Педагогічна скарбничка "Компетентнісно-орієнтовані завдання учням на уроках з фізичної культури в новій українській школі з використанням технології Сергія Реутського"

Про матеріал

В цій скарбничці представлені ігри та руханки, які можна використовувати на уроках з фізичної культури, а також в позаурочний час в умовах нової української школи.

Перегляд файлу

ПЕДАГОГІЧНА СКАРБНИЧКА

«КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВАНІ ЗАВДАННЯ УЧНЯМ НА УРОКАХ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЇ СЕРГІЯ РЕУТСЬКОГО»

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

НАЗВА РУХОВОГО ЗАВДАННЯ

ОПИС РУХОВОГО ЗАВДАННЯ

ЗМІСТОВА ЛІНІЯ

Ініціативність і підприємливість; математична компетентність

«Світлофор»

Клас об’єднується на трійки. Кожен учень трійки усно отримує один із кольорів (червоний, жовтий, зелений). Перед кожною трійкою на відстані 10 м лежать кубики цих трьох кольорів. Учитель стоїть в кінці зали на відстані 18-20 м від учнів. В нього в руках 3 картки: червоного, жовтого та зеленого кольору. За командою «Готові?!» вчитель піднімає картку будь-якого кольору та засікає час на секундомірі. Учні, побачивши свій колір біжать до кубиків та беруть кубик відповідного кольору, відносять його за лінію, де знаходиться його трійка, та біжить в протилежний кінець зали, де знаходиться вчитель. Отримують свій результат та записують крейдою на підлозі або стіні. Далі вчитель за тією ж командою піднімає картку з наступним кольором. Учні продовжують бігти та записують свої результати під попередніми. Потім в стовпчик підраховуються результати. Виграє та команда у якої буде найменший час.

Підприємливість та фінансова грамотність

Основні компе-тентності у природничих науках і техно-логіях.

«Вузькі місця» та полководці

Вчитель готує маршрут з перешкодами. Діти об’єднуються в команди. Командам дається завдання - «подорож по дорозі з вузькими місцями», крізь які поодинці не пробитися, та ще з обмеженням за часом. «Вузькі місця» - це ті, через які перебратися самостійно неможливо. Можна запропонувати дітям використовувати «дорадчу кімнату». У будь-який момент діти зможуть вийти з гри і домовлятися про стратегію подолання перешкоди. Порадившись, команда повинна обрати оптимальне рішення по подоланню перешкоди. Перемагає та команда, яка швидше та якісніше виконає завдання.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Основні компетентності у природничих науках і технологіях.

«Кругова лапта» («Вишибали»)

На початку гри обираються два учня, які будуть «вишибали».

Завдання інших гравців ухилитися від кинутого м'яча, але з'являються нескінченні варіації.

Наприклад, по команді «салют» м'яч кидається вгору і всі повинні зробити певну дію, поки м'яч не впав. За командою «картопля» всі повинні перестрибнути через м’яч, який котиться За командою «сімейна фотографія» всі повинні встати разом, але встигнути розбігтися після кидка і т.д. Перемагає той, хто залишився останнім в грі.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Соціальна та громадянська компетентності

«Салки»

Один із граючих - ведучий, йому ловити. Решта розбігаються. Кого «осалить» (доторкнеться долонею) ведучий, той приєднується до нього і ловить інших разом з ним. Упіймавши третього, вони ловлять четвертого, п'ятого і т. д., доки не переловлять всіх. Перемагає той, кого спіймали останнім.

Здоров'я і безпека

Ініціативність і підприємливість

«На купинах»

Вчитель готує шлях з перешкодами. Клас об'єднуються в команди. (На підлозі мати або обручі). Переміщуватися можна, тільки перестрибуючи. Можна використовувати ще бар'єри або кубики м'якого конструктора між «купинами», влаштувати «бурелом». А можна грати, стоячи на гімнастичній лаві, - створюємо ситуацію ризику (для нетренованих дітей кладемо мат під лавку і на лавку). Перемагає команда, яка швидше та якісніше пройде шлях з перешкодами.

Здоров'я і безпека

Екологічна грамотність і здорове життя

«Чаклуни»

Грати в «Чаклуни» одночасно можуть від трьох чоловік. Максимальна кількість гравців необмежена. Перед початком гри жеребкуванням вибирається один або кілька провідних (чаклуни). Зазвичай це один ведучий на три - п'ять гравців. Гравці розбігаються по майданчику, намагаючись не попастися чаклуну.

Завдання того, що водить «зачарувати», торкнувшись рукою будь-якої частини тіла, того, що грає. Той, кого торкнувся чаклун, вважається «зачарованим». Він зупиняється на місці та розводить руки в сторони. Звільнити «зачарованого» може будь-який вільний «незачарований», також доторкнувшись до нього рукою.

Але зазвичай ведучий пильно стежить за зачарованим і не дозволяє підходити до нього вільним гравцям, намагаючись  зачарувати їх. Гра припиняється, коли «зачаровано» всіх гравців. І якщо діти ще не дуже втомилися від цієї швидкої, веселої і рухомої гри, вибираються нові ведучі та гра починається знову. Урізноманітнити і трохи ускладнити гру можна, наприклад, граючи в неї на роликових ковзанах на майданчику влітку і т.д.

Здоров'я і безпека

Уміння вчитися впродовж життя

«Замри-відімри»

Учням почергово дається завдання, яке потребує  проявлення  протилежних якостей. Пропонуються вправи: динамічні - статичні, з відкритими та  закритими очима, індивідуальні - групові, рухи швидкі - повільні, переривчасті -  пов'язані.

 

Екологічна безпека

Ініціативність і підприємливість

«Плутанина»

Ходьба і повільний біг то в одну, то в іншу сторону (по колу);
- зустрічний біг (наприклад, хлопчики назустріч дівчаткам або діти з сірими очима біжать в одну сторону, а вся решта - в іншу і т.п.);
- вільний біг (тільки не по колу);
- біг парами, трійками, по-різному тримаючись один за одного;
- зустрічний і перехресний біг в різних траєкторіях;
- те ж саме, тільки команди за сигналом міняються місцями.

 

Здоров'я і безпека

 

Екологічна грамотність і здорове життя

«Сліпе завдання»

Дівчата та хлопці об’єднуються в команди. Перед ними в ряд розташовано декілька кеглів. Учням потрібно заплющити очі та не зачепити перешкоди; пройти різними хитрими способами.

Здоров`я і безпека

Уміння вчитися впродовж життя

«Родина леопардів»

 

 

 

 

Родина леопардів тікає від чудовиська, не можна наступати на підлогу - там вогонь. Як що є діти, яким складно перебратися, то команда намагається їм допомогти, їм доводиться перетягувати або будувати для них  переправу - міст.

 

Громадянська відповідальність

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

«Кроки»

 Учні об’єднуються в два кола: внутрішнє - дівчата, зовнішнє - хлопці. Крокують в повільному темпі по черзі, торкаючись то правою, то лівою рукою протилежного коліна (12 разів), потім продовжують вправу, торкаючись однойменного коліна (12 разів), далі позаду торкнутися правою рукою до правої п'яти, аналогічно з лівою рукою ( по 12 разів), завершити торканням  ззаду кожною рукою протилежної п'яти (12 разів).

Екологічна безпека та сталий розвиток

Обізнаність та самовираження у сфері культури

«Буратіно»

 Одночасно піднімати однойменну руку і ногу, згинаючи їх у ліктьовому або колінному суглобі (ходьба Буратіно), та сама  вправа виконується, згинаючи праву руку і ліву ногу і навпаки. Ті самі вправи виконуються із заплющеними очима, почергово протилежні завдання для хлопців та дівчат.

Здоров'я і безпека

 

docx
Додав(-ла)
Гутова Наталiя
Додано
30 липня 2018
Переглядів
2270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку