Обґрунтування вибору заголовка тексту. Хто хоче їсти, той має метикувати. Складання тексту-міркування

Про матеріал
Мета: вчити учнів формувати свою власну думку, свій вибір; розвивати вміння визначати тему і головну думку тексту, добирати до нього заголовок; активізувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до життя птахів.
Перегляд файлу

УРОК РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ

Тема: Обґрунтування вибору заголовка тексту. Хто хоче їсти, той має метикувати. Складання тексту-міркування

 

ЗАПИСУЄМО ВСЕ У ЗОШИТ з РОЗВИКУ МОВЛЕННЯ «Подружись зі словом», 4 клас

 

 

 

Крок 1. Що ми будемо робити?

 Сьогодні на уроці ми навчимося добирати заголовок, який, на вашу думку, найбільше підходить до написаного твору, обґрунтовувати свій вибір, склавши текст-міркування. А також познайомимося із життям і звичками деяких птахів.

 

Крок 2. Пригадай  (УСНО)

 

-Що називають темою тексту? (Те, про що розповідається в тексті).

-Що таке мета твору? (Для чого написаний твір, чого він навчає).

-Що може виражати заголовок тексту? (Тему або мету тексту).

-Як записується кожна частина тексту?

-Яке запитання можна поставити до тексту - міркування? Чому?

- З яких частин складається текст-міркування?

- Що таке твердження? (Те, що доводиться).

-  Доказ? (Доведення, пояснення, аргумент).

-  А висновок? (Кінцівка).

https://svitppt.com.ua/images/32/31784/960/img11.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Крок 3. Робота над обґрунтуванням вибору заголовка тексту

  1. Прочитай текст у зошиті стр. 14-15

Хтось загубив маленького бублика.

Першою побачила його жовтогруда синиця. Дзьобнула знахідку раз, вдруге і розчаровано писнула – бублик був твердий, як камінь.

Підлетіли два горобці. І теж не змогли скуштувати.

За пташками із самої верхівки грубезної верби спостерігав старий грак. Отож він повільно злетів на землю. Горобці й синиці відступилися перед сильним і ображено залементували.

Грак навіть оком не моргнув на лайку дрібноти. Він діловито підійшов до бублика і дзьобнув його. Проте його довгий і міцний дзьоб бублика теж не розколов.

Грак трохи подумав, тоді злетів на паркан, посидів там із хвилину і знов опустився до ласої знахідки. Взяв бублика у дзьоб і кинув у найближчу калюжу. Походив, очікуючи, поки бублик набрякне у воді, і, коли той пом’якшав, з’їв його з апетитом.

Горобці від здивування аж оніміли. Грак важко змахнув великими крилами, описав дугу над калюжею і опустився на своє місце на вербі. А вже звідти голосно крякнув. Мовляв, хто хоче їсти, той має метикувати.

2. Дай відповідь на питання (усно)

- Про кого розповідається в тексті? 

- Хто першим знайшов бублика?

- Хто підлетів другим?

- Як зметикував грак?

- Яка головна думка тексту? (Розумний, кмітливий, винахідливий, завжди знайде вихід із ситуації).

- В яких словах тексту вона висловлена? (Мовляв, хто хоче їсти, той має метикувати). ЗНАЙДИ І ПІДКРЕСЛИ ЦЕ РЕЧЕННЯ У ТЕКСТІ (Письмово)

- Кого із птахів можна назвати головним героєм твору?

 

  1. Вибір заголовка до тексту

Прочитай подані заголовки до тексту на стр. 15. Вибери та запиши заголовок, який, на твою думку, найбільше підходить перед текстом на стр. 14 (НА СИНІЙ ЛІНІЇ ПЕРЕД ТЕКСТОМ)

 

1. Кому дістався бублик?

2. Здогадливий грак.

3. Птахи і бублик.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Складання плану твору (Усно)

-       З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка).

- Чим буде зачин у творі-міркуванні? (В зачині будемо висловлювати твердження).

-  Що напишемо в основній частині? (Доведення твердження).

-  Чим виступатиме кінцівка? (Висновком).

План

1. Мій вибір заголовка.

2. Мудра поведінка птаха.

3. Життєва необхідність.

План

1.Чому я вибрав такий заголовок?

2. Чому я вважаю поведінку грака мудрою?

3. Яким треба бути, щоб перемогти?

 

  1. Усне обґрунтування вибору заголовка. Зразок твору

ЦЕ ЗРАЗОК, СПИСУВАТИ ЙОГО НЕ ПОТРІБНО!!!!!

Здогадливий грак

Я думаю, що найбільше до прочитаного твору підходить заголовок «Здогадливий грак».

Ніхто із птахів не міг скуштувати знайдений твердий бублик. А грак після невдалої спроби здогадався вкинути його у найближчу калюжу. Почекав, поки бублик набрякне у воді, а потім з апетитом його з’їв. Після чого голосно крякнув, ніби промовив: «Хто хоче їсти, той має метикувати».

Щоб так вчинити, треба бути справді здогадливим, розумним птахом.

 

 

 

Крок 4. Самостійно склади та запиши у зошит (стр.16-17) твір-міркування.

 

1.Перед текстом запиши ще раз заголовок.

2. Пригадайте, як треба записувати текст

3. Напиши текст-міркування, чому ти обрав саме це заголовок.

Самостійно запишіть кожен свою оцінку персонажів. Можливі такі варіанти зачину:                           Я вважаю…, я думаю…, на мою думку…, безперечно

 

Крок 5. Перевір записане та надішли фото виконаного завдання

docx
Додано
2 листопада 2020
Переглядів
3921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку