28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

НУШ Вчимося жити разом . Практичне заняття у 1 класі "Вчимося спілкуватися позитивно"

Про матеріал

Мета: Вчити прийомам спілкування з друзями, однокласниками, членами родини; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словарний запас; ознайомити із сучасними засобами спілкування; прищеплювати любов до родини, друзів, бажання жити в мирі і злагоді з рідними, близькими; виховувати почуття взаємної довіри й поваги.

Обладнання: чарівний клубочок, набір сучасних засобів спілкування (мобільний телефон, смартфон, айфон, ітернетресурси, планшет), телефонний апарат, лист у конверті, дорожні знаки, сигнальні прапорці; відеофільм «Як правильно вітатися»(2.50)

Перегляд файлу

КРИВОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 94

КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

НУШ

 

Практичне заняття

для учнів 1 класів

 

 

Вчимося спілкуватися

позитивно

 

 

Вчитель:  Цвинда З.І

 

 

 

 

 

 

 

Тема:   Вчимося спілкуватися позитивно

 

Мета: Вчити прийомам спілкування з друзями, однокласниками, членами родини; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словарний запас; ознайомити із сучасними засобами спілкування; прищеплювати любов до родини, друзів, бажання жити в мирі і злагоді з рідними, близькими; виховувати почуття взаємної довіри й поваги.

 

Обладнання: чарівний клубочок, набір сучасних засобів спілкування (мобільний телефон, смартфон, айфон, ітернетресурси, планшет), телефонний апарат, лист у конверті, дорожні знаки, сигнальні прапорці; відеофільм «Як правильно вітатися»(2.50)

 

Форма проведення: практичне заняття

 

Місце проведення: класна кімната

 

                                                        Хід заняття

Вправа «Очікування».

На дошці висить намальована скриня. Діти беруть монетки і кладуть до скрині на ту висоту, на яку очікують піднятися від заняття.

Учитель.  Поясніть,чому ви вибрали саме таку відстань?

Оголошення теми заняття

Учитель. Сьогодні ми з вами поговоримо про спілкування і його значення. Що таке спілкування? Спілкування — це взаємодія людей, обмін інформацією, емоціями, відчуттями.

- З допомогою чого ми спілкуємося? (Люди спілку­ються з допомогою слів, жестів, міміки, мови, листів, телефону, пейджера, факсу, комп'ютера, сигнальних прапорців(юнги), жестами, сигнали свистка у спорті і т.д..)

- Чи однаково ви спілкуєтеся з батьками, друзями, вчи­телями?

- Від чого залежить ваша поведінка під час спілкування з різними людьми?

 

- Як ви вважаєте, з якою людиною цікавіше спілкуватися: з емо­ційною чи нудною?

Для того щоб бути цікавим співрозмовником, самому краще розуміти людей, з якими спілкуєшся, потрібно вчитися правильно, красиво спілкуватися. Культура спілкування — дуже важлива частина загальної культури людини. Спілкуючись, людина використовує мову слів і мову жестів і міміки.

Гра  «Пантоміма»

Пантоміма — це безсловесне зображення якої-небудь думки, відчуття, стану. Давайте проведемо конкурс на краще зображення:

    сумного пінгвіна, задумливого кота;

    людини, яка тільки-но ситно пообідала;

    сцени запрошення (на день народження, на побачення, в кіно);

    сцени пояснення причини запізнення на урок.

Вчитель. Молодці! Сподобалося? Ви можете придумувати завдання для такої гри самостійно. А зараз я пропоную вам позмагатися в написанні короткого послання:

        давньому другові;

           вподобаній дівчинці (хлопчику);

           вчителю;

       бабусі.

Потім проводиться вибіркове аналізування робіт.

 

 

Вчитель. Людина посміхається, коли їй добре, весело. Людина посміхається, коли знайомиться з новими людьми або зустрічає друзів.

  • Яка усмішка у доброї вихованої людини? (Добра, мила, сонячна.)

Давайте проведемо конкурс на кращу усмішку.

Оберніться один до одного і посміхніться.

Сподобалося, коли вам посміхаються?

Тепер з гарним настроєм ми вирушаємо в дорогу.

Яке чарівне слово ми скажемо цього разу? (Відповіді учасників.)

2. Гра «Замок Чарівних Дзеркал»

Вчитель. Люди спілкуються між собою з допомогою слів, усмішки і жестів. Коли ви дивитеся на людину, ви можете зрозуміти без слів, який у неї настрій, що вона відчуває та про що думає. Все у неї «написане» на обличчі. Коли вона радіє, що ми бачимо? (Усмішку.) А коли хмуриться, що вона відчуває? Сумує.) Молодці! Давайте спробуємо зобразити людину, яка здивована, зосереджена, мріє про що-небудь. (Учасники зображують запропоноване.) Дуже добре!

3. Гра «Дзеркало»

Станьте парами обличчям один до одного. Тепер один з вас хай робить

які-небудь рухи руками, головою, тулубом, а інший — повторює його рухи,

як дзеркало.

Далі міняєтеся ролями.

(Учасники зображують запропоноване.)

 

4. Вправа «Замок Веселих Смішинок» '

Вчитель. «Чарівний клубок» привів нас до Замку Веселих Смішинок, які ні хви­лини не можуть усидіти на місці і запрошують потанцювати разом з ними. (Пауза, релаксація. Діти танцюють під ритмічну музику.)

5. Вправа «Замок Ввічливого Лицаря»

А в цьому замку нас зустрічає Ввічливий Лицар. За усе життя він не :казав жодного образливого слова. Він пропонує вам переглянути фільм»Як правильно вітатися».

Гра «Словник ввічливих слів»

Зазеленіє старий пень

Коли почує... («добрий день»).

Розтане навіть крижана глиба

Від слова теплого... («спасибі»).

Якщо їсти більш несила,

Скажем мамі ми... («спасибі»).

Якщо дуже завинили,

Щось розбили, розтрощили,

Якщо все життя — не казка,

Кажемо... («пробачте, будь ласка!»).         

І у Франції, і в Данії

 

На прощання кажуть всі... («до побачення!»).

6. Гра «Замок Феї Ввічливості»

Наша подорож добігає кінця. Фея Ввічливості дякує нам за добру робо­ту і пропонує останній конкурс.

Конкурс компліментів

Беруть участь кілька пар гравців. На завершення учасників нагороджу­ють повітряними кулями.

 

                                      Питання для колективного обговорення:

  •             У кожного є бабусі і дідусі. Чи завжди ми уважні до них, поважаємо їх вік?
  •             Людина народжується і вмирає, і залишає лише те, що вона доброго зробила людям. А що доброго зробили ви?
  •             Що означає слово „милосердя”? Чи вмієте ви спілкуватися з людьми похилого віку?

Учитель.  Сподіваюся, що тема нашого спілкування не залишить вас байдужими. І робити добро переросте у щоденну потребу. Будьте людяними, нехай не черствіють душі у щоденних клопотах, бережіть від усього злого ваші серця.

Підсумки

Який висновок можна зробити сьогодні:

  • Що важливо знати й уміти, спілкуючись з іншими людьми?

Значить, усмішка, чарівні слова допомо­жуть знайти нам нових друзів.

 

Завершення заняття

Учитель.  Чи здійснилися ваші сподівання від тренінгу? Якщо так, то ваші

монетки впадуть на дно діжки, а якщо ні, то залиште їх на тому ж місці.

        

 

 

docx
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку