Плен-конспект інтерактивного уроку "Провідні ідеї твору Марка Твен "Пригоди Тома Сойєра"

Про матеріал
Урок побудовано у вигляді гри, де кожне завдання - це можливість отримання коду для того, щоб віднайти правильний колір і розфарбувати паркан ідей. Кожен учень отримує можливість проявити себе у різних типах завдань. Урок розроблено для роботи із класом, де є діти із вадами зору.
Перегляд файлу

План-конспект уроку

із зарубіжної літератури

Тема: Провідні ідеї твору.

Мета:

Навчити учнів застосовувати набуті знання на практиці, виділяти основні ідеї твору.

Розвивати аналітичне мислення, роботу в команді.

Виховувати любов до літератури, взаємоповагу.

Основні компетентності, які розвиваються на уроці: мовна, соціальна і громадянська, загальнокультурна.

Наскрізна лінія – громадянська відповідальність.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, історія, література, математика.

Обладнання: ватман, картки, кольорові написи, значки, підручник.

 

Хід уроку

І Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх.

Доброго дня. Рада вас вітати. Минуло уроку ми з вами відправлялися у море і спробували себе у ролі справжніх піратів. Сьогодні ми також відправимося у не менш захопливу подорож.

ІІ Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.

Зараз у нас є безліч способів донести свої думки суспільству. Хтось пише пости у соціальних мережах, хтось знімає відео на ютуб. Раніше такої можливості у нас не було. Саме тому людина, яка писала твір закладала в нього думки, які вона прагне донести до інших. Меседж, основна ідея, тема нашого уроку – це основні ідеє твору.

На цьому уроці ми з вами пригадаємо вже вивчені факти з біографії письменника, проаналізуємо вчинки героїв та визначемо основні думки автора. Ми з вами на минулому занятті обговорювали улюблені епізоди тексту. І багатьом з вас сподобався епізод про те, де Том фарбував паркан.

А чи знали ви, що у рідному місті Марка Твена є незвичайний пам’ятник паркану, який може спробувати пофарбувати кожен охочий. Сьогодні цей чарівний паркан прибув до нас. 

ІІІ Основна робота (гра)

У нас на дошці з’явився паркан, щоб його розфарбувати нам необхідні кольори, а для їх отримання нам необхідно буде виконати завдання. Такий самий паркан отримає кожен з вас. Ви закріпите його до себе в зошит і будете записувати туди ідеї, які ми паралельно будемо зазначати й на дошці.

Тож, давайте починати.

1. Пригадуємо біографію.

Учням необхідно прочитати речення й виправити припущену помилку.

   Марк Твен – видатний англійський письменник

Марк Твен – це псевдонім Джона Кітса.

 Він означає «мірка три».

  Його родина перебралася до містечка Ганнібал, що на березі річки Амазонка.

   Змушений самотужки заробляти на життя, хлопець влаштувався на роботу в крамницю.

   «Пригоди Діка Сенда» - один з кращих творів письменника. Виховувала хлопчика тітка Доллі.

Найкращого друга звали Сід.

Чудово, ви молодці. Той, хто найкраще впорався отримає можливість закріпити першу провідну ідею твору. Та необхідно знайти підказку, розгадавши код.

БАЛЙКТИНИ -  блакитний.

(Правдивість історії)

2. Картинна галерея.

Кожен з вас зобразив епізод з твору. Давайте розглянемо їх і розкажіть будь ласка, чому саме його ви обрали?

Так, розгадайте шифр і знайдіть фарбу.

http://baby-news.net/images/paint3/2174.gifhttp://baby-news.net/images/paint3/2174.gifhttps://ot2do6.ru/uploads/posts/2014-10/thumbs/1413870989_13.jpghttps://ot2do6.ru/uploads/posts/2014-10/thumbs/1413870989_13.jpg   зелений

Зображення світу дитинства.

3. Пригоди

На домашньому завданні ви складали листи до Тома, пропонуючи йому свої пригоди.

Дякую, ви всі чудово впорались і отримуєте нову загадку.

Колір, який показує машинам і пішоходам, що світло скоро зміниться і необхідно приготуватись.   – жовтий.

Уславлення дружби.

4. Літературна вікторина

  1. Хто виховував Тома Сойєра? (Тітка Поллі)
  2. У якому містечку жив головний герой? (У американському Санкт-Петербурзі)
  3. На березі якої річки було це місто? (Міссісіпі)
  4. Яке покарання отримав однієї суботи Том за свої витівки? (Білити паркан)
  5. Як працював Том, щоб привернути до себе увагу та викликати заздрість друзів? (Із натхненням, завзяттям, як художник)
  6. Ким був у містечку Гекльберрі Фінн? (Безпритульним)

Червоний + білий = рожевий.

Необхідно бути чесним

5. Ігрова діяльність.

Том постійно вигадує ігри для своїх друзів, вони обмінюються різними речами. Давайте спробуємо вигадати не звичайне застосування звичайних речей.

Окуляри, Олівець, аркуш паперу, гумка.

Молодці, ви отримуєте новий код.

Колір апельсина – помаранчевий.

6. Давайте поміркуємо, яким же зображує автор світ дитинства.

(складання грона)

Щасливе, веселе, безтурботне, цікаве, щире.

Наступний код. 

ФЛТВЙ – фіолетовий.

Не втрачай мрії.

ІV Домашнє завдання

Вашим домашнім завданням буде підготуватися до складання розповіді про героя.  Пригадайте особливості його життя, поведінки.

 

V Узагальнення

Тож, сьогодні ми з вами з’ясували, які основні ідеї хотів донести до нас автор. Він був письменником, який вірив, що світ дитинства має тривати якомога довше, що він має бути яскравим, веселим. Його називали мрійником. Він говорив про те, що кожна людина не має забувати, що значить мріяти. Я щиро бажаю вам, щоб навіть, коли ви станете дорослими і поважними панами і леді, ви не забули, що таке мріяти і робити життя таким само яскравим, як цей паркан.

І, щоб ви не забували про це. Ви отримуєте значки, які будуть нагадувати вам про це. А також приємні подарунки.

Дякую, вам за урок. До побачення.

 

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
1517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку