План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів НУШ
Тиждень №7 «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)»
Урок №20
Час: 30хв. Дата:
Щільність уроку: 74%
Інвентар: 1м’яч, 1 скакалка, 1 кегля, 1 палиця гімнастична
Місце проведення: спортивний майданчик
Тип уроку: урок формування і вдосконалення вмінь та навичок (змішаний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна, громадянська та історична
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
1.Організовуючі вправи: розмикання та змикання приставним кроком у шерензі. 2.Загальнорозвивальні вправи: комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: скакалка) №2. 3.Рухливі ігри «Знайди своє місце», «Мандрівка оплесків», «Тихо – гучно».
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; загальнорозвивальні вправи: комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: м’яч) №2; ПОВТОРИТИ: організовуючі вправи: шикування; стійки; розмикання та змикання приставним кроком у шерензі; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; раніше вивчені рухливі ігри; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції, почуття ритму; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: спілкуватися з учителем та однокласниками; виконувати запропоновану роль в команді та погоджуватися із рішеннями команди; підтримувати та приймати інших; долучатися до підтримки шкільних традицій; бажання об’єднуватися з іншими дітьми у групу для навчання та гри; співпрацювати й досягати спільних командних цілей під час естафет та рухливих ігор; діяти відповідно до узгоджених правил; бажання бути здоровим: розуміти, якими рисами характеру має володіти винахідлива людина і чому; вчитися розрізняти різні способи використання часу (навчання, гра, відпочинок); грати в рухливі ігри; описувати зміни власних емоцій, почуттів, настрою; застосовувати рухливі ігри під час прогулянок, екскурсій, відпочинку, задовольняючи потреби в руховій та ігровій діяльності; інтерес до уроків фізичної культури.
|
||||
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
||
I.Підготовча частина уроку. |
12хв |
|
||
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м, у спортивній формі |
||
2.Шикування, привітання: 2.1.Шикування. 2.2.Привітання: Доброго ранку – сонце привітне! Доброго ранку – небо блакитне! Доброго ранку – в небі пташки! Доброго ранку – зелені дубки! Доброго ранку – люди привітні! Я всім бажаю, щоб посмішки квітли! |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло, промовляють привітання, супроводжуючи слова довільними рухами рук інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна галузі |
||
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
||
4.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 4.1.Тема тижня: «Ми – підприємливі». 4.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
||
5.Очікувані результати: 5.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 5.2.Рефлексія: – Хто такі винахідники? Які риси характеру вони повинні мати? Винахідники – це люди, які створюють нові винаходи, головним чином, технічні пристрої або методи. Хоча деякі винахідники можуть бути також вченими, більшість з них – інженери, які створюють технічні новинки на базі відкриттів інших вчених. Часто винахідники покращують існуючі пристрої або комбінують їх для створення нових корисних пристроїв. Здібність до винахідництва можна розвивати. Є величезна база навчальних вправ, необхідних для вирішення конкретного завдання. 5.3.Гра «Винахідники»: Завдання: учитель пропонує дітям знайомий спортивний інвентар (м’яч, скакалка, кегля, гімнастична палиця) та придумати інше використання його у повсякденному житті. |
1хв+3хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна, мовно-літературна, громадянська та історична галузі
|
||
6. «Математична естафета»: організовуючі вправи (шикування, основна стійка, команди, розподіл, перешикування, розмикання та змикання приставними кроками у шерензі, у колоні, у колі): - шикування в шеренгу: вправа «Від найвищого до найнижчого»; - основна стійка; стійка ноги нарізно, широка стійка; - команди: вправа «Загадки про цифри»: 1.Ця цифра рівна і до стовпчика подібна. Всі рахунки, всі таблички починають з… (одинички) Завдання: стільки кроків праворуч. 2.Гордовита, ніби зірка. Ви вгадали? Це… (четвірка) Завдання: стільки кроків вперед. 3.Ця цифра хвостик підіймає, шию гарно вигинає. І так гарно випливає, наче лебідь з дивокраю (2). Завдання: стільки кроків ліворуч. 4.Ця щаслива цифра дуже. Але трохи вона тужить: Буква «Зе» на мене схожа – переплутати нас можуть! (3). Завдання: стільки кроків назад. 5.Ця цифра дуже схожа на вітрило. Навіть вітер про це знає і вітрило підіймає (4). Завдання: стільки кроків ліворуч. 6.Цифра ця – мов гак на автокрані, що вантаж підносить плавно (5). Завдання: стільки стрибків вперед. 7. Тонка, пряма і схожа на стеблинку, залізла цифра ця в клітинку. Така поважна і така примхлива, говорить, що поважна та смілива (1). Завдання: стільки стрибків назад; - перешикування («І»: 1 крок вперед, «ІІ»: 1 крок назад); - розмикання та змикання приставними кроками у шерензі. |
4хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь
|
||
II.Основна частина уроку. |
13хв |
|
||
1.Розминка: |
6хв: |
|
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; вправи: комплекс ранкової гігієнічної гімнастики (імітаційного характеру: скакалка) №2; |
5хв |
діти утворюють коло виправляти помилки словесно, показом фронтальний метод організації діяльності учнів |
||
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
||
2.Рухливі ігри «Знайди своє місце», «Мандрівка оплесків», «Тихо – гучно»: |
7хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» |
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- правила ігор: «Знайди своє місце» (дивись урок № 3); «Мандрівка оплесків» (дивись урок №12); «Тихо – гучно» (хлопчики – дівчатка) (дивись урок №13): |
1хв |
чітко дотримуватися правил гри
|
||
- гра: |
4хв30с |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
||
- підсумок.
|
1хв |
отримати зворотну реакцію |
||
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
||
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
2.Підсумок:
|
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
||
– Мені сподобалося… . |
|
|
||
– Мені не сподобалося… . |
|
|
||
– Мене схвилювало… . |
|
|
||
– У мене настрій… . |
|
|
||
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
||
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
||
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, за зростом, відстань 0,5м |
||
2.Довідник цікавих фактів та корисних знань https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-tsifri/
4.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.