Інтегрований урок:
Тімбілдинг на уроках фізичної культури для учнів вікових категорій (4-8 клас).
Тема: Спортивні ігри
Модуль: «Баскетбол» 8 клас
«Школа м’яча» 4 клас
Сьогодні, мабуть, ніхто не заперечуватиме необхідність формування командного духу і укріплення колективу. Дуже часто вже дорослим людям відсутність досвіду групової роботи заважають успішно взаємодіяти в колективі, разом зі співробітниками реалізовувати певну діяльність.
Що таке «тімбілдинг»? Це робота, спрямована на об’єднання і заохочення членів групи до спільної результативної діяльності.
Використовують тут різноманітні засоби і форми роботи: ігри, вправи, що допоможуть побудувати команду. Але важливо пам’ятати, що метою тімбілдингу є створення об’єднаної команди, усунення проявів конкуренції та формування відчуття спільної справи. Натомість, використання конкурсних вправ неодмінно створять ситуацію за якою є переможці і переможені. Тому краще зосередитись на тих видах діяльності, що спрямовані на об’єднання груп і колективу.
Нам, вчителям фізкультури, часто доводиться формувати команди з учнів різних вікових категорій, різних класів для участі в різноманітних змаганнях, а також проводити уроки в одному спортивному залі з учнями різних класів.
План-конспект
уроку фізичної культури для учнів 4-8 класів
Варіативний модуль: «Баскетбол» 8 клас
«Школа м’яча» 4 клас
Тип уроку: сюжетно-інтегрований
Мета уроку: розвиток предметних та ключових компетентностей засобами фізичного виховання
Завдання уроку:
Методи навчання:
Інвентар та обладнання:
Місце проведення: спортивний зал
Вчитель фізичної культури : Стрекаловських Наталія Миколаївна.
№ |
Зміст уроку |
Дозув. |
Організаційно-методичні вказівки |
1. 2. |
Підготовча частина (12 хв) Організований вхід до спортивної зали Шикування, рапорт
|
30 сек |
В колоні по одному.
Шикування в шеренгу за рівнем фізичного розвитку.
|
3.
4. |
Привітання. Повідомлення завдань уроку.
Вчитель: «Діти, сьогодні Ви будете виконувати різні види вправ і завдань. Працювати Ви будете як одна команда. |
1 хв
40 сек |
Перевірити готовність класу до роботи. Нагадати про дотримання правил техніки безпеки. Націлити учнів на основні завдання уроку. Мотивація |
5. |
Вимірювання ЧСС за 6 сек, візуальний контроль учнів. |
10 сек |
Перевірити готовність класу до роботи. Вимоги щодо медико-педагогічного контролю: норма без видимих зовнішніх фізіологічних ознак, відхилень. |
6. |
Стройові та організовуючі вправи |
20 сек |
Повороти на місці, правору-ліворуч,кругом. Перешикування в 3 шеренги, в одну колону. Слідкувати за поставою. Виконувати чітко за командою. |
7. |
Ходьба в обхід залу
|
1 хв |
Дистанція -2 кроки. Стежити за правильної поставою, положенням рук, спини, ніг, голови. В колоні по одному. |
8. |
Біг «змійкою» |
1 хв |
Стежити за дистанцією, правильним диханням та поставою. |
9. |
Ходьба з одночасним виконанням дихальних вправ |
30 сек |
Вдих – руки через сторони вгору, видих- руки через сторони вниз. Темп повільний.
|
10. |
Через центр зали перешикування з колони по одному, по два, по три |
10 сек |
|
11. |
Різновиди бігу та стрибків по діагоналям
|
3 хв |
Дистанція 2 кроки. Стежити за поставою, слідкувати за диханням |
12. |
Через центр зали перешикування в колону по чотири |
10 сек |
Злиттям |
13. |
Марширування на місці, з декламацією речівки |
15 сек |
Слідкувати за дистанцією та інтервалом, поставою. Крокувати в ногу. |
14. |
Розминка: Гра «Все робимо одночасно» Мета: виконання спільної справи, об’єднання учасників в групи, формування сприятливого психологічного клімату. Хід гри: той, кого обрали ведучим, демонструє певні руки (вправи розминки) |
4хв |
Можна додати музику. Всі мають повторити рухи; усі учні мають виконати їх однаково правильно. Ведучі обираються з учнів різних класів
|
15. |
Вимірування ЧСС за 6 сек. Візуальний контроль учнів |
15 сек |
Поцікавитись самопочуттям
|
|
Основна частина |
30 хв |
|
16.
17. |
Вправу тімбілдингу (командоутворення)
Гра «Знайомство». Учні в колі, кидають м’яч, називаючи своє ім’я (передача м’ячів в баскетболі) |
5 хв |
М’яч повинен побувати у кожного гравця |
18. |
Гра «Кольори» («Шишки, жолуді, горіхи»). Учні стоять в колі, одна особа стоїть всередині і називає колір. Всі власники зазначеного кольору міняються місцями. Гравець з середини кола намагається зайняти чиєсь місце, поки гравці переміщуються. |
5хв |
Одягнути кольорові пов’язки або браслети до початку гри.
Всі гравці зазначеного кольору мають помінятися місцями між собою.
|
19. |
Знайди свою команду . Учні рухаються залою поки звучить музичний супровід. За командою (припинення музичного супроводу) збираються в групи за кольорами |
2 хв |
Всі учні розподіляються на команди (за кольором, кольорові позначки – пов’язки на руку або браслет) |
20. |
Перешикування в команди. Виконання естафет: -«Сороконіжка»
- естафети з веденням м’яча
- кидки м’яча в кошик. |
18хв |
Учасники стають в колону по одному, тримаючи один одного за плечі або за пояс. Треба виконати дії, рухаючись за командою вчителя.
Виконується швидкісне ведення м’яча в баскетболі, контроль за технікою виконання.
Кидки м’яча в кошик вивченими способами.
|
21. |
Спортивна вікторина |
|
Команди отримують картки із завданням. Спільно відповідають на питання вікторини. |
22. |
Заключна частина -Шикування, вправи на увагу -Підбиття підсумків естафети. -Підбиття підсумків уроку -Організований вихід із зали. |
3 хв |
Концентрація уваги. Оцінити. Вихід в колоні по одному.
|