Мета уроку:
• формування предметних компетентностей: вдосконалювати обчислювальні навички учнів, розв'язувати задачі на знаходження площі прямокутника та обернених до них; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
• формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати колективно, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.
Тип уроку: комбінований
Тема уроку: Обчислення виразів. Розв’язування обернених задач до задач на знаходження площі прямокутника.
Мета уроку:
• формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати колективно, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: презентація, індивідуальні картки, таблиці з завданнями, цеглинки лєго, підручник, «Чарівний мішечок».
Хід уроку
I . Організаційний момент
Любі діти, у наш клас
Завітали гості щирі,
Привітаймо в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Доброго дня нам!
Доброго дня вам!
Доброго дня всім!
Математика у нас,
Рада бачити всіх сьогодні вас!
Вона глава всіх наук!
Щоб успішно працювала автоматика,
Безперечно, знадобиться математика.
І щоб рухались верстати,
І щоб гроші рахувати,
Продавати й купувати.
Отже, будемо добре працювати!
Щоб добре математику знати!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда вчителя
(На дошці малюнок дерева, листочки якого слід розмалювати).
- Сьогодні ми з вами у дуже гарному настрої і я цьому надзвичайно рада, але, на жаль, такий настрій не у всіх. Наше деревце засмутилося, листочки не мають кольорів, не бачимо на ньому краси осені. Деревце благає нас про допомогу, допоможемо йому?
- Для цього ми з вами будемо виконувати завдання, добре і сумлінно працюватимемо і розмалюємо наше деревце в кінці уроку кольорами вашого настрою, вашого успіху.
III. Повідомлення теми і мети уроку
Вчитель: Шановні діти, запишемо дату уроку і проведемо з вами каліграфічну хвилинку.
«Каліграфічна хвилинка».
1.Напишіть число, яке є розв’язком рівняння х:4=6
2.Робота з цеглинками лєго (математичні задачі). Числа-відповіді каліграфічно написати.
IV. Розвиток математичних вмінь
1.Гра «Ланцюжок» ( на фліпчарті прикріплений аркуш з завданнями ланцюжка, учні по черзі виходять і записують маркером відповіді у пусті квадратики).
2.Гра «Математичне лєго - лото» ( діти дістають з полотняного мішечка по цеглинці лєго. На дошку вивішується аркуш з надписом, яке завдання треба виконати учневі згідно кольору цеглинки. Цеглинок в мішечку стільки, скільки учнів у класі.Таким чином проводиться групова робота. Кожен по черзі виходить до дошки і виконує своє завдання, інші – працюють в зошитах).
Червоний – розв’яжи рівняння;
Зелений - склади вираз і обчисли;
Жовтий - вислови побажання друзям;
Голубий - розклади число на розрядні доданки;
Синій - виконай дії з іменованими числами;
Жовтогарячий – приклади на множення і ділення на круглі числа.
Після виконання кожного виду завдань проводиться гра «Так чи ні»
( беруть дві цеглинки, червона –так, синя – ні. Таким чином проводять взаємоперевірку своєї роботи і роботи однокласника на дошці. Помилки виправляються).
3. Фізкультхвилинка з танцювальними рухами.
4.Розв’язування задачі № 492
Вчитель:
- Діти, спочатку прочитайте задачу. Повторіть задачу ще раз. До якого типу належить ця задача? (на знаходження площі прямокутника). Чи можемо ми дати відповідь на головне запитання? (ні). Чому?
Розгляньте короткий запис задачі (на презентації).
Розв’язування задачі:
1.7 + 4 = 11(м²) – площа грядки з помідорами;
2.7 + 11 = 18 (м²)
Відповідь: 18м² - загальна площа, яку займають овочі.
5. Розв’язування задачі № 493
648:4 = 162(м²)
Відповідь: 162 м² площа волейбольного майданчика.
V. Вивчення нового матеріалу
Постановка проблемного питання
Бесіда
(Біля кожного учня покладений шаблон прямокутника).
- Діти, подивіться на прямокутник, його площа 6 см², довжина 3см. Знайдіть ширину, не використовуючи лінійки (проблема). Давайте позначимо ширину буквою «в» та складемо рівняння: 3×в =6 і розв’яжемо його. Отже, ширина прямокутника 2 см.
А тепер зробимо висновок: щоб знайти ширину, треба площу поділити на довжину.
А як же знайти довжину прямокутника, коли відомі його площа та ширина ( відповідь учнів).
VI. Закріплення нового матеріалу
2 . N496 ( усно)
VI. Підсумок уроку
1.Рефлексія
Прикрасимо наше деревце «настрою» кольорами ваших вподобань щодо уроку, розфарбуємо листочки (червоний – урок дуже сподобався, жовтий – сподобався, зелений – не сподобався).
Діти гуртом розмальовують листочки на шаблоні – розмальовці дерева з листям.
2.Домашнє завдання