Харківська загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів №103
План-конспект
уроку з фізичної культури у 5 -А класі
Тема: «БАСКЕТБОЛ»
Вчитель фізичної культури
Лактіонова О.В.
МЕТА:
Навчальна
Навчити виконувати передачу і прийом м'яча різними способами, ведення м'яча правою і лівою рукою, удосконалити кидки у кільце .
Розвивальна
Сприяти розвитку загальних та спеціальних рухових якостей, творчого мислення, розумової діяльності
Виховна
Виховувати морально-вольові якості, організованість, взаємодопомогу, дисциплінованість..
Завдання уроку:
1.Закріпити техніку ловіння і передачі м'яча двома руками від грудей, та двома руками через низ.
2.Повторити техніку ведення м'яча у русі.
3. Удосконалити техніку виконання кидка у кошик.
Місце проведення: спортивний зал
Обладнання: м'ячі баскетбольні, фішки, секундомір.
|
Зміст навчального матеріал |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки. |
Підготовча частина (15 хв.) |
|||
|
Організація учнів до уроку: Шикування в одну шеренгу. Повідомлення завдань уроку.
Інструктаж з безпеки життєдіяльності на заняттях з баскетболу; Біг в рівномірному темпі Відновлення дихання
Спеціальні бігові вправи: Біг: – біг з високим підійманням стегна. – біг з захльостуванням стегна – біг з винесенням коліна у перед. («Оленячий біг» з ноги на ногу) – біг з прямими ногами вперед. – біг з прямими ногами назад. – приставний крок у захисній стойці баскетболіста Розминка на місці ( додаток 1)
Відновлення дихання |
1 хв. 30сек.
За 10сек.
30 сек. 1 хв. 100-150м 30 сек 3-5 хв
9 м 9м 9м 9 м 9 м 9 м |
За зростом біля лінії. Привітання. Перевірити спорт. форму. Великим пальцем не вимірювати.
Малюнок1. Норма 14-15 удар.(84-90) Звернути увагу на самопочуття учнів Звичайний темп бігу, дистанція 2 кроки. Правильне дихання.
Дотримуватися дистанції Винесення стегна під прямим кутом Нога позаду рівна Біг на носках, п’ятки не торкаються підлоги Правим та лівим боком |
|
Основна частина (20-25 хв.) |
||
|
1. Ведення м’яча по діагоналі з поворотом на 180 гр. та на ступною передачею м’яча. Перешикування в 4 колони 2. Ведення м’яча правою та лівою рукою
3. Ведення м’яча рухаючись спиною вперед 4.Ведення м’яча у низький стойці
Перешикування в 2 колони 5.Виконання верхньої передачі в парах , двома руками від груди.
6.Виконання передачі через низ.
7. Розподіл на 6 баскетбольних щитів . Гра « Хто швидше заб’є 5 м’ячів
|
3хв
3 хв.
2 хв.
2 хв.
30 сек
20 передач
20 передач
5-7 хв. |
Одне кололо передача через верх, друге коло передача через низ
М’яч не повинен підійматися талії
Для поліпшення виконання торкаймось фішок протилежною рукою
Тримаючи м'яч близько до грудей, штовхає м'яч вперед, випрямляючи зап'ястки і розгортаючи кисті. Після кидка великі пальці повинні виявитися внизу, а тильні сторони долоні бути поверненими один до одного. Треба, щоб м'яч летів в груди тому, що приймає.
м'яч приблизно на відстань 2/3 від партнера, щоб він прилетів йому вище за коліна в район талії.
Розподіл учнів порівну на всі кільця гру розпочинаєм за сигналом , учні забивають м’яч у кільце оголошують цифру самостійно, у кого 5 підіймають м’яч, та всі за сигналом міняються кільцями . |
|
Заключна частина (3-5 хв.) |
||
|
1. Шикування в одну шеренгу. 2. Вимірювання ЧСС. 3. Підсумки уроку. Оцінювання. 4.Домашне завдання. Прес. 5.Организований вихід із залу. |
30 сек За 10 сек 2 хв. Д.- 3х10р Х -4х10р 10 сек |
За командою вчителя. Норма 90-110 Відмітити кращих. Об’єктивність оцінювання. Розповісти , пояснити. В колону по одному ,дистанція 1 крок. |
Додаток № 1
|
|
|
Зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Загальнорозвивальні вправи з баскетбольним м’ячем на місці: - вихідне положення (В.П.)- основна стійка(О.С.),руки вниз. 1- прогнутися, підняти прямі руки вгору,ліву ногу відставити назад;2-В.П.;3-4- те саме правою ногою;
- В.П.-стійка ноги нарізно, руки вгору. 1-2-нахил тулуба ліворуч; 3-4 – те саме праворуч; 5-6- нахил тулуба уперед; 7-8- те саме назад; -В.П. – те саме, ноги разом . 1- нахил уперед, м’ячем торкнутись підлоги; 2- В.П.; 3- присісти, руки вперед; 4- В.П.; -В.П. – присід, м’яч у прямих руках. 1-2- підкинути м’яч угору, стати на ноги та набути низьку стійку баскетболіста; 3-4- В.П. |
16 р.
16 р.
6-8 р. |
Енергійно прогинатися і ставити ногу назад на носок.
Під час нахилу руки тримати прямими.
М’яч підкидати на висоту 2-2,5 метра |
- В.П.- сидячі, руки в упорі позаду, м’яч затиснутий між ступнями. 1-2- підняти ноги до кута 30-45 гр.; 3-4 – В.П.;
- В.П. – стійка ноги нарізно, руки перед грудьми. 1-4 – обертати м’яч навколо тулуба ліворуч; 5-8 – те саме праворуч;
-В.П. – те саме, руки вниз. 1-4- описати «вісімку» навколо розставлених ніг, починаючи від правої ноги» 5-8 – те саме від другої ноги ;
-В.П. те саме, м’яч лівою ногою притиснути до підлоги, руки зігнути перед грудьми. 1-стрибком змінити положення ніг; 2- В.П. |
8-10 р.
6-8 р.
6-8 р.
6-8 р. |
Ноги тримати прямими.
Набути низьку стійку баскетболіста.
Із великою амплітудою.
Не переносити вагу тіла на м’яч для того, щоб не впасти |
10. Вправа на відновлення дихання: В.П. – стійка ноги нарізно. 1- зробити глибокий вдих; 2-затримати дихання; 3- руки вперед; 4- пальці стиснути в кулаки; 5- руки в сторони; 7- швидко руки до плечей; 8- видихнути з силою через рот.
11. Вимірювання ЧСС за 10 с |
3-4 р.
До 20 с |
М’яч знаходиться перед ногами на підлозі.
Перевірити готовність організму учнів до фізичного навантаження в основній частині |