Об’ємне комп’ютерне моделювання в програмі Компас 3DLT. Тривимірна побудова багатогранників в Компас 3DLT

Про матеріал
Побудова тривимірної моделі паралелепіпеда в програмі Компас 3DLT.Об’ємне комп’ютерне моделювання в програмі Компас 3DLTV-12
Перегляд файлу

Практична робота

Тема: Обємне компютерне моделювання в програмі Компас 3DLT. Тривимірна побудова багатогранників в Компас 3DLT.

Мета: навчитись будувати багатогранники в Компас 3DLT.

 

Завдання №1. Побудова паралелепіпеда операцією видавлювання.

 

Мета завдання: Побудувати тривимірну модель паралелепіпеда в програмі Компас 3DLT.

Визначення: Прямокутний паралелепіпед - паралелепіпед, всі грані якого є прямокутниками. Операція видавлювання - дозволяє створити підставу деталі, що представляє собою тіло видавлювання.

Порядок виконання завдання №1

1. Запустити програму Компас 3DLT.

2. Вибрати створення деталі (Файл-Створити - Деталь).

3. Вибрати в дереві моделі площину x-y.

4. Включити режим ескіз (кнопка панелі управління).

 

 

 

  1.      На геометричній панелі побудови вибрати введення прямокутника.
  2. Ввести параметри: координати т1 (початку) - 0,0; координати т2 (кінець) 30,50.
  3. Закінчити редагування ескізу (повторно натиснути на кнопку «ескіз»).
  4. На панелі редагування деталі вибрати Операція видавлювання.
  5. У вікні Параметри на вкладці Операція видавлювання встановити параметри: пряме напрямок; відстань 40 мм (висота паралелепіпеда) і натиснути кнопку Створити.
  6.                На екрані програми має з'явитися кольорове зображення паралелепіпеда:
  7.                Щоб змінити колір граней, необхідно вибрати грань паралелепіпеда і в контекстному меню вибрати Властивості межі. Вибрати Колір і закінчити редагування кнопкою Створити об'єкт.

Контрольні питання до завдання №1:

1) Які основні тривимірні геометричні об'єкти ви знаєте?

2) Що таке ізометрія?

3) Як розташовані осі ізометричних проекцій?

4) Який алгоритм побудови тривимірної моделі куба?

 

Завдання №2. Побудова правильної піраміди.

 

Мета завдання: Побудувати тривимірну модель правильної піраміди в програмі Компас 3DLT.

Визначення: Піраміда називається правильною, якщо підставою її є правильний багатокутник, а вершина проектується в центр підстави.

Порядок виконання завдання №2

1. Запустити програму Компас 3DLT.

2. Вибрати створення деталі (Файл Створити Деталь).

3. Вибрати в дереві моделі площину x-y.

4. Включити режим ескіз (кнопка панелі управління).

  1. Закінчити редагування ескізу (повторно натиснути на кнопку «ескіз»).
  2. На панелі редагування деталі вибрати Операція видавлювання.
  3. У вікні Параметри на вкладці Операція видавлювання встановити параметри: пряме напрямок; відстань 50 мм (висота піраміди); ухил -всередину; кут ухилу - 26 ° і натиснути кнопку Створити.
  4. На екрані програми має з'явитися зображення правильної піраміди.

Контрольні питання до завдання №2.

1) Що таке правильні багатогранники?

2) Як побудувати ескіз багатокутника?

3) Що означає операція Ухил всередину?

4) Який алгоритм побудови тривимірної моделі тригранної призми?

 

Завдання №3. Побудова усіченої піраміди

 

Мета завдання: Побудувати тривимірну модель усіченої піраміди в програмі Компас 3DLT.

Визначення: Невелика піраміда називається багатогранник, укладений між підставою піраміди і січною площиною, паралельної її основи.

Операція вирізання видавлюванням - дозволяє вирізати з моделі формотворний елемент.

Порядок виконання завдання №3

  1. Запустити програму Компас 3DLT.
  2. Вибрати створення деталі (Файл Створити Деталь).
  3. Вибрати в дереві моделі площину x-y.
  4. Включити режим ескіз (кнопка панелі управління).
  5. На геометричній панелі побудови вибрати введення багатокутника.
  6.  Ввести параметри: кількість вершин 5; координати центру - 0,0; діаметр окружності -50 мм; кут - 90 °.
  7. Закінчити редагування ескізу (повторно натиснути на кнопку «ескіз»).
  8. На панелі редагування деталі вибрати Операція видавлювання.
  9. У вікні Параметри на вкладці Операція видавлювання встановити параметри: пряме напрямок; відстань 50 мм (висота піраміди); ухил –всередину; кут ухилу - 26 ° і натиснути кнопку Створити.
  10. На екрані має з'явитися зображення правильної піраміди.
  11. Вибрати в дереві моделі площину x-y.
  12. Вибрати команду в вкладці Допоміжна геометрія Зміщена площину.
  13. Встановити наступні параметри: напрямок зсуву - пряме; відстань - 35 мм.
  14. Натиснути кнопку Створити об'єкт.
  15. Вибрати в дереві моделі Зміщену площину 1 і включити режим ескіз.
  16. На геометричній панелі побудови вибрати введення окружність.
  17. Ввести параметри: координати центру - 0,0; діаметр окружності -60 мм.
  18. У дереві моделі вибрати Ескіз 2. На панелі редагування деталі вибрати Операція вирізання видавлюванням.
  19. У вікні Параметри на вкладці Операція вирізання видавлювання встановити параметри: зворотній напрямок; відстань 30 мм і натиснути кнопку Створити.
  20. На екрані має з'явитися зображення усіченої піраміди заввишки
    30 мм.

 

Контрольні питання до завдання №3

 

  1. Що таке усічені багатогранники?
  2. Як побудувати зміщену площину?
  3. Що означає операція вирізання видавлюванням?
  4. Який алгоритм побудови тривимірної моделі тригранної зрізаної призми?


 

docx
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
1014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку