26 травня о 18:00Вебінар: Як вчителю створити та розвивати власний YouTube-канал

О. Уайльд «Хлопчик - Зірка». Еволюція образу головного героя. Символічний зміст назви твору.

Про матеріал
Мета: завершити аналітичне дослідження казки О. Уайльда «Хлопчик – Зірка», зробивши акцент на особливостях втілення авторського задуму твору; розкрити специфіку фіналу авторської казки Уайльда; простежити, як відбувається переродження головного героя; розвивати образне та логічне мислення, творчу уяву школярів; сприяти формуванню в учнів кращих моральних якостей; виховувати любов і повагу до рідних та близьких, до всього живого в цілому.
Перегляд файлу

Тема.  О. Уайльд «Хлопчик - Зірка». Еволюція образу головного героя. Символічний зміст назви твору.

Мета: завершити аналітичне дослідження казки О. Уайльда «Хлопчик  Зірка», зробивши акцент на особливостях втілення авторського задуму твору;

розкрити специфіку фіналу авторської казки Уайльда;

простежити, як відбувається переродження головного героя;

розвивати образне та логічне мислення, творчу уяву школярів;

сприяти формуванню в учнів кращих моральних якостей;

виховувати любов і повагу до рідних та близьких, до всього живого в цілому.

Обладнання: портрети О. Уайльда, мультимедійне обладнання, фільм – вистава «Звёздныймальчик»(фрагменти), презентація, ілюстрації, епіграфи до уроку, іграшковий мікрофон.

Тип уроку: комбінований.

 

Епіграф                                                    І як бажаєте, щоб вам люди чинили,   так само чиніть їм і ви.

                                                                          Біблія. Євангеліє від Матвія. 7 – 12.

                                                                                                     (Додаток 1)

 

   Було і буде так у всі часи:

   Любов, як сонце світу, відкриває

  Безмежну велич людської краси.

      В. Симоненко

                                                                                                     (Додаток 2)

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

   Методичний коментар: за кожну правильну відповідь чи вірно виконане завдання вчитель дає зірочку. За кількістю зірочок учні отримують в кінці уроку бали.(Додаток 3)

      Слово вчителя з елементами бесіди.

     На попередньому уроці ви познайомилися з творчістю відомого англійського письменника Оскара Уайльда. Яку казку О. Уайльда ви прочитали?

           (Казка «Хлопчик – Зірка».)

  • Описом якої пори року розпочинається казка?

          (Дана казка розпочинається описом такої пори року як зима.)

  • Чому Лісоруб вирішив взяти собі знайдену дитину?

          (Йому було шкода немовляти, оскільки воно могло вмерти від холоду.)

ІІІ. Оголошення теми, мети та  епіграфу уроку.

Слово вчителя.

   Сьогодні на уроці ми поговоримо про відродження душі головного героя казки О. Уайльда «Хлопчик –  Зірка». (Запис теми уроку в зошиті.)

IV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

  1. Перегляд фрагменту фільму «Звёздный мальчик».
  2. Бесіда за побаченим.
  • Про які риси характеру говорить цей фрагмент?
  • Яка з рис, на вашу думку, найстрашніша? Чому?
  • Поясніть вислів В. Симоненка: «Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати».
  1. Словникова робота.

Деградація – рух назад, поступове погіршення, втрата певних властивостей.

Еволюція – переоцінка життєвих явищ, своїх дій та вчинків. Зміна особистості на краще.

Підтвердіть прикладами з тексту ознаки деградації та еволюції головного героя.

  1. Проблемне запитання.
  • Чому Хлопчик – Зірка був покараний саме втратою вроди, а не іншим покаранням?
  1. Валеохвилинка.

Вправи на гармонізацію роботи півкуль головного мозку.

Діти, давайте ми трішки з вами відпочинемо, зробивши корисний масаж. Масаж вушок потрібно робити легко, щоб було приємно, а не боляче. Повторюйте,будь ласка, за мною.

  • Помасажуйте мочки вух, потім усю вушну раковину. Наприкінці вправи розітріть вуха руками.
  • Рукою провести горизонтальну вісімку, потім обома руками.
  • «Гребінець»: розчесати волосся подушечками пальців.
  • «Вухо – ніс»: лівою рукою беремося за кінчик носа, а правою – за ліве вухо і навпаки.

Я гадаю, що після такого корисного відпочинку, ми можемо продовжити наш урок.

  1. Слово вчителя.

