План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів НУШ
Тиждень №6 «Я і моя Батьківщина»
Урок №16
Час: 30хв.
Дата:
Щільність уроку: 74%
Інвентар: -
Місце проведення: спортивний майданчик
Тип уроку: урок формування і вдосконалення вмінь та навичок (змішаний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна, громадянська та історична, природнича
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки, розмикання та змикання. 2.Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці. Рухливі ігри «Життя лісу», «Літає – не літає».
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; РОЗУЧИТИ: рухливу гру «Життя лісу»; ПОВТОРИТИ: організовуючі вправи: шикування; стійки; розмикання та змикання; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; на рівновагу; комплекс для формування правильної постави та профілактики плоскостопості; комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: м’яч, скакалка, гімнастична палиця) №1; рухливу гру «Літає – не літає»; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: спілкуватися з учителем та однокласниками; бажання об’єднуватися з іншими дітьми у групу для навчання та гри; виконувати запропоновану роль в команді та погоджуватися із рішеннями команди; підтримувати та приймати інших; долучатися до підтримки шкільних традицій; мати загальні відомості про Україну; бажання бути здоровим: грати в рухливі ігри; описувати зміни власних емоцій, почуттів, настрою; застосовувати рухливі ігри під час прогулянок, екскурсій, відпочинку, задовольняючи потреби в руховій та ігровій діяльності; інтерес до уроків фізичної культури.
|
||||
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
||
I.Підготовча частина уроку. |
12хв |
|
||
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м, у спортивній формі |
||
2.Шикування, девіз уроку: 2.1.Шикування. 2.2.Девіз уроку: Літака спитав Лелека: – Ти куди летиш? – Далеко: В Україну, рідний край! – То, будь-ласка, помахай Над моїм малим гніздом Хоч однесеньким крилом! (Ігор Січовик) |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло, промовляють девіз уроку, супроводжуючи слова довільними рухами рук інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна галузі |
||
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
||
4.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 4.1.Тема тижня: «Я і моя Батьківщина». 4.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
||
5.Очікувані результати: 5.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 5.2.Рефлексія: – Відгадайте загадку: У світі одна, всім потрібна вона? (Батьківщина) 5.3.Вправа «Де я проживаю?»: Завдання: запропонувати учням розповісти, де вони проживають. Власний дім – найрідніший і найзатишніший, бо з ним у нас пов’язані теплі моменти нашого життя. 5.4.Гра-імітація (утворення) «Мій дім»: Завдання: учитель пропонує дітям утворити мімікою, жестами та рухами власний дім. |
1хв+3хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна, мовно-літературна, громадянська та історична галузі |
||
6.Руховий «математичний» диктант «Солдати-захисники»: організовуючі вправи (шикування, основна стійка, команди, розподіл, перешикування, розмикання та змикання приставними кроками у шерензі, у колоні, у колі): - шикування в шеренгу: вправа «Від найвищого до найнижчого»; - основна стійка; стійка ноги нарізно, широка стійка; - команди (стрибком праворуч, стрибком ліворуч, 2 кроки прямо, 3 кроки ліворуч, стрибком ліворуч, стрибком праворуч, 1 крок назад, 4 кроки праворуч, повернутися кругом, 2 кроки праворуч, 1 крок вперед, повернутися кругом, стрибком праворуч, стрибком ліворуч, 2 кроки вперед, 3 кроки ліворуч, 1 крок праворуч); - перешикування («солдати»: 1 крок назад, «захисники»: 2 кроки вперед); - розмикання та змикання приставними кроками у шерензі, у колоні, у колі. |
4хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь
|
||
II.Основна частина уроку. |
13хв |
|
||
1.Розминка: |
7хв: |
|
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; вправи на рівновагу; комплекс для формування правильної постави та профілактики плоскостопості; комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: м’яч, скакалка, гімнастична палиця) №1; |
6хв |
діти утворюють коло виправляти помилки словесно, показом фронтальний метод організації діяльності учнів |
||
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
||
2.Рухливі ігри «Життя лісу», «Літає – не літає»: |
6хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: природнича галузь |
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- правила гри: «Літає – не літає» (дивись урок №15), «Життя лісу»: Кожний учасник гри обирає собі рослину, яка йому подобається (береза, верба, дуб та ін.). За сигналом учителя всі учні перетворюються на ліс та реагують на зміни погоди й час доби (тихий ніжний вітерець, сильний холодний вітер, буревій, дрібний грибний дощик, злива, спека, ласкаве сонце, ніч, град, мороз та ін.). перемагає той, кому вдасться найточніше відтворити рухи дерев; |
1хв |
чітко дотримуватися правил гри
|
||
- гра: |
3хв30с |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
||
- підсумок. |
1хв |
отримати зворотну реакцію |
||
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
||
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
2.Підсумок:
|
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
||
– Мені сподобалося… . |
|
|
||
– Мені не сподобалося… . |
|
|
||
– Для мене новим було… . |
|
|
||
– У мене настрій… . |
|
|
||
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
||
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
||
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, за зростом, відстань 0,5м |
||
1.Загадки про Герб, Гімн, Прапор, Конституцію - Читання - Готуємо ... teacher.at.ua › Статті › Готуємо уроки разом з дитиною! ›
2.Загадки про квіти - doshkolenok.kiev.ua doshkolenok.kiev.ua › Загадки
3.Маленьким українцям про державні символи та ... lib.pedpresa.ua/8678-malenkym-ukrayintsyam-pro-derzhavni-symvoly-ta-oberegy.htm
4.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.
5.Ура! Фізкульт-гра! klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/7522/522732/blog_/files/ura_fizkult_gra_.pdf