План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів
Тиждень №3 «Мої друзі» Урок №7
Час: 30хв. Дата: Щільність уроку: 22’30’’×100:30’=74%
Інвентар: 1 м’яч
Місце проведення: спортивний майданчик
Тип уроку: урок формування і вдосконалення вмінь та навичок (змішаний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна галузі
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки. 2.Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: повторення раніше вивчених вправ. Рухлива гра «Швидко стати у шеренгу».
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; РОЗУЧИТИ: рухливу гру «Швидко стати у шеренгу»; ВДОСКОНАЛЮВАТИ:організовуючі вправи: шикування; стійки; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками ; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; на рівновагу; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: підтримувати та приймати інших; встановлювати дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі; ставитись з повагою до інших людей; розрізняти дружні стосунки; бажання об’єднуватися з іншими дітьми у групу для навчання та гри; співпрацювати й досягати спільних командних цілей під час рухливих ігор; діяти відповідно до узгоджених правил; уміти програвати; програючи, тиснути руку супротивникові та дякувати за гру; бажання бути здоровим: описувати зміни власних емоцій, почуттів, настрою; усвідомлювати важливість рухів та активної поведінки для себе та інших; інтерес до уроків фізичної культури.
|
||||
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
||
I.Підготовча частина уроку. |
10хв |
|
||
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м, у спортивній формі |
||
2.Шикування, привітання: 2.1.Шикування. 2.2.Вітання-руханка: В нашім класі друзі всі (діти тримаються за руки), Раз, два, три (тричі плескають у долоні), І великі, і малі (виконують певні рухи руками), Раз, два, три (тричі плескають у долоні). Руку дай тому, хто справа (взяти сусіда за руку, який стоїть праворуч), Руку дай тому, хто зліва (взяти сусіда за руку, який стоїть ліворуч), Ми – одна сім’я! |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло, виконують вітання-руханку, супроводжуючи слова рухами рук інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна галузі |
||
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх
перевіряти готовність організму дітей до уроку |
||
4.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 4.1.Тема тижня: «Мої друзі». 4.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
||
5.Очікувані результати: 5.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 5.2.Рефлексія: – Хто такі друзі? – Чому друзям цікаво разом? 5.3.Гра «Чарівний м’ячик. Комплімент». Завдання: учитель пропонує, передаючи один одному м’ячик, говорити компліменти; після того, як усі учні висловилися, учитель підбиває підсумок про те, що «чарівний м’ячик» зміг усіх об'єднати; після закінчення гри учитель запитує в дітей про їхні відчуття, коли їм говорили компліменти. |
1хв+3хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
6.Руховий «математичний» диктант «Дорога до казкової школи»: організовуючі вправи (шикування, основна стійка, команди, розподіл, перешикування): - шикування в шеренгу: вправа «Лінійка»; - основна стійка; стійка ноги нарізно, широка стійка; - команди (дивись урок №1); - перешикування (дивись урок №1). |
2хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
||
II.Основна частина уроку. |
15хв |
|
||
1.Розминка: |
8хв: |
|
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; вправи на рівновагу; |
7хв |
діти утворюють коло виправляти помилки словесно, показом фронтальний метод організації діяльності учнів |
||
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
||
2.Інтерактивна гра «Швидко стати у шеренгу»: |
7хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- правила гри: «Швидко стати у шеренгу»: Усі гравці шикуються в одну шеренгу (між гравцями стандартний інтервал). За одним сигналом свистка учні розбігаються по спортивному майданчику. За двома сигналами свистка учні мають повернутися на свої місця. Шеренга «зайчиків» розташовується з правого флангу, шеренга «білочок» – з лівого. Між шеренгами – інтервал 1-3 м. Перемагає команда, яка вишикувалася швидше; |
1хв |
чітко дотримуватися правил гри
|
||
- гра: |
4хв30с |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
||
- підсумок: - Скільки у команді «білочок», «зайчиків», дівчаток, хлопчиків? - Метод «Створення ситуації успіху»: - навчилися дотримуватися правил, бо так бавитися безпечно; - ми побачили, що кожен із нас може вигравати (і це приємно), а може і програвати (це трохи сумно); - людина вважається сильною не тоді, коли вміє вигравати, а тоді коли з честю вміє програвати; - привітання переможців: поплескати для них в долоні, потиснути один одному руки і подякувати за гру тим, хто зазнав поразки та поплескати в долоні і їм. |
1хв |
отримати зворотну реакцію |
||
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
||
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
2.Підсумок: |
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
||
– Мені сподобалося… . |
|
|
||
– Мені не сподобалося… . |
|
|
||
– Я дізнався про… . |
|
|
||
– Друг той, хто… . |
|
|
||
3.Психологічна гра «Вогник дружби»: Станьте в коло, візьміться за руки, заплющіть очі; уявіть у своєму серці вогник дружби, добра і ніжності; уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передайте у долоньку того, хто стоїть праворуч; пригадайте, що приємного і корисного відбулося на уроці, що вам запам’яталося найбільше; посміхніться один одному; спробуймо завжди дарувати один одному тільки добро і дружбу. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
||
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
||
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м |
||
Використана література: 1.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.
2.Ура! Фізкульт-гра! klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/7522/522732/blog_/files/ura_fizkult_gra_.pdf