    Перетворення на бридку жабу змусило Хлопчика – Зірку поглянути на себе іншими очима, відчути себе людиною, котра потрапила в біду і потребує допомоги, але натомість її звідусіль женуть і принижують.

    Діти, я хочу вам розкрити один із авторських секретів: Оскар Уайльд був дуже набожною людиною. Він врив у Добро, у Бога. І ось у цьому перетворенні Хлопчика – Зірки , у відродженні його душі він використав одну із біблійних істин: «Кожному воздасться по справах його».

  • Як ви думаєте, чи можна ці біблійні слова пов’язати якимось чином з тим, що з ним сталося?
  • Чи усвідомив Хлопчик –  Зірка, за що його покарано?

(Так. «…я відмовився від рідної матері і прогнав її геть, я посоромився її і вчинив жорстоко з нею».)  

  • Чи мало тепер для нього значення втрата вроди?

(Ні, він зрозумів, що нещастя є йому покаранням, і цей Хрест потрібно нести самому. Тому він відмовляється від підтримки наймолодшої доньки Лісоруба. Він повинен сам заслужити прощення у своєї матері. )

  • На які випробування прирік Хлопчика – Зірку чаклун?
  • Чому монети потрібно шукати не в місті, а в лісі? Як ліс ставиться до головного героя?
  • (Історія Хлопчика –Зірки почалася в лісі. Ліс – це уособлення природи, з якої він знущався. І йому необхідно було заслужити не лише прощення матері, а й прощення природи та її дітей (звірів, пташок, рослин.  )
  • Чому, на вашу думку, Хлопчик – Зірка допоміг зайченяті, що потрапило у пастку?

(Він змінився, його душа почала відгукуватись на чуже горе. Хлопчик – Зірка вперше починає творити Добро. Саме цей вчинок головного героя є початком еволюції, відродження його душі.)

  • Чому зайченя допомагало Хлопчика – Зірці знайти монети: білу, жовту, червону?

       («Як ти вчинив зі мною, так я вчинив з тобою. … ти перший зглянувся на мене…» )

  • Як ви вважаєте, яке значення у казці мають прохання прокаженого віддати йому монети?

      (Випробування вже відродженої душі Хлопчика – Зірки. Шлях до гармонії внутрішньої і зовнішньої краси (оскільки він ще мав потворний вигляд). Душа героя повинна зміцнитись. Хлопчик – Зірка навчився забувати про власну біду і власну небезпеку, стикаючись із стражданнями інших. Він став милосердним! (Додаток 4)

                        Казка  почалася милосердям до немовляти

 

                     Хлопчик – Зірка став  утіленням немилосердя

 

                               Через страждання і випробування

 

                                         Через відродження душі

 

                                        Герой стає милосердним!

  • Коли і чому до героя повернулася врода?

(Після того, як він під загрозою смерті віддав монету з червоного золота (навчився бути не лише милосердним, а й здатним до самопожертви. ) Його душа, що була у полоні зла, не лише піднялася з колін, а й стала запорукою гармонії зовнішньої та внутрішньої краси Хлопчика – Зірки.)

  • У який момент кінцівки ви зрозуміли, що літературна казка  Оскара Уайльда відрізняється від традиційного завершення народної  казки?
  • Кого з героїв відомих вам казок нагадує    Хлопчик-зірка? Порівняйте ці образи . (Додаток 5)
  1. Робота з епіграфами.
  2. Створення «асоціативного куща».

Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слова «деградація» та «еволюція»?

  1. Мікрофон.
  • Чого навчила мене казка О.Уайльда «Хлопчик - Зірка»?

       V. Підведення підсумків уроку.

        V. Домашнє завдання .

Повторити теорію літератури, підготуватися до контрольної роботи за розділом «Казки народів світу» (теми О. С. Пушкін, Г. К. Андерсен та О. Уайльд).


              Додаток 1

І як бажаєте, щоб вам люди чинили,   так само чиніть їм і ви.

                                             Біблія. Євангеліє від Матвія. 7 – 12.

                                                                                                                               Додаток 2

Любов, як сонце світу, відкриває

Безмежну велич людської краси.

                      В. Симоненко


                                                                                                                      Додаток 3


                                                                                                                                                                                                                    Додаток 4

Еволюція головного героя

Казка  почалася милосердям до немовляти

Хлопчик – Зірка став  утіленням немилосердя

Через страждання і випробування

         Через відродження душі

       Герой стає милосердним!

 

 

 

 


                                                                                                                    Додаток 5

docx
Додано
26 січня 2020
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку