План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів НУШ
Тиждень №3 «Мої друзі»
Урок №9
Час: 30хв.
Дата:
Щільність уроку: 74%
Інвентар: 7 обручів великих (різних кольорів)
Місце проведення: спортивний майданчик
Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь та навичок (тренувальний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна, громадянська та історична галузі
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки. 2.Загальнорозвивальні вправи: комплекс для формування правильної постави та профілактики плоскостопості. Рухливі ігри «Швидко стати у шеренгу», «Швидко стати у колону», «Швидко стати у коло».
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; ПОВТОРИТИ: рухливі ігри «Швидко стати у шеренгу», «Швидко стати у колону», «Швидко стати у коло»; ВДОСКОНАЛЮВАТИ:організовуючі вправи: шикування; стійки; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; на рівновагу; комплекс для формування правильної постави та профілактики плоскостопості; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: пояснювати, чому люди перебувають разом, взаємодіють; висловлювати припущення, чому люди стають друзями; розмірковувати, якими рисами характеру має володіти друг; аналізувати свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється серед інших і які надають йому неповторності; розмірковувати, якими рисами характеру має володіти друг; підтримувати та приймати інших; встановлювати дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі; ставитись з повагою до інших людей; розрізняти дружні стосунки; бажання об’єднуватися з іншими дітьми у групу для навчання та гри; співпрацювати й досягати спільних командних цілей під час рухливих ігор; діяти відповідно до узгоджених правил; уміти програвати; програючи, тиснути руку супротивникові та дякувати за гру; бажання бути здоровим: описувати зміни власних емоцій, почуттів, настрою; усвідомлювати важливість рухів та активної поведінки для себе та інших; інтерес до уроків фізичної культури.
|
||||
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
||
I.Підготовча частина уроку. |
10хв |
|
||
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м, у спортивній формі |
||
2.Шикування, привітання: 2.1.Шикування. 2.2.Вітання-руханка: В нашім класі друзі всі (діти тримаються за руки), Раз, два, три (тричі плескають у долоні), І великі, і малі (виконують певні рухи руками), Раз, два, три (тричі плескають у долоні). Руку дай тому, хто справа (взяти сусіда за руку, який стоїть праворуч), Руку дай тому, хто зліва (взяти сусіда за руку, який стоїть ліворуч), Ми – одна сім’я! |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло, виконують вітання-руханку, супроводжуючи слова рухами рук інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна галузі |
||
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
||
4.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 4.1.Тема тижня: «Мої друзі». 4.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
||
5.Очікувані результати: 5.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 5.2.Рефлексія: – Хто такі друзі? – Якими рисами характеру повинен володіти Ваш друг? – Чому друзям цікаво разом? 5.3.Вправа «Веселка захоплень»: Завдання: учитель пропонує учням об’єднатися у групи за захопленнями та стати у відповідний обруч: червоний – конструювання, оранжевий – танці, жовтий – малювання, зелений – ліплення, синій – гра на музичних інструментах, фіолетовий – спів, блакитний – спорт. 5.4.Вправа «Мій друг»: Завдання: Діти по черзі називають захоплення свого друга та 2 риси характеру, якими володіє їхній друг, підходять до нього, беруть за руку і виводять на середину кола; потім той, кого вибрали, виводить свого друга і т. д. ( може статися так, що якусь дитину не вибере ніхто, тоді учитель бере за руку цю дитину, називає її захоплення, позитивні риси характеру і стає разом із нею в коло); так усі діти разом з учителем створюють велике коло друзів; наголосити, що утворилося велике коло, у якому опинилися усі; ми – друзі, тому поплескаймо в долоні один одному. 5.5.Розучування мирилки: Дам тобі назустріч руку. Проженемо сварку-муку. Настрій радісний, веселий хай панує у оселі. |
1хв+3хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна, мовно-літературна, громадянська та історична галузі
|
||
6.Руховий «математичний» диктант «Дорога до казкової школи»: організовуючі вправи (шикування, основна стійка, команди, розподіл, перешикування): - шикування в шеренгу: вправа «Лінійка»; - основна стійка; стійка ноги нарізно, широка стійка; - команди (дивись урок №3); - перешикування (дивись урок №3). |
2хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь
|
||
II.Основна частина уроку. |
15хв |
|
||
1.Розминка: |
9хв: |
|
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; вправи на рівновагу; комплекс для формування правильної постави та профілактики плоскостопості; |
8хв |
діти утворюють коло виправляти помилки словесно, показом фронтальний метод організації діяльності учнів |
||
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
||
2.Інтерактивні ігри «Швидко стати у колону», «Швидко стати у шеренгу», «Швидко стати у коло»: |
6хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- правила гри: «Швидко стати у колону» (дивись урок №6), «Швидко стати у шеренгу» (дивись урок №7), «Швидко стати у коло» (дивись урок №8); |
1хв |
чітко дотримуватися правил гри
|
||
- гра: |
3хв30с |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
||
- підсумок: - Скільки у команді «білочок», «зайчиків», дівчаток, хлопчиків? - Метод «Створення ситуації успіху»: - навчилися дотримуватися правил, бо так бавитися безпечно; - ми побачили, що кожен із нас може вигравати (і це приємно), а може і програвати (це трохи сумно); - людина вважається сильною не тоді, коли вміє вигравати, а тоді коли з честю вміє програвати; - привітання переможців: поплескати для них в долоні, потиснути один одному руки і подякувати за гру тим, хто зазнав поразки та поплескати в долоні і їм. |
1хв |
отримати зворотну реакцію |
||
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
||
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
2.Підсумок:
|
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
||
– Мені сподобалося… . |
|
|
||
– Мені не сподобалося… . |
|
|
||
– Я дізнався про… . |
|
|
||
– Я вмію грати у такі рухливі ігри, як… . |
|
|
||
3.Психологічна гра «Вогник дружби»: Станьте в коло, візьміться за руки, заплющіть очі; уявіть у своєму серці вогник дружби, добра і ніжності; уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передайте у долоньку того, хто стоїть праворуч; пригадайте, що приємного і корисного відбулося на уроці, що вам запам’яталося найбільше; посміхніться один одному; спробуймо завжди дарувати один одному тільки добро і дружбу. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
||
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
||
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м |
||
Використана література: 1.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.
2.Ура! Фізкульт-гра! klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/7522/522732/blog_/files/ura_fizkult_gra_.pdf