Практична робота
Тема: Об’ємне комп’ютерне моделювання в програмі Компас 3DLT. Тривимірна побудова багатогранників в Компас 3DLT.
Мета: навчитись будувати багатогранники в Компас 3DLT.
Завдання №1. Побудова паралелепіпеда операцією видавлювання.
Мета завдання: Побудувати тривимірну модель паралелепіпеда в програмі Компас 3DLT.
Визначення: Прямокутний паралелепіпед - паралелепіпед, всі грані якого є прямокутниками. Операція видавлювання - дозволяє створити підставу деталі, що представляє собою тіло видавлювання.
Порядок виконання завдання №1
1. Запустити програму Компас 3DLT.
2. Вибрати створення деталі (Файл-Створити - Деталь).
3. Вибрати в дереві моделі площину x-y.
4. Включити режим ескіз (кнопка панелі управління).
-
На геометричній панелі побудови вибрати введення прямокутника.
-
Ввести параметри: координати т1 (початку) - 0,0; координати т2 (кінець) 30,50.
-
Закінчити редагування ескізу (повторно натиснути на кнопку «ескіз»).
-
На панелі редагування деталі вибрати Операція видавлювання.
-
У вікні Параметри на вкладці Операція видавлювання встановити параметри: пряме напрямок; відстань 40 мм (висота паралелепіпеда) і натиснути кнопку Створити.
-
На екрані програми має з'явитися кольорове зображення паралелепіпеда:
-
Щоб змінити колір граней, необхідно вибрати грань паралелепіпеда і в контекстному меню вибрати Властивості межі. Вибрати Колір і закінчити редагування кнопкою Створити об'єкт.
Контрольні питання до завдання №1:
1) Які основні тривимірні геометричні об'єкти ви знаєте?
2) Що таке ізометрія?
3) Як розташовані осі ізометричних проекцій?
4) Який алгоритм побудови тривимірної моделі куба?
Завдання №2. Побудова правильної піраміди.
Мета завдання: Побудувати тривимірну модель правильної піраміди в програмі Компас 3DLT.
Визначення: Піраміда називається правильною, якщо підставою її є правильний багатокутник, а вершина проектується в центр підстави.
Порядок виконання завдання №2
1. Запустити програму Компас 3DLT.
2. Вибрати створення деталі (Файл Створити Деталь).
3. Вибрати в дереві моделі площину x-y.
4. Включити режим ескіз (кнопка панелі управління).
-
Закінчити редагування ескізу (повторно натиснути на кнопку «ескіз»).
-
На панелі редагування деталі вибрати Операція видавлювання.
-
У вікні Параметри на вкладці Операція видавлювання встановити параметри: пряме напрямок; відстань 50 мм (висота піраміди); ухил -всередину; кут ухилу - 26 ° і натиснути кнопку Створити.
-
На екрані програми має з'явитися зображення правильної піраміди.
Контрольні питання до завдання №2.
1) Що таке правильні багатогранники?
2) Як побудувати ескіз багатокутника?
3) Що означає операція Ухил всередину?
4) Який алгоритм побудови тривимірної моделі тригранної призми?
Завдання №3. Побудова усіченої піраміди
Мета завдання: Побудувати тривимірну модель усіченої піраміди в програмі Компас 3DLT.
Визначення: Невелика піраміда називається багатогранник, укладений між підставою піраміди і січною площиною, паралельної її основи.
Операція вирізання видавлюванням - дозволяє вирізати з моделі формотворний елемент.
Порядок виконання завдання №3
-
Запустити програму Компас 3DLT.
-
Вибрати створення деталі (Файл Створити Деталь).
-
Вибрати в дереві моделі площину x-y.
-
Включити режим ескіз (кнопка панелі управління).
-
На геометричній панелі побудови вибрати введення багатокутника.
-
Ввести параметри: кількість вершин 5; координати центру - 0,0; діаметр окружності -50 мм; кут - 90 °.
-
Закінчити редагування ескізу (повторно натиснути на кнопку «ескіз»).
-
На панелі редагування деталі вибрати Операція видавлювання.
-
У вікні Параметри на вкладці Операція видавлювання встановити параметри: пряме напрямок; відстань 50 мм (висота піраміди); ухил –всередину; кут ухилу - 26 ° і натиснути кнопку Створити.
-
На екрані має з'явитися зображення правильної піраміди.
-
Вибрати в дереві моделі площину x-y.
-
Вибрати команду в вкладці Допоміжна геометрія Зміщена площину.
-
Встановити наступні параметри: напрямок зсуву - пряме; відстань - 35 мм.
-
Натиснути кнопку Створити об'єкт.
-
Вибрати в дереві моделі Зміщену площину 1 і включити режим ескіз.
-
На геометричній панелі побудови вибрати введення окружність.
-
Ввести параметри: координати центру - 0,0; діаметр окружності -60 мм.
-
У дереві моделі вибрати Ескіз 2. На панелі редагування деталі вибрати Операція вирізання видавлюванням.
-
У вікні Параметри на вкладці Операція вирізання видавлювання встановити параметри: зворотній напрямок; відстань 30 мм і натиснути кнопку Створити.
-
На екрані має з'явитися зображення усіченої піраміди заввишки
30 мм.
Контрольні питання до завдання №3
-
Що таке усічені багатогранники?
-
Як побудувати зміщену площину?
-
Що означає операція вирізання видавлюванням?
-
Який алгоритм побудови тривимірної моделі тригранної зрізаної призми?