і молодості; голуба – символ неба і води; оранжева – символ хліба; фіолетова – символ мудрості; малинова – щирості й душевності; рожева – достаток. У віночках ходили не тільки ваші мами, бабусі та прабабусі, а й ви вдягаєте цей головний убір, щоб бути гарними та святково вдягненими. А хлопчикам, звичайно, подобаються гарні дівчатка.                                                                                                                                                                                                                                  

3хв

об’єднати учениць у команди; дотримуватися правил техніки безпеки під час естафети; чітко дотримуватися правил, залучити всіх дівчаток без натиску, заохочувати, хвалити, попереджувати конфліктні ситуації між ними, налаштовувати на позитивний лад; змагальний метод організації діяльності учнів; інтерактивна технологія кооперативного навчання: «Робота в групах»

Завдання:

за сигналом свищика перша учасниця естафети з віночком на голові біжить з лінії старту до лінії фінішу, оббігає глечика (кеглю) та передає віночка наступній учасниці естафети. Естафета продовжується доти, доки остання учениця кожної команди не закінчить виконувати завдання. Виграє команда дівчаток, яка першою закінчила естафету та не порушувала правил.

Підсумок.

 

 

3.6.Народна гра «Латка»:

- Діти, що таке латка? Дуже давно одяг у багатьох людей був старий, зношений: свита з дірками, що аж вітер поза спиною гуляв. Щоб дірок не було, на них зверху нашивали латку – шматок цілої тканини.

4хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

дотримуватися правил техніки безпеки та правил гри; розподілити учнів за ролями; залучити всіх учнів без натиску; налаштовувати на позитивний лад; ігровий метод організації діяльності учнів; інтерактивна технологія ситуативного моделювання: метод «Рольова гра»

Правила гри:

Діти збираються грати в латки, хтось говорить:

- Давайте грати в латки.

Відразу ж б'є сусіда по плечу і тікає, примовляючи:

- Латка-битка, шовкова нитка,

 На мені не була, на тобі ізгнила!

«Полатаний» переслідує втікача, але не промине «полатати» іншого,  хто потрапить під руку. Вдаривши, каже: «Латка». «Полатаний» намагається передати латку третьому.

Гра.

Підсумок.

 

 

3.7.Естафета «Чоботи»:

- Люди раніше жили дуже бідно, тому бувало так, що взуття у родині мав тільки батько та старший син. Тому діти, коли хотіли взимку вийти з хати, взували взуття батька або старшого брата.

 

 

 

5хв

об’єднати учнів у команди; дотримуватися правил техніки безпеки під час естафети; чітко дотримуватися правил, залучити всіх учнів без натиску, заохочувати, хвалити, попереджувати конфліктні ситуації між дітьми, налаштовувати на позитивний лад; змагальний метод організації діяльності учнів; інтерактивна технологія кооперативного навчання: «Робота в групах»

Завдання:

за сигналом свищика перший учасник естафети взуває чобіт, біжить з лінії старту до лінії фінішу, оббігає глечика (кеглю), знімає чобіт та передає його наступному учаснику естафети. Естафета продовжується доти, доки останній учасник кожної команди не закінчить виконувати завдання. Виграє команда, яка першою закінчила естафету та не порушувала правил.

Підсумок.

 

 

III.Заключна частина уроку.

5хв:

 

1.Шикування. Релаксація. Вправа «Сплячі кошенята». Уявіть собі, що ви веселі кошенята. Кошенята ходять, вигинають спинку, махають хвостиком. Але от кошенята втомилися (пауза), почали позіхати, лягають на килимок і засинають. У кошенят рівномірно піднімаються й опускаються животики, вони спокійно дихають (повторити 2-3 рази).

1хв30с

в колі; метод релаксації та психологічні настрої дітей для відновлення організму                                                                                        

2.Підсумок:

- Що нового ви дізналися?

- Що виявилося складним, викликало труднощі?

- Що було найлегшим?

- Про що розповісте батькам?

2хв

отримати зворотну реакцію; метод використання слова

3.Рефлексія: - Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички?

30с

нагадати, уточнити, розповісти; отримати зворотну реакцію; метод використання слова

4.Побажання:

- Здорові діти – нація здорова!

Багата  Україна і чудова!

Тож ми здоровими ростемо,

В майбутнє добрими ідемо!

1хв

мотивація; метод використання слова

 

                                                Бібліографія

1.Вінок – Вікіпедія [Електронний ресурс] – режим доступу:

uk.wikipedia.org/wiri/Вінок.

2.Ігри дітей ЧеркащиниГоловне управління освіти і науки м. Києва

[Електронний ресурс] – режим доступу: guon.kiev.ua.

3.Леськів А.Д., Дзюбановський А.Б., «Рухливі ігри та естафети на місцевості для школярів молодшого та середнього віку», Тернопіль, СМП «Астон», 2000. – 132 с.

4.Савченко О.Я. Літературне читання: підруч. для 2 кл./О.Я.Савченко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 180 с.:іл., с.89-91.

5.Український віночок. [Електронний ресурс] – режим доступу: www.myworld.cv.ua/vinochok.htm.

6.Футбольний мяч – Знаймо. [Електронний ресурс] – режим доступу: znaimo.com.ua/

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
10355
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку